Werk & Studie alle pijlers

Sneeuw

19-12-2010 09:52 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw, er is hier vannacht weer een aardig pak bijgekomen. Vrijdag ben ik vanuit het werk lopend/glijdend naar huis gegaan, met de auto was niet te doen. Heb er ruim twee uur over gedaan. Ik maak me best een beetje zorgen over hoe dat morgen moet. M'n collega's zijn allemaal vrij dus ik ben alleen. Met de auto gaat 'm niet worden vermoed ik, dus dat wordt extra vroeg opstaan en lopen want ik denk niet dat het bedrijf het op prijs gaat stellen dat onze afdeling morgen onbezet is. Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Guinevieve, die mensen kunnen toch ook zelf nadenken dan? En zeggen jongens doe mij die winterbanden WEL in oktober
Oh ik heb net een lekker stuk gewandeld en mooie foto's gemaakt!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 19 december 2010 @ 12:02:

[...]

Hebben die dan wel geld om hun auto en die van anderen te repareren? Wanneer ze doorglippen en ergens tegenaan kletsen? Ik vind geen geld hebben geen argument voor het nalaten van veiligheids-voorschriften. het is in Nederland nog steeds niet verplicht om winterbanden te hebben. En nogmaals, tot voor kort was het hier ook helemaal niet nodig, pas de laatste 2 jaar.

En waar baseer jij op dat het de mensen met zomerbanden zijn die voor de problemen zorgen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb er ook weer zin in!

Ik begin morgen met een afspraak bij de tandarts; ca. 3km

Dan door naar mijn werk; ca. 3 km

Einde middag afspraak aan de andere kant van de stad; ca. 6 km

En dan naar huis; weer ca. 5 km

En dat alles op de fiets. Of lopend.

Bij slecht weer zeg ik de afspraak aan het einde van de middag wel af. Vind ik net iets te ver om te lopen.

Ik baal wel van die tandartsafspraak, mja afzeggen kost geld en dat gaatje wordt dan pas volgend jaar gevuld. Ook niet zo fijn.

Toch blijf ik het absurd vinden hoe ons landje ontregeld raakt van een 'beetje' sneeuw.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Hebben die dan wel geld om hun auto en die van anderen te repareren? Wanneer ze doorglippen en ergens tegenaan kletsen? Ik vind geen geld hebben geen argument voor het nalaten van veiligheids-voorschriften.

Ik zal het aan ze doorgeven.

Btw: ik sprak gisteren toevallig iemand die dus in deze situatie zit. Zij rijdt gewoon niet, met zulk weer.

Ze glipt dus ook niet door, en kletst nergens tegenaan.
Ik hoorde dat de bussen in het OV ook gewoon op zomerbanden rijden,
Zouden jullie nu naar Nijmegen rijden vanuit Hilversum? Ik twijfel. De auto waarmee ik zou gaan rijden is ook niet van mij maar van schoonmoeder...
quote:sweetcandy schreef op 19 december 2010 @ 12:05:

Oh ik heb net een lekker stuk gewandeld en mooie foto's gemaakt!leuk hoor, levert vast sfeervolle plaatjes op
quote:bankje schreef op 19 december 2010 @ 12:11:

Ik hoorde dat de bussen in het OV ook gewoon op zomerbanden rijden, ah vandaar dat ze in arnhem weer eens niet rijden
En sommige imbecielen die met winterbanden rijden, nemen veel meer risico omdat ze denken dat er dan wel snel gereden kan worden. En die veroorzaken dan juist ongelukken.
ik moet morgen de kinderen naar het KDV brengen (kan pas vanaf half 8) en om half 9 moet ik 15 kilometer verderop voor de klas staan....ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich daar nu al lichtelijk druk over kan maken (vooral ook omdat manlief nachtdienst heeft en alles inclusief ramen krabben op mij aan komt...met een heel klein ukje van 6 maanden erbij en een dametje van 2...)....

Guinevieve, die mensen kunnen toch ook zelf nadenken dan? En zeggen jongens doe mij die winterbanden WEL in oktoberZo werkt dat niet hoor tutje.... Je kan wel zo veel willen, maar met een lease auto heb je zelf niet zo veel in te brengen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:friezinnetje schreef op 19 december 2010 @ 12:14:

En sommige imbecielen die met winterbanden rijden, nemen veel meer risico omdat ze denken dat er dan wel snel gereden kan worden. En die veroorzaken dan juist ongelukken.

Zooo eens!!! Ik moest gisterenavond naar huis rijden.. het sneeuwde hier heel hard en dus reed ik rustig zodat ik het gevaar niet op ging zoeken.

Vervolgens ging er een of andere idioot bijna op mijn bumper zitten, seinend met zijn lichten en hard toeteren omdat hij graag harder wilde rijden.

Uiteindelijk haalde hij me in over de busbaan, ging vol in de ankers voor de rotonde, en stond stil tegen de lantaarnpaal..

En ja, hij had ook winterbanden ( getuigde zijn tirade: Die G****** winterbanden helpen ook geen ene tering!)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
@aventura

Ik zou het niet doen. Maar mocht je toch gaan: neem warme kleding, eten en drinken mee voor het geval je pech krijgt of in de file belandt!
quote:cestla4 schreef op 19 december 2010 @ 12:16:

ik moet morgen de kinderen naar het KDV brengen (kan pas vanaf half 8) en om half 9 moet ik 15 kilometer verderop voor de klas staan....ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich daar nu al lichtelijk druk over kan maken (vooral ook omdat manlief nachtdienst heeft en alles inclusief ramen krabben op mij aan komt...met een heel klein ukje van 6 maanden erbij en een dametje van 2...)....Smijt een beetje antivries over de ruiten, wacht een minuutje en je kan het er zo afschuiven, met een ruitenwisser.
quote:biol schreef op 19 december 2010 @ 12:19:

[...]

Zooo eens!!! Ik moest gisterenavond naar huis rijden.. het sneeuwde hier heel hard en dus reed ik rustig zodat ik het gevaar niet op ging zoeken.

Vervolgens ging er een of andere idioot bijna op mijn bumper zitten, seinend met zijn lichten en hard toeteren omdat hij graag harder wilde rijden.

Uiteindelijk haalde hij me in over de busbaan, ging vol in de ankers voor de rotonde, en stond stil tegen de lantaarnpaal..

En ja, hij had ook winterbanden ( getuigde zijn tirade: Die G****** winterbanden helpen ook geen ene tering!) boontje >> loontje
quote:rosanna08 schreef op 19 december 2010 @ 12:07:

[...]

het is in Nederland nog steeds niet verplicht om winterbanden te hebben. En nogmaals, tot voor kort was het hier ook helemaal niet nodig, pas de laatste 2 jaar.

En waar baseer jij op dat het de mensen met zomerbanden zijn die voor de problemen zorgen? Sterker nog in Duitsland is het ook niet verplicht om winterbanden te hebben. All weather/vier seizoenen banden zijn ook goed genoeg volgens de Duitse wetgever en ik vermoed dat dat een aanzienlijk gedeelte van de mensen die hier dom worden genoemd omdat ze niet in oktober winterbanden hebben besteld, allweather banden hebben.
quote:biol schreef op 19 december 2010 @ 12:19:

[...]

En ja, hij had ook winterbanden ( getuigde zijn tirade: Die G****** winterbanden helpen ook geen ene tering!)I rest my case!
We moeten zo wel de weg op, een afstand die normaal een uur rijden is.
quote:Cateautje schreef op 19 december 2010 @ 12:21:

[...]

Smijt een beetje antivries over de ruiten, wacht een minuutje en je kan het er zo afschuiven, met een ruitenwisser.meen je dat? geweldig! nog meer tips zijn welkom....
quote:cestla4 schreef op 19 december 2010 @ 12:26:

[...]

meen je dat? geweldig! nog meer tips zijn welkom....Over je voorruit een kleed leggen (of vuilniszak) heb je je voorruit iig schoon. Das wel de allerbelangrijkste.
@nummerzoveel: we gaan niet. Ik voel me wel schuldig, het is mn beste vriendin.
Winterbanden helpen geen drol als het spekglad is hoor. Dan glij je net zo hard weg.

Het enige wat dan nog helpt zijn van die spijkerbanden, maar die zijn hier verboden.
quote:rosanna08 schreef op 19 december 2010 @ 11:20:

Laten we wel wezen, tot voor kort waren die in Nederland helemaal niet nodig Winterbanden hebben al hun nut zodra het beneden de 7 graden komt en regent. Die situatie hebben we ook in Nederland al zo lang er winterbanden bestaan elke winter.
quote:biol schreef op 19 december 2010 @ 12:16:

[...]

Zo werkt dat niet hoor tutje.... Je kan wel zo veel willen, maar met een lease auto heb je zelf niet zo veel in te brengen.Je kan er toch op eigen kosten andere banden onder laten zetten? Zolang je de oorspronkelijke banden er maar weer op zet als de auto terug zou moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven