Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel mooi allemaal IBI. Wat lief dat hij op zijn werk zo herdacht wordt. Prachtig. Hoe houd je je verder staande meid?
Lieve IBI, hoe zijn je nachten? Slaap je een beetje? Als ik 's nachts wakker ben denk ik vaak even aan je.

Goedemorgen ibi, heb je een beetje kunnen slapen?
The time is now
IBI
Ik heb niet je hele topic gelezen maar ik zag af en toe de titel voorbij komen en dacht ach jezus wat heftig. Ik durfde niet zo goed mee te lezen en toch moest ik regelmatig aan je denken. Ik dacht wel eens, hopen dat het nog in de tegenwoordige tijd staat geschreven.....

Ik schrok dus toen ik deze titel las.

Meid, ik wil je heel veel sterkte en liefde en licht toewensen. Het gaat nog heel moeilijk worden maar je bent niet alleen. Echt een hele dikke knuffel van zomaar een voorbijganger.

Liefs
Ibi
Iebs
Is toch erg fijn om hond weer bij me te hebben. Heb vanacht redelijk geslapen en zelfs uitgeslapen!

Ga nu nog ff winkelen met mijn zus. Die moet nog veel kerstkado's.

Wat ik telkens vergeet te schrijven is dat ik nog geld over had van de nachten. Ik heb hiervan Efteling lantaarns gekocht voor bij Patrick zijn graf. Die zijn nu voor het eerst bij intratuin en het is alsof het zo moest zijn. Heb er gelijk 5 gekocht want ik weet van mijn moeder dat dergelijke lantaarns om de zoveel jaar vervangen moeten worden en ik weet niet of ze nog langer in het assortiment zullen zijn. Ik hoop dat jullie ook vinden dat het geld dan goed is besteed.
Lieve ibi, ik vindt het een geweldig idee van je.

Ieb, ik vind het meer dan goed besteed op deze manier en ik denk dat dat voor iedereen geldt die heeft bijgedragen. Natuurlijk hadden we je meer dagen met Patrick gegund, maar niet op de manier van zijn lijden. Ik ben blij dat je ze nu hebt kunnen kopen.
Wat een goed idee van die lantaarns, Ieb. Op die manier heeft onze wereldwijde lichtjesslinger zelfs Patrick bereikt! Een mooie symboliek!
Ik vind het een geweldige besteding!
Iebs, ik vind het een heel mooi idee
een hele goede besteding lief

Sterkte de aankomende dagen.

Liefs Jetx
Ik heb niet bijgedragen, maar ik vind het een mooi idee!

Ik vind het nog steeds maar knap hoe je er mee bezig bent en je overal doorheen slaat.
Mooi, heel mooi IBI.

Strak plan, IBI !
Wat mooi dat je lantaarns gekocht hebt en zo toepasselijk voor jullie. Ik denk aan je meid
Heel goed plan
Lieve IBI, wat een geweldig idee van de lantaarns. Hebben we allemaal een beetje een steentje bijgedragen. Kun je er een grote kaars inzetten? Wij hebben bij Nienke ook altijd een kaars branden. En als er grote kaarsen in kunnen weet ik een adres waar je ze goedkoop via Internet kan kopen. Het zijn noveenkaarsen. Ze kosten ¤ 2.- per stuk en ze branden negen dagen. Je kunt dan voor ¤ 18.- vier maanden lang altijd een lichtje bij Patrick hebben. Ik vind het altijd een fijn idee dat er altijd een lichtje brand.

Als aanvulling op de lichtjesslinger.

Wat mooi van die lantaarns! Ik plak hier ook weer even wat lichtjes voor je, en wens je een mooie kerst.

Veel liefs en sterkte.
IBI, over die Eftelingspulletjes; " Verder is er nog te melden dat deze collectie blijvend is, en dat de lijn telkens opnieuw aangevuld gaat worden met nieuwe creaties. Pas in het voorjaar van 2011 komt er een speciale voorjaarslijn met tuin-artikelen."
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoop dat je weer wat hebt kunnen slapen...
Wat lijk je sterk Ibi!

Ik heb bewondering voor je.

Wat mooi IBI die lantaarns. Zeker met die laatste herinnering van de Efteling.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven