Jouw horror-kerstdiner?

25-12-2010 21:42 147 berichten
Wat was jouw horror kerstdiner?

Ik trap af met vanavond; kerst bij mijn schoonouders. We kennen elkaar al 12 jaar en ik ben al 12 (wat zeg ik?? 25 !) jaar vegetarier.

appetizer: ganalencocktail

vooraf: runder-groentensoep

Hoofd: garnalen, zalm, tonijn, vleessalade, haring, paling, meloen met ham (lekker er omheen gewikkeld)

gevulde eieren.

Toe: twee omgekeerde mona puddingen en ijs (zo met doos en al op tafel)

Ik heb dus ijs gegeten vanavond. en eieren.

Heb jij een leuke? Deel het met me, terwijl ik een dubbele boterham met pindakaas wegwerk.
Sounds nice! Ga maar vast boeken, zodat je alvast tegen schoonouders kunt zeggen dat jullie helaas niet kunnen komen met de Kerst..
Julus, vorig jaar waren we op wintersport. In een hotel met een sterrenrestaurant.

Je hebt geen idee wat we daar gegeten hebben.

7 gangen heerlijkheden.

7 gangen vegetarische heerlijkheden voor mij.

Datwas een heerlijke kerst. Fantastisch.

Het was een hele heerlijke week trouwens, want elke dag 3 maaltijden in een sterrenrestaurant is verwennerij van de eerste orde. Daar kan geen AC tegenop
Jaaa ze hebben, zag ik op reclame, zelfs speciale gerechten met de Kerst.
Whopper, geloof ik graag dat je een heerlijke kerst gehad hebt toen!

Wij zaten twee jaar geleden in Spanje, in een hele mooie en luxueuze acco (eliza was here), dus authentiek en op een mooie locatie. Heerlijk met de auto rond gereden, (Andalusie) lekker gegeten, en veel stops op terrasjes in het zonnetje. Goddelijk!
Alle reacties Link kopieren
Dusdanige familieruzie dat we het hoofdgerecht niet hebben gered

Nu eerst even de rest van de reacties lezen, want de OP beloofd al veel "goeds" (wel vervelend, lijkt me, dat er zo weinig rekening met je wordt gehouden!)
[quote]hanneke000 schreef op 25 december 2010 @ 23:06:

Dat klinkt ook niet best Hanneke!

Heb heerlijk gegeten, rijst met favo gamba prutje, niks bijzonder wel lekker!
Haha, die ruzies hadden we thuis vroeger ook altijd. Over de kalkoen en reerug heen.

Soms haalde een van ons ook het toetje niet. We keken toen al uit naar kerst elk jaar
quote:annie2 schreef op 25 december 2010 @ 23:11:

[quote]hanneke000 schreef op 25 december 2010 @ 23:06:

Dat klinkt ook niet best Hanneke!

Heb heerlijk gegeten, rijst met favo gamba prutje, niks bijzonder wel lekker!Gelukkig een paar jaar geleden, maar leuk was inderdaad anders. Ach, thuis nog een paar boterhammen gesmeerd en honger heb je niet meer. Vandaag gelukkig heeeerlijk gegeten, (bijna) zonder ruzie ook nog! (een klein meningsverschilletje gedurende het hoofdgerecht - maar te verwaarlozen met voorgaande jaren, dus als familie gaan we duidelijk vooruit )
Hier ook een vegetarier. Kreeg vorig jaar bij schoonouders als voorafje gevulde champignons, tussengang: gegrilde champignons met reepjes paprika, als hoofdgerecht (je voelt hem al aankomen) champignonragout in bladerdeeg en een megabak sla.

Ik vond het wel lief van schoonvader (hij kookt dan altijd met kerst) dat hij zich zo verdiept had in de recepten.

Dit jaar verklapte hij mij dat hij zo'n lekkere recepten had gevonden met pastinaak en pompoen... Ik wacht in spanning af wat ik morgen allemaal op mijn bord aantref.
Ruzie met man tijdens kerstdiner in gezelschap van schoonfamilie omdat ik er achter kwam dat ie al maanden lang weer achter mijn rug om rookt, en tegenover mij volhoudt dat ie niet rookt, zelfs toen ik er specifiek naar vroeg omdat ik vond dat onze auto soms zo naar rook ruikt.
Ik was eens met een vriendin bij vrienden op bezoek in Polen. Alleen kerstavond en kerstdag konden wij daar niet blijven. Wij gingen toen een paar dagen naar Krakow en het enige wat daar open was op eerste kerstdag was de Mac Donalds. En toch was ons kerstmaal (voor mij mc chickenmenu en voor vegetarische vriendin alleen frietjes met warm appelgebak toe) echt een van de meest gezellige kerstmaaltijden ooit.
Grappig dat je een wopper als plaatje hebt, zó niet vegetarisch!
Ik en ruzaman in de auto om 19.30 zegt hij opeens: 'ik durf te wedden dat iedereen die nu op de snelweg rijdt met ruzie weggegaan is van het kerst diner'
Wij waren vandaag bij schoonouders.

Een van mijn kinderen heeft een aan autisme verwante stoornis. En daar moet je niet mee gaan gourmetten. iig Niet met die van mij. Hij heeft nl geen geduld. En met gourmetten moet je geduld hebben......

Volgend jaar maar weer gewoon thuis. Lekker voorspelbaar met een van te voren vast gesteld menu enzo.

Maar zo erg als bij TO was het gelukkig niet :-d/
quote:whopper schreef op 25 december 2010 @ 21:55:

Maar wat hebben jullie dan gegeten? Mijn boterhammen zijn op en waren heerlijk Iraanse kip-schotel met rijst. Zelf gemaakt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hier gelukkig nog nooit een horrorkerstdiner gehad, ook vandaag was het weer zalig, maar dat is offtopic

Maar wat ik me afvroeg whopper, zeg jij of je man dan niets tegen hun tijdens het eten? Heb je excuses gekregen? Het moet ze toch zijn opgevallen dat jij alleen eieren en ijs hebt gehad? Stom zeg.
Wij eten morgen bij schoonouders. Ze gaat koken ipv gourmetten. Ben benieuwd.. want als ze iets niet kan, is het koken.

Ik laat het morgen weten!
Ik kan ook niet koken.

Ben blij dat ik dit jaar geen familiegezeur hoef te hebben. Vaak veel ruzie over verschil in politieke opvattingen en dan tussen twee mensen die ook nog bijna dezelfde meningen hebben maar dan toch mekaar de hersens in willen slaan om dat piepkleine verschil. Hou je in, denk ik dan. Ik denk dat het juist vanwege het feit dat met kerst alles perfect moet zijn, dit tot meer stress en dus ruzie lijdt.
Gisteren kerst bij mijn schoonmoeder gevierd. Zoontje van mijn vriend was er ook gezellig bij. Nadat schoonmoeder ons op slagroomtaart had getrakteerd, kwamen er chocolade kerstkransjes op tafel. Uiteraard erg verleidelijk voor een kleine zoetekauw van 2,5 jaar. Tevens hingen diezelfde kerstkransjes ook in de boom. Hingen inderdaad, want terwijl wij aan het gourmetten waren en zoontje tussen het eten van zijn flensjes door het spelen was in de buurt van de kerstboom, verdwenen de kerstkransjes één voor één in diens maagje. Het viel me al op dat de kerstboom redelijk "leeg" was aan het eind van de avond. En vannacht vonden de kransjes hun retour en ligt zoon nu lijkbleek en leeg in zijn bed na drie spuugsessies waar je eng van wordt. Hij gaat noooooooooooooooooooooooooit meer snoepen, zegt ie. Voor hem dus een enorme horror-diner.
@Whopper, als ze bij jou komen haal je dan wel vlees en vis voor je schoonouders, of duw je hen ook ongewenst alleen maar vega door de strot?
quote:elninjoo schreef op 26 december 2010 @ 07:26:

@Whopper, als ze bij jou komen haal je dan wel vlees en vis voor je schoonouders, of duw je hen ook ongewenst alleen maar vega door de strot?

Wat een fijne post weer. Het zonnetje in huis jij he?

Nee, we hadden eigenlijk op het menu een lamsrack staan, met een groente assorti en allerlei lekkere aardappel gerechten. Maar omdat zij niet konden komen aten we bij hen.

Mijn man en zoon krijgen ook vlees als ze willen, ( ik vraag altijd wat ze willen eten) en onze gasten hebben altijd oook een keus.
Valt me goed mee van je. Je zou de eerste vega niet zijn die verontwaardigt reageert als mensen geen vega voor je in huis halen, maar zelf zou weigeren om vlees/vis te serveren aan jouw bezoek.

Nu dat niet 't geval blijkt idd lullig dat je schoonouders geen gerecht van groente met kaas voor je gemaakt hebben en 'n blikje groentesoep zonder vlees voor je hebben opengetrokken.
quote:_maris_ schreef op 26 december 2010 @ 00:28:

Maar wat ik me afvroeg whopper, zeg jij of je man dan niets tegen hun tijdens het eten? Heb je excuses gekregen? Het moet ze toch zijn opgevallen dat jij alleen eieren en ijs hebt gehad? Stom zeg.

Het gesprek ging ongeveer zo: ik zat bij de ganalencocktail een beetje om me heen te kijken. Tante had gekookt. Het gesprek ging tussen Tante en mij

whopper, vind jij je garnalen niet lekker?

Nee, ik ben vegetarier

Oh nou, dan heb je pech want ik heb alleen maar vis gehaald,

speciaal voor jou

Maar ik eet ook geen vis. Ik eet helemaal geen dieren.

Nou ja zeg, jij eet toch wel vis?

Nee hoor, ik eet geen vis ok.

nou, ik heb nog wel aan Schoonmoeder gevraagd of je vis at en die zei ja.

Sja, misschien is het volgende keer handig om dan aan mij te vragen wat ik wel en niet eet.

*Tante een beetje boos omdat ik niet wilde eten.*

Schoonvader vroeg me of ik dan wel groeten at, want dat wordt immers bemest met koeienpoep. Toen was ik uitgepraat.
Oh Elninjoo, ik val zo mee

Mijn verjaardag vorige week, ik had ook gewoon erwtensoep met vlees en worst gemaakt voor mijn gasten (o.a. mijn schoonouders) en dan is het jammer dat ik daar dan zelf niet van kan eten, maar ik doe hen er een heel groot plezier mee dus dan doe ik dat.

Mijn schoonmoeder zegt ook al 12 jaar dat ze het gemeen vindt dat haar zoon en kleinzoon geen vlees krijgen thuis, en ik kan hnderd keer zeggen dat zij juist het lekkerste vlees krijgen wat er is ( biologisch van de keuslager) maar het wil er niet in.

Ik ben een gemene vegeatrier die opeens bij het kerstdiner geen vis wil eten.

Ik vind dat ik heel erg mee val want ik heb er niet eens een big deal van gemaakt. Als je al 12 jaar meedraait met een familie en je wordt op zo'n manier buitengesloten, dan zou je zomaar je bek eens open kunnen trekken. Ik heb de maaltijd glimlachend uitgezeten. Ik verdien een schouderklopje, vind je niet?
quote:elninjoo schreef op 26 december 2010 @ 09:11:

Valt me goed mee van je. Je zou de eerste vega niet zijn die verontwaardigt reageert als mensen geen vega voor je in huis halen, maar zelf zou weigeren om vlees/vis te serveren aan jouw bezoek.

Nu dat niet 't geval blijkt idd lullig dat je schoonouders geen gerecht van groente met kaas voor je gemaakt hebben en 'n blikje groentesoep zonder vlees voor je hebben opengetrokken.

Weet je, ik zou heel goed voort kunnen met iets neutraals. En aardappesalade en een paar lepels groenten. Of een goed gevulde salade. Gewoon, iets waar geen vlees of vis in zit. Ze hoeven geen vegetarische happen te halen voor me. Maar zelfs iets neutraals was er niet.

Ja, de gevulde eieren. Daar heb ik er een paar van op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven