Terecht beledigd?

20-12-2010 16:11 181 berichten
Oke, ik ben waarschijnlijk een enorme aanstelster, maar ik kan er slecht tegen als iemand boos op me is, en ik ben sociaal ook niet de sterkste, dus als jullie even deze situatie voor me willen beoordelen

Een tijdje geleden stuurde een vriendin het voorstel om een dagje iets leuks te gaan doen. Ze kwam met de Huishoudbeurs.

Nu zijn we allemaal jonge meiden van rond de 23, dus ik dacht toch wel even van .

Nu ben ik erg eerlijk, dus stuurde ik een mailtje terug met ongeveer deze strekking;

"Huishoudbeurs, seriously? Ik ben er weleens geweest voor iets journalistieks, en het is vooral druk, je moet je door de trolly's heenworstelen, voor kraampjes met vooral oninteressante spullen.

Ik hoop niet dat je nu boos bent ofzo, maar er is voor meiden van onze leeftijd toch wel iets leukers te verzinnen? Zeker in Amsterdam!'

Nu kreeg ik best lang geen antwoord terug, dus ik vroeg of ze toch niet boos op me was ofzo, omdat ik niks teruggekregen had.

Zegt ze:

"ik zou niet weten waarom ik erop zou moeten reageren, A., T., en ik gaan, that's it'

Ehhhmm, oke, prima dat ze gaan hoor, maar een mailtje terug had ik toch wel zo aardig gevonden.

Ik ga hier verder niks mee doen, laat het gewoon gaan, maar dit is toch wel een rare reactie van haar hè?

(We kennen elkaar overigens al zo'n 15 jaar)
quote:summerbreeze21 schreef op 20 december 2010 @ 16:23:

Ik vind je mailtje niet bespottelijk hoor! Zou ook een grapje van mij kunnen zijn. Kom op zeg, als je het echt zo schreef als in je OP vind ik je vriendin een zuurpruim.

Poe gelukkig! Ik begon al te twijfelen aan mezelf, of ik echt zo enorm disrespectvol ben geweest!

Een grapje moet kunnen toch, bij goede vriendinnen? het is niet zo dat zij de HHB organiseert ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat zij beledigd is. Sarcasme is alleen leuk als je weet dat de andere partij daar ook van houdt.
Het is zoals het is
Als zij dezelfde vorm van humor heeft als jij is je reactie natuurlijk geen probleem. Maar je zegt zelf al, zij vindt de HH beurs echt leuk, dat moet dan het signaal zijn om een iets tactische reactie terug te sturen. Stukje aanvoelen hoe een ander het zou kunnen opvatten voor je iets stuurt. Overigens geen man overboord, als jullie al zo lang vriendinnen zijn, gewoon even bellen of berichtje sturen dat je het niet zo bedoelt hebt.
Maar wie zegt nou dat zij boos is? Ze heeft alleen niet meer terug gemaild, that's all.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ste_, je volledige mailtje valt me eigenlijk best tegen. Je had ook gewoon kunnen zeggen: 'niks voor mij, zullen we iets anders gaan doen?' i.p.v. door allerlei voorbeelden te benoemen waarom je het stom vindt. Zeker als je weet dat jullie humor niet op één lijn ligt, had je daar wel rekening mee kunnen houden.
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:24:

[...]

Poe gelukkig! Ik begon al te twijfelen aan mezelf, of ik echt zo enorm disrespectvol ben geweest!

Een grapje moet kunnen toch, bij goede vriendinnen? het is niet zo dat zij de HHB organiseert ofzo. Een grapje is alleen leuk als de ander het ook leuk vindt. Kun jij dat zo slecht inschatten van je vriendinnen?
Het is zoals het is
Je moet eerlijkheid ook niet overschatten. Daar kun je -bij verkeerd gebruik- het snelste mensen mee op de kast krijgen.

Dus volgens mij had je best iets minder eerlijk en iets meer tactisch kunnen zijn.
Ik denk dat je mail gewoon heel anders is overgekomen dan jij denkt. Jij vond het grappig, zij vond het misschien wel een belediging.

Daarom: gewoon even normaal met elkaar praten en dit is waarschijnlijk zo uit de weg geruimd.
Je weet dat zij andere humor heeft. Je weet dat zij iets als de huishoudbeurs wel leuk vindt, waarom reageer je dan zo bot? Je valt haar in principe aan op hetgeen zij leuk vindt.

Ik vind dat je niet respectvol met je vriendinnen omgaat.
Waarom die Engelse woordjes tussendoor?
quote:Klontje schreef op 20 december 2010 @ 16:25:

Ste_, je volledige mailtje valt me eigenlijk best tegen. Je had ook gewoon kunnen zeggen: 'niks voor mij, zullen we iets anders gaan doen?' i.p.v. door allerlei voorbeelden te benoemen waarom je het stom vindt. Zeker als je weet dat jullie humor niet op één lijn ligt, had je daar wel rekening mee kunnen houden.

Heb je ook gelijk in, maar ik was eerlijk gezegd een beetjte geschokt dat ze dit voorstel deed.

Ik vind haar de laatste tijd sowieso best veranderd, ze woont net samen met haar vriend, en ze is best burgerlijk geworden. Is niks mis mee, ik ben zelf ook geen feestbeest, maar met Huishoudbeurs hoef je bij mij niet aan te komen.

Ze had een flyer gelezen, en ze somde op wat haar leuk leek. Ik voelde me eigenlijk geroepen om dat een beetje te nuanceren, omdat ik er geweest ben, en het in de praktijk vies tegenvalt.

Verkeerd overgekomen dus. Ik had het met humor bedoeld, maar zij is iets serieuzer in dat soort dingen dan ik.
'ik wil niemand beledigen hoor'

Als je dat schrijft voelt iedereen op z'n klompen aan dat er een belediging achteraan komt.

Verder eens met blackdress en klontje!
Het is zoals het is
Volgens mij kijk je een beetje neer op je vriendin. Komt bij mij niet zo prettig over.
quote:Cathel schreef op 20 december 2010 @ 16:31:

Volgens mij kijk je een beetje neer op je vriendin. Komt bij mij niet zo prettig over.

Nee hoor, integendeel. Ze is best jong, en heeft een goede baan, een huis. Dus neerkijken helemaal niet.

Ik kreeg alleen de indruk dat ze dacht de HHB iets héél leuks is (omdat het zo in de folder gebracht werd) en ik wilde dus even aangeven dat dat tegenvalt in het echt.
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:30:

[...]

Heb je ook gelijk in, maar ik was eerlijk gezegd een beetjte geschokt dat ze dit voorstel deed.

Ik vind haar de laatste tijd sowieso best veranderd, ze woont net samen met haar vriend, en ze is best burgerlijk geworden. Is niks mis mee, ik ben zelf ook geen feestbeest, maar met Huishoudbeurs hoef je bij mij niet aan te komen.

Ze had een flyer gelezen, en ze somde op wat haar leuk leek. Ik voelde me eigenlijk geroepen om dat een beetje te nuanceren, omdat ik er geweest ben, en het in de praktijk vies tegenvalt.

Verkeerd overgekomen dus. Ik had het met humor bedoeld, maar zij is iets serieuzer in dat soort dingen dan ik.Begrijpelijk hoor, je had goede bedoelingen maar het viel verkeerd. Even met haar praten moet het wel uit de lucht helpen neem ik aan?
Ik vind jouw mailtje ook niet echt aardig en geef je vriendin groot gelijk eigenlijk. Wat had ze nog op jouw mail kunnen antwoorden dan? Zij komt met een voorstel, jij zeg op een nogal lullige manier 'nee' en komt niet met een tegenvoorstel. Dan is het toch klaar?

Ik had zelf iets geantwoord als: 'Mij lijkt de huishoudbeurs niet zo leuk, maar als jullie wel willen gaan, veel plezier!

En dan over een poosje (na de beurs) zelf met een nieuw voorstel komen om te gaan doen, zodat het duidelijk is dat je het wel gezellig vindt om samen iets te ondernemen.
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:30:

[...]

Verkeerd overgekomen dus. Ik had het met humor bedoeld, maar zij is iets serieuzer in dat soort dingen dan ik.Nou prima toch, conclusie, jullie zijn niet gelijk en hebben verschillende interesses. Gelukkig maar zeg, helemaal hetzelfde denken is ook zo saai. En allebei mogen jullie zijn wie jullie zijn.. Leerpunt, volgende keer iets tactischer, je moet er ook niet te zwaar aan tillen hoor!
Je geeft in je mail duidelijk aan dat je niet meegaat en dat de anderen kunnen gaag 'be my guest'. Ik snap dus wel dat ze niet gereageerd heeft.

En verder vind ik het ook overkomen alsof je op haar neerkijkt; ze is zo burgerlijk geworden.............
Had je toen je het mailtje stuurde zelf niet zelf sterk het vermoeden dat ze beledigd zou zijn, aangezien je jezelf zo indekt en haar stilzwijgen nu ook meteen al zo interpreteert?

En zo ja, waarom heb je het dan toch op die manier gebracht?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:20:

We hebben ook een ander soort humor, we kijken anders tegen dingen aan.

Ik ben iemand die een beetje sarcastisch reageert op zoiets als de Huishoudbeurs, zij is iemand die dat echt leuk vindt... tja. Om me dan vervolgens maar te negeren.

Overigens! Was er nog een andere vriendin die het met me eens was, en die heeft ook niks meer van haar gehoord.

Ik vond je mailtje zelf wel grappig, als je hem aan mij gestuurd had had ik er de grap van ingezien, maar ik heb ook niets met de Huishoudbeurs. Maarrrr aangezien je nu zelf al schrijft dat jouw vriendin de Huishoudbeurs serieus leuk vindt, is het natuurlijk niet zo handig om dat de grond in te stampen. Stel dat jij een aparte hobby hebt voor je leeftijd en vrienden maken daar grappen over kan het ook verkeerd vallen. Juist bij je vrienden moet je ook uit kunnen komen voor je oudbollige hobby.

Je vriendin gaf je dus even de silent treatment, vind ik wel kinderachtig, maar goed iedereen heeft zijn eigen aanpak. Ik zou er niet te lang bij stilstaan en een volgende keer leuk en enthousiast reageren, al wil ze met je naar Andre van Duin in Carre. Als je qua bezigheden echt nooit op 1 lijn zit met een vriendin zal je moeten kiezen om soms toch mee te gaan, en te genieten van haar gezelschap (en andersom) of alleen bij elkaar thuis afspreken.

Heb het al in een ander topic geschreven. Hoe vaak ik wel niet naar concerten ben geweest van vage bands die ik echt niet had hoeven zien... maar ik heb het wel leuk gehad, want ik was daar met een vriend/vriendin(en) die het te gek vond. Beetje geven, beetje nemen zeg maar en meer van die mooie tegeltjeswijsheden.
Ste, vind persoonlijk ook niet dat je zoveel verkeerd heb gedaan maar het viel verkeerd. Nou en.

Als ik jou was zou ik maar lekker gewoon meegaan.
Spreek toch even met haar af joh? En als ze zo graag gaat kan ze toch met de anderen gaan? Kun je met de hele club iets afspreken wat jullie allemaal te gek vinden.

Hoe kan jij trouwens voor haar beslissen dat de HHB tegenvalt? Dat is jouw ervaring, niet de hare. Dat hoef je niet voor haar te beslissen. Beetje jammer. En wat nou en als een 23 jarige de HHB nou leuk vind? Niet jouw pakkie - an, respecteer haar beslissing om er naartoe te gaan. That's what friends do!
Ik zou zo'n reactie ook niet leuk vinden.

Ik ben heel erg sarcastisch, maar als ik aan vriendinnen een voorstel doe voor een dagje weg, vind ik het toch wel prettig als daar vriendelijke reacties op komen, ookal wil je niet mee.

De grappen kunnen later dan wel weer face to face gemaakt worden, maar door zo'n mailtje zou ik me wel wat afgewezen voelen.
Dit soort zaken in vervolg gewoon per telefoon afhandelen. Je kunt dan zien hoe jouw opmerking valt, je krijft meteen reactie terug en indien nodig kun je ook nog aan 'damage control' doen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Huishoudbeurs is harstikke leuk. Had precies dezelfde instelling als jij, maar heb me daar toch wel vermaakt. Er is voor ieder wat wils, van make-up tot sterke drank gratis proeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven