help, tips nodig !
zondag 19 december 2010 om 16:54
mijn kleintje heeft voeding tegen overgeven van friso. hij heeft deze in combinatie met een speciale fles, de born free. het werkt super maar hij komt maar niet verder dan 50/60cc terwijl hij eigenlijk 90 zou moeten drinken. hij moet zo hard werken dat hij het gewoon niet redt en in slaap valt met als gevolg dat hij veel te weinig eet ! tips iemand ?
zondag 19 december 2010 om 17:10
Heb je al eens een andere fles geprobeerd? Hier een heel arsenaal aan flessen gehad, totdat we de juiste vonden. Dat hij minder drinkt kan natuurlijk, niet iedere baby heeft behoefte aan precies 90cc, maar ik zou wel kijken of je uit kan sluiten of het aan de fles ligt. Als het daar niet aan blijkt te liggen heeft je baby misschien gewoon geen behoefte aan die hoeveelheid in 1x.
zondag 19 december 2010 om 17:17
ik voed op commando. maar bij flesvoeding moet je er ongeveer 2u tussenlaten ivm overvoeden. we zijn begonnen met de avent flessen maar dat was geen succes, ook niet met een drie standen speen. heb nu dus een hele lade vol met hagelnieuwe avent flessen. en we hebben op aanraden van de vk deze fles gekocht. heb al geprobeerd de dikkere voeding in de avent te doen maar dan spuugt hij alles weer uit
. ga dadelijk wel proberen "normale" voeding te geven in de bornfree fles.
zondag 19 december 2010 om 17:19
op de verpakking van de friso staat trouwens dat je het ook kunt mengen met de reguliere voeding van hen. om te verdikken dan neem ik aan. ik heb wel een pak standaart nutrilon in huis, zou dat ook gemengd kunnen worden ? zodat de voeding iets dunner en mss gemakkelijker te eten is voor mijn kleintje ?
zondag 19 december 2010 om 17:50
quote:Veronicas schreef op 19 december 2010 @ 17:31:
Gevonden:
[...]
Da's dus van Friso.
daar heb ik wat aan ! hang al ,in de wacht, aan de lijn.
ah mevrouw zegt dat ik de comfort voeding het beste kan mengen met de standaard. En dan twee schepjes comfort en een schepje standaard.
Maar nu heb ik alleen de standaard van nutrilon in huis, neem echter aan dat deze twee ver hetzelfde zijn en dus te mengen zijn ?
Vond het een beetje lullig om te vragen aan die mevrouw
Gevonden:
[...]
Da's dus van Friso.
daar heb ik wat aan ! hang al ,in de wacht, aan de lijn.
ah mevrouw zegt dat ik de comfort voeding het beste kan mengen met de standaard. En dan twee schepjes comfort en een schepje standaard.
Maar nu heb ik alleen de standaard van nutrilon in huis, neem echter aan dat deze twee ver hetzelfde zijn en dus te mengen zijn ?
Vond het een beetje lullig om te vragen aan die mevrouw
zondag 19 december 2010 om 18:11
Ik zou als ik jou was niet de nutrilon gaan mengen met friso. Dan heb je grote kans dat je mannetje buikkrampjes krijgt. Het zijn twee verschillede merken voeding vandaar. Idd, een beetje extra water in de fles is geen probleem. Op het kdv waar ik werkte deden we dit ook als het te dik was of bijv met erg warm weer.( wat extra vocht)
Succes!
Succes!
zondag 19 december 2010 om 18:13
zondag 19 december 2010 om 18:24
Wij hadden de AR voeding van Nutrilon ook tegen spugen en wij hadden de difrax met s-speen. Ik denk dat je al een stuk verder komt door wat verschillende spenen te gebruiken. Helaas duurt het soms even voordat je de juiste combinatie hebt gevonden qua fles en speen. Iets meer water erbij is nu denk ik een goede tip.
zondag 19 december 2010 om 19:44
even snel een update:
het werkt !! kleintje heeft 90cc (ofja de verdunde 100) helemaal opgedronken ! en was erna zelfs nog eventjes wakker. Joepie, geen hongerig kleintje meer
was trouwens net even op de site van het kruidvat om te kijken of deze ook comfort voeding verkoopt, en zag toen dat het verboden is om reclame te maken voor babyvoeding onder de 6 maanden. Dit om borstvoeding te promoten, wat gek eigenlijk.
Is misschien trouwens een tip, de kruidvat voeding is precies gelijk aan de nutrilon. Komt zelfs van dezelfde fabriek af ! Dus net zo lekker/gezond en vriendelijker voor mijn pinpasje
Dankjewel voor jullie tips allemaal !
het werkt !! kleintje heeft 90cc (ofja de verdunde 100) helemaal opgedronken ! en was erna zelfs nog eventjes wakker. Joepie, geen hongerig kleintje meer
was trouwens net even op de site van het kruidvat om te kijken of deze ook comfort voeding verkoopt, en zag toen dat het verboden is om reclame te maken voor babyvoeding onder de 6 maanden. Dit om borstvoeding te promoten, wat gek eigenlijk.
Is misschien trouwens een tip, de kruidvat voeding is precies gelijk aan de nutrilon. Komt zelfs van dezelfde fabriek af ! Dus net zo lekker/gezond en vriendelijker voor mijn pinpasje
Dankjewel voor jullie tips allemaal !
zondag 19 december 2010 om 20:40
Ik lees net in je andere topic dat je baby nog maar een week oud is. Nog heel erg veel uit te proberen dus qua drinkritme etc.
Het is niet gek dat er geen reclame gemaakt mag worden voor zuigelingenvoeding 1. Het is niet zozeer het promoten van borstvoeding, maar om te voorkomen dat de indruk gewekt gaat worden door de fabrikanten in hun reclame dat kunstvoeding in die periode echt béter is dan borstvoeding (bij sprake van keuze).
Het is niet gek dat er geen reclame gemaakt mag worden voor zuigelingenvoeding 1. Het is niet zozeer het promoten van borstvoeding, maar om te voorkomen dat de indruk gewekt gaat worden door de fabrikanten in hun reclame dat kunstvoeding in die periode echt béter is dan borstvoeding (bij sprake van keuze).