Hoestende dochter

23-12-2010 20:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... Dochter van 2,5 ligt al zeker 4 nachten te hoesten, en flink ook. Moet er echt regelmatig even uit om haar rechtop te houden, zodat ze weer even rustig wordt. Maar zodra ze ligt begint ze weer. Ze is verder niet echt ziek. Ja, flink verkouden en vanmiddag wat verhoging, maar ze is vrolijk en eet goed.

Wat ik nu doe aan het hoesten: bedje iets scheef mbv boeken, ui bij haar bed, Vicks op matras, neus sprayen, hoestdrankje, thee met honing voor 't slapen gaan, sinasprilletje... Iemand nog een goeie tip? Ik vind 't zo zielig... (En wil zo graag slapen)
Misschien hebben ze voor kinderen iets waar codeïne inzit?

Niet zonder huisartsadvies gebruiken uiteraard!!!
Hier een meisje van bijna 7 die al ruim twee weken zo verschrikkelijk aan het hoesten is, soms tot spugen aan toe. Inmiddels een puf rijker(was ze al bekend mee) en hoestdrank. Ik geef haar ook minder zuivelproducten ivm het slijm wat ze daarvan krijgt. Meer kan je er niet aan doen denk ik.

Succes!
Inderdaad uitkijken met melkproducten in verband met het slijm wat daarvan komt.

Je hebt speciale babyvicks die je op de borst kan smeren. Niet alleen de geur werkt namelijk, maar ook het spul op de borst, ipv op het matras.

Verder even aankijken. Zodra het hoesten tot spugen aan toe wordt even aan de bel trekken, was hier tot 3x toe luchtweginfectie. Welke hoestdrank gebruik je? Hier "werkt" bisolvon altijd wel aardig(wetenschappelijk werken hoestdranken niet is geloof ik onlangs gebleken, maar hier verzachten ze in ieder geval wel)
Bisolvon, en kindersiroop van dampo helpen hier aardig.

Ook luuf smeren en hoofeind van bed wat omhoog.

Een balsoclase zetpilletje kun je ook nog proberen.

En volgens mij mogen ze vanaf het tweedee jaar ook noscapine dat dempt de hoestprikkel maar je zou even op het etiket moeten kijken.
quote:bommi schreef op 23 december 2010 @ 20:39:

Misschien hebben ze voor kinderen iets waar codeïne inzit?

Niet zonder huisartsadvies gebruiken uiteraard!!!

dat mogen kinderen niet hebben.

Noscapine mag wel, dat mag vanaf 1 jaar heb ik net even opgezicht.
Waterijsje
Tegen slijm helpt appelsap heel goed. Die tip kreeg ik ooit van 'n Pakistaanse huisarts waar ik met zoontje met pseudo-kroep heen was gegaan. Zuivel idd vermijderen/minderen en appelsap geven, dat lost het slijm op.
Ik ben blij dat ik nu een puffert heb voor zoon als'ie hoest, het lijkt bij hem op astma. Vroeger is me aangeraden om de neus vrij te houden met een zoutoplossing. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik vroeger de hoestnachten doorgekomen ben, maar er staat me iets bij met warme lucht inademen naast de douche of een bakje water tegen de verwarming om de luchtvochtigheid op peil te houden.
balsoclase zetpil was hier altijd het wondermiddel!
Wat erg Keye, al 2 weken!

Ik geef dochter Natterman Bronchicum extra sterk, staat op: kinderen tot 6 jaar max. 4x5 ml per dag, zit codeine in.

Melkprodukten heeft ze al 2 dagen niet gehad. Die Luuf (bedoelde ik eigenlijk toen ik Vicks schreef) op haar borstkas is een goeie!

Balsoclase al tijd terug geprobeerd, geen effect, Noscapine ken ik nog niet, ga even googlen.

Dank voor het meedenken! (Het is nu al 20 min. stil..m sssst)
Appelsap! Ga 'k morgen kopen.
Je hebt zetpilletjes die voor kriebelhoest zijn, die werkte bij mijn dochter heel goed.
Hier ook al weken een hoestende dochter (tot spugen toe vanmorgen) van 2,5. Bisolvon, neusspray, bed omhoog, vicks en al twee keer bij huisarts geweest.. Niets helpt. Helaas gewoon afwachten.
quote:Travis schreef op 23 december 2010 @ 20:49:

WaterijsjeHelpt niet tegen hoesten
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:_zaza_ schreef op 23 december 2010 @ 21:02:

Hier ook al weken een hoestende dochter (tot spugen toe vanmorgen) van 2,5. Bisolvon, neusspray, bed omhoog, vicks en al twee keer bij huisarts geweest.. Niets helpt. Helaas gewoon afwachten.

Vind het echt zo zielig. Maar ja, da's mijn eigen trauma, ik heb meer dan twintig jaar met hoestvariant astma gelopen zonder dat iemand dat opmerkte (ja mevrouw, een hoest kan wel zes weken duren, en daarna kun je makkelijk de volgende krijgen).

Ik weet dus ook niet wat wijsheid is, maar stel dat kind wekenlang hoest, en daarna in de winter nog eens wekenlang, zou ik toch een onderzoekje eisen bij de dokter.

Soms wel goede ervaring met noscapine trouwens, of codeïne.
Is heel vervelend dat hoesten, maar weinig dat echt helpt, uien en vicks, thee met honing etc dat zijn allemaal maar lapmiddeltjes, neus open houden met neuspray en kind rechterop laten slapen is iig goed. Bij mijn dochter helpt alleen rechtopzetten, slokje water wel iets, als het erg is geven we promethazine, dat is iets met antihistamine en ook verslappend, verslomend, dat helpt dan wel, maar dat geef ik haar maar niet te vaak, ik weet ook niet of ik zo snel naar de codeine zou grijpen, is volgens mij ook behoorlijk versuffend. Ik doe die promethazine wel af en toe zodat ze na wat slechte nachten ook weer eens een keer een nacht door kan slapen.

Maar het blijft heel vervelend omdat je zo weinig kunt doen. Sterkte ermee.
Het is idd echt niet leuk meer als je je kind snachts zo verschrikkelijk hoort hoesten.. Ze hoest soms zo heftig vanuit het niets dat het lijkt alsof ze ligt te 'kokhalzen'. ik geef haar dan een glaasje water en laat haar rechtop zitten. Ze is al vanaf voor haar 1e verjaardag af en aan aan de pufjes, zwakke longetjes. Ook regelmatig een longonsteking gehad. De tips die zijn gegeven zijn allemaal goed dus probeer ze allemaal uit.

Als het je echt te lang duurt gewoon langs de huisarts
Heel herkenbaar hier nog een zoon van bijna 3 die al drie nachten hoest alsof die erin blijft hangen zo eng.ook aan de neusspray..bisolvon...sinasspril...hoger ligt etc het lijkt wel minder te worden want hoestte eerst hele nacht..gister halve en nu net maar n uur en is nu stil.ligt naast me dus kan hem goed in de gaten houden.beterschap iig heb geen tips helaas
Geen zoutspray gebruiken maar een neusspray met xylometazoline, dat helpt vaak goed.
Kroep hoest

http://www.gezondheidsple ... 72/Kroep-behandeling.html

En heb ff in mijn zelfzorg standaardboek gekeken.

Hier staat, naar HA wanneer

- bij aanhoudelijke nachtelijke hoest.

Ik zou als ik jou was morgen naar de HA gaan.

Cker voor de kerstdagen.

Anders zit je daar straks in de nacht bij doktersdienst....

Beterschap voor je dochtertje
quote: Vind het echt zo zielig. Maar ja, da's mijn eigen trauma, ik heb meer dan twintig jaar met hoestvariant astma gelopen zonder dat iemand dat opmerkte (ja mevrouw, een hoest kan wel zes weken duren, en daarna kun je makkelijk de volgende krijgen).

Ik weet dus ook niet wat wijsheid is, maar stel dat kind wekenlang hoest, en daarna in de winter nog eens wekenlang, zou ik toch een onderzoekje eisen bij de dokter.

Soms wel goede ervaring met noscapine trouwens, of codeïne. Ja, als in januari nog is moest ik terug komen. Was niet mijn eigen ha, hij heeft een aantekening gemaakt om evt door te sturen naar kno-arts voor onderzoek. Maar ja, dan wordt t vast iets met de amandelen en of dat helpt..
Codeïne NIET gebruiken bij vastzittende/slijm hoest hoor!

En mensen hier, wanneer niet bekend is wat voor soort hoest het precies is ook GEEN codeïne advies geven.

Codeïne legt de hoestprikkel lam, dat is geen goed idee bij slijm dat er juist uit moet. Je zal er toch maar een longontsteking mee veroorzaken!
quote:siepje1 schreef op 23 december 2010 @ 20:53:

balsoclase zetpil was hier altijd het wondermiddel!

Was ja, want die zijn dus uit de handel genomen.

Ik kan overigens nergens vinden waarom dat is gebeurd, dus als iemand me dat kan vertellen; graag.
The time is now
Ik zou eens naar de huisarts gaan. Misschien heeft ze een medicijn via een vernevelaar nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven