Werk & Studie alle pijlers

Sneeuw

19-12-2010 09:52 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw, er is hier vannacht weer een aardig pak bijgekomen. Vrijdag ben ik vanuit het werk lopend/glijdend naar huis gegaan, met de auto was niet te doen. Heb er ruim twee uur over gedaan. Ik maak me best een beetje zorgen over hoe dat morgen moet. M'n collega's zijn allemaal vrij dus ik ben alleen. Met de auto gaat 'm niet worden vermoed ik, dus dat wordt extra vroeg opstaan en lopen want ik denk niet dat het bedrijf het op prijs gaat stellen dat onze afdeling morgen onbezet is. Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Ik lees hier meerdere malen dat sommigen het maar vreemd vinden dan Nederland plat ligt van een 'beetje' sneeuw terwijl landen als Zwitserland dit elk jaar hebben er er geen problemen zijn.

Mensen lijken te vergeten dat de infrastructuurvan NL onder normale weersomsandigheden al haast niet toereikend is, laat staan metr sneeuw. Mensen moeten dan langzamer rijden, alles stopt nog meer op. Waar normaal al files staan, is het nu helemaal een drama.

Een heel logisch gevolg, dat niks te maken heeft met de Nederlander die niet gewend is aan een beetje sneeuw, maar vooral met het feit dat de infrastructuur een drama is, en dat er gewoon teveel mensen op de weg zijn, het is te druk.
quote:Dhelia schreef op 19 december 2010 @ 12:44:

[...]

Winterbanden hebben al hun nut zodra het beneden de 7 graden komt en regent. Die situatie hebben we ook in Nederland al zo lang er winterbanden bestaan elke winter. klopt, maar tot voor kort waren er maar heel weinig mensen die winterbanden hadden. Om nu mensen voor imbeciel ed uit te maken, vind ik te ver gaan. Je kunt prima rijden zonder winterbanden, je moet je alleen aanpassen aan het weer, maar dat geldt ook voor mensen met winterbanden.

Waar ik me persoonlijk veel meer aan stoor, is de mensen die het niet nodig vinden om hun lichten aan te doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@aventura

Als je mijn vriendin was geweest, dan had ik het echt veel fijner gevonden dat je thuis blijft met dit weer!
sterker, ik had je gebeld en verboden om te komen
quote:TheEmpress schreef op 19 december 2010 @ 12:50:

Ik lees hier meerdere malen dat sommigen het maar vreemd vinden dan Nederland plat ligt van een 'beetje' sneeuw terwijl landen als Zwitserland dit elk jaar hebben er er geen problemen zijn.

Mensen lijken te vergeten dat de infrastructuurvan NL onder normale weersomsandigheden al haast niet toereikend is, laat staan metr sneeuw. Mensen moeten dan langzamer rijden, alles stopt nog meer op. Waar normaal al files staan, is het nu helemaal een drama.

Een heel logisch gevolg, dat niks te maken heeft met de Nederlander die niet gewend is aan een beetje sneeuw, maar vooral met het feit dat de infrastructuur een drama is, en dat er gewoon teveel mensen op de weg zijn, het is te druk.Helemaal eens!
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 19 december 2010 @ 12:02:

Guinevieve, die mensen kunnen toch ook zelf nadenken dan? En zeggen jongens doe mij die winterbanden WEL in oktoberWij zouden heel graag winterbanden hebben, maar ze zijn nergens meer verkrijgbaar....
quote:rosanna08 schreef op 19 december 2010 @ 12:07:

[...]

het is in Nederland nog steeds niet verplicht om winterbanden te hebben. En nogmaals, tot voor kort was het hier ook helemaal niet nodig, pas de laatste 2 jaar.

En waar baseer jij op dat het de mensen met zomerbanden zijn die voor de problemen zorgen? Op het feit dat je met zomerbanden ontzettend slipt over de sneeuw en niet wegkomt en dus voor slippartijen en blokkades zorgt. Meer dan de mensen met winterbanden. Is geen verwijt maar een feit
Sep, die moet je ook in september-oktober al aanschaffen. Of aankomend voorjaar.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 19 december 2010 @ 13:19:

Sep, die moet je ook in september-oktober al aanschaffen. Of aankomend voorjaar.

*noteert alvast in agenda voor komende pasen: winterbanden*

Ik weet het. Gewoon eigenlijk helemaal niet op gerekend. Ben dan nog niet zo oud, maar kan me zulke perioden met sneeuw niet herinneren. Op hoop van zegen, op zomerbanden dan maar!
ik heb geen auto noch rijbewijs en doe alles op de fiets en met NS, mannnnnnnn, wat een ellende. Mijn fiets kan zelfs hoeveelheid sneeuw niet aan, mijn achterwiel draait letterlijk vast.

Vind sneeuw prachtig hoor, maar zooooooooo onpraktisch !
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 19 december 2010 @ 13:15:

[...]

Op het feit dat je met zomerbanden ontzettend slipt over de sneeuw en niet wegkomt en dus voor slippartijen en blokkades zorgt. Meer dan de mensen met winterbanden. Is geen verwijt maar een feit dan ga je er vanuit dat het meerendeel van de auto's die de afgelopen dagen geslipt zijn geen winterbanden hebben. Is dat onderzocht of ga je dan uit van de testresultaten? Ik zal niet ontkennen dat winterbanden hun voordelen hebben, maar ook hun nadelen zoals eerdere posting al liet zien van een malloot die met winterbanden toch zijn auto tegen een paal parkeerde. Winterbanden kunnen ook een schijnveiligheid geven.
Ik ga uit van testresultaten en hetgeen ik zelf ervaren heb

Uiteraard hebben winterbanden ook nadelen ( en ik ga weer ff heel kort door de bocht), vooral wanneer ze onder een audi/bmw/mercedes zitten met achter het stuur een opgeklopte manager in pak. Maar als je met winterbanden rustig aan doet, afstand houdt, en dus niet als een debiel toch links gaat rijden omdat Jouw Auto het wel kan, dan rijd je echt veiliger.

Ik heb ook winterbanden en ik kom de parkeerplaats ( ijsbaan onder sneeuw) prima af. Mijn vriend heeft geen winterbanden en die komt dus niet weg. * en die heeft dus mijn auto mee nu, zucht*

En iedereen die nu denkt harder dan stapvoets op een ongestrooide weg te rijden is wat mij betreft een imbeciel, met of zonder winterbanden
( ik heb eergisteren op een stukje van 1.5 km zeker zes vrachtwagens zien scharen., geen winterbanden en nul grip)
Ik woon in Rotterdam en heb uitzicht op de ingang van een grote bioscoop.

Vriend en ik hebben met verbazing staan kijken hoeveel mensen mèt kinderen in de auto stappen om naar de bios te gaan.

Ik vind het onverantwoord
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ohhh, ik maak me ook al druk over morgen!

Ik ben afhankelijk van het OV en doe er op een goede dag 1,5 uur over om op mijn werk te komen. Vrijdag was ik vrij, maar ik wilde toch even 'het dorp uit.' Dat was dus geen optie, want er reed geen enkele bus meer. Ik zit nu dus het hele weekend al noodgedwongen thuis en heb geen idee of ik morgenochtend vroeg wel weg zal komen.. Ik vertrek bovendien altijd al om 6 uur, dus eerder van huis gaan is niet echt een optie. Wat zouden jullie doen? Leidinggevende alvast voorbereiden, of gewoon morgenochtend even afwachten?
Er stond onlangs nog een winterbanden test in de autovisie. Hieruit blijkt dat de meeste winterbanden maar matig geschikt zijn voor het rijden op sneeuw. Alleen de Continental werd als goede band beschouwd.

Dus als je winterbanden koopt, bespaar dan niet.
Ik ben een poging aan het doen om met de trein van den haag naar amersfoort te komen. Het moet via schiphol/hilversum maar inmiddels ben ik al bijna bij hilversum. So far so good. Nu in amersfoort de bus nog...
quote:calvijn1 schreef op 19 december 2010 @ 13:38:

Ik woon in Rotterdam en heb uitzicht op de ingang van een grote bioscoop.

Vriend en ik hebben met verbazing staan kijken hoeveel mensen mèt kinderen in de auto stappen om naar de bios te gaan.

Ik vind het onverantwoordHuh? Is het daar in de stad dan zo spekglad? Wij gaan straks ook weg, mét de kinderen in de auto. En dat ga ik as dinsdag ook weer doen, als ik jongste naar het kdv moet brengen en ik zelf ga werken.
Volgens mij is de tijd van winterbanden voorbij, pak maar je sneeuwkettingen!
quote:Celeone schreef op 19 december 2010 @ 11:02:

*vraagt zich ineens af of ze in hetzelfde gebouw werkt als toetyfroety*Voorhout?
http://www.buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx

En er komt nog een heleboel aan!
quote:friezinnetje schreef op 19 december 2010 @ 14:51:

http://www.buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx

En er komt nog een heleboel aan!ziet er goed uit voor mijn omgeving, maar hier was het vannacht flink prijs.
quote:Cateautje schreef op 19 december 2010 @ 14:58:

[...]

ziet er goed uit voor mijn omgeving, maar hier was het vannacht flink prijs.Heel vreemd, toen ik een uurtje geleden zag, was de richting van het sneeuwfront helemaal naar het Noorden. En nu buigt ie af naar het oosten. Strange...
quote:toetyfroety schreef op 19 december 2010 @ 14:30:

[...]

Voorhout?Nope, dan toch niet.
quote:friezinnetje schreef op 19 december 2010 @ 15:02:

[...]

Heel vreemd, toen ik een uurtje geleden zag, was de richting van het sneeuwfront helemaal naar het Noorden. En nu buigt ie af naar het oosten. Strange...

Ben blij toe, ik moet nog met de hond naar buiten en hij speelt langdurig in de sneeuw, dus zo'n bui mag van mij overwaaien.

Al moet iki zeggen, het is erg leuk om te zien hoe hij vlokken opvangt uit de lucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven