Nieuwe PC van de Aldi

18-12-2010 19:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Aldi heeft vanaf vandaag een nieuwe pc te koop voor 899.- euro. Ik heb hier wel belangstelling voor maar vroeg me af of de prijs ook te hoog ligt.

Hierbij de specificaties ervan:

- Intel® Core™ i5-760 processor 2.8 GHz

- 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen

- ATI Radeon™ HD 5670 videokaart met 512 MB DDR5 en DirectX 11

- 40 GB Solid State Drive

- 2 TB harde schijf

- inclusief usb 3.0, 7x usb 2.0, wifi 802.11n, gigabit LAN, toetsenbord en muis
Hoezo "ook te hoog ligt"? Heb je een pc gezien die qua prijs te hoog ligt en ben je nu bang dat dit met deze pc ook het geval is? Of bedoel je "of de prijs niet te hoog is"?

Ik heb de aanbieding gezien en volgens mij is het een prima prijs hoor voor deze pc. Tenminste, ik ga er even vanuit dat je die aanbieding van de all in one pc (touchscreen) bedoeld?
Ligt er ook aan wat je ermee wilt doen.

(Alleen wat internetten?

Of ook downloaden en andere dingen die veel (werk) en opslag geheugen kosten)

Wat zet je allemaal op je pc?
quote:Kroes schreef op 18 december 2010 @ 19:59:

Ligt er ook aan wat je ermee wilt doen.

(Alleen wat internetten?

Of ook downloaden en andere dingen die veel (werk) en opslag geheugen kosten)

Wat zet je allemaal op je pc?Volgens mij ging het niet om de prestaties, maar om de prijs toch? Anders sluit ik me inderdaad bij jou aan.
Volgens mij was dat dat supermultimediading? Dat leek mij wel terecht, dat dat kreng wat duurder was.

Ik zou hem niet hoeven, van mij hoeft al die supersnelle zooi niet zo. Ze hebben ook heel vaak gewone pc's voor rond de 600 euro ofzo.
668, the neighbour of the Beast
Wanneer je alleen wat internet enz

Dan is het een dure pc.

Maar wanneer je hem optimaal benut is het volgens mij wel ok.

Al moet ik er niet aan denken een vaste pc te hebben.

Lang leven de laptop!
40gb solid state maakt 'm wat duurder. Prijs/kwaliteit is dik in orde maar dit is wel een erg snelle bak. Zou 'm heel graag als beeldbewerkings computer willen hebben.
Om antwooord te geven op de vraag wat zet je allemaal op je p.c. Ik download veel muziek, zet er foto's op speel spelletjes, adminstratie staat er op en voor mijn studie.

Ik download nog geen films maar leek me wel leuk om te doen.
Dan kan je lang met deze pc denk ik.
Thanks Kroes! Dacht er gewoon nog over na en dat is beter dan impulsief kopen.
quote:Bellida schreef op 18 december 2010 @ 20:10:

Om antwooord te geven op de vraag wat zet je allemaal op je p.c. Ik download veel muziek, zet er foto's op speel spelletjes, adminstratie staat er op en voor mijn studie.

Ik download nog geen films maar leek me wel leuk om te doen.Als je spelletjes de simpele online dingen zijn dan is dit nogal overbemeten voor je. Als je heftig in de allerlaatste games zit dan kan dit wel wat zijn..
Prijs is niet te duur.

Het gaat hier trouwens niet om een multimedia/touchscreen PC voor de mensen die dat dachten.

Anyway, als je geen idee hebt hoeveel GB je nu gebruikt, en wat voor soort processor je nu hebt - hoe kun je dan een afweging (laten) maken?

Kan me wel vorstellen dat je er gewoon een wilt die lang meegaat en daarom het beste v/h beste zou kunnen willen. Maar ik betwijfel of een door de Aldi verkochte PC 6 jaar meegaat, ze zijn van het merk Medion geloof ik, dat niet als super bekend staat.
foutje
Ik heb het niet zo op die computers van de Aldi. Mijn vader heeft daar zijn laptop vandaan. Batterij is zo leeg en als je hem gebruikt met de adapter erin, krijg je een foutmelding. We kunnen niet skypen. Een maandagmorgen ding dus.

Wij hebben sinds kort een Mac Mini als hoofdcomputer (ik zit meestal op een laptop). Super ding en super kwaliteit. We doen er alles mee. Hij staat aangesloten op de tv, kijken uitzending gemist enzo. Staat ook aangesloten op de stereo, dus complete i-tunes verzameling is af te spelen. We hebben een draadloos toetsenbord erbij. Met de mac heb je als op het forum zit zelfs spellingscontrole. Met andere woorden, ik zou lekker even rond kijken wat er bij jou past.
Ik heb geen mac maar heb ook spellingscontrole op mijn packard bell met Google chrome.
Ik ga gewoon eerst nog eens lekker rondkijken lijkt me het allerbeste. Maar wil jullie alvast bedanken voor het meedenken!
Ik vind het wel een goeie deal
quote:Kroes schreef op 18 december 2010 @ 20:23:

Ik heb geen mac maar heb ook spellingscontrole op mijn packard bell met Google chrome.

Heeft idd niets met je computer te maken. Ik heb ook spellingscontrole; firefox.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven