staaroperatie
maandag 20 december 2010 om 14:51
Wat kan de huisarts eraan doen dan? Die kan geen onderzoek doen met oogdruppels. Ook heeft hij niet de apparatuur waar de oogarts mee werkt.
Als tussenoplossing zou je ook nog naar een optometrist (hbo gediplomeerd, werkzaam in een zelfstandige optiek - geen keten - of een polikliniek oogheelkunde) kunnen gaan om te overleggen, al zou dat niet mijn eerste keuze zijn. Toen ik nog bij de oogartsen werkten mochten mensen na een operatie altijd redelijk snel komen als er zulke klachten waren als bij jou.
Als tussenoplossing zou je ook nog naar een optometrist (hbo gediplomeerd, werkzaam in een zelfstandige optiek - geen keten - of een polikliniek oogheelkunde) kunnen gaan om te overleggen, al zou dat niet mijn eerste keuze zijn. Toen ik nog bij de oogartsen werkten mochten mensen na een operatie altijd redelijk snel komen als er zulke klachten waren als bij jou.
maandag 20 december 2010 om 15:46
Raar dat ze zeggen dat dit bij het herstel hoort.. Dit was echt een arts die het tegen mij zei. OVerigens mn lenszakje was beschadigd tijdens de operatie. En ik moest echt van hem wachten tot januari en deze klachten vanzelf zouden herstellen. Ik ben nu al 2 x geweest na de oepratie en wil nu niet zeurderig overkomen.
Heb op de site gekeken of er mensen waren dit hebben meegemaakt maar heb niets gevonden.
Heb op de site gekeken of er mensen waren dit hebben meegemaakt maar heb niets gevonden.
maandag 20 december 2010 om 15:53
Ook staaroperaties gehad (kunstlens implantaties vanwege staar, neem aan dat jij dat ook bedoeld?) maar lenszakjes zijn bij mij niet beschadigd dus geen idee. Ik had nergens echt last van. Klinkt op zich wel logisch, dat daar je klachten nu vandaan komen. Voor zekerheid zou ik toch nog een arts naar laten kijken, het zijn wel je ogen. Dan maar zogenaamd een zeikerd zijn hoor.
maandag 20 december 2010 om 22:00
woensdag 29 december 2010 om 21:18
dinsdag 10 mei 2011 om 19:52
Hallo,
Ik laat volgende week en de week er op kunstlenzen implanteren. Heb een paar vraagjes, wie kan er antwoord op geven:
* mag je de lens inhouden tijdens de operatie van het ANDERE oog?
* volgens de arts is het maar wat 'aanmodderen' tussen de twee operaties in... wie heeft er ervaring mee? Droeg je wel de andere lens ondertussen?
* ik draag weinig make-up, maar wel altijd vloeibare oogschaduw, waterproof mascara en een kohlpotloodje... weet je of je dit wel/niet mag gebruiken en evt. hoelang niet?
* hoelang na de operatie ben je vanwege de ingreep thuis moet blijven van je werk? Wat moest je vooral niet doen en wat viel wel mee?
liefs,
what Els
Ik laat volgende week en de week er op kunstlenzen implanteren. Heb een paar vraagjes, wie kan er antwoord op geven:
* mag je de lens inhouden tijdens de operatie van het ANDERE oog?
* volgens de arts is het maar wat 'aanmodderen' tussen de twee operaties in... wie heeft er ervaring mee? Droeg je wel de andere lens ondertussen?
* ik draag weinig make-up, maar wel altijd vloeibare oogschaduw, waterproof mascara en een kohlpotloodje... weet je of je dit wel/niet mag gebruiken en evt. hoelang niet?
* hoelang na de operatie ben je vanwege de ingreep thuis moet blijven van je werk? Wat moest je vooral niet doen en wat viel wel mee?
liefs,
what Els