Sneeuwschuiven

19-12-2010 13:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon in een app complex waar ook veel prof voetballers tijdelijk gehuisvest zijn. Sinds er sneeuw ligt houden ik en mijn buuv het algemene looppad sneeuwvrij. Denk je nou dat er ook maar een van die sterke - in topconditie verkerende - voetballertjes een poot uitsteekt?

We zien ze niet. Ze maken wel gebruik van het pad en flikkeren er peuken op (ja hoor, sommige topsporters roken erop los) maar helpen, ho maar.

Oke, ik heb in ieder geval weer een goeie workout gehad.

En verder niks zinnigs te melden.....
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Anders vraag je het ze toch even?
Gek,ik heb het idee dat mijn voetpad minder glad is met sneeuw dan zonder sneeuw. In sneeuw loopt niet lastig, wel een stoep die sneeuwvrij is en dan weer aangevroren...
Ik vermoed dat de mensen uit mijn straat zich ook aan mij ergeren, maar ik lig nu met een goede griep op de bank... Schaam me wel diep dat die mensen minstens 55/60 plussers zijn...
Misschien mogen ze wel niet sneeuwruimen van de verzekering.
Ik kan me best voorstellen dat jij met die top-sporters een partijtje wilt sneeuwschuiven.

Wat Aletta zegt: vraag het gewoon wellicht kan je dan daarna samen een sigaretje roken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb liever dat niemand zijn stoep schoon maakt, dan wordt het 1 ijsbaan.
Als je het schoonmaakt wordt het geen ijsbaan, dat wordt het wel van vastgelopen sneeuw (en smeltende en weer opvriezende sneeuw). Wij houden ons pad netjes en dat wordt niet glad, een stukje verderop doet niemand wat en was het gisteren een ijsbaan.

Ik heb een sneeuwschuiver gekocht en het is nog leuk ook, praatje met buren maken. En heb ik meteen een soort van sport gedaan
Ik vind het ook veel fijner lopen op sneeuw dan op zo'n glad geschoven pad wat altijd weer aanvriest en 'n ijsbaan wordt. Dat vinden die voetballers misschien ook wel, dus wees verstandig en laat die sneeuw lekker liggen. Dan is ie ook 't snelst weer weggesmolten als 't gaat dooien. Al die grote hopen weggeschoven sneeuw blijven veel langer liggen ook nog.
Dat hangt van de manier van schoonmaken af. De meeste mensen schuiven alleen de sneeuw weg en vegen daarna niet, dan haal je alleen het toplaagje weg en dan wordt de onderlaag glad.
Ach, je schrijft het al, die topsporters worden er tijdelijk gehuisvest. Voor een tijdelijk adresje doe je lang niet zoveel moeite als voor je echte eigen buurt.
Ons pas is niet glad omdat er geen ijs ligt, zelfs dat hebben we helemaal weggehaald. De sneeuw ligt zo hoog dat als je er doorheen loopt je broek er ook onder zit. We strooien ook zout. Dus dat is hier geen probleem.

Weet je, gisteren liep er ook weer eentje langs terwijl wij dus bezig zijn. Groet vervolgens wel maar loopt door. Ik verwacht dat je dan uit fatsoen even je hulp aanbiedt. Ik ga het de volgende keer eens vragen of ze kunnen helpen. Heb er een hard hoofd in. Het zijn zulke luie mannetjes die gewend zijn dat alles voor ze gedaan wordt. Ze ruimen hun eigen vuilnis niet eens op. Dat doet de huismeester voor ze terwijl ze zichzelf nog even lekker omdraaien. Mijn buuv heeft aan de huismeester gevraagd of hij haar vuilniszakken ook even weg wilde brengen maar daarvoor moet je minstens 10.000 euro in de maand (als het niet meer is) verdienen en een dikke bak onder je kont hebben denk ik. Dat feest ging niet door helaas.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
ik kan me voorstellen dat je na 7x per week trainen geen zin hebt om de stoep nog een keer te vegen
Tja, ik bied de buurman ook niet aan om de straat sneeuwvrij te maken. Als hij daar zin in heeft mag ie z'n gang gaan, maar ik zie het nut er uberhaupt niet van in, dus ik doe niet mee.

Hoef je echt geen sterstatus voor te hebben om je niet geroepen te voelen om openbaar terrein te gaan schoonmaken.

Overigens klink je nogal jaloers dat die voetballertjes er wél de centen voor hebben om personeel voor ze te laten werken. Als ik bulkte van 't geld had ik hier toch ook 'n tuinman in dienst dan dat ik zelf m'n heg zou snoeien.
quote:ModuleX schreef op 19 december 2010 @ 13:50:

ik kan me voorstellen dat je na 7x per week trainen geen zin hebt om de stoep nog een keer te vegenEn waarom niet? Ik werk ook 5 dagen in de week en heb er ook geen zin in, maar ja.
Bij ons in de straat schuiven ze de sneeuw wel van de stoep af, maar zo krijg je wel een berg voor je auto van ruim een halve meter sneeuw. Mijn vriend heeft oproepdienst dus moet ieder moment weg kunnen, niet handig met zo'n berg sneeuw. Moet ie eerst de auto uitgraven :S. Naja.

Ik doe overigens ook alleen ons eigen stukje, heel aso misschien ;)
quote:friezinnetje schreef op 19 december 2010 @ 13:53:

[...]

En waarom niet? Ik werk ook 5 dagen in de week en heb er ook geen zin in, maar ja.Omdat ze 7x per week fysiek bezig zijn (en het kan ook zijn dat ze naast hun training niets inspannends mogen doen)
quote:ModuleX schreef op 19 december 2010 @ 13:55:

[...]

Omdat ze 7x per week fysiek bezig zijn (en het kan ook zijn dat ze naast hun training niets inspannends mogen doen)Een vuilnisman ook
ho even elninjo, ik betaal diezelfde huismeester! alle bewoners betalen voor de huismeester...

het is helemaal geen personeel wat ze in dienst hebben. De huismeester doet dat omdat ze ze vuilniszakken bovenop elkaar stapelen en het hier op die italiaanse toestanden begint te lijken.

Bovendien betreft het hier een gemeenschappelijk terras voor bewoners en geen openbaar terrein.
quote:Liv schreef op 19 december 2010 @ 13:56:

[...]

Een vuilnisman ookdie werkt 5 dagen per week, geen 7
quote:friezinnetje schreef op 19 december 2010 @ 13:53:

[...]

En waarom niet? Ik werk ook 5 dagen in de week en heb er ook geen zin in, maar ja.ik ook niet en ik doe 't dus ook niet, smelt tenslotte uiteindelijk vanzelf wel weer 'n keer
quote:ModuleX schreef op 19 december 2010 @ 13:55:

[...]

Omdat ze 7x per week fysiek bezig zijn (en het kan ook zijn dat ze naast hun training niets inspannends mogen doen)

Ze trainen toch maar een paar uur per dag?

Wat moeten mensen die lichamelijk een zwaar beroep hebben dan?
Het is denk ik meer wat iemand al zei: als je ergens maar tijdelijk bent heb je veel minder betrokkenheid bij de buren.

Maar het heeft ook wel een beetje met fatsoen te maken. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om mijn afval te stapelen op een gemeenschappelijk terras omdat ik te lui ben om naar de container te lopen.
quote:gierzwaluw33 schreef op 19 december 2010 @ 13:57:

[...]

Ze trainen toch maar een paar uur per dag?

Wat moeten mensen die lichamelijk een zwaar beroep hebben dan?denk niet dat het A spelers zijn, maar spelers in een opleidingstraject (correct me if I am wrong TO) en die gaan gewoon naar school/werk naast de trainingen.
quote:Cameron10 schreef op 19 december 2010 @ 13:45:

Ons pas is niet glad omdat er geen ijs ligt, zelfs dat hebben we helemaal weggehaald. De sneeuw ligt zo hoog dat als je er doorheen loopt je broek er ook onder zit. We strooien ook zout. Dus dat is hier geen probleem.

Weet je, gisteren liep er ook weer eentje langs terwijl wij dus bezig zijn. Groet vervolgens wel maar loopt door. Ik verwacht dat je dan uit fatsoen even je hulp aanbiedt. Ik ga het de volgende keer eens vragen of ze kunnen helpen. Heb er een hard hoofd in. Het zijn zulke luie mannetjes die gewend zijn dat alles voor ze gedaan wordt. Ze ruimen hun eigen vuilnis niet eens op. Dat doet de huismeester voor ze terwijl ze zichzelf nog even lekker omdraaien. Mijn buuv heeft aan de huismeester gevraagd of hij haar vuilniszakken ook even weg wilde brengen maar daarvoor moet je minstens 10.000 euro in de maand (als het niet meer is) verdienen en een dikke bak onder je kont hebben denk ik. Dat feest ging niet door helaas.Laat jezelf niet zo kennen. Ik zou ook geen sneeuw voor je schuiven op deze manier. Wat je denkt straal je vast uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven