Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Goh Heidel, maar je bent er in elk geval weer

Ik ga mijn kerstdagen cancelen. Had wat gepland, maar bij nader inzien zie ik het niet zo zitten.
Wat jammer VG......maar wat Philein al zegt, dat heeft vast zo moeten zijn....geloof ik ook in..Je kan je nu lekker focussen op vriendlief!! Have a safe trip!

Hey Heidel,fijn dat je weer ff online bent...!

Philein, ik denk [denk hoor..] dat ik wel een beetje weet hoe je je voelt....Zo dubbel met Kerst...Ik heb ook GEEN plannen,nada niks,nou ja lopen dan,maar geen etentjes enz...Ik ga doen waar IK zin in heb...! Ik voel met je mee...HUG

X
Come fly with me on a jetplane
We zitten misschien een beetje in een soortgelijke situatie, alhoewel ik niet precies weet hoe het nu voor jou voelt (mbt je relatie). Lekker dat je de tijd voor jezelf gaat nemen met de kerst. Ik weet 't even allemaal niet, denk dat het voor mij ook beter is.
Zou het niet beter voor jullie zijn om toch gezellig samen met vrienden en familie te zijn, als je daarvoor uitgenodigd bent? Een een eenzame kerst is ook zoiets triestigs...ik zag net een item op de NL TV (via internet), dat ging over een organisatie die kerstdiners voor eenzame ouderen in diverse steden houdt, hartverwarmend (maar zielig dat er blijkbaar zoveel isolement, en niet alleen onder ouderen is)!

VG zal nu wel op de ferry op weg naar NL zijn...

Hier geen pak sneeuw, maar zon en hoogseizoen! Vandaag had ik een tour naar de bergen, waar ik de vorige keer dus zo verdwaald was, en alles ging perfect, ja nu weet ik de weg. Morgenochtend weer 5 toeristen voor een strandtour. Dat zijn ws. lastpakken, want ze komen van het dure yoga-retreat (rijke Amerikanen) een moeder met drie dochters die niet kunnen rijden en een losse klant die het wel kan. Lastig, maar ik verzin er wel iets op....Sahara´s mini-paardrijles gaat zo: kijk, als jullie willen galopperen, dan kunnen we veel verder komen...dus, hou je teugels in een hand en je zadel in je andere hand en goed achterover leunen! En dat doen ze meestal ook nog (sommigen willen alleen maar stappen, maar dan kom je dus niet zo ver) en dat doet me veel plezier, en die mensen vinden het meestal helemaal fantastisch, het galopperen over de prachtige stranden hier, zolang ze er niet afdonderen tenminste.

Morgenavond hebben we een Christmasparty in een restaurant hier vlakbij, met live calypsomuziek...ik heb er heel veel zin in! Life is Good, for now...
Hey SD! Lekker dat je zoveel ritten hebt, houdt je van huis de straat he

Maare, laat jij onervaren ruiters galopperen ja? Gaat dat wel goed? (blijkbaar) En dat zijn dat handgalopjes zo te lezen (achterover zitten), misschien dat het dan wel goed te doen is ja.

En leuk, die live muziek morgen, gezellig. Ga je met je man en dochter?

Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen de komende dagen. Bleh. Heb het er nu al compleet mee gehad. Dit wordt echt een hel van een kerstmis, that's for sure!
Ach, maandag is het allemaal ook weer voorbij, gelukkig.

Ik heb een jong poesje in huis gehaald en ze heet Snoepje (voor de locals hier Candy) ze is zooo snoezig, dus de kerst brengen we knuffelend met Snoepje door. En we gaan ijskoffie maken, lekker een beetje zwelgen in enorme hoeveelheden vet & suiker.

Ja, die paarden (ik moet er zo heen om er 6 op te halen uit de wei) van ons, ze zijn slim hoor....bij het opstijgen hebben ze al in de peiling of iemand wel/ niet kan rijden...en als zij vinden dat iemand het niet kan, dan bewegen ze zich alleen maar in slow-motion, dan valt tenminste niemand eraf. Behalve het laatste stuk strand voor we weer thuis zijn, dan hebben ze ineens haast (eten!) en dan gaat het hard! Maar de meeste toeristen vinden het een geweldige ervaring, gelukkig maar.

Zo, ik hoop maar dat die yoga-mensen een beetje gezellig zijn. Wie betaalt er nou $ 200 p.p.p.n voor een hutje op een berg? Onbegrijpelijk, bij ons is het veel gezelliger en het kost maar $15, sjah.

VG, joehoe, ben je al in Nederland? En Heidel, al naar jullie Amerikaanse vrienden vertrokken? Heel veel plezier!
Ik ben goed aangekomen!

Reis viel mee. Lekker op de boot geslapen, heerlijk is dat, je lekker in slaap laten wiegen door de golven. Aan boord slaap ik altijd beter dan aan wal, zelfs na een jaar!

Trein in Nederland had wel vertraging en veel overstappen enzo, maar ging goed. Mijn zwager heeft me uit Groningen opgehaald, omdat de trein het laatste stukje niet reed.

Hele middag bij mij zus gezeten, lekker met haar kids geknuffeld. En 's avonds naar mijn broer en met mijn nieuwe nichtje geknuffeld. Ze is verdriedubbeld! En heeft de hele avond gehuild...... Vandaag met de hele familie uit eten, dus ik hoop dat beter te spreken is.

Pino en Philein Je komt alleen niet om de Kerst dagen heen, waar je ook bent, je zal er mee geconfronteerd worden.

Maar ik snap dat je hoofd er niet naar staat.

SD, succes daar met de ritten. Ik kan me die domme Amerikanen helemaal inbeelden

Heidel, hoop dat je computer het snel weer doet.

xxx
Wat leuk SD, een kitten! Geniet er lekker van!

En jij ook van je familie VG!
Kerstavond hier, dochterlief snijdt broccoli in de keuken, om te helpen het kerstdiner te maken...ze heeft vooral zin om de chococake op te eten, maar goed....

Onze %$&)@#@ hond heeft Snoepje gebeten uit jaloezie!!!!

Verders ben ik hard aan het werk met meerdere ritten per dag, de yoga Amerikanen waren best leuk, want ze gaven me $ 20 fooi en komen morgen weer terug, omdat ze het zo leuk vonden! Ze hadden nog de qoute van de maand (ik luister vaak naar wat die mensen allemaal zeggen)> 'Taylor, you're so hideous, you ought to put a sack over your head' LOL, en dat is dus een steenrijke familie, maar zo gaan ze met elkaar om....

En ik ben te moe om naar de kerstfeestjes hier te gaan, dat zal wel aan de oude dag liggen, want vroeger had ik niks geen moeite met feesten na een werkdag, nu ben ik blij als ik om 21 uur naar bed mag, haha!

Happy Christmas everyone!
edit, dubbel
Arm Snoepje, is alles goed?

Die opmerking van die Amerikanen is grappig!!!

Gisteravond Kerst diner met de familie gehad. Dat was wel erg gezellig.

Vandaag en morgen ook nog leuke dingen doen en dan hopen dat de treinen treinen en vliegtuigen vliegen.
Ligt er bij jullie nu een halve meter sneeuw? White Christmas....hopen maar dat Schiphol gewoon open is, wanneer vlieg je naar Macedonië?
Ik vlieg maandag.

Ik ben best een beetje zenuwachtig, maar op het moment gaat alles eigenlijk goed, vliegvelden zijn open.....
Merry Christmas to y'all!

Gezellig met dochter aan het kokkerellen geweest SD, schattig klinkt ze.

Ik heb de hele dag zo'n beetje gegeten, het was ook gezellig. maar eenmaal thuis val je weer in zo'n gat he. Ach.

VG ook leuk daar?
Iedereen een leuke kerstdag gehad?

Ik ben met mijn vader en broer bij mijn opa/oma wezen eten. Was erg gezellig.

Verder de afgelopen 2 weken veel vrienden en famillie opgezocht.

Het weekendje groningen-stad was ook erg leuk, met oud en nieuw ga ik waarschijnlijk weer.
Je bent nu in Nederland, hoe vind je het in ons thuisland, Avianflu?

Ik heb de leukste 25 december van mijn hele leven gehad! Echt waar! En het was gewoon een werkdag dus, maar toch heel speciaal. We gingen met dezelfde Amerikanen (Taylor is trouwens een mooi meisje met een lief poppengezichtje) en twee Duitse meisjes van 14 en 12 en m´n dochter, allemaal meisjes en vrouwen dus...op tour en het was geweldig weer en de Caribe liet zich helemaal van z´n mooiste kant zien. Prachtige zonsondergang ook en ik kreeg een recordfooi van $43, waar ik dat aan verdiend heb? Maar ik ben er superblij mee, want we zijn dus helemaal niet zo rijk....en nu kan ik wat extra´s doen met kerst, oud & nieuw en m´n dochters verjaardag vlak daarna. Dochter en de Duitse meisjes hadden nog geholpen met de paarden terug naar de wei brengen, zonder zadel en dat ging ook supergoed en iedereen was helemaal blij. Ik dus ook en ik hooooop echt dat al jullie lieve Outsiders een fijne dag gehad hebben en morgen ook een fijne dag zullen hebben. Je verbonden voelen met de mensen (en dieren) om je heen, dat is de essentie van het feest, volgens mij....
Dat klinkt gezellig allemaal Avian, geniet ervan!

En SD, wat een heerlijke dag heb je gehad zeg! Je klinkt heel goed, ben blij voor je

Ik ben helaas erg ziek geworden vannacht en voel me nog steeds niet lekker , balen!

Tot gauw weer!
Fijne feestdagen allemaal!!!

Sorry dat het zo stil is van mijn kant, ik heb momenteel niet zoveel tijd om op het internet te zitten, maar dat is positief.

Ik hoop dat jullie allemaal de feestdagen goed doorkomen, en tot in het nieuwe jaar!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Philein, beterschap!

Looola, geniet van de tijd met je vriend en familie.

Ik vertrek morgen naar Macedonie.

SD, dat klinkt echt als een leuke dag en ik vind ook altijd dat jij erg positief bent. Jij haalt altijd het positieve uit een situatie. Een hele mooie eigenschap.

Hier alles goed, geen bijzonderheden, ik hoop dat de reis morgen goed verloopt.

Koffer is al weer ingepakt, alleen heeft mijn moeder 2 kilo aan pepernoten voor me gekocht en is mijn koffer zwaarder dan 20kg. Ik weet ook niet wat ik allemaal bij me heb......
Hallo lieve outsiders,

kerstavond was top! Door de sneeuw naar onze amerikaanse vrienden gereden, wat een avontuur: het was echt een glijbaan de weg erheen. Warm ontvangen. De kinderen mochten de kerstboom (plastic natuurlijk) versieren en daarna hebben we een spel gespeeld en nacho's gegeten met een heerlijke dip.

Het deeg voor de pizza (de mannen) gemaakt en door de sneeuw naar de kerk. Het was een halfuurtje kerkdienst (lang genoeg) ik was weer op mijn snoet gevallen, elleboog is nu blauw..en dan weer door de sneeuw terug. Wel heel mooi al dat wit. Dan pizza gebakken, de kinderen hun kadootjes (Wii). En dan met rijkelijk veel rode wijn de avond/nacht doorgebracht. De vrouwen lagen vroeg in bed de mannen moesten nog Wii spelen (golf). Die hadden een lol tot vroeg in de morgen. 'sMorgens heerlijk ontbeten met bacon en eggs en zoveel lekkers..De kinderen mochten nog cookies bakken en 's middags wer er nog gewiiid en heb ik een hele stapel National Geographics doorgebladerd. Met foto's waar Avianflu en Sahara_desert wonen. Als diner dan nog rumpsteak en potatoes en toen was ik zo vol als een ei!! Tot slot nog ijs met cookies.

De auto was helemaal ondergesneeuwd en bevroren en na een lange reis kwamen we heelhuids aan en zijn, na nog een glas wijn in bed gerold.

Vandaag naar de schoonfamilie, was ook wonder boven wonder heel hartelijk en nu is het alweer avond. Zit nu in het kantoor van schoonvader te typen. Heb aan jullie gedacht, Philein en Pino en hoop toch dat jullie goed door de dagen gerold zijn. Vivi ik wens je een goede reis!! Avianflu, geniet nog van de komende dagen. Sahara_desert, lekker toch zulke lieve toeries!! Looola, heel veel plezier bij het studeren. Blijf allemaal gezond en ik doe mijn best bij te blijven!!
Dat klinkt allemaal erg gezellig Heidel.

Ik heb ook leuke dagen gehad en nu is het 6.15 maandagochtend en vertrek ik richting Schiphol.

Kom pas heel laat in Macedonia aan.

Als het allemaal volgens plan verloopt.....

Ik vlieg om 1 uur, dus ik heb redelijk wat tijd ingepland om op Schiphol te komen. Dan via Brussel naar Belgrado, maar in Brussel hoef ik geloof ik niet van vliegtuig te wisselen.

In Belgrade enkele uren wachten en dan door naar mijn vriend!!!

Ik zal vandaar ook wel gewoon schrijven.

Ik hoop dat jullie allemaal leuke dagen gehad hebben, nu op naar Oud & Nieuw.
Looola en Heidel, leuk jullie nog even te lezen. Heidel, jouw verhaal klinkt ook erg gezellig Hopelijk een beetje bijgekomen nu?

VG, heel erg veel succes vandaag met je trip! Geniet er ook van!
Ik voel me net een dikke leverworst..na zoveel eten en drinken..pff. Misschien moet ik naar jou toe gaan Sahara_desert een paarderitje zou me goed doen. Niet dat ik het goed kan, maar ik ik luister dan naar jouw instructies.

Philein, gaat het alweer beter met je? Was je maag van streek? Of was je down? Werk je vandaag of heb je lekker vrij? Heb je een tuintje bij je huis?

Vivi, hopelijk gaat alles vlot en kun je je vriend vanavond in je armen sluiten!!

De pc loopt weer...halleluja!

De kinderen zijn happy met Wiii...
Goed zo Heidel, weer internet!

Ik heb helemaal niet zoveel gegeten eigenlijk de afgelopen dagen, had een griepje maar ben gelukkig weer wat opgeknapt. Deze week maar een paar dagen werken en nog wat leuke dingen gepland met vriendinnen. Gezellig.
Wat naar dat je ook nog ziek was met de kerstdagen, Philein...gelukkig ben je weer wat opgeknapt! En fijn dat iedereen de Dagen goed doorstaan heeft! Heidel, jouw verhaal klinkt echt avontuurlijk, met die besneewde wegen (ik heb de foto´s van de Winter in Europa op internet zitten bewonderen) spannend hoor, en leuk voor de kinderen ook, toch?

Hier lag het internet er anderhalve dag uit, al het Telecom personeel zat dronken op het strand kerstmis te vieren, denk ik, want pas maandag rond een uur of 11 waren we weer online en de rest van het dorp ook.

Viev, als jij weer online komt ben je dus bij je lief in Macedonië, geniet ervan! Ik vond het heel lief wat je over mij schreef, echt een compliment (quote:)

SD, dat klinkt echt als een leuke dag en ik vind ook altijd dat jij erg positief bent. Jij haalt altijd het positieve uit een situatie. Een hele mooie eigenschap.

Weet je wat het is, als je ouder wordt, kun je steeds beter hoofd- en bijzaken scheiden. Vroeger maakte ik me constant druk om allerlei onzindingen als kleine schoonheidsfoutjes, wat mensen wel niet van me dachten etc. etc. Boven de 40 zie je opeens in wat een tijdverspilling dat is, al die onzekerheid. En daardoor kun je veel meer genieten van al het mooie en verrassende wat het leven allemaal te bieden heeft, zo ging het bij mij tenminste....

Zo, nu is het aftellen naar 2011, wat gaan jullie doen? Wij bij vrienden eten en drinken, maar geen vuurwerk en ook geen discoparty, dat laat ik aan de jonkies hier over, anders moet ik tot 4 januari uitrusten van het festijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven