Terecht beledigd?

20-12-2010 16:11 181 berichten
Oke, ik ben waarschijnlijk een enorme aanstelster, maar ik kan er slecht tegen als iemand boos op me is, en ik ben sociaal ook niet de sterkste, dus als jullie even deze situatie voor me willen beoordelen

Een tijdje geleden stuurde een vriendin het voorstel om een dagje iets leuks te gaan doen. Ze kwam met de Huishoudbeurs.

Nu zijn we allemaal jonge meiden van rond de 23, dus ik dacht toch wel even van .

Nu ben ik erg eerlijk, dus stuurde ik een mailtje terug met ongeveer deze strekking;

"Huishoudbeurs, seriously? Ik ben er weleens geweest voor iets journalistieks, en het is vooral druk, je moet je door de trolly's heenworstelen, voor kraampjes met vooral oninteressante spullen.

Ik hoop niet dat je nu boos bent ofzo, maar er is voor meiden van onze leeftijd toch wel iets leukers te verzinnen? Zeker in Amsterdam!'

Nu kreeg ik best lang geen antwoord terug, dus ik vroeg of ze toch niet boos op me was ofzo, omdat ik niks teruggekregen had.

Zegt ze:

"ik zou niet weten waarom ik erop zou moeten reageren, A., T., en ik gaan, that's it'

Ehhhmm, oke, prima dat ze gaan hoor, maar een mailtje terug had ik toch wel zo aardig gevonden.

Ik ga hier verder niks mee doen, laat het gewoon gaan, maar dit is toch wel een rare reactie van haar hè?

(We kennen elkaar overigens al zo'n 15 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Nou, je maakt haar voorstel (en haar, indirect) een beetje belachelijk in je mail, dus snap wel dat ze not amused was.
Ik denk dat het handiger was dat je het haarzelf was gaan vertellen of even had gebeld. Ik lees hier grappig bedoeld sarcasme in maar je kan het idd ook opvatten als beledigend.
Had je niet beter zelf met een suggestie kunnen komen...?

En ach, als de vriendschap (en de verveling etc.) het je waard is zou ik zeggen, ga mee.
Ik zou het mondeling toelichten, over mail/chat komen emoties niet zo goed over. Bespreek wat je nu echt bedoelde en doe een leuk voorstel.
je had het iets tactischer kunnen brengen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind je mail niet erg aardig, maar ook wel vreemd dat ze gewoon maar niks meer heeft laten horen.

Ik zou geloof ik een tweede mailtje sturen met je excuses voor je reactie en haar uitleggen dat je het wel jammer vindt dat je nu genegeerd wordt. Gezellig gaan jullie dan met elkaar om trouwens?
Zij vraagt of je mee gaat naar de huishoudbeurs. Jij zegt (nogal omslachtig) nee.

Daar hoeft ze dan toch ook verder niet op te reageren?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind dat ze erg correct reageert. Jij hebt haar een beetje belachelijk gemaakt door je reactie.
Natuurlijk zijn er leukere dingen te doen als dat maar goed ik hou dan ook niet van die drukte en gegrijp naar troep.

Een mailtje terug was aardig geweest maar ik geloof dat jij ook wel duidelijk was met je mening over de beurs?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Zoals ik het lees wilde ze niet 'een dagje iets leuks doen', maar wilde ze gewoon naar de huishoudbeurs en heeft ze jou, A. en T. meegevraagd. Jij had geen belangstelling, A. en T. blijkbaar wel, dus gaat ze met A. en T. Ik snap wel dat ze niet meer het idee had dat ze jou daar nog van op de hoogte moest brengen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik moet er wel bij zeggen dat het mailtje dat ik haar gestuurd heb langer was, en veel aardiger gebracht dan de samenvatting die hier nu staat hoor.
Ik snap je vriendin wel, jouw mail was niet aardig. Had je beter even persoonlijk kunnen zeggen.

Voor nu: misschien toch even met haar gaan praten om dit akkefietje uit de weg te ruimen?
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:17:

Ik moet er wel bij zeggen dat het mailtje dat ik haar gestuurd heb langer was, en veel aardiger gebracht dan de samenvatting die hier nu staat hoor.Ik denk dat je toon niet goed gevallen is.
Ik vond het zelf juist wel vrij aardig gebracht. Het was grappig bedoeld sarcasme, bovendien zeg ik er op het laatst nog bij dat ik niet hoop dat ze boos is (en het dus verkeerd opvat ofzo).
Ik vind jouw reactie op haar voorstel bespottelijk. Je had wel wat netter kunnen reageren als je vriendinnen je lief zijn. Dus eigen schuld...
We hebben ook een ander soort humor, we kijken anders tegen dingen aan.

Ik ben iemand die een beetje sarcastisch reageert op zoiets als de Huishoudbeurs, zij is iemand die dat echt leuk vindt... tja. Om me dan vervolgens maar te negeren.

Overigens! Was er nog een andere vriendin die het met me eens was, en die heeft ook niks meer van haar gehoord.
quote:Blackdress schreef op 20 december 2010 @ 16:19:

Ik vind jouw reactie op haar voorstel bespottelijk. Je had wel wat netter kunnen reageren als je vriendinnen je lief zijn. Dus eigen schuld...Bespottelijk, echt? Misschien moetik het hele mailtje hier maar neerzetten, want ik krijg de indruk dat mensen er nu een verkeerd beeld van krijgen.
Maar wat had je nog willen horen dan? Dat ze niet boos is? Dat ze toch naar de Huishoudbeurs gaat, al vind jij dat niks? Dat ze je mailtje ontvangen heeft?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind je mail best grappig eigenlijk... mijn vriend reageert ook

regelmatig zo naar vrienden, no hard feelings verder daar gelukkig.

Verder heb je natuurlijk ook nog eens hartstikke gelijk
Als je toch weet dat zij de huishoudbeurs echt leuk vindt, dan had je daar toch zonder sarcasme op kunnen reageren? En met respect.
Goed, ik zet het hele mailtje neer wat ik gestuurd heb, als men het dan nog niet vind kunnen, tja, dan druip ik wel schuldig af.

'Sorry hoor, ik wil niemand voor het hoofd stoten of beledigen, echt niet, maar Huishoudbeurs, seriously?!!

Zoals het er staat lijkt het inderdaad nog wel oke, maar ik ben er een keer geweest (voor journalistiek, samen met iemand) en het zijn vooral heel veel kraampjes met oninteressante spullen, er als het een beetje druk is dan is het enige wat je doet schuifelen tussen de huismoeders van 40+ met trolly. Willen we daar bij horen?

Die optredens en dat proeven stelt ook weinig voor. Als jullie er heen willen, be my guest, maar er is toch wel iets leukers te verzinnen voor jonge meiden zoals wij? Zeker in Amsterdam.

Niet boos zijn hoor, ik ben slechts eerlijk!'
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:20:

We hebben ook een ander soort humor, we kijken anders tegen dingen aan.

Ik ben iemand die een beetje sarcastisch reageert op zoiets als de Huishoudbeurs, zij is iemand die dat echt leuk vindt... tja. Om me dan vervolgens maar te negeren.

Overigens! Was er nog een andere vriendin die het met me eens was, en die heeft ook niks meer van haar gehoord.Lijkt mij dat het daar aan ligt en dat je sarcasme niet goed aangekomen is.
Is ze beledigd ? Nee vast niet, alleen teleurgesteld want ze had graag met jullie allemaal naar de HH beurs gewild. Jij geeft , misschien niet al te taktisch, aan dat je dat te mutserig vindt Prima toch ? Eerlijkheid duurt het langst maar ik zou er verder niet meer bij stil staan
Ik vind je mailtje niet bespottelijk hoor! Zou ook een grapje van mij kunnen zijn. Kom op zeg, als je het echt zo schreef als in je OP vind ik je vriendin een zuurpruim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven