Nieuwe smartphone: welke???

18-12-2010 10:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort mag ik een nieuw toestel uitzoeken, dus eindelijk tijd voor zo'n hippe smartphone. Maar welke in vredesnaam?? Ik heb op zich wel wat toestellen in mijn hoofd maar ik heb er 0,0 verstand van. In de telefoonwinkels is het altijd zo druk, dat ik er nu maar voor gekozen heb m'n vragen hier te stellen zodat ik - als ik daadwerkelijk een nieuw toestel mag uitzoeken - iets beter beslagen ten ijs kom.

Ik zal eerst even onder elkaar zetten wat ik graag wil met mijn toestel, behalve het reguliere bellen en sms-en uiteraard (geen idee of het allemaal zo makkelijk is, maar ook daar ontvang ik graag reacties op):

*) makkelijk filmpjes en foto's maken én online kunnen zetten op Facebook

*) digitale agenda

*) navigatie

*) internetten (liefst ook met mogelijkheid om online filmpjes te kijken)

*) muziek luisteren (maar kan ik m'n in iTunes gedownloade albums makkelijk op bijvoorbeeld een Nokia of Blackberry krijgen??)

Toestellen waar ik op dit moment aan denk, zijn een Nokia (N8, of iets anders), Blackberry en misschien zelfs wel zo'n iPhone. Wie kan mij even op gang helpen, van een aantal toestellen de voors en tegens geven? Om het voor mezelf enigszins overzichtelijk te houden, wil ik liever ook niet verder kijken dan deze drie merken. Anyway, ik zoek hullup!!!
De belangrijkste vraag: wat wil je maximaal uitgeven per maand en eventueel bijbetalen aan een telefoon?
Ik wil ook een motto
Ik heb een Hi 45 abonnement (2jarig) en bel/sms nooit binnen mijn bundel. Wel ben ik 'Eindeloos Online' en wil ik niets bijbetalen tenzij het echt een hele kekke foon is Denk dat de megapixels wel redelijk doorslaggevend zijn. Heb net de Blackberry zitten kijken en die heeft maar 2,0. De N8 heeft 12,0
Aha, dan is een Iphone 4 misschien wel wat duurder. Daar betaal ik 39,95 voor (inclusief internet), maar heb ik 275 minuten/smsjes. Dan kom je zeker niet uit met je minuten.

Ik heb nu zelf sinds kort een Iphone 4 en ben er ontzettend tevreden mee. Werkt ontzettend snel, kan zo op facebook met foto's en berichtjes, hij maakt mooie foto's (en snel, bij mijn oude telefoon zat er een hele sterke vertraging op de camera).
Ik wil ook een motto
Hee, een positief verhaal over de iPhone 4! Ben nu ff op internet aan het kijken wat ie allemaal heeft.

Weet iemand hoe het gaat met muziek in iTunes en de poging om dat op een Nokia-toestel te krijgen?? Zou het zonde vinden als ik een telefoon heb met heel veel muziekopslag (de N8 heeft 16gig) en alsnog m'n iPod moet meenemen.

Al typende en surfende word ik langzaamaan steeds wijzer trouwens, haha...
Als ik je lijstje zie zeg ik een iphone. Maar weet eerlijk gezegd niet wat een N8 kan.
De Samsung Galaxy S, is dat niets voor je?
Wat wilde ik nou toch typen?
Mimsey, ik wil echt of een Nokia en eventueel een Blackberry of iPhone. Maar zal toch ff kijken
Ik ben zelf iPhone fan maar als ik dat niet had dan was ik zeker voor een toestel gegaan met Android (besturingssysteem), waarschijnlijk een HTC.

Ik vind Windows Mobile absoluut niet fijn en over de laatste Nokia's ook geen goede verhalen gehoord.

Als je niet verder wil kijken naar andere merken zou ik kijken naar de iPhone, maar ik zou zeker ook HTC in overweging nemen.
Pure, wat is Android??
De Samsung is namelijk uiteroepen tot de beste Smartphine 2010-2011.

Nu ken ik de ins en outs van deze verkiezing niet, maar het klinkt wel erg positief, lijkt me.
Wat wilde ik nou toch typen?
Ooo, dat klinkt zeker positief Mimsey! Misschien dat ik me daar toch ook maar eens in moet verdiepen. Hoe dan ook: ik moet nu de deur uit maar zal vanavond weer even bij lezen, mocht het nodig zijn. Ik hoop in ieder geval dat iemand mij nog antwoord kan geven op de vraag van de iTunes-muziek op een andere foon krijgen. En misschien gebruikerservaringen met de N8?? Die heeft toch wel een lichte voorkeur maar dat komt omdat ik nogal Nokia-aanhanger ben.

Bedankt iedereen voor zover!
Adroid is een besturingssysteem ontwikkeld door Google, en schijnt veel gebruiksvriendelijker en beter/sneller etc te zijn dan Windows Mobile. Ik heb gewerkt met Windows Mobile, ben er zelf niet zo heel tevreden over. Maar ik heb geen ervaring met andere besturingssystemen (op die van de Iphone na dan).
Ik wil ook een motto
Android is het besturingssysteem (zoals je ook windows voor pc en Mac os X voor apple hebt), komt op steeds meer telefoons en lijkt mij erg fijn (ik heb het zelf niet gehad, maar wel vaak gezien en over gehoord en dat is mijn 2e keus). Dat is voor zover ik weet een betrouwbaar en stabiel besturingssysteem.

Ik ken net iets teveel oud-Nokia aanhangers, die dankzij de nieuwe mobieltjes van Nokia geen fan meer zijn, of de N8 ook onder die toestellen valt weet ik niet, maar over de N97 is niemand in mijn omgeving positief (besturingssysteem loopt zeer regelmatig vast) en inmiddels is iedereen over op HTC of een iPhone.

Of je op iTunes gekochte albums ook makkelijk op de Blackberry of Nokia kunt krijgen weet ik niet, als ik dat zo lees zou ik dus weer naar een iPhone neigen, omdat je ze daar in elk geval goed op kan luisteren (en ook nieuwe kunt downloaden).
Een duidelijke uitleg + review van besturingssystemen staat hier:

http://computerworld.nl/a ... lk-os-is-het-beste/1.html

Ik zou eerst een besturingssysteem uitkiezen en dan kijken welke telefoons daarbij passen. Misschien even wat langer zoeken, maar dan weet je zeker dat je een goede telefoon hebt.
Ik heb de G1, twee jaar terug de eerste Android, nu alweer zwaar verouderd Over twee maanden kan ik weer verlengen en komt er een Galaxy S! Zo mooi als een iPhone, maar met Android besturing. Wil ik!

Volgens mij babbelt Apple software zelden goed met andere besturingssystemen. Dus of je iTunes muziek op je Nokia krijgt, betwijfel ik. Als dat je criterium is, zou ik toch naar een iPhone kijken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik heb je lijstje even overgenomen.

Makkelijker filmpjes en foto's maken én online kunnen zetten op Facebook.

iPhone: Goed

BlackBerry: Goed

Galaxy S: Goed

Nokia: Prima

Note: De kwaliteit van de foto's van de iPhone en BlackBerry is matig te noemen. Nokia en Galaxy S doen het hiermee wel erg goed.

Digitale agenda.

iPhone: Prima

BlackBerry: Goed (Blackberry is speciaal ontworpen voor dit soort zaken.)

Galaxy S: Prima

Navigatie

BlackBerry: Prima

Nokia: Goed

Internetten en online filmpjes bekijken.

BlackBerry: Prima

Muziek luisteren.

BlackBerry: Goed

Nokia: Goed

iTunes makkelijk te synchroniseren met Nokia of Blackberry?

Nee. Er zijn wel workarounds voor maar het gaat niet gemakkelijk.

Persoonlijk advies:

Ik zou voor een Android toestel gaan (Galaxy S, HTC) omdat dit zeer gebruiksvriendelijk is en open. Open wil zeggen dat je alles naar wens kunt instellen. Bij iOS (iPhone) is dit vrij beperkt.

BlackBerry is leuk voor e-mailen, sms'en en pingen. Daar is ie immers voor ontworpen. De nieuwe 9800 Torch werkt goed maar is naar mijn mening niet te vergelijken met een Galaxy S of iPhone.

De smarthphones van Nokia vind ik tot nu toe nog niet lekker werken. Ik heb een telecomwinkel en wij hebben al 2 keer een Nokia C7 teruggekregen omdat ze spontaan uitvallen of vastlopen (wellicht gewoon een slechte serie).

De toestellen van HTC met Android werken ook gewoon goed.

Persoonlijke keuze:

Galaxy S of HTC. De iPhone werkt heel goed maar vind ik vrij stug qua configureerbare instellingen.

Succes met je keuze!
Als je toch al naar de Nokia N8 aan het kijken bent (met querty toestenbord) kan ik je de HTC Desire Z aanraden. Draait op Android en kan alles wat je wil. Alleen dat Itunes syncen weet ik niet of dat kan.

Blackberry wordt (naar mijn mening) een beetje overrated. Iedereen wil een Blackberry om mee te pingen maar dat kan je ook gewoon met een Android phone (Google talk, Whatsapp). Vergelijk de telefoons anders eens op nieuwemobiel.nl Kun je kijken wat de verschillen zijn.
HTC Desire HD is een aanrader!
Ik heb een blackberry torch en een htc (met android dus). Mijn favoriet is absoluut de blackberry!!

Maar als je veel keuze uit apps wil hebben moet je voor 1 gaan met android besturing. Helaas niet super veel leuke apps voor de blackberry..
Iedereen ontzettend bedankt voor alle reacties en gegeven informatie! Ik heb het allemaal doorgelezen, meegenomen in m'n bovenkamer naar de winkel en me daar ook nog eens laten voorlichten. De kogel is door de kerk: het wordt een iPhone 4 16G. Scheelt een hoop gedoe qua muziek en het heeft zulke leuke applicaties allemaal. Bovendien is m'n abonnement dusdanig, dat ik niet heel veel voor het toestel hoef bij te betalen. Dus ik heb mijn keuze gemaakt en kan niet wachten tot m'n contract is afgelopen
Heb de iPhone 4. Pas sinds kort. Prima ding. Ik vind sms-sen ook veel fijner dan op een gewone mobiel. Dat gedoe met t-9 is minder dan dit touch scherm.

Thuis pakt ie aut. Wifi/draadloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven