Gezondheid alle pijlers

6 x blaasontsteking sinds 2010...

21-12-2010 19:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zit een beetje met mijn handen in mijn haren... Ik heb net de 6e blaasontst. dit jaar achter de rug... Mijn urine is al eerder op kweek gezet, soa test ed maar niks uit gekomen. Ik drink veel, gebruik cranberry, plas direct na sex, spoel me na sex af in de douche etc:(

Wie maakt dit ook mee, of heeft hiermee te maken gehad? Ik heb het gevoel dat ik niks meer kan doen vanwege dit probleem omdat die blaas steeds weer opspeelt..
Zorg dat je bij een uroloog komt. Kunnen verschillende oorzaken jou probleem veroorzaken!
Ik zou niet gaan zelfdokteren, de HA lijkt me een goede eerste stap en even melden dat je er nu wel klaar mee bent en graag doorverwezen wil worden!
Wat zegt jouw huisarts ervan? Anders zelf naar de uroloog gaan zo vaak blaasontsteking kan niet goed zijn. Ik heb zelf heel vaak blaasontsteking, ik heb een kuiltje in mijn blaas (?) daar blijf urine achter en dat kan gaan irriteren. Ik drink heel veel thee en flesje water van 0,5 Ltr vul ik nog 3x op een dag.
Heb je na de kweek wel aangepaste antibiotica gekregen? Bij mij was dat het probleem. Nadat ik 9x de foute antibiotica had gekregen was het de 10e x raak en heb ik het niet meer gekregen.

En hou je voeten warm! Natuurlijk hoeft dit niet de tip te zijn, maar mijn bijna gepensioneerde vrouwelijke huisarts (die ervaringsdeskundige was op het gebied van blaasontsteking) vertelde mij dit en sindsdien geen blaasontstekingen meer gehad (even afkloppen).

Het is zo belangrijk om je lichaam warm te houden. Als je blaas koud wordt kunnen de bacteriën zich veel sneller hechten in je blaas en krijg je sneller blaasontsteking.

De ene zegt fabel en de ander niet, maar naar mijn idee helpt het sowieso.

Succes.

(En idd naar de uroloog! Hup!)
Ik maak wel opnieuw een afspraak bij de ha. Vind het echt fijn om andere verhalen te horen! Vind het zo gek dat het sinds dit jaar is, daarvoor nooit last van gehad.
Ik zou zelf een afspraak maken bij de huisarts en vrgen om verwijzing naar uroloog

Ik heb zelf ook vaak blaasonsteking.....dus ook zelf ook aan cranberry's en veel drinken, en niet meer alle shmpoos enzoo gebruiken. Dit werkt voor mij al voldoende maar als het niet zou werken zou ik verder zoeken dan de ha
Kou kan het denk ik niet zijn, heb altijd wat om mijn voeten en draag een warme body onder mijn kleren in de winter. Wel lief dat je me attent Maakt ivm je eigen ervaring!
Ja, ik had het ook nooit, en het kwam op als p**pen.

Goed naar je lichaam luisteren. Goed warm houden, heel veel drinken (idd minstens 1.5liter water). Goed je hygiëne down there in de gaten houden. Geen zeep, lactacyd, scheergel of wat dan ook gebruiken. Katoenen ondergoed aantrekken. Lange truitjes over je rug (rug warm houden). Goed afvegen van voor naar achter (geen geparfumeerd toiletpapier).
Vervelend!

Ik zou echt een verwijzing naar de uroloog vragen! Zo te lezen doe je zelf wel alles wat je kan doen om het te voorkomen.

Ik heb zelf ook deze klachten gehad en bij mij was het op een bepaald moment een vicieuze cirkel. Ik ging als reactie op de pijn van de blaasontstekingen mijn bekkenbodemspieren te sterk aanspannen, waardoor ik niet meer op een goede manier plaste en vervolgens daardoor ook het krijgen van blaasontstekingen in stand hield.

Er kunnen allerlei redenen zijn, maar daarvoor moet je echt naar de dokter/uroloog om er achter te komen.
Hmm lastig hoor Ohoh, je kan je er ook zo beroerd door voelen. En zoveel antibiotica is ook niet goed voor je. Ik heb na tig ontstekingen altijd nog dat ik vaker naar het toilet moet (vind mezelf echt een 'zeikerd' haha). En heb altijd nog het idee dat mijn blaas zwakker is geworden door al die ontstekingen en antibiotica.

Dus snel er actie van maken. 6x In een jaar is echt niet goed!
Oh wat ik ook sowieso deed, was elke dag 1000mg vitamine C slikken en een flinke capsule met cranberry.

Doordat de zuurtegraad van je urine omhoog gaat, kan de bacterie zich minder snel hechten aan je blaas. Dit kan geen kwaad want teveel aan vitamine c plas je uit.

Hmm, nou meer ideeën heb ik niet voor je! Succes!
Ik ga bij de ha echt staan op een verwijzing! Ik begin me zorgen te maken.. Het kost me ook zoveel ziekte dagen:(
Naja Ohoh, het is gewoon heel erg lastig en je moet de juiste manieren vinden om het weg te houden.

Ik voelde het op een geven moment aankomen. Een zeurderige pijn in mijn plasbuis. Als ik dan heel veel ging drinken en die cranberry capsules ging slikken (homeopathisch) voelde ik het na een bepaalde tijd weer wegebben.

De homeopaat zei dat die tabletten die ik slikte ook echt werkte tijdens een blaasontsteking. Naar mijn idee was het niet sterk genoeg, maar als ik er één voelde opkomen werkte dat prima.
Bedankt voor jullie lieve berichten, krijg er echt beetje troost uit. Ik gebruik elke dag twee cranbarry tabletten en de sap komt zowat uit me neus ipv mijn blaas:p
't is ook wel echt balen he?

Ik ben dit gaan slikken (je kan het bij de DA vinden, bij andere drogisterijen misschien ook wel):

Dat zijn capsules met cranberry en d-mannose.

D-mannose schijnt sterker/effectiever te zijn dan cranberry.
HERKENBAAR!

Ik had ook om de maand een blaasontsteking. ik heb een doorverwijzing gevraagd en heb diverse tests gehad.

Uiteindelijk bleek mijn urinebuis te nauw en dit is verholpen. Dit hebben ze in maart gedaan en sindsdien geen ontsteking meer gehad.

Dus, doorverwijzing vragen!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-04-2011 01:43
Reden: privacy
% gewijzigd
geen seks meer hebben! werkt perfect

tampons en vibrators geen enkel probleem, alleen 'n echte lul (met of zonder condoom) wekt blaasontsteking bij me op
Elninjoo dat is voor mij geen optie;)
quote:elninjoo schreef op 21 december 2010 @ 20:33:

geen seks meer hebben! werkt perfect

tampons en vibrators geen enkel probleem, alleen 'n echte lul (met of zonder condoom) wekt blaasontsteking bij me opje kunt ermee lachen, maar volgens mij zit er wel een kern van waarheid in. Ik heb een jaar gehad dat ik 6x keelontsteking had. Pas later legde ik de link met mijn toenmalige ´niet super hygienische partner´. Met mijn huidige vriend: nergens last meer van. Dus: laat je vriend zijn zaakje ook goed schoonhouden, ook achter het randje.
Preventieve AB na sex wil goed helpen bij veel vrouwen met dit probleem. Bespreek dat eens.
Ik weet dat mijn moeder zweert bij d-mannose. Een soort poeder waar je elke dag een schepje van moet nemen.

Hiervoor had ze om de haverklap blaasontsgteking en omdat ze voor een aantal antibiotica allergisch is werd het steeds moeilijker te behandelen. Sinds de d-mannose heeft ze het niet meer gehad.
quote:Doi schreef op 21 december 2010 @ 20:47:

Preventieve AB na sex wil goed helpen bij veel vrouwen met dit probleem. Bespreek dat eens.Lijkt me niet bepaald gezond. Straks raak je immuun voor AB terwijl je het nog wel 'ns voor iets belangrijkers nodig kunt hebben dan voor seks.
Dmannose heb ik geprobeerd maar hielp niet, de cranberry heeft meer effect bij mij maar regelmatig zet de ontsteking door. Mijn vriend is erg schoon douched 2 x per dag ook zn penis spoelt hij goed:) hij heeft wel een soort huidprobleem op zijn ballen en tussen zn billen ( beetje gek om te zeggen:p) het is rood en soms is het erg droog en brand het bij hem. ( hij heeft geen soa)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven