November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
O; wat een goed nieuws! Hopelijk brengt de volgende stap je ook veel goeds. Ennuhh..ga je ook een mooie blauwe maken? Wat leuk weer een neefje erbij. Is het een soort van babyboom bij jullie? Wel leuk dat ze allemaal in korte tijd geboren worden.

Wat een heerlijke vragen stelt Bintje zeg. Ze klinkt zo wijs als je het zo opschrijft. Een een kort weekendje maastricht als winst..hmm..das niet slecht toch (al heb je natuurlijk heel wat uurtjes in de kou gestaan).

Hoe is het met Muk??

En Lijnes, wat fijn om te weten dat je gewoon een normaal, zeer intelligente dochter hebt. Geeft toch weer even rust denk ik.

Alissa is opgeknapt, er lijkt een einde gekomen aan het ziek zijn hier in huis. Resultaat is wel een harstikke vervelend kind. Dus alle huisregels worden weer even strak aangehaalt. Dan zal ze met een dag of 2 wel weer gewoon gezellig mee doen. Ze is trouwens ineens weer gek op melk en vraagt er steeds om. Maanden was het vechten hier om er melk in te krijgen, en nu vraagt ze erom, gek kind.

Ik verbaas me wel over het geheugen van Alissa, ze komt steeds met dingen die al een paar maanden (of zelfs langer) geleden gebeurt zijn en praat daar met ons over.

Elfje heeft denk ik (een deel van) het sprongetje van 15 maande gemaakt. Van de een op de andere dag verteld ze hele onverstaanbare verhalen, zo gezellig. Vanmiddag was Alissa aan het piepen, gaat Elfje op haar af, wijst met haar vingertje en brabbelt wat onverstaanbaars...haha..ik denk dat Alissa op haar donder kreeg van haar
Ehm, Lala, ik heb geen neefje erbij. Mijn zus vindt dat geen goed idee

Ik ben op het moment een medecliënt aan het helpen, zij wil per se een sjaal voor haar dochter onder de boom en bedacht dat vanmiddag. En dan herinnert ze zich na 3 toeren dat ze een zere schouder krijgt van het breien.......... We zitten hier allemaal met een stelletje vergeetachtigen bij elkaar

Lala, dat kletsen is wel heel leuk he?

Fantasie: praat me er niet van. Neeltje heeft nog steeds 2 verzonnen vriendjes, die allebei andere stemmetjes en voorkeuren hebben. Heel leuk om te zien. Ook zien beide kinderen overal krokodillen die dan door mama op een gekke manier weg gejaagd moeten worden
Alle reacties Link kopieren
Lala, nieuw neefje was van mij . Hopelijk blijft alles even beter bij jullie!

Tessje is echt een vrouw. Een gesprekje in de auto, ze heeft haar gympen aan:

'Mama, mijn sportschoenen worden dadelijk te klein.'

'Als ze echt te klein zijn moeten we nieuwe kopen, maar ze zijn toch nog niet te klein?'

'Nee, maar ze wórden wel te klein. En ik wil geen nieuwe, ik wil deze! En dan kan ik niet meer hard rennen. En daarom moet ik nu huihuihuilen wheeeeee.'

En zo dus gezellig de hele rit terug in de auto. Zich nu al druk makend over iets wat nu nog helemaal geen probleem is .

En nu weer terug naar de wasmachine en Stannetje. Het arme prulleke heeft buikgriep en is heeeeel zielig. Arm ding.
Oeps..poging 2;

Tess, wat leuk weer een neefje erbij. Is het een soort van babyboom bij jullie? Wel leuk dat ze allemaal in korte tijd geboren worden.

Zo was het dus eigenlijk bedoelt :-)
Mijn arme meisje.... Heeft sinds vrijdagochtend al koorts, die ochtend een beetje gespuugd, en daarna gelukkig niet meer, maar de koorts blijft

En het is zoooo zielig, want het pleintje voor onze deur is een soort winterefteling, inmiddels zijn er 3 sneeuwkastelen/iglo's gebouwd, alle kinderen gillen en lachen en spelen. En mijn popje zit binnen. Vrijdagmiddag heb ik het nog geprobeerd, ze had 38.1 toen, dus effe naar buiten, klein rondje gelopen met hond en een boodschapje gedaan, maar toen we na een klein uurtje weer thuiskwamen had ze ineens 39,6. Dus nu toch maar binnenblijven, maar ze staat zoooooo zielig met haar neusje tegen het raam.... Gelukkig snapt ze het wel, alleen wil ze elk half uur getemperatuurd worden om te zien of ze "al beter" is......
Zo ben ik ook weer eens...............was niet ingesneeuwd hoor. Maar heb het iet wat druk, dus lig er 's avonds vroeg in.

Heb nog niet bijgelezen, ga zo eens kijken of de kinderen en manlief dat toestaan.

Genieten jullie ook van het mooie weer. Vandaag kan ik er nog wel van genieten. Heerlijk thuis in de sneeuw. Morgen zien we wel weer. Hoop maar dat het minder erg wordt als afgelopen vrijdag. Gelukkig is het vakantie dus dat zal wel wat minder verkeer opleveren.

Binkie geniet dit jaar veel meer van de sneeuw dan vorig jaar. Toen vond hij het maar eng. Nu speelt hij lief en vind hij sleeen erg leuk. Ook nova heeft al op de slee gezeten. Grappig gezicht.

De kindjes die al zindelijk zijn, zijn die 's nachts ook al zindelijk? Hoe hebben jullie dat aangepakt. Binkie is overdag al een lange tijd zindelijk, maar zijn nachtluier is 's morgens erg vol. Durf het dus niet aan om hem 'snachts zonder luier naar bed te brengen.

Verder gaat alles goed hier. We genieten volop van onze kindjes en op dit moment mogen we niet klagen en zijn ze beide erg vrolijk.
Hier een keelonsteking. Ik heb echt al 4 dagen lang een mes in mijn keel, man wat doet dat pijn. Ik ga morgen naar de HA voor een AB kuurtje want ik loop al 4 dagen met continue pcm. Lijkt me niet de bedoeling.

Muk gelukkig weer een stuk beter. Helaas moesten we vandaag een leuke afspraak afzeggen maar zonder sneeuw zou het al 2 uur rijden zijn en met sneeuw en zomerbanden nog veel meer ben ik bang. En ik was bang dat we dan in het donker terug moesten en weer sneeuw zouden krijgen. Heb het dus maar afgezegd, maar baal als een stekker. Had er zin in en vorig weekend ook al zon leuke afspraak af moeten zeggen. Blehhh niet eerlijk, wil eruit, zit al 4 dagen thuis.

Puk is trouwens helemaal niet gezellig in de sneeuw. Ze vind het helemaal niks. Wil na 10 min naar binnen en op de slee al helemaal niet. Leuk dan Met heel veel moeite vanmiddag een stukje gelopen maar dat was het dan wel weer. Ben blij als het 7 uur is, ben kapot. Daarom hou ik ook niet van die sneeuw, het beperkt je zo erg in je doen en laten.

Hier overdag in huis wel zindelijk, op het KDV gaan we er in Jan mee beginnen (de speen had prio). Snachts dus nog echt niet. Ik begreep dat dat toch min of meer vanzelf moet komen en dat het nog wel tot 4 jaar kan duren, zo niet langer en het enige wat je kunt doen is ze om een uurtje of 2230 of voordat je naar bed gaat ze wakker maken om te plassen. Maar verder weet ik het eigenlijk niet.

Beterschap aan Bintje. Vervelend hoor en Stannetje? Is die een beetje beter?

Grappig dat Neeltje twee verzonnen vriendjes heeft. Hier is de fantasie nog niet zo toegeslagen hoor. Maar haar praten gaat echt nog steeds met sprongen vooruit. Gaat hard nu, heerlijk.
Fantasie is hier in volle gang, maar helaas ook in een wat mindere vorm, ze heeft echt een angstfase. De simpelste tekenfilmpjes zijn eng, spannend en wil ze niet afkijken. Echt bijna overdreven, maar goed, het is een fase. Ze wordt ook veel wakker 's nachts en heeft dan eng gedroomd over wolven, haaien en andere enge zaken.

Daar staat tegenover dat ze uuuren kan spelen met zichzelf en haar knuffels, poppen en onzichtbare anderen. Kletserdeklets, hele verhalen houdt ze. Heel lief en ook heel fijn, want het scheelt een hoop tijd die wij dan even zelf kunnen invullen zonder haar te hoeven entertainen.

Vandaag is de koorts bijna weg, dus er mag eindelijk in de sneeuw gespeeld worden. Gelukkig, want ik zit ook al bijna 4 dagen binnen, op een wandelingetje met de hond na. Dus zo de boel eens goed inpakken, en dan lekker met de slee op pad!!
Fantasie-fase is bij Suzy nog niet echt geland. Alhoewel wel bij elke sloot die we voorbij lopen ze verkondigd dat er haaien en krokodillen in zitten. Wat ik uiteraard volledig beaam, want ik wil niet dat ze erbij in de buurt komt. Er zijn nogal veel slootjes in en rond huis.

Gisteren lekker in de sneeuw geploeterd, Suzy op de slee, Suzoon in de wagen, heerlijk hoor. Gelijk wat kerstinkopen gedaan, winkels waren open, dus onderweg even doorwarmen hier en daar. Maar nu mag de sneeuw wel weer weg, gedoe op de weg, bah. Vriend was afgelopen vrijdag van half 3 's middags tot half 10 's avonds bezig om thuis te komen, niet normaal. Gelukkig deed ik er 'slechts' 2 uur en een kwartier over om thuis te komen (normaal gesproken een uur).

Beterschap voor alle zieken!

's Nachts heeft Suzy ook nog een luier en zolang die niet droog is 's ochtends waag ik me er ook niet aan om 'm af te laten. Overdag gaat het al tijden helemaal goed op een klein ongelukje of drupje na. De nacht komt vanzelf wel lijkt mij.

Afgelopen dagen Suzoon maar eens onderhanden genomen 's nachts en voila, de slaaptraining begint zijn vruchten af te werpen. Het flesje dat hij de afgelopen tijd rond 1 a 2 uur kreeg is er uit. 1 Nacht behoorlijk drama, krijsen, boos, staan in bed etc, daarna steeds beter. Soms slaapt hij nu zelf weer verder als hij wakker wordt, of moet ik even 1 keer naar hem toe. Maar geen krijspartijen meer zoals in het begin. Hopelijk zet de trend door. Bedankt voor het laatste zetje Scuba! Toen hij de nacht erna al voor 12:30 wakker werd was ik er opeens helemaal klaar mee. Blij dat ik heb doorgezet.
Hier is de sneeuw ook geen pret voor ons meisje. Ons ventje wel, maar ook niet echt fanatiek. Dus voor mij mag het wel weer verdwijnen, dan kunnen we weer wandelen! Hoewel het vanuit je warme kamer wel mooi is

Nelis was gisteren echt heftig verkouden, hij hoestte zijn longetjes er zowat uit. Manlief heeft zich laten omtoveren tot sneeuwpop om tijdens de openingstijd van de supermarkt nog een hoestdrank te halen. Gelukkig heeft dat vannacht wel geholpen. De koorts is gezakt en de hoest al veel minder.

Wanneer wordt het weer zomer??????

Zindelijkheid: in februari wordt het een taakje. Ik vind dat een groot meisje van 3 best op het potje kan plassen. Neeltje vindt dat ze het 1 keer gedaan heeft, dus het is nu wel klaar....... 's Nachts is het tot een jaar of 8 heel normaal als ze niet droog zijn, dus dan hebben we nog wel wat te gaan

Hebben jullie (wilde ) plannen voor de kerst?
Bij Alissa ging het 's nachts zindelijk worden heel snel. Vlak nadat ze overdag zindelijk werd ben ik begonnen met de luier tijdens het middagslaapje weg te laten (eerst plassen, dan gaan slapen) en na een week ofzo was haar luier 's ochtends ook droog. Daarna nog 1 of 2 ongelukjes gehad en dat was het. Dus ik denk dat je nog even moet wachten tot ze er aan toe zijn. Overigens hoorde ik laatst van iemand dat die een potje op de slaapkamer zetten voor de eerste slaapjes zonder luier en dat het kindje daar telkens op het potje plaste als hij wakker werd tijdens het slapen.

Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's! Is een vervelend griepje wat momenteel rond zweeft.

Wij gaan weinig spannende dingen doen in de kerstvakantie. Wel de kinderen lekker naar het kdv, dus 4 daagjes samen met manlief aanmodderen, lunchen en ook 1 dagje sauna samen. Heerlijk!

Suzaa; volgens mij had ik nog niet geantwoord op jouw vraag over praten. Elfje praat ook nog niet veel, papa, mama, boe, k(l)aar en nog wat onverstaanbare dingen is het tot nu toe. Al merk dat ik dat ze nu ineens er interesse in begint te krijgen en woorden gaat uitproberen. Dus zal bij Suzoon eerdaags ook wel losbarsten (al houden sommige kindjes tot hun 2e stug hun mond).
Suzaa, zelfs slootje IN huis???? Fijn dat Suzoon nu eindelijk beter gaat slapen! Heerlijk!

Binti, arm Bintje... Maar volgens mij hoef je ze met koorts niet binnen te houden, tenzij ze er echt beroerd van zijn. Ik hoop dat Bintje gisteren nog wat sneeuwpret in heeft kunnen halen!

Lala, inderdaad drie jongensbaby's in een jaar bij ons in de familie. Superleuk! En wat heerlijk dat het kdv bij jullie gewoon open is in de vakantie. Bij ons helaas niet.

Fantasie is hier meer dan ruimschoots aanwezig. Tessje kan ook gerust een dag volhouden dat ze een poesje is inclusief hoog piepstemmetje en miauwen. Dat wordt dan wel eens irritant.

Zindelijkheid: Tessje was voordat ze overdag zindelijk was al vaak 's ochtends droog. Die plast bijna niet in haar slaap, dus dat was makkelijk. We hebben 's nachts een paar keer een ongelukje gehad, altijd na een drukke dag met veel drinken (verjaardag ofzo). Er staat ook een potje op haar kamer waar ze soms zelf 's nachts of 's ochtends vroeg op gaat, maar tegenwoordig plast ze vaak pas als ze al is gewassen en aangekleed.

Woordjes: Mijn nichtje die in oktober 2 is geworden heeft ook heel lang niet gepraat. Mijn zus (zelf pedagoge) begon zich daar druk om te maken. Vanaf het moment dat ze 2 is staat haar mond niet meer stil .

Stannetje is zo verschrikkelijk ziek geweest... Ik heb nog nooit zo'n zielige en zieke baby gehad. Hij heeft echt vier dagen alles eruit gespuugd en gepoept inclusief hoge koorts. Gelukkig dronk hij nog wel redelijk en is hij niet uitgedroogd, maar we zijn zaterdagavond nog wel even naar de huisartsenpost geweest. Gisteren knapte hij gelukkig weer helemaal op. Maar hij was zooo zielig, kon alleen maar een beetje jammeren.
Haha, nog net geen slootje IN huis gelukkig .

Arm Stannetje; zieke kindjes zijn zo zielig. Volgens mij had Suzoon dat vorig jaar rond deze tijd. Je blijft spuug en poep ruimen. En met spugen is het ook altijd zo'n gedoe.

Ik merk ook wel dat Suzoon meer interesse in praten en klanken gaat krijgen, dus het komt vast goed, daar twijfel ik niet aan. Nu is papa zeggen opeens favoriet en een verdwaald mama. Oja, en bah.

Ik wil ook ZOMER, kan dat nu?
Tess, wat sneu voor je mannetje! Gaat het nu al wat beter met hem? Hopelijk steekt hij jullie niet aan.

Spugen vind ik ook altijd vreselijk. Nu in 1 maand tijd 2x van top tot teen ondergekotst door Elfje. Er zat slijm vast in haar keel en dan blijft ze net zo lang vervelen tot de hele boel eruit komt, en dat natuurlijk bij mama in bed...brrr...dan ga ik echt over mij nek hoor.

Hier ook fantasie genoeg. Alissa is heeft al maanden een baby in haar buik, dus moet ze uit een flesje drinken voor de baby in haar buik. Leuk die fantasie, maar soms heb ik er ook even genoeg van.
Fantasie: hier hele verhalen... Als we lekker in het grote bed liggen te knuffelen samen gaat hij op zoek naar boefjes. Ze schijnen iets van 10 cm te zijn en er zitten er een stuk of zes bij ons in bed. Leon pakt ze dan en soms kijg ik er ook een paar om even vast te houden (niet weg laten lopen!) Laatst maakte ik een enorme blunder en heb ik per ongeluk een boefje bijna opgegeten... Ik dacht dat hij "proef" zei... maar hij bedoelde dat ik de boef aan moest pakken. Stopte ik dus per ongeluk het boefje in mijn mond "hmmm, lekker". Leon verontwaardigd: "mama, niet 't boefje opeten" Dus toen heb ik hem maar weer uit mijn mond gehaald en afgedroogd...

Morgen lekker een dagje naar een vriendin in Amsterdam!

Even er tussenuit en echt van mijn vakantie genieten
Fantasie is hier al een tijdje aan de orde. Een tijd geleden vooral die angst-dingen, haaien, wolven en beren zaten overal. Gelukkig is dat nu een stuk minder! Raf kan nog wel hele verhalen verzinnen maar ik merk dat hij behoefte heeft aan andere deelnemers Echt alleen kan ie niet meer zo goed.

Scuba beterschap! Ook voor Stannetje en voor Nelis! En die arme Bintje, ik ben gewoon blij voor 't kind dat ze weer naar buiten kan!!

Zindelijkheid hier eigenlijk hetzelfde als bij Alissa. Raf had al tijden 's morgens een droge luier en dus heb ik het ding gewoon afgelaten op een bepaald moment en hij heeft nog nooit een ongelukje gehad. Tijn heeft bij mij tot een jaar of 7 wel eens een ongelukje gehad 's nachts. Hij sliep gewoon zo vast dat ie het niet voelde. Gelukkig heeft ie nu wel dat alarmbelletje ontwikkeld. Madelief deed het bij mij hetzelfde als Raf binnen 2 weken.

Hebben jullie inmiddels allemaal een keuze kunnen maken voor een basisschool? Ik ben er op het moment erg mee bezig, ik merk dat Raf zich aan het klaarmaken is voor de basisschool. Eigenlijk alle basisdingen die hij moet kunnen om echt goed te kunnen starten daar heeft hij ontwikkeld de laatste maanden. Ik heb een gesprek gehad op de psz om van de juffen te horen of ze hem nog kunnen entertainen tot aan de zomervakantie want daarna mag hij beginnen!!

Ze bieden hem nu verijkingsmateriaal aan en hij vindt de interactie met de andere kinderen wel heel leuk en zodra dat niet meer voldoende is trekken ze aan de bel..
owja ik wil ook zomer!!! Ik haat die sneeuw zo erg bluh...
Tjonge, al direct na de zomervakantie beginnen met de basisschool? Dat is vroeg!! Neeltje zou dat zeker ook wel aan kunnen, maar ik weet ook zeker dat ze dat hier niet doen. Er is zelfs sprake van dat kinderen van 28 november pas in januari naar school mogen, omdat het te druk zou zijn om tijdens alle feestdagen te beginnen. Ik wacht het maar af. Er zijn hier geen wachtlijsten, ook niet voor de bso, dus we kunnen in februari of maart op ons gemak beslissen.

Neeltje zat zondag weer heel enthousiast een verhaal te vertellen bij plaatjes uit een boek. Het mooie was dat iedere pagina begon met: en de volgende morgen...... Dat geeft na 10 bladzijden wel een komisch effect
Na de zomervakantie al? Ik dacht dat het altijd direct na de 4e verjaardag is? Ik ben er inderdaad ook mee bezig, moet nog op 2 scholen gaan kijken en dan een keuze maken. Ben eigenlijk meer druk bezig hoe ik mijn werkdagen dan in ga delen. Ben nu altijd op donderdag vrij en ga dat dan verschuiven naar de woensdag. Maar dan moet Suzoon dus ook op een andere dag naar het kdv per november volgend jaar, dus even kijken of dat kan. BSO heb ik Suzy allang voor opgegeven, daar moet ik alleen de definitieve dagen dan nog doorgeven.

Hebben jullie allemaal vrij tussen kerst en oud en nieuw? KDV is gelukkig gewoon open, op 31 december na, dus ik ga lekker werken, heerlijk vind ik het altijd. Rustig op de weg, relaxte sfeer op kantoor.. was het altijd maar zo! Dus alleen 31 december vrij. Wel balen dat de feestdagen in het weekend vallen, maarja.
Hier al de keuze gemaakt voor de Christelijke basisschool hier op het hoekje. Zelf kies ik er voor om mijn moppie van 23 november pas na de kerstvakantie op school te doen. Om hem nou net op een nieuwe school te laten wennen met alle feestdagen gekte... nee. Hij komt bij zijn neefje in de klas waar hij nu ook mee op de peuters zit, maar die is van juli, dus die gaat na de zomervakantie al. Mijn zusje blijft gastouder

Wat lief dat boekje lezen van Neeltje!

Zindelijk is Leon nog langer niet 's nachts. Wel wordt hij uit zichzelf soms rond een uur of 10, 11 's avonds wakker om te plassen. Las ergens de tip om een potje op de kinderkamer te zetten, zodat ze zelf snel op de eigen kamer kunnen plassen.

Vond het wel een handige tip.
Ja misschien zijn we er vroeg bij maar ik merk gewoon dat het ventje met de dag stoutere dingen aan het doen is en zijn postuur, zijn taalgebruik en daarbij het feit dat ie de derde in de rij is maakt de keuze voor ons gemakkelijker. Verder is het op de school van Tijn en Madelief gebruikelijk dat er na iedere vakantieperiode instroommomenten zijn en dat doorgaans de kinderen al naar school gaan voordat ze 4 zijn. Raf zou "volgens het boekje" zowiezo al na de herfstvakantie aan de beurt zijn. Ze doen dat om de onrust van een nieuw kindje in de klas zoveel mogelijk te beperken. Voor Raf zou het betekenen dat ie maar een paar weken eerder begint. Maar goed ik bekijk de situatie ook pas definitief in de meivakantie. De juffen van de psz gaven zelf aan dat dit voor hem misschien de beste oplossing is.
Oh ja basisscholen. Pfff gedoe vind ik dat. Hier dus een Dalton school en ik moet nog gaan kijken hahahaha. Nou ja, niet helemaal waar, ben er al geweest maar moet nog serieus een keer kijken. BSO wordt een probleem maar daar steek ik mijn kop nog even voor in het zand en dat zien we tegen die tijd wel. Voordeel van eigen baas zijn is dat ik uiteraard zelf de dagen kan indelen. Maar het is wel handig om inderdaad het KDV van op de hoogte te stellen, dat ga ik meteen even doen. Ze hebben gelukkig wel een continue rooster dus dat scheelt. Wanneer ze dan zou beginnen heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik dacht, ik krijg daar wel bericht over, of is dat niet zo? Ik nam aan 1 nov. Eerder zie ik eigenlijk niet gebeuren bij Puk eerder wellicht nog later.

Hier is KDV dicht tussen kerst en O&N en dus ik ook
Zo meteen maar even het KDV gemaild haha. Zou ik deze keer op tijd zijn?
Scuba, hoe is het eigenlijk om eigen baas te zijn??? Update in AK?

Scholen moet ik ook nog maar eens goed gaan bekijken... Ik had eigenlijk gehoopt/gedacht dat Tessje in een nieuwe woonplaats naar school zou gaan, maar ik moet toch hier nog maar gaan kijken ben ik bang. Voor de BSO heb ik haar al we opgegeven, is gekoppeld aan het kdv.

Lijnes, het klinkt ideaal voor Raf zo! Ik denk dat dit systeem voor de klas ook een stuk rustiger is. Zouden ze op meer scholen moeten doen. Tessje heeft het ook al continu over school, natuurlijk omdat ze nu in de 3+ groep zit waar geregeld een kindje naar school gaat. Ik ben erg benieuwd of ze het nog een jaar vol gaat houden.

Het is hier nog steeds een ziekenboeg. Ik heb natuurlijk zelf nog buikgriep gekregen en nu ligt vriend ook boven in bed. Stannetje is van zijn buikgriep af maar heeft er oorontsteking voor in de plaats gekregen.... Arm kereltje. Hij was net een dag van de koorts af en had toen weer 40.1. Gelukkig heeft hij een antibiotica kuurtje gekregen en nu maar hopen dat hij helemaal is opgeknapt voor de Kerst. In drie maanden tijd is hij door al dit gedoe bijna niks aangekomen. Gelukkig heb ik nu wel vakantie (afgelopen twee dagen ben ik ziek thuis geweest). Veel zin in de kerst heb ik niet, we hadden een druk programma en dat zie ik nu even niet zo zitten. We wachten komende nacht nog even af (vanzelfsprekend waren de nachten de afgelopen weken ook bagger) en anders gaan we het één en ander afblazen. Ik ga zo Tessje ophalen op het kdv, die heeft daar nog een feestje. Eigenlijk moet ik ook wat lekkers meenemen, maar daar ben ik echt niet aan toe gekomen. Slechte moeder dus.
Hi meiden,

Allemaal hele fijne kerstdagen gewenst!!!

Hier druk druk druk. Helaas geen vrij tussen kerst en oudennieuw. Gelukkig mogen we naar huis als het werk af is, dus morgen goed doorwerken

Basisschool, vind het wel een goede van lizzie pas na de kerstvakantie. Lijkt me ook niets met gelijk sinterklaas en dan 2 weken school en dan weer 2 weken vrij. Maar ja ik weet het nog niet. Misschien heeft ze er dan wel hartstikke zin in en dan mag ze van mij wel heen, als ze het niet trekt dan blijft ze wel weer thuis. En de naschoolse daar heb ik me in maart al voor opgegeven, deze zit namelijk bij de basisschool en dat vind ik net ff wat prettiger dan dat ze met een busje gehaald moet worden.

Wat zielig al die spugende mens(jes)en. Hier gelukkig nog niet.

Hebben jullie ook het idee dat ze weer een spurt maken in hun ontwikkeling. Ze is in ene weer zo'n stuk wijzer geworden en bijdehand, wel erg grappig allemaal.

Ze gaat 12-1 naar het cb en voor de oogtest. Hier gaven ze aan dat we moesten oefenen, hebben jullie dat ook gedaan.

Moet zeggen dat ik het wel spannend vind, aangezien ik zelf zulke slechte ogen en ik heel erg hoop dat ze de ogen van dr vader heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven