Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ibi

Wat een goed plan van de lantaarns.

Echt nog het laatste voor jullie tweetjes en een mooie herrindering aan de Efteling voor Patrick en jezelf.

En zoals ik van BGB las mss dat je het nog wat kunt uitbreiden met andere efteldingetjes.

Dikke en veel sterkte de komende dagen,maar wat ik heb gelezen over je zussen zullen deze je zoveel mogenlijk bijstaan.

trikky
Lieve IBI.

Hier een stille meelezer, zoals velen met mij. Ik wilde eerder reageren maar had wat problemen met inloggen.

Ik vind je supersterk ! Echt zo knap hoe je het allemaal doet ...

Er brand hier in de friese hoofdstad al een tijd een kaars voor jullie , dus de lampjes slinger is ook hier terecht gekomen !

Ik wil je veel sterkte en warmte toewensen, ook voor de aankomende feestdagen - want dat zal niet makkelijk voor je zijn. Fijn dat je (zo klinkt het in ieder geval) een super lieve familie hebt , waar je hopelijk altijd bij terecht kan !

Sterkte, en een dikke !
Echt een mooie besteding Ibi.

Ik wens je heel veel kracht, sterkte en warmte de komende dagen.

Hier zal vanavond weer een kaarsje voor jullie branden.

Lieve Ibi, ik wens je ondanks je gemis en verdriet een hele warme liefdevolle kerst met je familie toe!!
Sluit me aan bij Mejuffrouw-Ooievaar

Lieve Ieb, hier even je dagelijkse

Ik hoop dat je deze moeilijke dagen goed doorkomt samen met je familie. En elk lichtje wat ik brand, brand ik ook voor jullie.

Sterkte de komende dagen.....

En wat mooi, die lantaarns
Lieve IBI, ook ik wens je sterkte de komende dagen. Dagen waarin je Patrick heel erg zult missen, maar waarin je ook de liefde van je familie zult ervaren.

Zoals nog steeds elke dag, zul je ook de komende dagen af en toe in mijn gedachten zijn.

Mooi idee van de lantaarns.

Ibi en familie, ik wens jullie voor de komende dagen veel warmte en liefde toe. Ik hoop dat jullie elkaar kunnen steunen en het gemis samen kunnen dragen, juist nu.

(En als het een kut-kerst is mag je het hier ook gerust neerzetten)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik kom je even een knuffel geven. Deze dagen zullen zwaar voor jou en je familie zijn. sterkte..
Mooie en goede keus IBI om van dat geld de lantaarns van de Efteling aan te schaffen. Mooie herinnering!

IBI, ik wens jou en je familie en vrienden, ondanks het gemis, een warme en liefdevolle kerst!
A dirty mind is a joy forever
Lieve IBI, ik wens je warmte, liefde en heel veel armen om je heen deze kerst.

Ik ben ik, ik heb je topic nooit gevolgd, maar de uitkomst uiteraard wel meegekregen.

Ik wil je op deze kerstavond veel sterkte wensen, en laten weten dat ik niet alleen aan hen die mij ontvallen zijn denk, maar dat ook jij en je man in mijn gedachten zijn.
Am Yisrael Chai!
Kippenvel.

Ibi, wij kennen elkaar niet maar jij bent wel een stukje van mijn leven gaan uitmaken.

Jammergenoeg heb ik geen foto's van jou en je man gespot toen indertijd het een paar dagen hip was om deze te tonen.

Anderen hebben deze wel gezien en hebben dus een nog beter beeld van jullie.

Wat mij opvalt is dat je ons niet vegeet, de verre buitenstaanders, en dat vind ik zo bijzonder lief van je.

Je bent een sterke vrouw en ik hoop dat je over een paar maanden hier steeds een luisterend oor vindt.

Lieve IBI,

Heb je vandaag al een berichtje gestuurd .. en ik dacht al vaak aan jullie , helemaal vandaag maar na jouw berichtje op mijn topic 'kerstavond alleen' steekt het zo .. het is ZO oneerlijk ! Jij bent echt alleen zo zonder partner ... wat had ik het graag anders voor je gezien en dat meen ik echt !

Nogmaals superveel sterkte gewenst en alle kracht en warmte die je maar nodig hebt !

Lieve ibi,

ik wil je veel sterkte, warmte en liefde wensen.

Heel veel sterkte IBI, dit zal de moeilijkste kerst van je leven zijn... Ik hoop dat je toch een beetje kracht weet te putten uit je familie en vrienden die er voor je zijn.

Sta je dan Iebs, alleen. Niet de bedoeling, helemaal niet de bedoeling. Ik denk aan jou.

Voor jou op deze ongetwijfeld moeilijke Kerstavond.
Iebje, ik denk aan je vanavond. Ik hoop dat je de kerstdagen een beetje goed doorkomt
The time is now
Lieve IBI, sterkte deze dagen. Dit is niet wat kerst zou moeten zijn.

Lieve IBI,

Ik wordt wakker en ik denk meteen aan de kerststropdassen van Patrick. Ik hoop dat je deze dagen vooral terug zult denken aan de leuke dingen die jullie gedeeld hebben. In gedachten ben ik bij je...

Lieve IBI, ik kan me voorstellen dat je deze kerst graag had willen overslaan. Toch wens ik je mooie dagen, in de zin van de aanwezigheid van je intens met je meelevende, warme, geweldige zussen, oom, tante, neefje en andere familieleden (die ik ook heel veel sterkte en warmte wens). Zeker tijdens deze dagen brandt de lampjesslinger op volle kracht. Die kracht wens ik je nu. Kracht en heel veel liefde. Liefde vergaat niet, weet je. Ja, door ruzies, ellende, noem maar op, maar nooit door dood.
@BGB, wat fijn om te lezen! Dat ga ik dus zeker in de gaten houden.

@allen, wat een lieve berichten weer en zoebie ben benieuwd naar dat internetadres want dat lijkt me idd. een fijn idee. Er kan met gemak een grote kaars in.

Ben nu bezig om de brunch tafel te dekken en ik hou een bord over. Ik praat nog veel tegen hem maar ben dan vaak niet zo lief. Ik ben zo boos dat hij me achter heeft gelaten ook al weet ik dat hij zelf nog zo graag verder wilde leven en dat het ook voor hem oneerlijk is. Ik moet zo denken aan vorige jaren met de kerst hoe de sfeer toen was. die ondanks het gemis van mijn moeder, ook kort voor de feestdagen overleden, toch goed was. Dit kwam voornamelijk voor Patrick die er gewoon een feest van wilde maken zoals de kerst in zijn ogen hoorde te zijn.

Nu heb ik die drijfende kracht niet meer bij me. Ik mis hem maar mis mijn moeder ook zo sterk. Zij was ook jong weduwe en zou me begrepen hebben als niemand anders.

Ondanks dat mijn dagen vol zitten met lieve vrienden en familie voel ik me zo alleen en in de steek gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven