Werk & Studie alle pijlers

Sneeuw

19-12-2010 09:52 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw, er is hier vannacht weer een aardig pak bijgekomen. Vrijdag ben ik vanuit het werk lopend/glijdend naar huis gegaan, met de auto was niet te doen. Heb er ruim twee uur over gedaan. Ik maak me best een beetje zorgen over hoe dat morgen moet. M'n collega's zijn allemaal vrij dus ik ben alleen. Met de auto gaat 'm niet worden vermoed ik, dus dat wordt extra vroeg opstaan en lopen want ik denk niet dat het bedrijf het op prijs gaat stellen dat onze afdeling morgen onbezet is. Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Hier ook veel nieuwe sneeuw inderdaad.

Probeer je niet te druk te maken. Er ligt inderdaad veel sneeuw dus ook al ga je met de auto je zult sowieso wat eerder je bed uit moeten om op tijd te komen denk ik.

Ik vond het vrijdag redelijk te doen. Heb de snelweg gemeden (stond helemaal vast) en was precies een uur onderweg vanuit mijn werk naar huis (normaal ongeveer een half uur).

Het is nu nog vroeg en het is zondag. Dat betekent dat alles er nog heel besneeuwd uitziet. Belangrijke wegen zullen (in ieder geval deels) wel schoongemaakt worden vandaag. Hoe het morgenvroeg is is eigenlijk nog niet zo goed te voorspellen.
Nog steeds helemaal niets, ik wacht met smart. Ik zou mijn zondag er niet door laten verpesten, gewoon even afwachten. Misschien kun je morgenochtend even met je baas/leidinggevende bellen als er nog heel veel sneeuw ligt?
Vroeg opstaan is geen probleem, ik ben alleen een verschrikkelijke angsthaas met dit weer in de auto. Ik heb een nieuwe auto gekocht die ik eind van de week op kan halen dus het laatste wat ik kan gebruiken is dat ik de oude auto nog even in de prak rijd
Leidinggevende zit in Spanje.
Ik moet met de trein en dan nog een stuk lopen. Ik vertrek iets eerder en zie wel hoe laat ik aaankom. Ik ga me niet een gebroken been riskeren door me te haasten. Mijn baas vindt het ook belangrijker dat ik kom, dat ik dan misschien niet klokslag negen uur binnen zal lopen vindt hij geen probleem
Hier in Nijmegen ook heel veel sneeuw. Heerlijk! Dus straks lekker struinen denk ik.

Ik zou naar AZ gaan, maar in Alkmaar kan er niet gevoetbald worden dus heb ik een vrije dag Haha, ik heb geen idéé wat ik moet gaan doen.
Ik ga morgen lopen naar mijn werk..woon in Delft
It's 5 o'clock somewhere
quote:anjertje schreef op 19 december 2010 @ 10:04:

Leidinggevende zit in Spanje.Heeft ie vast geen last van sneeuw:-). Nee flauw, gewoon rustig aan doen en morgen kijken hoeveel sneeuw er ligt. Niet koste wat kost de weg opgaan, het is ook een kwestie van overmacht.
Ik ga met de auto naar het werk. Rustig rijden, afstand houden en je niet laten afleiden.

Ging vrijdag ook goed, dus zal morgen ook goed gaan. Overigens blijft het de hele week onder 0 en er komt meer sneeuw aan. Maak je borst maar nat.
Heb je buienradar al bekeken?
Het gaat prima met de auto. Begin er zelfs al aan te wennen om op besneeuwd/aangevroren wegdek te rijden. Iedereen rijdt rustig, dus het is minder risicovol dan lopen op aangevroren wegdek waarbij je je botten kunt breken.
AZ is toch nog niet afgelast zag ik net??? mijn clubbie is vrijdag al afgelast......maar goed..geeft niet zo heel erg..haha kunnen ze even bijkomen...

maarre hier ook veel sneeuw en heb de dames beloofd naar Mega mindy te gaan..even kijken hoe ik daa rokom
Puck
jaaaaaaaaaa hier ook ! En ik vind het helemaal niet erg ! Straks lekker door de sneeuw lopen en foto's maken. Er rijden geen bussen dus ik kan toch nergens naar toe vandaag
Vandaag word er weer veel sneeuw verwacht, hier op de Zuid-Hollandse eilanden nu zo'n ruime 20 cm.

*Tip voor het rijden met gladheid*

Houd afstand ( maar dat is logisch) en rij in een versnelling te hoog.....wanneer je snelheid moet afnemen, kun je dit doen door terug te schakelen en tegelijkertijd .....hééél licht bij te remmen.
Ik woon in Noord/Holland. Zo´n 40 km van amsterdam, waar ik werk. Vrijdag was echt wel een chaos. Morgen moet ik ook weer. Trein, en dan de tram is nog een optie. Of gewoon met de auto. Eerder weggaan gaat niet helaas. Oppas komt niet eerder. Ik baal er wel van Vrijdagochtend deed ik er al 2,5 uur over om op mijn werk te komen. Normaal 50 minuten.

Nouja, ik stort me er gewoon in en zie wel....

Sterkte iedereen.

Hier ligt nu trouwens echt heel veel sneeuw. Net gemeten in de achtertuin; 22 cm
Maar met die ANWB-snowboots die ik nav die tip van jou Elninjo gekocht heb, is lopen over sneeuw en ijs een eitje geworden! Alleen vind ik 45 km naar mijn werk lopen een beetje overdreven...
Ik lees op nu.nl dat rijkswaterstaat druk bezig is de snelwegen zo goed als mogelijk schoon te krijgen voor maandagochtend. Meer dan dat kan er niet gedaan worden denk ik.
Moet ook 45 km door de sneeuw. Gewoon met de auto. Rij een stevige bak heb puike winterbanden, ben gelukkig helemaal niet bang en vind het stiekem zelf een beetje leuk om te rijden in de sneeuw :-). Dikke thermosfles koffie mee, muziekje aan en klaar. Doe er misschien langer over maar daar maakt niemand zich druk om.
Daarbij hebben veel mensen al vakantie dus is het al rustiger op de weg. Dar scheelt aanzienlijk.
Ik ga normaal altijd op de fiets, maar morgen lopen. Een kwartiertje lopen, dus goed te doen.
quote:Oriane schreef op 19 december 2010 @ 10:22:

Daarbij hebben veel mensen al vakantie dus is het al rustiger op de weg. Dar scheelt aanzienlijk.Dat ook ja
Hier in Zeeland zijn de wegen (inclusief snelweg en 100 km wegen) ijsbanen. We moesten gisteren onze dochter ophalen, heb zoiets nog niet eerder gezien. Man moest gister middag/avond werken en vandaag weer, best een eindje weg. Het voordeel van Zeeland is, dat er weinig verkeer is. Vorig jaar woonden we nog richting Randstad en dan is er met dit weer geen doorkomen aan. Veel mensen hebben kerstvakantie en het zal dus rustiger zijn. Ik zou hebben afgebeld, maar ik had een kantoorbaan. Man kan niet afbellen ivm zijn functie.

TO, je kan lopend gaan en dat zou ik doen met goede profiel zolen.
Het enige nadeel van weinig automobilisten op de weg is dat het zout minder goed wordt 'ingereden'.

Maar verder is het inderdaad alleen maar prettig. Vorig jaar was het in de kerstvakantie toch precies hetzelfde?
Hier op hetzelfde stukje als Brightmind... idd zuid holland... en er ligt hier echt een pak sneeuw.

De achterdeur kan niet open ( Met heel hard duwen wel, maar zo graag heb ik hem ook niet open) en mijn hondje staat voor bijna 75% in de sneeuw... t beest wil dus ook echt niet naar buiten..

Zometeen leuk een sneeuwpop maken buiten... lekker hoor..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven