November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Kruidvat het Little people kerststalletje gezien in de aanbieding. Die vind ik zo schattig. Heb eigenlijk al genoeg kadoos maar deze vind ik wel erg schattig voor onder de kerstboom. En van Lego/Duplo kun je nooit genoeg hebben toch? Hiet van Hello Kitty de trein. En ik zie nog een leuke Tinkerbell tas bij het Kruidvat om te logeren. Puk is helemaal gek van Tinkerbell tegenwoordig die haar moeder dus meteen allemaal maar gedownload heeft. Oh ja, voor mensen die graag Disney films willen hebben maar niet willen downloaden heb ik nog wel een leuk adresje. Iemand die voor 3,50 per film alle Disney (en Dora, K3 en noem het maar op enz enz) toestuurt. Zijn ook gedownload maar wel goede kwaliteit. Als iemand interesse heeft zet ik het wel even op de AK.

Raf en neeltje van harte van harte, jeetje alweer bijna alle nov babies 3 jaar. Is nu alleen Bintje nog aan de beurt? Of mis ik dan weer iemand (sorry als dat zo is)
Ik heb ook geen tijd om de jarigen op het juiste tijdstip te feliciteren, dus bij deze: VAN HARTE lieve kindjes.

Dat iedereen een leuke verjaardag heeft gehad (of nog krijgt) met mooie kadootjes.

Hier zijn Cars en Cars duplo helemaal favoriet.

Ik ben ook best wel trots, want de eerste koppoters worden hier getekend, compleet met armpjes met soms wel tien vingers per hand! Overigens is vloer en meubilair ook beklad hier en daar, maar ach, dat hoort erbij.
Hoera voor Neeltje en Raf...en ook al een beetje voor Bintje aangezien die vandaag haar feest heeft!

Vandaag de eerste sint dag gehad, was gezellig en vermoeiend en weer veel te veel cadeaus. Maar wel leuke dingen, dus ben er blij mee. Zat ook en skipak bij in maat 86, maar heb er al 1 voor Elfje. Even bij Alissa aangepast, en ja hoor, past haar ook prima, wat is het toch ook kleintje, maar ideaal, want voor haar was ik nog op zoek .

Nu uitgeput op de bank.
Raf, gefeliciteerd!

Ik ben alweer op mijn "logeeradres' aangekomen. Poeh, wat een dag!!! Ik heb zo rustig mogelijk aan gedaan maar eigenlijk is de drukte me veel te veel. Normaal is het al een bezoeking voor me, zoveel mensen. Maar nu helemaal. Maar wel gezellig. Ik geniet nu dubbel van mijn rust

Vana, je bent met recht trots!! Neeltje tekende een half jaar geleden hele mooie cirkels en zo, ook zonnen en bloemen, maar sinds een maand of 3 is het weer gewoon krassen. Ik ben benieuwd wanneer het weer echt tekenen wordt.

Neeltje had een Dora verjaardag. Echt, bijna alles van Dora (incl spel en laptop) heeft ze nu in haar bezit. Alleen de Dora pop niet, maar die is stom want die heeft lange haren. Toen ze vanmorgen beneden kwam en een tafel vol met kado's zag, kon ze alleen maar stralend vragen: zijn die allemaal voor mij? En toen Nelis later op de dag van oma ook een kadootje kreeg, werd dat meteen naar Neeltje gebracht Het was een geweldige verjaardag voor een geweldig meisje!
Zo het keukentje is gekocht. Het is toch die van Ikea geworden (we waren er toch vandaag haha) En de slee is ook besteld. Ben helemaal blij. En er is inderdaad sneeuw gevallen vandaag dus als morgen de slee binnen is begint de pret

Trouwens alle Sint dingen zijn binnen (en het geld is echt op). Heb uiteindelijk de kerststal van Little People ook nog gekocht bij het Kruidvat. Nu 20 euro ipv 40. Best leuke deal dus en hij is zoooo schattig.

O: Fijn dat het zo leuk was en tja verjaardagen zijn ook rete vermoeiend maar die gezichtjes van de kinderen zijn het dan ook echt waard.

Vana: Jeeeej met de mijlpaal. Koppoters? Dat zijn echte poppetjes dus? Wauw goed hoor. Hier inderdaad wel cirkels en zonnetjes enzo maar nog geen koppoters (vind het zon schattig woord haha)

Ben blij vandaag. Eerste concept van bedrijf is binnen van het design buro, logo enz enz. Zooo mooi (al zeg ik het zelf) en ben super trots. Het wordt echt wat hoor.
Halloooooooooooooooooooooo is daar nog iemand

Echo, echo, echo

Is iedereen soms vast gevroren vandaag????
Vastgevroren:ja!

Zo stom, ik zou vanavond nog snel even met de auto naar de supermarkt voor avondeten en wat andere belangrijke dingen... voordeuren van mijn auto vastgevroren... no problem denk ik... had ik vorig jaar ook regelmatig: ik klim wel via de achterdeuren naar binnen. Zo gezegd, zogedaan, maar wat ik even vergeten was: de achterdeuren zitten sinds een half jaar op kinderslot.

Dus: voordeuren vastgevroren, achterdeuren in kinderslot en alle ramen ook vastgevroren. Shit... ben maar een heel eind gaan rijden tot mijn auto erg warm was vanbinnen en de deuren eindelijk weer open gingen. En manlief zich maar afvragen waar ik met het eten bleef (stom, ook geen mobiel bij me, dus hem waarschuwen om me te ontzetten kon ook al niet).

Hier vorig weekend een erg gezellige Sint gehad bij mijn schoonouders, memory, wiebel boom spel van Winnie de Pooh, duplo vliegtuig en electro, allemaal dingen waar hij blij mee was (en ik ook). A.s. vrijdag nog Sint op school, dan door naar een vakantiehuisje van Landal bij Emmen met opa en oma, mijn zusje en haar gezin. Erg gezellig! We hebben afgesproken om een slee en schaatsen mee te nemen, dus dat wordt leuk! Met mijn familie dan ook nog eens Sint vieren...

Wiens kinderen slapen er trouwens nog steeds middagdutjes?

Leon echt nog 2 uur en als dat niet kan omdat hij naar school moet is hij niet echt te genieten aan het eind van de middag.

Voor alle jarigen die ik nog heb gemist (en hun mama's!) van harte gefeliciteerd!
Ja, hier!!

Bevroren: check!! Ik heb vanochtend echt bibberend met Hond over de hei gelopen. Owww, die wind!!

Verder een vrij wilde week: afgelopen weekend het verjaardagsfeestje van Bintje met een enorme berg cadeaus als resultaat, voorlopige favoriet: de verkleedkleren (prinsessenjurken, elfenvleugeltjes etc) en de grote ministeck.

Vandaag verjaardag gevierd op het KDV, met traktaties, waar ze apetrots mee naar binnen liep. Het allerleukste vond ze nog dat ze aan het eind van de dag zelf ook een traktatie mee naar huis mocht nemen

Morgen is ze dan echt jarig, ik heb vrij dus een lekker dagje thuis rommelen met z'n tweetjes, en 's avonds uit eten met mijn ouders en broertje. Ze mocht kiezen wat we zouden eten op haar verjaardag, en ze koos "eten bij Stavros". Wat de eigenaren van het plaatselijke Griekse restaurant is, en een goede vriend van mijn ouders. Bintje vindt uit eten gaan daar een feestje (inclusief in de keuken zelf haar toetje mogen bespuiten met slagroom) en dus gaan we daarheen.

En dan vertrekken zaterdag mijn ouders, broertje en tante voor 7,5 weken naar Afrika, waar ze gaan rondreizen en op familiebezoek gaan. Dus we maken er een ochtendje Schiphol van.

Zondag vieren we een heel klein beetje sinterklaas, we hebben al zoveel cadeaus langs zien komen deze weken dat we het heel simpel houden.

Pfff, zal blij zijn als het volgende week is en ik alleen nog maar 10x per dag uit zal hoeven leggen dat ze haar schoen nu niet meer mag zetten.... :-)
Nou, niet vastgevroren, maar in dit oude gebouw is het wel heeeeeel koud

Lizzie, wat een actie!! Misschien toch maar doen wat ik hier iemand zag doen: heet water over de auto. Is niet zo best, maar ja, je moet toch wat als je erin wilt. Misschien moet je je rubbers insmeren met vaseline. Dat hielp "vroeguh" bij mijn autootje dat ook altijd vastvroor wel een beetje.

Ik ben ziek geweest, heb gisteren met een buikgriepje de hele dag op bed gelegen. Nou ja, nog even een discussie over het avondeten. Want dat is verplicht......

Ik ga morgen de sint op het kdv missen, dat is wel jammer. Zaterdag komt bij ons de sint door de straat met zijn paard. Mogen alle kinderen even mee op het paard. Schattig, maar ik vrees dat mijn kindjes dat niet zo'n goed idee vinden

En dan daarna pakjesmiddag voor de kleintjes en 's avonds een pakjesspel voor de groten. Allemaal bij ons, eten wordt meegenomen, dus ik zorg voor drank en toetje. Wel druk, maar gezellig!!

Wat een leuke kadootjes toch! Jammer dat Neeltje niet van het verkleden is. Maar ja, het is "officieel" allemaal vanaf 4 jaar, dus misschien komt dat nog? Ik heb een pietenpak voor haar, maar dat heeft ze 1 keer aangehad.

En de middagdut: Neeltje sliep al meer dan een half jaar niet, maar sinds ik weg ben slaapt ze in het weekend wel 1 of 2 dagen. Alle veranderingen in combi met verjaardag en sint hakken er in. Ik denk dat ze misschien na volgende week wel weer stopt met slapen. Het werd afgelopen weekend al minder.
Gefeliciteerd Bintje!!!!! En nu zijn alle kindjes 3!!!!

O, 05.48 vind ik nou niet echt een tijd om te posten! Ik hoop dat je zo langzamerhand langere nachten maakt...

Ik ben even afwezig geweest door een haperende computer en grote drukte. Tessje jarig, enorm druk op werk, afgelopen weekend een lang weekend weg met mijn familie en nog van alles tussendoor. Gisteren zijn mijn laatste twee verstandskiezer eruit gesneden door de kaakchirurg. Dat was geen pretje aangezien één kies nog niet door was maar wel twee wortels had waarvan er eentje op de zenuw drukte. Ik dacht twee dagen te kunnen relaxen thuis met kindjes op kdv, maar ben niet verder gekomen dan de bank en de keuken om pijnstillers in te nemen. Verder gaat het hier goed. Ik ben blij als de Sint weer naar Spanje gaat . Stannetje gaat nog steeds als een trein, die kan sinds twee weken en staan en begint te stappen. Maar het is ook zo'n eigenwijs ventje.... (Wel lief, maar zooooooo eigenwijs!!!)

O ja, schijnbaar hebben ze op het kdv al 'groepjes'. Ik wist niet wat ik hoorde! Tessje zit in een 'groepje' met peuters die al langer bij elkaar zitten. Maar daardoor vallen er dus wel een paar buiten de boot. Zo stom dat die ellende nu al begint!
Wow, wat een Stannetje!! Snelle vent zeg! Maar vervelend van je kiezen. Ik heb ze ook ooit weg laten snijden, weet hoe ontzettend veel last je daarvan kan hebben. Beterschap.

En de tijd, tja. Ik slaap aardig op het moment. Maar ja, ik mag van mijn arts de slaappillen niet meer nemen sinds gisteren. Dus vandaag maar zonder. Maar eigenlijk mag ik niet klagen. Ik heb er (met diverse onderbrekingen) nu 6 uur op zitten. Op naar de tijd dat ik de slapeloze uurtjes van de nacht kan ruilen voor de avond. Dat zou toch wel heeeeeeel leuk zijn
Zooo de Sint is weer vertrokken, wij hebben weer super veel cadeaus gehad voor de meiden. Het grootste cadeau hier is een springkussen, past precies in de huiskamer, dus al veel lol gehad vandaag en gisteren.

Verder ben ik zelf ziek, dus bankhangen vandaag.
Een springkussen!! Leuk hoor! Helaas, Neeltje is bang op dat soort dingen. Ik wil deze zomer maar eens een trampoline proberen....

Hier was het na wat strubbelingen op zaterdag (zieke Nelis, onder andere) gisteren dan toch feest. De kinderen genoten van de kadoos. Nelis heeft op de grond liggen rollen van het lachen om de stemmetjes in zijn Sesamstraat garage. En Neeltje heeft haar nieuwe kruiwagen volgeladen met haar lievelingsknuffels. Dus ja, een succes Ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor we alles hebben uitgeprobeerd. Vooral de kadootjes voor Neeltje vergen nogal wat uitleg van onze kant (een spel, de Dora laptop, speelmais, hama, een grotere puzzel van 50 stukjes). En daar heeft manlief nu natuurlijk geen tijd voor. Maar ja, volgend weekend hebben we niets, dus dan zullen we er eens goed voor gaan zitten.

Lala, beterschap!
Een springkussen!! Wat leuk Lala, moet je die opblazen ofzo? Beterschap!

Sinterklaas hebben wij vrij minimaal gedaan, omdat we net de cadeaugekte van haar verjaardag achter de rug hebben. We vonden het wel even genoeg.

Dat dat allemaal verwarrend is geweest bleek vanochtend wel:

" Is sinterklaas weer weg?"

" ja, die is weer naar Spanje"

" En krijg ik nou geen cadeautjes meer?"

" nee, je bent niet meer jarig en sinterklaas is weer weg"

" Maar... als ik geen cadeautjes meer krijg, wat moet ik dan???"

" gewoon doorademen meisje....."

Haha...die Bintje...schattig!

Het springkussen is een echte met zo'n ventilator achtige pomp of hoe noem je zo'n ding. Lang leve marktplaats, zat nog gloednieuw in de verpakking en heb er maar 30 euro voor betaald (ipv 180 wat het ding normaal kost).

Een puzzen met 50 stukjes...wowie...dat zie ik hier nog niet gebeuren hoor!

Nu verder bank hangen..blegh ik haat ziek zijn, alles doet pijn.
Beterschap Lala!!! Wat heb je? Springkussen klinkt erg leuk!

Binti, echt supergrappig dat meisje van je! Tessje vroeg vanochtend gelijk wanneer we een kerstboom gingen kopen...

Hier ook een hele grote stapel cadeau's. Met als toppunt voor Tessje het poppenhuis van Duplo. Echt leuk, ze is er gisteren de hele dag zoet mee geweest. En ik heb totaal onverwachts van vriendliefsint een Nespresso apparaat gekregen! Dus ik zal wel lief zijn geweest afgelopen jaar .
Zo het keukentje zit in elkaar. Moeders heeft er wel 2 uur over gedaan, maar hij staat (en ben trots dat ik dat toch maar gedaan heb hahaha). En oh wat is hij leuk!!!! Kinderen hebben hem nog niet eens gezien haha Tja alleen een doos is natuurlijk niet echt leuk Hopelijk vinden ze het straks super leuk. Ik heb hem al helemaal ingericht met al die leuke spulletjes die ze erbij gekregen hebben.

Overige stapel kadoos zijn helemaal goed bevallen. Een ballenblaas ding is een succes maar ook het hondje (aan zon draadje dat ze het kan laten lopen en blaffen enzo) is helemaal leuk. Maar de Hello Kitty trein is ook een succes (als Muk er niet dwars doorheen loopt en er weer ruzie is ) De Hema poppenkast is ook een groot succes al wordt de poppenkast als speel tent gebruik (geeft niks is zon opklapbaar ding) Verder nog een hoop Lego en Duplo. Een mini Baby Born en nog een stoffen pop (want Muk speelt met poppen hoera) Houten puzzel, Doornroosje boek met licht enzo (zon ding waar muziek uit komt) een vis met licht en geluid voor in bad. Zon hele leuke skippy bal ding in de vorm van een koe. En wij hebben nieuwe badjassen (waar ik ook erg blij mee ben)

Maar oh, wat is het veel met 2 kinderen zeg en ik ben zo blij dat ik vorige week al opgeruimd had.

En Puk heeft dus haar speen ingeleverd aan Sinterklaas. Stoere meid was helemaal niet bang voor Sinterklaas. Heeft bij de Piet op schoot gezeten en met Pieten gedanst (zingen doet ze niet aan) echt zo lief. maar die speen vind ze soms nog wel moeilijk. Het slapen gaat goed maar als ze wakker wordt vraagt ze erom en als ze flink aan het huilen is dan ook. Ik vertel elke keer dat Mama hem niet heeft en dat Sinterklaas hem mee heeft genomen voor de babypiet naar Spanje. Vanochtend zei ze: Komt Sinterklaas vorig keer weer? Ja, schat volgend jaar komt hij weer. Neemt hij dan speen mee? Oei. Ik vertel haar keer op keer dat ze al zon grote meid is en dat ze geen speen meer nodig heeft.Ik wil weer de speen, want ik is weer baby zegt ze dan. Oei. Nou ja, al met al moet ze gewoon even wennen denk ik. Afkick verschijnselen wellicht want ze zit nu veel met haar vingers in haar mond zie ik. Even in de gaten houden dat ze nu niet gaat duimen want dan komt die speen echt even terug. Maar voorlopig geven we nog niet op hoor.

Ik heb trouwens niks van vriend gekregen, ben zeker niet lief geweest afgelopen jaar
Tesstannetje: Beterschap lala, ziek zijn is nooit leuk en altijd irritant. Hopelijk knap je snel weer een beetje op.

Oh en volgend jaar niet nog een keer 2x in 1 weekend Sinterklaas want het was toch wel iets teveel hoor. Ze werden beide erg tierig en huilerig en hangerig elke keer. Gewoon iets teveel indrukken.

Puk zij ook op een gegeven moment. Ik nu genoeg kadoos, ik ga nu naar huis. Hahahahaha wel grappig, maar het zegt genoeg.

Puk gaat trouwens steeds beter en beter praten. Elke keer zie ik grote stappen. Ineens zegt ze allemaal lange woorden en grote zinnen. Zelfs mijn moeder viel het zo op. Fijn. En ze groeit volgens mij ook ineens een stuk. Ze eet een stuk beter (ineens 2 boterhammen in de middag en zelfs veel avondeten) en haar maillots zijn ineens echt te klein. Ze gaat dus nu echt naar maat 98. Dat is ook mooi want ze had daar ook nog wat in te halen

Muk slaapt tegenwoordig in de nacht door. Yeahhhh, maar ze is wel nog erg vroeg wakker. 0530 max. Maar goed ik krijg wel weer gewoon 7 a 8 uur achter elkaar (of misschien 1 a 2x eruit maar dat noem ik echt peanuts haha). Wat is dat fijn zeg.

Al met al hier in huize Scuba dus alles goed. Muk heeft geen waterpokken gehad (heerste op het KDV) en dat was fijn voor alle sinterklaas bezoeken (met kleine kinderen en zwangere enzo)
Dat Duplo huis is leuk he, zowel Neeltje als Nelis zijn daar al de hele week druk mee in de weer geweest.

Scuba, wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met je meisjes. Houden zo

Nog een leuke van Neeltje die me opeens te binnen schoot:

we lezen Bumba. Daarin staat Harry de aap, die op de filmpjes natuurlijk Poppa heet. Neeltje houdt stug vol dat het Poppa is in de boekjes. Ik laat haar na weer een discussie het woordje zien. En ja hoor: "mama, je hebt gelijk. Hier staat Harry en geen Poppa" Oke, mama helemaal gelukkig Komt er achteraan: "maar het is toch Poppa, want Harry heeft een oranje jasje en Poppa een rood. Dus het boek is niet goed". Hoe eigenwijs kun je zijn??????? Ik heb me helemaal een bult gelachen
Zo rust in de tent!!

De vangst van de sint stempelsetjes, pyjama, sloffen, setje kleren, baksetje, domino, waterverf, kleurboek, strijkkralen, duplo, adventkalender, dvd k3 en pluk van de petteflet en een rugzak.

Wel weer genoeg dacht ik zo, nu kerst nog en dan hebben we alles weer in huis voor het komende jaar Gelijk maar weer wat naar boven gebracht.

Duplo huis, hier ook leuk, vooral het in en elkaar zetten, mag ik erbij zitten met het boekje!

Strijkkralen ze is er zondag gelijk 2,5 uur mee zoet geweest, daarna heb ik het verpest door die stomme kralen te lang te strijken

Ik had moppie alleen ook meegenomen om kadootjes te kopen, en blijkbaar alleen het vogelhuisje voor mn moeder had indruk gemaakt, want toen mn moeder die uitpakte, zei ze die heeft mama koopt, dus dat was weer lachen en ook gelijk het laatste jaar dat ze nog mee mocht, volgend jaar maar een stukje stiekemer!

En nu al een chocolade addict. Ik wist wel dat ze het erg lekker vond, tsja het blijft een meisje. Maar nu met de muntjes, letters was het al feest, maar de chocolade fondue bij oma was toch helemaal het toppunt, heerlijk om te zien hoe ze zat te genieten, gelukkig is het maar 1x per jaar.

Ik ga trouwens dit jaar weer naar disney on ice in april, maar nu mag moppie ook mee. Ben benieuwd wat ze er van vind.

En voor dr verjaardag had ze het spel knappe koppen gehad, vind het echt een aanrader, ze pakt hem zelf en het zijn idd makkelijke vragen, en ze verzint anders gewoon zelf vragen
Even een heeeeeeeel grote hiep hiep hoera voor mezelf. Want ik heb al 4 nachten goed geslapen! Ik ben helemaal gelukkig En ik ben mijn slaappillen aan het afbouwen. Echt, ik ken mezelf niet meer terug.......
Yeahhh voor O. Wat heerlijk meid, het gaat de goede kant op. Volhouden nu.

HIEPERDEPIEP HOERA!!

Wat ontzettend goed O, lekker volhouden zo!!!
Dat is goed nieuws, O. Houden zo!

Duplo huis ga ik ook maar eens naar kijken zo te lezen.

Nu weer op naar de kerst. Hebben we altijd mooi verdeeld, sinterklaas vieren we met kado's bij mijn ouders, kerst met kadootjes bij schoonouders.
En toch is het rustig hier hoor. Ik zie dat maar als een goed teken Ga maar eens op de Hyves spieken of ik daar niks mis

Oh krijg de tijd niet, weer heibel in de tent. Tuuuuurlijk is dat ene speelgoedje reden voor ruzie en huilen want ze hebben natuurlijk verder geen speelgoed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven