Zwanger en misselijk

09-12-2010 11:57 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kampt er ook op het moment met de bekende zwangerschapsmisselijkheid en wil zijn ei er graag over kwijt? Bij mij begon de ellende in week 6 en kom eigenlijk nergens meer aan toe...
ik heb het ook gehad...17 weken lang en als ik er aan terugdenk is het enige wat me toen op de been gehouden heeft de gedachte aan mijn toekomstige kind.

misselijkheid viel bij mij altijd samen met vermoeidheid, na een dienst werken had ik standaard de emmer mee in de auto en ik heb wat langs de kant van de weg gestaan.

zolang ik rustig op de bank bleef liggen was er vaak niets aan de hand maar zodra ik wat ging doen was het helemaal mis!

Ik heb geen medicijnen genomen, wat bij mij wel een beetje hielp was een seaband (je kunt ze bij de drogist krijgen en ze zijn voor wagenziekte e.d)
quote:laura74 schreef op 09 december 2010 @ 15:55:

@vera: wij gaan ongeveer gelijk op Ik zit in mijn 7e week. Wanneer ben jij uitgerekend? Ik 29 juli volgend jaar.

De uitgerekende datum staat nu op 19 juli, maar de termijnecho heb ik over 2 weken. Dan ben ik 10 weken.

Iemand zei al eerder dat je je maar moet vasthouden aan waar je het voor doet. Dus als ik me belabberd voel denk ik aan dat iniminimensje dat in mij groeit. Als je het eenmaal op de echo hebt gezien maakt het het allemaal nog echter.

Heb je al een echo gehad?
ik heb het ook een beetje...

Ben nu ruim 8 weken.

Als ik wakker word ben ik misselijk.... als ik rustig kan gaan zitten gaat het ok... maar als ik gelijk dingen moet doen ga ik overgeven.

Meestel helpt bij mij thee met suiker. En gek genoeg als ik gal gespuugd heb *vies verhaal* dan kan ik daarna wel iets eten, meestel een beschuitje ofzo.

De rest van de dag ben ik misselijk maar hoef ik niet te spugen. Het misselijk gevoel gaat bij mij weg door te eten.. de hele dag... ik heb gewoon honger, honger, honger. Om gek van te worden.... En ik geef er maar aan toe... al weet ik dat ik spijt ga krijgen, maar misselijk zijn is zo erg!
@tinus: patatje is uiteindelijk goed gevallen. De rest van de avond niet zo misselijk geweest als de avonden ervoor. Ik ben best gewend heel licht en light te eten en heb het idee dat dat soort voedsel amper een bodem voor je maag vormt waardoor je toch snel misselijk bent. Nu wil ik niet dagelijks vette kost gaan eten maar ga ook niet meer bewust heel mager eten. Veel eten doe ik sowieso niet dus als ik wat eet, kan het beter wat energierijks eten, lijkt me…

Oja, brood. Altijd dol op geweest maar vind er nu niets aan. Misschien als ik het in soep stop (soep gaat me nagenoeg heel goed af!).

@riekie: waar heb je die sea band gehaald?

@vera: ik heb mijn echo a.s. maandag. Spannend! Het wordt voor mij het tweede kind en voor jou?
Rond 6 of 7 weken begon het bij mij. Eerst misselijk, daarna kotsen. Vreselijk! Ik kon maar weinig meer binnen houden, ook drinken was een probleem. Ik kon niet meer volledig werken en viel kilo's af.

Naast alle voedseltips: Rust rust rust. Dat heeft het bij mij doorbroken. Ik heb rond 13 weken anderhalve week in bed gelegen. Af en toe wel een tijdschrift of een boek gelezen maar geen laptop, DSI, televisie of andere prikkels. Het uitstapje van de dag was in bad zitten terwijl ik mijn bed en slaapkamer liet luchten.

Ik vond het moeilijk om te accepteren dat ik echt een flinke stap terug moest doen.

Weet je dat je op je werk ook recht hebt op extra pauze?

En de medicatie die hier genoemd wordt heeft het voor mij ook dragelijker gemaakt.
Ik heb het van 7 tot 16 weken gehad.

Er waren dagen dat het best ging, en er waren dagen dan ging ik al kotsen als ik me bewoog. Heb hele dagen op bed gelegen.

Ik heb toen van de huisarts zetpillen Emasafene gekregen.

Sterkte, het is niet fijn!

Ik las trouwens wel dat hoe misselijker je bent, hoe hoger het IQ van de baby
Stressed is just desserts spelled backwards
@maleficent: de arts heeft mij ook net Emasafene voorgeschreven. Helpt het een beetje? Volgens haar versuft het ook enigzins...
Mij hielp het wel Laura. De zetpillen maar ook de gewone pillen.

Het versuft een heel klein beetje maar als je heel veel overgeeft ben je toch al wat suffer.
Bij de eerste zwangerschap ben ik een half jaar misselijk geweest. Wat vreemd genoeg hielp was juist niet gelijk s'ochtends eten maar pas om een uur of tien/elf.

Bij de tweede zwangerschap was ik maar twee weken misselijk. Of dat te maken had dat de eerste een meisje was en de tweede een jongen..
Ik had net als wat Maleficent beschrijft van dagen dat het best redelijk was tot niet eens om kunnen draaien in bed omdat ik dan weer moest kotsen. Niks leek te helpen, vond het echt pittig. Zou de volgende keer absoluut sneller aan de bel trekken bij de huisarts, maar elke keer werd mij verzekerd dat het 'vast snel over zou gaan' (bij 12 weken, bij 14 weken, bij 16 weken, etc.). Uiteindelijk is het pas na 21 weken weggegaan. Maar...nu bij 26 weken voel ik me echt prima en dat is na zo'n periode extra fijn denk ik:-) Sterkte!
Gember schijnt te werken.

Wetenschappelijk bewezen zelfs!
Goeie tip van de waterijsjes ! Heb dit weekend gelijk ijsjes gekocht en ze smaken me erg lekker. Nu moet ik zeggen dat ik me sinds afgelopen weekend al weer beter voel dan de afgelopen weken. Het misselijke gevoel de hele dag door is bijna weg. Ik ben nu ruim 10 weken zwanger, dus ik hoop dat ik het ergste heb gehad. Ik heb van het weekend zelfs weer een kopje koffie op, dat was echt lang geleden ! Ik hoop dat het met jullie ook snel de goede kant op gaat !
Hoi Laura,

dat is een hele goede vraag en wat jij zegt zou best eens kunnen dat je bij de ene zwangerschap meer van het HCG hormoon aanmaakt, maar ik denk dat het vooral ligt aan je afweersysteem ik denk dat je zo misselijk bent van het hormoon omdat je lichaam het eruit probeerd te gooien alsof je een vergiftiging hebt. Of dit echt zo is kan ik niet met zekerheid zeggen je zou het gewoon eens aan de huisarts of aan je verloskundige kunnen vragen. (volgensmij zullen zij daar ook geen goed antwoord op kunnen geven). Ik houd me vast aan hoe ik het menselijk lichaam zie en neem gewoon aan dat dit het is waarom je dus misselijk bent en moet overgeven.... overdosis, afwering van je lichaam. Het gaat meestal na een tijd weer over ik denk omdat je lichaam het dan heeft geaccepteerd. Nogmaals dit is een aanname van mij, dus geen feit hè;-)

Probeer toch te genieten meid dat er een klein wondertje in je groeit. x
Oh wat was ik misselijk, mijn gehele zwangerschap lang. Zelfs in week 36 nog doodziek aan het infuus gelegen ivm uitdroging. Ik hield zowel in het begin niets binnen als op het eind. Gelukkig hielp het laatste infuus veel (kreeg 12 liter vocht binnen) en kon ik de zwangerschap uitdragen.

Mijn tip:

Mariakaakjes

Vette hap (maar niet te vaak..)

waterijsjes (die dubbellikkers werkten heel goed)

cola (een slokje was al meer dan voldoende..geen light overigens)

Opkikkertjes met beschuit werkte ook heel goed!

En vooral geen warm eten als je al bij de gedachten moet braken. Heb ik ook niet gedaan, ik at liever drie kaakjes die bleven zitten dan een maaltijd omdat het moest die er uit kwam.

Sterkte en uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier eerste 20 weken, kotsmisselijk.

wat mij hielp: cola en die groene granny smith appels die ik in de koelkast legde. dat samen met kersenthee met honing(?!) was zon beetje mijn vaste eetpatroon. soms had ik ook zin in een kroket en dat hielp ook wel beetje..
Wat hier hielp: 's ochtends beginnen met warm eten. Die tip gaf de acupuncturiste, om de maag te versterken. In het begin was het erg moeilijk om te eten, maar het hielp. Als ik het niet deed was ik de hele dag kotsmisselijk, als ik het wel deed dan bleef het redelijk beperkt. Ik heb het de hele zwangerschap volgehouden.

Emesafene vond ik ook fijn. Ik werd er idd wat suffer van, maar dat hielp me om me over te geven aan de rust. Ik heb ook gemerkt dat hoe meer rust ik had, hoe beter (of: hoe minder slecht) ik me voelde.
Ik begon bij 6 weken met enorme misselijkheid en overgeven. Ben nu 32 weken zwanger en heb net wéér mijn eten er uit gegooid. Bij mij helpt wat eten betreft eigenlijk niks: wat vandaag goed valt kots ik er morgen net zo makkelijk uit. Op het hoogtepunt (of dieptepunt, maar net hoe je het bekijkt) heb ik emesafene gebruikt, maar daar werd ik heel slaperig en duizelig/katterig van. Dus toen het iets beter ging ben ik daar weer mee opgehouden, omdat het medicijn erger was dan de kwaal.

Zoals hierboven ook gezegd: wat bij mij vooral helpt is rust. Als ik vermoeid raak ga ik overgeven. Ik heb de hele zwangerschap niet meer dan halve dagen gewerkt (nu inmiddels ook vanwege bekkeninstabiliteit, mijn lichaam vindt zwanger zijn gewoon niet leuk!). Op slechte dagen is heel stil liggen het enige wat helpt, en dat doe ik dus ook maar.

De eerste weken heb ik heel veel gehuild en me heel rot en down gevoeld. Bij mij kwam het omslagpunt met 18 weken, toen ik de baby voor het eerst voelde bewegen. Niet dat ik me toen lichamelijk veel beter voelde, maar het was toen alsof het ineens 'echt' was dat ik een baby in mijn buik had zitten. Sinds dat moment vind ik de misselijkheid (en later de pijn) een stuk beter te dragen.

In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap! En sterkte, ook dit gaat weer voorbij!
Gefeliciteerd met de zwangerschap, en sterkte met de misselijkheid.

Ben zelf van week 6 tot en met 15 hondsberoerd geweest.

Heb die weken geleefd op Napoleon citroensnoepjes, cracottes, evergreen, kiwi's, kaassoufles en hier en daar een patat met overdosis mayo.....

Geen uitgebalanceerd dieet, maar een mens moet wat.
Grappig te lezen dat jullie ook bepaalde dingen eten om de misselijkheid tegen te gaan. Zo vallen bij mij de waterijsjes goed en ook kaassoufle's (die ook verder nooit eet). Ook ik heb Granny's in de koelkast liggen terwijl dat eigenlijk mijn lievelingsappels niet zijn. Het lijkt alsof vetrijk en calorierijk voedsel (waar ik overigens dan weer heel weinig van nodig heb omdat het zo zwaar op mijn maag valt) en koud en/of verfrissend voedsel het best werkt.

Slik nu sinds maandag ook Emasafene en verrek, het helpt! Ik ben sinds twee weken weer de deur uit geweest en voel me weer een beetje de oude. Gewoon één tabletje voor het slapengaan en ik kan er (bijna) 24 uur tegenaan (rond etenstijd de volgende dag merk ik wel dat ik een nieuwe dosis ga nodig hebben...).

Iemand overigens weleens sorbetijs geprobeerd tegen de misselijkheid? Ze hebben bij de AH van die citroensorbetijs en vraag me af of het iets is...
Ik ben nu 9 weken en sinds 2 weken niet anders als misselijk en vreselijk moe!

Eet ook veel fruit en heb ineens heel erg trek in snoepjes en taart terwijl ik normaal niet zo'n zoetekauw ben!

Chips e.d. hoef ik echt niet, ook avondeten staat me vreselijk tegen, gek he?

Ik leef nu hele dagen op fruit en af en toe eens een cracker of eierkoek!
Hoi,

ik ben nu 15 weken zwanger. Tot 14 en een halve week heel erg misselijk geweest en zeker 6 weken in de ziektewet, ik kon niks anders meer als liggen op bed.

Wat bij mij wel de scherpe kantjes er af haalde waren de seabands, polsbandjes welke je bij de drogist kunt kopen en via accupunctuur punten in je pols de misselijkheid bestrijden.

Zodra ik deze afdeed kon ik er de donder op zeggen dat ik binnen een uur moest overgeven.

Het proberen waard dus.

Succes meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven