Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@mamamuis: even een dikke knuffel! Dat soort dingen kun je gewoon NIET hebben als je hoogzwanger bent! Ik heb de laatste weken ook allemaal pech gehad: fiets gestolen, lekkage, dingen stuk in huis, dat is gewoon KUT! (excusez le mot) Neem inderdaad even je rust door misschien samen met zieke zoon even een dutje te doen ofzo? Mijn kind is ook rustiger als ik gestressed ben, sinds ik verlof heb voel ik het weer wat meer!

@moontje: even wat rust nemen en als je dan nog steeds minder voelt gewoon bellen naar de VK. Vorige week ben ik om die reden nog een hele avond in het ziekenhuis geweest voor een CTG. Was gelukkig voor niets, maar ze nemen dat heel serieus!

Ik moest mijn kraam-intake nog vertellen, dat was dus afgelopen vrijdag, ze gingen niet zoals ik verwacht had echt controleren of alles goed was. Viel mee dus, ze gingen gewoon uitleggen hoe het allemaal een beetje werkt rondom de kraamtijd, en verder vond ik dat ze nogal paranoia was over het breken van de vliezen. Ze vond dat ik nu toch echt overal een vochtopnemend onderleggertje onder mij moest leggen als ik ergens ging zitten of liggen, voor het geval dat ik het vruchtwater ga verliezen. Nu zei de verloskundige dat dat allemaal wat overdreven was, omdat maar 1 op de 10 bevallingen echt begint met een 'plons'. Maargoed, ik heb nu wel zo'n ding onder mijn bedlaken gelegd en er ligt er ook 1 op de bank. Maar verder ga ik echt niet hoor! Zaterdagavond ging ik naar een voorstelling, en ik heb nog wel heel veel grapjes gemaakt om zo'n ding mee te nemen In dat soort dingen ben ik dan wel weer heel ontspannen, want ja, als je je over dat soort dingen nu al druk gaat maken, dan kunnen de maximaal 6 weken die het nog gaat duren wel heel lang zijn denk ik. Een beetje luchtigheid lijkt me wel fijn!

Vandaag heb ik mezelf nog behoorlijk nuttig gemaakt met strijken, boodschapjes en wat klusjes in huis. Ik ben geloof ik toch wel geneigd alles deze week al af te willen hebben, terwijl het ook nog veel langer kan duren! Lastig plannen zo voor een control freak als ik!
@reepje , beetje overdreven van de kraamzorg wat betreft die matjes. Maar jah dat is met veel info die je krijgt vind ik persoonlijk.

Wat ik gedaan heb is omdat ik twee eenpersoons matrassen hen een hoeslaken gekocht met een pvc laag eronder , die zijn waterdicht en schuift niet weg en je hele matras is meteen goed beschermd en ik weet dat je ze ook voor een twee persoons hebt.

Manlief is vandaag thuis gekomen uit het werk met een super ding ....een IPad hahaaha ben nu op de ipad het bericht aan het maken, en meteen een iPad abbonnement eraan zodat je overal kan internetten en niet alleen via de wifi vanuit thuis ,dus als ik straks naar het zkh moet dan gaat deze mooi mee voor tijdverdrijf hihiwat eenschat is het toch.....
@teepje....dank je wel voor de knuffel. Soms is dat even heel fijn, zelfs als het virtueel is haha.

Manlief heeft me 'verboden' om vanavond iets te gaan doen en heeft me met een beker thee op de bank geparkeerd. Zonder zeiltje haha. Zie het helemaal voor me hoe je met je zeiltje onder je arm het theater binnen wandelt.

Balen trouwens van je fiets...

@sinojo.....wat stoer, een Ipad. Ik ben nog dingen aan het bedenken om te internetten als ik in het ziekenhuis lig. Manlief heeft msn op zijn telefoon dus ik denk dat we voor die week maar even gaan wisselen van telefoon.

Heb vandaag maar even de boxkleden en de bekleding van het wipstoeltje gewassen bij mijn moeder. Dat waren dingen die per se moesten gebeuren van mij. Wipstoeltje heb ik bij Niek heel veel gebruikt dus die zal deze keer ook veel gebruikt gaan worden denk ik.

Met Niek gaat het gelukkig alweer beter, hij is nu alleen nog heel erg verkouden en omdat het buiten zo achterlijk koud is moet hij zich binnen vermaken. En dat is niks voor hem, dus dan gaan we kattekwaad bedenken en had vandaag niet zoveel geduld haha. Vanmiddag dus maar cake gebakken, keuken was een slagveld maar hij was erg lief en mama dus blij hihi.
@streepjescode:balen zeg, dat ze toch weer is gedraaid, misschien draait ze nog voor de versie. En anders...veel succes met de versie, hopelijk lukt het!

@mamamuis: je mag je best even heel zielig voelen nu, ga gewoon even daarin mee. Snoep wat je wilt, doe even lekker niks, morgen kijk je er misschien weer anders tegen aan. Ook van mij een knuff.

@moontje: werk jij eigenlijk nog? Anders is Maliboo denk ik wel de laatste! @pijn in bekken en schaamstreek: nu ik verlof heb is het minder bij mij, gewoon omdat ik niet zo veel loop (zit al twee dagen binnen, vooral dankzij de sneeuw en de gladheid). Toen ik straks bij drie buren een kerstkaartje in de bus deed, voelde ik het wel weer meteen.

@Teepje: ik wil ook alles in mijn eerste verlofweek op orde hebben, voor het geval dat, haha.

Enneh...die kraamverzorgster is vast ook een controlfreak, of ze heeft smetvrees. Je bed beschermen is logisch, maar om elke keer een matje mee te sjouwen...
Hoi allemaal,

Ik val nu wel met de deur in huis binnen... maar hoop dat jullie tips kunnen geven: hebben jullie een duurdere zorgverzekering genomen omdat je een kindje krijgt?

De vergoeding die je bij duurdere paketten krijgt voor zwangerschapscursus en eigen bijdrage kraamzorg vallen eigenlijk een beetje in het niet als je kijkt naar de extra premie die ik per maand zou moeten betalen (32 per maand meer). Of is bij jullie gebleken dat een uitgebreider (gezins-)pakket juist heel fijn is?

Ik heb nu nog een heel handig en voordelig soort jongeren/compact pakket Extra Zekur van Unive.

En als je je kindje bijschrijft bij zorgverzekering, zijn dingen als consultatiebureau/hielprik e.d. dan allemaal standaard vergoed vanuit de basisverzekering?

Groetjes Mojitolise die twijfelt of ze haar verzekering nog zal wijzigingen voor 31-12-2010
@verzekering......wij hebben met Niek geen andere verzekering genomen en dat gaan we nu ook niet doen.

Kinderen onder de 18 zijn zo ongeveer overal automatisch voor verzekerd ongeacht jouw eigen verzekering. Inentingen enzo zijn sowieso verzekerd.

Heb me vandaag heel buitensporig gedragen voor mijn doen haha.

Gister leek de wasmachine het weer gewoon te doen maar vanmorgen haalde ik de was eruit en zaten er weer gaten in sommige dingen. Was er zo klaar mee dat ik gelijk een nieuwe heb gekocht. En we wilde ook nog steeds een tv op de slaapkamer dus die heb ik er maar gelijk even bijgekocht hihi. Moet straks veel rusten maar dat wil ik dan wel met een TV doen hihi. Maandag wordt het allemaal bezorgd.....
mamamuis en teepje: wat een pech hadden jullie.

Moijtolise: ik ben gewoon gebleven waar ik was.

Met mij blijft het hetzelfde, veel pijn en niks kunnen. Wat een domper is dit zeg! Gisteren ben ik weer doorgelicht en het is onbekend hoelang ik deze pijn houd en of het nog weg gaat.

Iig is er niks tegen te doen. Ik krijg gelukkig wel vanaf 3-1 thuiszorg, 1 hele dag oppas met schoonmaken per week.

Ik ga het zolang mogelijk proberen vol te houden.

Om uit te rusten van alles halen schoonouders freek vanavond op en blijft hij daar t/m 2-1. Wij gaan zelf vanaf vrijdag ook daarheen. Lekker laten vertroetelen en freek is in goede handen.

@Helena: zijn jouw beide leiders helemaal afgesloten? Heb je een inwendige doorverbinding gekregen en zo, ja hoe is die dan geplaatst? Heb je nog veel pijn? Wat slik je daarvoor, ik heb nu paracetamol en buscopan.
goed gedaan, mamamuis!
@helena: uit eigen ervaring kan ik zeggen, een bevalling is minder pijnlijk dan nierstuwing.

Mijn kindje is al ingedaald maar drukt er juist nu op! Gek he?

Wat fijn dat je pijnvrij bent!

Wat hebben ze in het ziekenhuis gedaan dan?
@floortje.....wat balen dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Vind het echt belachelijk dat ze er niks tegen kunnen doen en dat het kindje eerder halen ook geen optie is. Het moet nog wel vol te houden zijn hoor.....

Ben je wel weer thuis of heb ik gemist? En wat leuk dat Freek lekker bij opa en oma kan gaan logeren. Hebben jullie even iets meer rust.
@mojitolise: ik hoop dat ik je kan helpen, werk bij een zorgverzekeraar maar heb niet de polissen opgesteld (hoewel, ben wel betrokken bij een stukje). Ik zou zeggen: blijf waar je zit .

Nee, zonder gein. Het is voor iedereen persoonlijk. Je kindje zou ik laten meeverzekeren op de polis van degene met de meest uitgebreide aanvullende verzekering. Zitten jij en je vriend op één polis? Dan wordt je kindje automatisch gekoppeld aan de meest uitgebreide aanvullend verzekering. Voordat je overstapt zou ik dus eerst naar je eigen zorggebruik en dat van je partner kijken. Maakt één van jullie veel gebruik van bijvoorbeeld fysiotherapie, alternatieve zorg, bril/lenzen of bijvoorbeeld steunzolen en maakt de ander nooit ergens gebruik van? Perk één van de aanvullende verzekeringen dan in en maak de andere evt. wat uitgebreider.

Een gezinspakket wordt vaak pas interessant als je kind aan de orthodontie moet. En ik moet zeggen: ik heb mijn aanvullende verzekering ook niet veranderd naar een gezinspakket.

@floortje: sterkte meid, de katheter verlicht dus niet de pijn, helaas...

@mamamuis; goed gedaan, scheelt een hoop frustratie!
Ik ben onwijs moe en ga zo lekker naar bed, maar wilde jullie toch nog even laten weten hoe het gegaan is in het ziekenhuis:

Eerst kreeg ik een CTG en daarna moesten we nog lang wachten op een arts. Het was namelijk druk met spoedgevallen. Vervolgens mee naar de onderzoekskamer om de ligging te bepalen (voordat de versie gedaan zou worden). En wat bleek: de kleine meid lag netjes met haar hoofdje naar beneden! De dondersteen! Volgende week weer een gewone afspraak bij de gynaecoloog. We zijn benieuwd of ze dan nog steeds goed ligt.

Streepjesman heeft net nog even gevoeld bij mijn bekken en hij voelde inderdaad ook een bolletje daar beneden.

Ik duik mijn bedje in, ga morgen jullie berichten lezen!
@teepje: Wat je zegt. Ik heb het aangekaart bij de vk vanmiddag en heb inderdaad een ctg gekregen en alles zag er keurig uit. De vorige keer zei de andere vk(ze zijn met z'n 2en) dat de baby was ingedaald, maar vandaag bleek dit nog niet helemaal, dus dat kon de reden ook niet zijn dat ze zo weinig beweegt. Voel d'r nog steeds stukken minder, maar ben nu wel meer gerust..Blij dat bij jou ook alles goed was. Voelde jij ook minder leven? En nu?

Mijn vorige bevalling is trouwens wel begonnen met gebroken vliezen, maar dat waren meer scheutjes, dat scheuten werden als ik perste, maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand! Overal zeiltjes vind ik wat overdreven..

@mamamuis: Fijn dat het weer wat beter gaat met Niek! Houden zo(je lijkt maar moeilijk van de verkoudheid af te komen met deze virus) Hopelijk voel je je weer wat rustiger.

@Mickey: Ik werk niet, bewust om bij mijn dochter te zijn, maar ik weet niet of ik daar nu weer voor kies..Waarschijnlijk niet. De bekkenpijn verlicht inderdaad als je het wat rustiger aandoet, maar na een dagje flink aanpakken is het er weer in volle ornaat!

@floortje: Ik heb het echt met je te doen zeg! Nogmaals heel veel sterkte en probeer het vol te houden, t is het waard! Ik vind het trouwens ook belachelijk dat ze niet vanaf 37 gaan inleiden.

@streepjescode: Heel fijn! Scheelt een hele hoop zorgen lijkt me! Slaap lekker:)

Bij de vk was alles goed , twijfel nog wel steeds over de plek van bevallen..Jullie?
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie antwoord en tips op mijn verzekeringsvraag! Ik heb besloten ook gewoon bij mijn huidige verzekering te blijven, lijkt mij het verstandigst.

@streepjescode wat fijn dat de kleine weer is gedraaid! Hopen dat ze zo blijft liggen. Je hoort toch ook vaak dat baby's op het laatste moment draaien. Natuur doet soms goed zijn werk gelukkig.

@moontje86 ik voel mijn baby ook niet heel veel bewegen, soms maar een klein draaitje of schopje. Mijn baby heeft wel veel de hik (bijna elke dag wel 1 of max 3 keer) dus dat is dan wel geruststellend.

Groetjes Mojitolise
@zorgverzekering.. de kinderen zijn bij mijn man bijgeschreven,hij was het beste verzekerd en is altijd zo gebleven, wij hebben collectief omdat we allebei bij achmea werken, en het is niet rendabel voor mij om over te stappen.

Wanneer je wel kan gaan kijken is als de kinderen tzt aan een evt. beugel moeten dan is het de moeite waard maar nu nog niet.

Afgelopen nacht weer een hel nacht gehad alleen was manlief nu ook flink aan het hoesten,dus was het niet van het plassen uit bed of van de pijn aan me handen, dan was het wel het hoesten ...grrrrr maar jah kan hij ook niets aan doen.

Heb er vanochtend een uur over gedaan om mij op te maken en me haren te fohnen... zo´n verschrikkelijke pijn aan me handen, kon niets meer vasthouden... hopelijk kan de gyn morgen wel wat voor mij betekenen..

Om 11:40 moet ik naar het zkh...

Wat ik dus WEL doe ik een matje en een pak kraamverband in de auto leggen, en niet erop zitten maar puur voor het geval je vliezen breken als je ergens op visite bent of in een winkel bent. Dan is het wel fijn dat je even wat in je broek kan stoppen.... maar ik leg hem niet standaard overal op...
@sinojo: Hoop dat de gyn iets kan betekenen voor jullie vandaag..

@mojitolise: Dat is al heel geruststellend, want in het zh zeiden ze dat ik de baby wel een aantal keren per dag moest voelen, maar dat doe ik dus niet en het hartfilpmje was prima, dus ja wat willen ze daarmee zeggen? Blij dat ik niet de enige ben, dan zou het dus wel normaal kunnen zijn:)
@moontje: ik bleek ook een groot deel van de bewegingen van het kindje niet te voelen, terwijl ze wel geregistreerd werden op het filmpje en op de echo. Kan door de placenta komen, hoewel dat bij mij niet het geval was omdat die achter ligt. De gynaecoloog kon het dus niet echt verklaren, maar omdat alles er verder goed uitzag hoefde ik me er niet meer druk over te maken. Nu ik verlof heb voel ik toch wel weer meer bewegingen, is toch ook een kwestie van er de rust voor hebben schijnbaar!

@sinojo: ik ben benieuwd wat de gyn zei/gaat zeggen, ben je vandaag geweest of is het morgen?

@mojtolise: ik heb me eigenlijk ook helemaal niet zo verdiept in de verzekering enzo, misschien toch wel handig! Kan dus nog een weekje, ik ga eens kijken!

@plek van bevallen: ik ben er wel over uit dat het in het ziekenhuis gaat gebeuren, hoewel ik het onwerkelijk blijf vinden om er nu al een keuze in te maken, aangezien ik niet eens weet hoe ik ben met weeen! Ach, ik ga daar gewoon van uit, dan zien we verder wel!

Ik begin mijn draai wel een beetje te vinden in mijn verlof, de dagen gaan zich langzaam vullen met niet al te veel, en ik heb de rust ook wel een beetje nodig. Vandaag was ik in de supermarkt en ik voelde me zo raar, zo'n buitenstaander tussen al die paranoia kerst-inkopende mensen! hebben jullie dat ook wel eens, dat je zo op jezelf gericht bent, dat je iedereen om je heen maar een ver-van-je-bed-show vindt?
@moontje en teepje , ik moet morgen naar de gyn , en dan weet ik meer hoop ik
Meiden, ik lig weer in het ziekenhuis. Om 20:00 vanavond zijn mijn vliezen gebroken. Ik heb gebeld naar de verloskamers in het ziekenhuis. Had af en toe harde buiken. Maar omdat ze steeds van positie wisselde, konden we gelijk komen. Echo gehad en haar koppie lag nog netjes naar beneden, ook wat meer ingedaald. Daarna aan de CTG en vervolgens een bed voor vannacht gekregen. Nu geen harde buiken/weeënactiviteit. Morgenochtend hebben ze overleg (groep gynaecologen). Als er dan geen weeën zijn, krijg ik waarschijnlijk een infuus en wordt het opgewekt. Spannend en afwachten dus maar... Ik hou jullie op de hoogte.
Jee de volgende baby komt eraan!

Heel veel succes streepjescode! Nog heel even en je hebt de kleine in je armen!! Ik denk aan je!
Spannend streepjescode! Ik hoop voor je dat je vannacht nog even lekker kunt slapen, ook al kan ik me ook voorstellen dat dat niet zo goed lukt! Succes en denk maaar aan je kleintje die je straks eindelijk kunt vasthouden!
Dank jullie wel meiden! Het infuus toevoer ding hebben ze alvast in mijn hand gedaan. Auwie! Streepjesman is net weg, die gaan ze bellen als er activiteiten zijn hier. Raar hoor, de eerstvolgende nacht dat we samen slapen zal het waarschijnlijk met baby erbij zijn... Ik ga inderdaad proberen wat te slapen. To be continued...
@streepjescode.....wat spannend. Waarschijnlijk ben je alweer wakker gemaakt (altijd zo jammer dat je niet uit mag slapen in een ziekenhuis haha).

Hopenlijk heb je een beetje kunnen slapen en kan je vandaag jullie kleine meid in je armen houden.

Zet hem op!
Goedemorgen dames,

Streepjescode: spannend! Hoop dat je een goede nacht hebt gehad, en succes vandaag! Misschien strakjes je meisje al in je armen, wow.

Sinojo, hoop dat je vannacht een betere nacht hebt gehad, is zoooo vervelend als je niet goed slaapt, en dan helemaal met die pijn...
@sofialala.....ik zag het al op hyves haha. Hier net zo'n nacht. Ben wel 100 keer wakker geweest voor mijn gevoel en uiteindelijk maar om 4.30 opgestaan met manlief, is voor hem ook gezelliger.

Nu maar wachten tot Niek wakker wordt en dan mijn hele lijst af gaan werken. Ga vandaag maar alvast al mijn kerstboodschappen doen, morgen zal het wel nog drukker zijn in de winkels. Nadeel hier is een beetje dat alles heel ver uit elkaar ligt en met dit weer vind ik dat minder fijn. Ook straks de proefdruk en de enveloppen op gaan halen bij de drukker, kan ik die mooi allemaal alvast gaan schrijven.

Gister nog gevallen...heel knullig, lag ik in de spagaat midden op straat voor het huis haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven