Hoestende dochter

23-12-2010 20:34 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... Dochter van 2,5 ligt al zeker 4 nachten te hoesten, en flink ook. Moet er echt regelmatig even uit om haar rechtop te houden, zodat ze weer even rustig wordt. Maar zodra ze ligt begint ze weer. Ze is verder niet echt ziek. Ja, flink verkouden en vanmiddag wat verhoging, maar ze is vrolijk en eet goed.

Wat ik nu doe aan het hoesten: bedje iets scheef mbv boeken, ui bij haar bed, Vicks op matras, neus sprayen, hoestdrankje, thee met honing voor 't slapen gaan, sinasprilletje... Iemand nog een goeie tip? Ik vind 't zo zielig... (En wil zo graag slapen)
quote:ramiaatje schreef op 23 december 2010 @ 20:48:

[...]

dat mogen kinderen niet hebben.

Noscapine mag wel, dat mag vanaf 1 jaar heb ik net even opgezicht.

Noscapine mogen ze ook niet, pas vanaf 3 jaar. Bovendien mag je dat alleen gebruiken bij een droge, prikkelhoest, niet bij een hoest waarbij je slijm ophoest.

En verder GEEN producten gebruiken waar menthol in verwerkt zit en zit dit niet juist in Dampo en Luuf?
Waarom geen menthol anickisborn?
quote:isabon schreef op 23 december 2010 @ 21:53:

Geen zoutspray gebruiken maar een neusspray met xylometazoline, dat helpt vaak goed.

Maar dat mag je niet langer dan 5 dagen achtereen gebruiken en dan twee weken niet.

Zoutoplossing helpt trouwens het allerbeste tegen een verstopte neus, en dan niet in een spray maar in een ampul of een ziekenhuisspuitje. Hoofdje schuin houden, spuitje helemaal leeg spuiten in één neusgat en dan in gezichtje blazen zodat je kindje 'naar lucht hapt' en dan het andere neusgat hetzelfde. Is even zielig, maar zo komt slijm het allerbeste los. Een zoutoplossingsspray is lang zo effectief niet.

Zoutoplossing helpt niet tegen de hoest an sich, maar kan dus wel helpen het slijm (als het hoesten met slijm is) sneller weg te krijgen.
anoniem_118334 wijzigde dit bericht op 27-12-2010 19:48
Reden: Er wordt hier niet gehandeld in medicatie!
% gewijzigd
quote:_zaza_ schreef op 23 december 2010 @ 22:57:

Waarom geen menthol anickisborn?

omdat menthol (en producten als kamfer) bij kinderen tot 2 jaar kunnen leiden tot ernstige benauwdheidsklachten.

Menthol is een andere naam voor levomenthol. Levomenthol ('linksdraaiend' menthol) wordt ook vaak gewoon 'menthol' genoemd. Levomenthol is verkrijgbaar in verschillende crèmes, gels, lotion, strooipoeder en inhalatievloeistoffen, die de apotheek zelf laat bereiden. Voor deze producten is soms een recept nodig.

Levomenthol wordt ook gebruikt in combinatie met andere stoffen onder de merknamen Agré-Gola, Pactolan, Dampo verkoudheidsbalsem, Luuf verkoudheidsbalsem voor kinderen, Luuf verkoudheidsbalsem voor volwassenen, Vicks Vaporub en Lidocaïne-levomenthol gel FNA. De meeste producten zijn zonder recept te koop.

Behalve het gewenste effect kan Menthol bijwerkingen geven. Dit is echter zelden het geval. De belangrijkste bijwerking is overgevoeligheid.

Zelden

* Ademhalingsstilstand bij kleine kinderen. Gebruik Menthol daarom niet in de buurt van de neus of mond bij kinderen jonger dan twee jaar.
@ Banba: ze zijn uit de handel genomen omdat ze te weinig werden verkocht.
quote:twompie schreef op 23 december 2010 @ 22:12:

Codeïne NIET gebruiken bij vastzittende/slijm hoest hoor!

En mensen hier, wanneer niet bekend is wat voor soort hoest het precies is ook GEEN codeïne advies geven.

Codeïne legt de hoestprikkel lam, dat is geen goed idee bij slijm dat er juist uit moet. Je zal er toch maar een longontsteking mee veroorzaken!Precies! En daarom ook niet zomaar noscapine aanraden (om zelfde reden dus en is vanaf 3 jaar).
Hier ook een zoon die zijn longen er momenteel uithoest!

Ik had toevallig 1 zetpil balsoclase liggen en dat gebruikt.

(ooit gehad van een vriendin)

A nick is born weet je zeker dat dat de reden is dat balsoclase uit de handel is genomen?

Je kan het nl bestellen in Belgie, maar dat durfde ik niet omdat ik niet wist wat de reden was dat de balsclase uit de handel genomen is.

Dacht dat het schadelijk was of iets.
Ik wou even zeggen dat Balsoclase echt een top middel is tegen hoesten Je kunt het verkrijgen bij Farmaline.be en ik koop het daar al sinds het hier niet meer verkocht word

Dat mijn zoon 2 was zeiden we het tegen de kinderarts dat we dat gebruikten hij zei,dat oud middeltje, wij hebben ooit gedacht of het uberhaupt wel werkt ,zo onschadelijk is het

en ik heb het nu afgelopen week gebruikt voor de kleine van 4 de dosring 20mg dat was in Nederland gelijk aan 3 tot 12 jaar in Belgie raden ze eerder de lichter aan maar dat geeft gewoon tekort en ik ga van de Nederlandse voorschrift uit

Maar oké 5 dagen gebruikt 5 dagen geen gehoest gehoord en de kinderen krijgen lekker hun rust perfect ik gebruik het ook voor die van 9 jaar

Dus en wat zei zegt het word in Nederland niet meer verkocht doordat er tekort animo voor is veel weten van het bestaan niet af

Groetjes M
Ik heb laatst Balsoclase voorgeschreven gekregen door de huisarts (zetpillen). Dus dat kan wel. Leek weinig te helpen trouwens, maarja dat zal per kind verschillen.

Hier weer af en toe een flinke hoestperiode, 't is nu weer even iets rustiger... (Ssssst)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven