Fotocamera

21-12-2010 16:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik fotografeer enkel met spiegelreflexcamera's en heb echt geen ervaring met de kleinere gevallen. Nu is het wel zo dat ik er zo een voor iemand wil kopen. Ik zie de Samsung PL80, is dat wat?
He Phil, die ken ik niet. Maar ik ben heel blij met mijn Canon Ixus.

Goeie kwaliteit, makkelijk in gebruik en toch enkele extra functies om met je belichting e.d. te spelen.

Maar er gaat natuurlijk niets boven mijn spiegelreflex.
Ik ga er eens naar kijken VG, thanks!
Ligt iets boven mijn budget VG, jammer.

Ik zoek iets rond de 80 euro.
80 euro is op zich wel te doen, maar ik vind wel dat de kwaliteit is achter uit gaat, maar voor sommige mensen is dit niet zo belangrijk.

Ik zelf wil alleen Canon, met Nikon als 2e optie.

Er is vast ergens een leuke aanbieding te vinden.
Steve heeft ze allemaal voor je geprobeerd

http://www.steves-digicam ... de---sub-150-cameras.html

Ik zou zelf voor een Panasonic gaan denk ik.

Edit: oh, die zijn er vanaf 100 euro. Dan Canon of Sony denk ik. Let in elk geval op zo'n laag mogelijk aantal Mpixels.
Z'on laag mogelijk Mpixel?

Juist niet. Zoveel te hoger de pixels, zoveel te minder ruis op een foto.
Nou, hoger betekend echt niet altijd beter.
Als je een slechte camera koopt niet.

En eigenlijk zijn de pixels ook alleen voor het uitvergroten van de foto's.

Maar toch, lager is wel minder.

Een camera met 2 miljoen megapixels geeft toch veel ruis.

Maar volgens mij zijn die niet eens te koop.

En dit weet Philein zelf ook wel, ik reageer alleen op YetiMan, omdat ik toch redelijk zeker ben dat je beter hogere pixels kan hebben.
Wil je accu of batterijen?

De Canon PowerShot A495 heeft veel goede reviews, maar doet niet lang met de batterij.

En kies een camera met SD-kaart ipv XD-kaart, als je dan een grotere memorykaart wil zijn deze goedkoper.
Dank voor jullie reacties. Ik ben ruim voldoende op de hoogte van megapixels en de kaarten. Nu alleen nog een echt kwalitatief goed cameraatje vinden voor ongeveer 80 euro..
Zijn niet ergens leuke aanbiedingen, dat je een goeie camera voor een lagere prijs krijgt?

Media markt mischien?
quote:vivagirl schreef op 21 december 2010 @ 17:31:

Z'on laag mogelijk Mpixel?

Juist niet. Zoveel te hoger de pixels, zoveel te minder ruis op een foto.Bij een camera die goed genoeg is ervoor misschien wel, maar bij een goedkope camera niet. De sensor waarop het licht valt is namelijk over het algemeen niet groter bij de modellen met meer pixels. Daardoor is er juist meer ruis en vertekening als het aantal MPixels te groot wordt. Je eist gewoon meer van de camera dan hij aankan. Daarnaast willen ze er doorgaans meer geld voor hebben die dan niet in wel belangrijke dingen zoals de lens gestoken kan worden. Bij Canon heeft trouwens het topmodel compactcamera (de G-serie) ook minder pixels dan de simpele modellen en dat is echt geen toeval.
Even naar de Mediamarkt gaan is een goed idee.
Of via internet laten komen, dan hoef je de sneeuw niet in. http://www.kieskeurig.nl/ ... nikon/coolpix_l21/892347/ of http://www.kieskeurig.nl/ ... on/powershot_a495/890174/ kan je voor 64 euro laten opsturen.
Hm, heb je ervaring met dat cameraatje Yeti?

Heb je nog andere toestellen die je me kunt aanraden? Ik vind deze Nikon qua vormgeving niet echt geweldig.

Via internet bestellen is ook handig inderdaad!
quote:YetiMan schreef op 21 december 2010 @ 19:38:

[...]

Bij een camera die goed genoeg is ervoor misschien wel, maar bij een goedkope camera niet. De sensor waarop het licht valt is namelijk over het algemeen niet groter bij de modellen met meer pixels. Daardoor is er juist meer ruis en vertekening als het aantal MPixels te groot wordt. Je eist gewoon meer van de camera dan hij aankan. Daarnaast willen ze er doorgaans meer geld voor hebben die dan niet in wel belangrijke dingen zoals de lens gestoken kan worden. Bij Canon heeft trouwens het topmodel compactcamera (de G-serie) ook minder pixels dan de simpele modellen en dat is echt geen toeval.

Bedankt voor de toelichting.

Mijn eerste digitale camera had geeneens pixels, stond tenminste niet op de camera. Das is al erg lang geleden.

Ik schiet nu ook met spiegelreflex, veel fijner.
Geen ervaring ermee, maar individuele ervaringen zijn ook niet zo heel interessant voor een oordeel vind ik. Wat ik goed vind kan iemand die kritischer is te slecht vinden. Op http://www.dcviews.com/_canon/a495.htm kan je makkelijk alle reviews vinden van mensen die in elk geval veel vergelijkbare types in handen hebben gehad. Conclusie voor beiden is geloof ik dat ze gewoon acceptabele foto's maken en verder weinig anders bieden. Meer kan je volgens mij niet verwachten toch voor dat geld?

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Panasonics trouwens, maar die zitten vanaf 20 euro boven je budget.
Panasonic biedt wel kwaliteit geloof ik. Ik vind het maar lastig om te kiezen, ook omdat er zo ontzettend veel aangeboden wordt en mensen er zo veel verschillende dingen over te zeggen hebben.
Je moet ook gewoon bedenken dat de goede merken (Canon, Nikon, Kodak, Sony, Panasonic) niet snel een totaal prul op de markt zullen brengen. Echt heel verkeerd zal je dus niet snel zijn, dus in die zin is het gewoon eentje bestellen die je wel aanspreekt. Met alle reviews kan je misschien net op details de beste pakken, maar er is natuurlijk ook wel een grens aan de kwaliteit die je voor 80 euro kan verwachten.
Absoluut, maar het moet lukken voor die prijs. Gewoon een leuk huis tuin en keuken dingetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven