Lactose intolerantie

18-12-2010 20:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Sinds een week weet ik dat ik een lactose intolerantie heb. Dit zit in alle soorten dierlijke melk! nen wordt in Nederland ook overal aan toegevoegd. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit ook hebben en of zij goede recepten kennen met Sojamelk of Kokosmelk..
Het is lastig, maar niet onmogelijk. Ik heb een tijd lactosevrij gegeten i.v.m. allergie van zoon. Via google kun je veel recepten vinden en verder alles zelf maken. Daar wordt je heel creatief van

Ik geloof dat er al vaker een topic is geweest. Zal eens kijken.
Als je googled op koken met kokosmelk krijg je allemaal lekkere recepten! Van smoothies tot soep en maaltijden. Je hebt ook soya-ijs trouwens.

Soyamelk is zoet dus dat is lastiger voor hartige gerechten. Volgens mij bestaat er ook soyaroom.

En verder kun je veel en gevarieerd eten als je alles zelf vers maakt. Helaas is met pakjes koken nu niet meer geschikt want overal zit lactose in.
Vriend heeft lactoseintollerantie.

Je vindt veel dingen van AlproSoya bij de jumbo. Heel assortiment.
Hey,

Ook ik ben lactose intolerant. Ik vervang gewone melk altijd met lactose vrije melk. Bij de meeste supermarkten heb je dit wel bij de houdbare melk staan. Van Minus-L heb je ook slagroom, slagroom in een spuitbus, chocolademelk en koffiemelk. Dit verkopen ze bij ons bij de Jumbo.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ohja, MinusL ja... die heb je bij de Jumbo
quote:Francisca_ schreef op 18 december 2010 @ 20:43:

Vriend heeft lactoseintollerantie.

Je vindt veel dingen van AlproSoya bij de jumbo. Heel assortiment.Precies. Vrijwel alles is verkrijgbaar in sojavariant. Alleen in pakjes zitten inderdaad bijna altijd melkbestanddelen.
Is het zeker weten alleen lactose intolerantie of heb je toevallig ook/of lactose eiwit intolerantie. Dit geeft vaak ook problemen (prikkelbare darmen, huid). In dat geval gaat Minus L niet helpen, want daar zitten de grote en moeilijk afbreekbare koemelk eiwitten gewoon nog in.

Soja melk gebruik ik in de koffie en karnemelk in de muesli. Om een of andere rare reden kan ik karnemelk en yoghurt beter verdragen. Kan jij niks verdragen aan melkproducten? Dus ook geen kaas, boter, niks in koekjes/gebak, etc.?
Hoe ben je er eigenlijk achtergekomen dat je het hebt?
quote:schouderklopje schreef op 18 december 2010 @ 22:01: Om een of andere rare reden kan ik karnemelk en yoghurt beter verdragen. Kan jij niks verdragen aan melkproducten? Dus ook geen kaas, boter, niks in koekjes/gebak, etc.?Dat is niet zo gek hoor. In yoghurt zitten bacterien die lactose om zetten. Als je niet te veel yoghurt per keer eet, gaat dat vaak wel goed. Ik denk dat het met karnemelk of zo iets is, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou sojaproducten voorzichtig proberen. Mijn dochter heeft ook een lactose intolerantie en die verdraagt sojaproducten niet. Lactose vrije melk, slagroom etc wel. En daarnaast mag zij wel kaas, boter, yoghurt, kwark en karnemelk. Mij is uitgelegd dat in de melkzuren van die producten het enzym zit dat lactose afbreekt. Maar goed dat is voor iedereen persoonlijk dus dat weet je alleen door heel voorzichtig te proberen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
yoghurtproducten verschilt ook nog per product. Zo kan ik de hele dag vifit drinken zonder klachten maar krijg ik van optimel bij een klein glas al buikpijn.

Hoe je er achter komt... Bij mij duurde het lang. Had altijd vreselijke buikpijn na het avondeten en soms 's middags ook al. Dacht eerst aan stress, toen dacht ik dat het door vlees kwam maar toen kwam de link melk drinken/toetjes eten en buikpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven