slijmbeursontsteking, ervaring?
donderdag 23 december 2010 om 12:17
Hallo
Ik heb sinds een weekje een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Dit heb ik nog nooit gehad en doet verrekte zeer!
Ik werk in de horeca dus ik ben veel aan het tillen met dienbladen etc. Dat kan ik nu even niet meer.
Ik ben naar de huisarts gegaan en heb indometacine mee gekregen. Dit slik ik nu 3 dagen maar dat wekt niet.
Nu krijg ik morgen mijn 1ste injectie. Natuurlijk vind ik dat spannend, en hoop zo dat het gaat werken!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wanneer wordt de pijn minder?
Groetjes!
Ik heb sinds een weekje een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Dit heb ik nog nooit gehad en doet verrekte zeer!
Ik werk in de horeca dus ik ben veel aan het tillen met dienbladen etc. Dat kan ik nu even niet meer.
Ik ben naar de huisarts gegaan en heb indometacine mee gekregen. Dit slik ik nu 3 dagen maar dat wekt niet.
Nu krijg ik morgen mijn 1ste injectie. Natuurlijk vind ik dat spannend, en hoop zo dat het gaat werken!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wanneer wordt de pijn minder?
Groetjes!
donderdag 23 december 2010 om 12:47
Bedankt! Ik lees tot nu toe alleen maar veel negatieve dingen over de injectie.
Ik krijg hem morgen, maar heb morgenavond ( kerstavond) een feest en ik lees dus dat het zo,n pijn doet daarna en dat je misselijk en ziek ervan kan worden. En het ergste dat de pijn alleen maar erger wordt!!
Ik ga straks eerst mijn fysio bellen wat zij ervan zeggen en wat hun adviseren. En ik verzet desnoods de injectie NA de kerst.
Mijn gevoel zegt dat dat het beste is.
En mimootje wat is medical taping??
Ik krijg hem morgen, maar heb morgenavond ( kerstavond) een feest en ik lees dus dat het zo,n pijn doet daarna en dat je misselijk en ziek ervan kan worden. En het ergste dat de pijn alleen maar erger wordt!!
Ik ga straks eerst mijn fysio bellen wat zij ervan zeggen en wat hun adviseren. En ik verzet desnoods de injectie NA de kerst.
Mijn gevoel zegt dat dat het beste is.
En mimootje wat is medical taping??
donderdag 23 december 2010 om 12:53
donderdag 23 december 2010 om 13:20
de fysio adviseert GEEN spuit. (tenzij er natuurlijk meer speelt). Ik zou het ook niet snel doen hoor. En na een spuit is het advies 3 wk rustig aan doen, dus werken wordt dan ook erg lastig.... Ben wel bijna van stokje gegaan, maar het was een grotere hoeveelheden dan bij alleen een spuit in de slijmbeurs, bij mij zat er ook locale verdoving in.
Naar mijn idee kun je veel beter gerichte oefeningen doen en bepaalde bewegingen voorkomen. Maar daar weet de fysio uiteraard veel meer van dan ik.
Naar mijn idee kun je veel beter gerichte oefeningen doen en bepaalde bewegingen voorkomen. Maar daar weet de fysio uiteraard veel meer van dan ik.
donderdag 23 december 2010 om 13:46
Hmmm word wel wat wijzer hier!
Ik heb toch de injectie net verzet! Dom? Ja ik weet het niet?! Deze pijn is heel erg, maar kan en wil het risico niet nemen dat het erger wordt met de feestdagen.
Dan maandag maar even kijken.
Medical taping ga zeker even googlen, en accupunctuur is dus ook altijd nog mogelijk....
Ik heb toch de injectie net verzet! Dom? Ja ik weet het niet?! Deze pijn is heel erg, maar kan en wil het risico niet nemen dat het erger wordt met de feestdagen.
Dan maandag maar even kijken.
Medical taping ga zeker even googlen, en accupunctuur is dus ook altijd nog mogelijk....
donderdag 23 december 2010 om 15:49
Heb ik toevallig enkele weken ook gehad. Doktor wilde zware pillen en spuit laten zetten maar ik bedankte voor beide.
Hij deed ook nog een oefening voor; voorover buigen en dan je armen laten hangen en een beetje heen en weer zwaaien.
De armen moeten dan echt ontspannen hangen.
Deze oefenig heb ik enkele keren 5 min per dag gedaan.
Na twee dagen was het over.
Sterkte ermee
slapen is ook zo lastig he met een pijnlijke schouder
Hij deed ook nog een oefening voor; voorover buigen en dan je armen laten hangen en een beetje heen en weer zwaaien.
De armen moeten dan echt ontspannen hangen.
Deze oefenig heb ik enkele keren 5 min per dag gedaan.
Na twee dagen was het over.
Sterkte ermee
slapen is ook zo lastig he met een pijnlijke schouder
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 23 december 2010 om 19:23
Die ontspannings oefening is niet alleen erg fijn, maar behoed je ook voor een frozen schouder. Slijmbeurs kan erg pijn doen. Naar de fysio voor ontspanningsoefeningen en trainingen. Door de pijn ben je geneigd de schouder op te trekken en dat maakt dat de gezwollen slijmbeurs alleen nog maar meer klem komt te zitten... en dat doet pijn.