boosheid van binnen

19-12-2010 10:06 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schrijf alweer een tijdje hier als man. Doet mij goed. Gisteravond is mijn boosheid naar boven gekomen. Heb de zogenaamde nieuwe lover van mijn as ex een sms gestuurd dat hij geen misbruik van haar meot maken en dat ie anders met mij te maken krijgt. En dat het enige wat tussen hem en mij instaat mijn zoontje is, en dat dat zijn geluk is.

En waar ie het lef vandaan haalt om zomaar even te gaan kloten in onze relatie. As ex belde gelijk op om te vragen of ik hem met rust wilde laten.Zij sliep namelijk bij hem. Ze weet nog steeds niet wat ze wil, maar ze slaapt wel bij hem.

Moest gewoon een keer mijn boosheid uiten. Ben altijd relaxed gebleven en heb alles geslikt. was dat nou een keer zat. Ik moet die jongen ook niet tegenkomen.

Nou weet ik heus wel dat zij het zelf ook toestaat, maar wat zal zo,n ventje wel niet denken over mij. dat ik een loser ben en alles maar toesta. Dat heeft ie dan mis. Voel mij momenteel best wel kut. Komt geweoon door de boosheid. Maar ik heb absoluut geen spijt van wat ik gisteravond heb gedaan.

Wat denken die anderen wel niet, dat ze zomaar ongestraft kunnen gaan rotzooien met weliswaar mijn as ex. Moest dit ff kwijt.

Kan mij voorstellen dat jullie hier niets mee kunnen.
Maak er dan per direct je ex van, zij heeft duidelijk gekozen....t doet pijn, maar kies voor jezelf (en je zoontje, neem aan dat die nu gewoon bij jou is en dat ze die niet meeneemt op dit soort escapades)
Nou nee. Je aanstaande ex moet haar eigen boontjes maar doppen, daar heb jij niets mee te schaften. Als zij gekwetst wordt door haar nieuwe vriend, dan is dat maar zo. Niet jouw pakkie-an, daar is beslist geen bemoeienis van jou voor nodig.

Niet al te slimme actie. Gebruik liever die energie om je eigen leven weer op te bouwen inplaats van de minnaar van je ex te bedreigen
Ik zou vooral mijn (ex)partner partner dat kwalijk nemen, niet degene waarmee hij/zij een relatie begint. Je partner heeft gezegd jouw partner te zijn, die ander heeft daar in feite niks mee te maken.

Maar, als er een kind in het spel is, zou ik überhaupt dat kind voorop zetten. Ik verlies dan misschien wel mijn partner en vertrouwen in diegene, maar mijn kind verliest een stabiele gezinssituatie om in op te groeien. Ik zou er alles aan doen om dat zo goed mogelijk te houden.
2008,

Waar gaat het hier dan precies om?Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, verdrietig en boos, dat je relatie er niet meer is, en dat je vrouw voor een ander heeft gekozen.

Maar ze is niet jouw eigendom en ze valt niet onder jouw verantwoording. Ze is een volwassen vrouw die haar eigen beslissingen neemt.

Kijk eens naar wat je schrijft: "maar wat zal zo,n ventje wel niet denken over mij. dat ik een loser ben en alles maar toesta. Dat heeft ie dan mis."

Dit gaat tussen jou en hem, niet tussen jouw en je bijna ex-vrouw.

Zijn er kinderen in het spel?
Hou de eer aan jezelf. Wil je haar echt terug terwijl ze jou zo behandelt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je realiseert je dat je strafbaar bezig bent en bovendien jezelf erg laat kennen? Hou de eer aan jezelf en werk aan je eigen geluk!
Je bent boos, maar dit soort acties zijn zinloos.

De enige die je daarmee hebt ben jezelf.

Laat je ex je ex zijn en laat haar en haar nieuwe vriend met rust.

Jullie hebben een zoontje, dus het is van belang dat je je fatsoenlijk en volwassen gedraagt.
Haat wordt niet door haat overwonnen; haat wordt door liefde overwonnen. Zo is van eeuwigheid de orde der dingen.(Budha)
De issue is dat mij as ex erg in de war is. Dat heeft ze ook toegegeven. Maar als man zijnde voel ik mij ook wel in mijn eer aangetast. Los daarvan. Ik heb altijd alles maar met de mantel der liefde bedekt. Nooit eens uit mijn slof geschoten. Gister met haar collega's staan praten, die mij vertelden dat die jongen een boefje is en dit soort dingen vaker flikt. En nou weet ik wel dat zij ermee instemt. Maar toch, zonder strijd geen overwinning. Misschien was het wel mijn oergevoel wat naar boven kwam.

En ik zorg er ook voor dat mijn zoontje een stabiel leven heeft. Ik heb de trein al in beweging gezet. Vanaf morgen zorg ik full time voor hem. Zij kijkt niet naar hem om en denkt aan haar eigen plezier. Heb extra kinderopvang aangevraagd, mijn werktijden aangepast, mijn ouders gaan bijspringen. Ik ga ook wel verder, maar als man zijnde mag je toch wel 1 keer laten blijken hoe je je voelt.
2008, dat klinkt alsof je een erg betrokken en goede vader bent. Maar zoals hierboven al gezegd, waarom zou je haar terug willen? Ook als ze niet omkijkt naar je zoontje?
En natuurlijk mag je laten zien hoe je je voelt! Dat is zelfs belangrijk. Maar uiteindelijk voel je je (hoogstwaarschijnlijk) beter als je aan jezelf denkt en haar en die kerel in hun sop gaar laat koken.
Tuurlijk mag je dat laten merken......maar wees wijs en zorg er voor dat het geen (verloren) strijd met jezelf gaat worden!

Die energie zullen jij en je zoontje nog hard genoeg nodig hebben!

En geloof me.....des te harder je richting je ex trekt......des te groter word de afstand.

Met andere woorden......wanneer je op deze manier je as ex dichterbij je probeert te krijgen, zal ze alleen maar verder van je af komen te staan.
Vind het fijn om jullie reakties te horen. Weet je, een defintieve beslissing heb ik diep in mijn hart al genomen. Maar als je nog van iemand houdt is dat niet gemakkelijk. Maar inderdaad, het feit dat ze daar is, en niet hier, daar waar haar verantwoordelijkheden liggen, zeggen mij al genoeg. En de meeste ellende gaat misschien nog wel komen. Koophuis, zij moet meebetalen, of ze dat doet is vraag 1. Ze slaapt nu bij mijn beste vrienden. Die hebben ook zoiets van, als je daar slaapt, waarom wil je dan ook hier slapen. Maar die jongen woont thuis. Heeft niets, is werkloos. Life goes on
Zoals ik het lees, doe je het hardstikke goed.

Hoe je dat aanpakt en regelt met je zoontje.

Er is dus geen enkele reden om te denken dat je een loser bent, zeker niet in de ogen van de boyfriend van je vrouw.

Hou de eer aan jezelf (heb ik hier al eerder zien staan).

Misschien komt er nog eens een tijd dat ze terug wil naar de oude situatie met jou.

Maar inderdaad, life goes on, ook voor jou.

Je gaat zelf ook anders tegen de dingen aankijken.
Hoe reageerde ze op je brief?

Ga lekker de sneeuw in met je zoontje, bouw een sneewpop, heb het leuk. Dat is de beste manier om haar te laten zien dat ze de verkeerde keuze maakt. Sterkte

En mag ik even spellingspolitie zijn: als man zijnde is dubbel op. Het is als man, of man zijnde.
Laat je niet zo gek maken joh. Je klinkt als een haantje.

Laat het los, tuurlijk heb je verdriet en ben je gekwetst, maar dreigen etc is echt heel sneu. Niet doen.
Je bent hartstikke goed bezig 2008.

Tenminste als je dat smsje naar die gozer niet meerekend...

Maar het is wel begrijpelijk hoor, dat wel, ik zeg :Niet meer doen zoiets.

Laat je ex haar eigen gang dan maar gaan, als ze op haar bek gaat met dit ventje dan moet dat maar. Haar keuze, en dus haar probleem.

En als hij haar kwetst, of weer laat vallen als een baksteen dan mag zij op de blaren zitten, daar hoef jij je niet als een koene ridder in te mengen.

En wat hij van jou denkt? So what! Dat doet er niet toe, jij weet wat je waard bent en je hoeft dat zeker niet aan hem te tonen.

Ga je energie steken in je eigen leven, samen met je zoontje en zo te lezen ben je daar al heel goed mee bezig.
Hij heeft niet zitten kloten in jullie relatie, maar je ex. Als je op iemand boos bent, zou dat op haar moeten zijn, zij had een relatie met jou en verantwoording naar jou, hij niet.
Zoals iedereen hier al zegt: loslaten, die ex en haar vriendje!! Echt, je schiet er helemaal niks mee op.

Heel goed om te lezen dat je zoontje bij jou is. Hij heeft jou nodig en het voor hem en jezelf gezellig maken is écht veel belangrijker nu dan je bezig houden met iemand die dat zo te lezen helemaal niet verdient...
Ik snap jou boosheid heel goed en dat je ze iets aan wil doen. Je had hem in het begin een paar tetsen kunnen verkopen maar nu is het te laat.

Hij wist dat jou ex een relatie had en jullie hebben blijkbaar ook een kind samen. Werkelijk walgelijk, egoistische mensen die daar niks om geven en over andermans ongeluk, hun eigen geluk proberen te krijgen. Maar weet je, dat soort mensen zal nooit echt gelukkig worden. Je kan over andermans ongeluk namelijk geen geluk maken.

Jij bent straks een vrij man en je kan positief een nieuwe relatie tegemoet treden. En je ex is in mijn ogen ook niet eerlijk tegen je. Zij gaat van de ene in de andere relatie. Kom op zeg, zij heeft duidelijk geen karakter.

Vroeg of laat komt alles weer goed en kom je iemand tegen die 1000 x beter is als je ex en die jou niet datzelfde geintje zal flikken. Heb gewoon vertrouwen in de toekomst.
@2008.

Natuurlijk mag je een keer boos worden en laten blijken dat je niet helemaal gek bent en alles zo maar accepteert. Als je je maar wel realiseert dat je geen andere keus hebt dan het te accepteren. Je ex zal sowieso niet tot zich door laten dringen dat ze niet goed bezig is. Anders deed ze dit ook niet.

Woede helpt meestal niet, vaak voel je je na die tijd nog vervelender maar dat neemt niet weg dat boosheid soms de overhand krijgt.

De volgende keer als je het overweegt gewoon hier posten :-) helpt echt.

Sterkte met alles. Ik vind het heel knap hoe je hiermee omgaat (wat ik er zo van lees).
Bedankt voor alle reakties. Ik ben vannacht ook geeindigd met een sms dat we als 2 volwassen mensen met elkaar moeten praten om lopende zaken af te handelen. Ze zal haar verantwoordelijkheid moeten nemen en mee moeten betalen aan het huis als dat aanblijft. Volgende week zal ze gewoon haar deel moeten gaan betalen. Ik wil het zakelijk afhandelen. maar ze wil er maar niet over praten. Mijn vrienden waar ze nu slaapt bellen mij als ze er weer is. Dat is vanavond of morgen.

Dan ga ik er ook naar toe om haar te confronteren met het feit dat ze niet langer voor haar verantwoordelijkheid kan blijven weglopen.
Weet je, 2008, 'eer' is onzin. Wat telt is: Wat je aandacht geeft, wordt groter. Dat is mijn criterium bij aandacht geven. Dus geef ik liever aandacht aan mijn kinderen en zakelijke en leuke dingen, dan aan sneue ex. Dat is hij nl. niet waard. Een belangrijk criterium, heb ik ontdekt.

Zakelijk blijven. Aandacht geven aan wat werkelijk voor jou en je zoontje belangrijk is. En uiteindelijk weer ontdekken wat jouw leven waardevol maakt. Dat is mijn recept.
Wat jullie zeggen klopt allemaal. Vandaag zou ik met haar praten, maar weer kwam ze niet opdagen. Over de afhandeling. Maar goed, dat komt vanzelf. Voorlopig heeft ze wederom niet gebeld om te vragen hoe het met ons zoontje gaat. Iedere dag weer krijg ik meer bevestiging. Ze komt haarzelf nog wel een keer tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven