Jouw horror-kerstdiner?

25-12-2010 21:42 147 berichten
Wat was jouw horror kerstdiner?

Ik trap af met vanavond; kerst bij mijn schoonouders. We kennen elkaar al 12 jaar en ik ben al 12 (wat zeg ik?? 25 !) jaar vegetarier.

appetizer: ganalencocktail

vooraf: runder-groentensoep

Hoofd: garnalen, zalm, tonijn, vleessalade, haring, paling, meloen met ham (lekker er omheen gewikkeld)

gevulde eieren.

Toe: twee omgekeerde mona puddingen en ijs (zo met doos en al op tafel)

Ik heb dus ijs gegeten vanavond. en eieren.

Heb jij een leuke? Deel het met me, terwijl ik een dubbele boterham met pindakaas wegwerk.
Maar goed; on topic. Wie heeft er nog een fijn verhaal over het kerstdiner voor me?
Alle reacties Link kopieren
Als 100% veggie wil eten en mijn schoonouders zijn zo horkerig dat ze er geen rekening mee willen houden, dan zou ik volgend jaar lekker mijn eigen maaltijd meenemen.

En als er gekke, beledigde gezichten volgen, zou ik ook gewoon zeggen dat ik het 12 jaar heb aangezien en dat ik nu ook wel 's wil eten met kerst.

Ik vibd het echt heel horkerig van ze...
Sja, misschien is het volgende keer handig om dan aan mij te vragen wat ik wel en niet eet.

Weet je, ik vind het eigenlijk jouw eigen schuld dat je zo'n horror diner hebt gehad en sterker nog ik vind het sneu voor jouw schoonfamilie. Blijkbaar heeft zijn tante er nog speciaal naar gevraagd en allerlei visgerechten klaargemaakt. ( omdat ze in de veronderstelling was dat je dat wel mocht)

Het lijkt wel of je 12 jaar passief zit af te wachten totdat ze weer een ''fout'' maken. kippesoep, groetensoep met ballen.. en dat al 12 jaar lang! Praat je niet met je schoonouders hierover?

Je had ook van te voren kunnen bellen en zeggen joh, ik wil jullie niet teveel opzaddelen met allerlei ingewikkelde vega gerechten.. Het lijkt alsof het een buffet was? je had ook kunnen zeggen..zal ik zorgen voor de groetengerechten/ pastagerechten weet ik veel wat voor vega produkten nog meer?! sorry maar ik word hier een beetje kriegelig van....
Hier vorig jaar schoonmoeder die vol trots al weken van te voren aan het vertellen was dat we een 7 gangen diner zouden krijgen. Nou daar komt ie..... Ze had de voledige ah excellent gekocht folie eraf in de magnetron en klaar. Kleindochter van een jaar at wel wat mee (had gelukkig potje bij mij ) dus toen die als voorgerecht garnalen en als hoofdgerecht biefstuk heb ik die toch maar even opgewarmt. Verbaasde reactie van schoonloeder maar ze mag toch nu vast voedsel. Ja brood, groente en aardappelen en laat dat nou net niet op het menu staan behalve sla en dat eet dochterlief nou net niet.
Het enige vreselijke kerstdiner wat ik heb gehad:

Mijn exschoonloeder vindt zichzelf beter dan de rest van het "gewone" volk. Heel bekakt is ze en ze mekkert altijd dat het "gewone" volk nergens iets van begrijpt.

En toen was het kerst... Mensenkinderen, ik heb nog nooit iemand zo ranzig horen vreten als dat mens! En maar bekakt praten tussendoor. We kregen gewoon een hele eend voor onze neus die we zelf met de vingers(!) uit elkaar moesten trekken.

Ik heb bedankt voor de eend. Wil gewoon met mes en vork kunnen eten en ik had inmiddels geen trek meer van het smerige gevreet. Anders kan ik het echt niet noemen..

Dit jaar ben ik bij een nicht wezen gourmetten. Lekker simpel maar beter nog: ik kan mezelf zijn daar! Liever een simpele gourmet met leuke mensen dan een überchic diner met lui die zich te goed vinden voor de wereld..
Kerst bij opa en oma..

We gingen chinees halen. Dat lustte oma niet.

Na veel gezeur over of het nu babi pangang of wat anders standaards zou worden, werd het eindelijk gehaald.

De tafel werd gedekt met het plastic kleed waarop ook werd geknutseld dus vol met lijmresten.

Voor oma kwam er een zak krentebollen op tafel en een homp kaas. Bestek ernaast geflikkerd...

Eet smakelijk!!!!
quote:mikiroos schreef op 26 december 2010 @ 10:18:

Sja, misschien is het volgende keer handig om dan aan mij te vragen wat ik wel en niet eet.

Weet je, ik vind het eigenlijk jouw eigen schuld dat je zo'n horror diner hebt gehad en sterker nog ik vind het sneu voor jouw schoonfamilie. Blijkbaar heeft zijn tante er nog speciaal naar gevraagd en allerlei visgerechten klaargemaakt. ( omdat ze in de veronderstelling was dat je dat wel mocht)

Het lijkt wel of je 12 jaar passief zit af te wachten totdat ze weer een ''fout'' maken. kippesoep, groetensoep met ballen.. en dat al 12 jaar lang! Praat je niet met je schoonouders hierover?

Je had ook van te voren kunnen bellen en zeggen joh, ik wil jullie niet teveel opzaddelen met allerlei ingewikkelde vega gerechten.. Het lijkt alsof het een buffet was? je had ook kunnen zeggen..zal ik zorgen voor de groetengerechten/ pastagerechten weet ik veel wat voor vega produkten nog meer?! sorry maar ik word hier een beetje kriegelig van....Whoeha! Jij wordt hier een beetje kriegelig van?

Ja het is heel zielig voor mijn schoonfamilie dat ze al 12 jaar lang zeggen dat ik de stukjes kip en de ballen maar uit de soep moet vissen, en dat ze het dan nog steeds niet doorhebben.

Ik nodig hen uit om het ze makkelijk te maken. En dan niet alleen zijn ouders, maar de hele familie. En dan zeg ik er ook nog bij; dan hoeven jullie geen rekening met mij te houden als vegetarier.

Zij willen dit niet, willen perse zelf alles doen.

Kan ik nog iets meebrengen?

Zal ik iets maken? Nee hoor we hebben het allemaal onder controle.

Heul zielig ja.

edit; ze heeft mijn man deze maand minstens 4 keer aan de telefoon gehad. Als gastvrouw die niet zeker weet wat haar gasten eten had het dan handig geweest om even te verifieren of een vegetarier in het algemeen en ik in het bijzonder wel vis eet.

Als je je gasten niet trekt moet je niet perse gastvrouw willen zijn.
Onze werkster is een schat van een meid en vorig jaar heeft ze haar best gedaan op een echte Roemeense kerstmaaltijd.

Wij helemaal blij, vinden het altijd leuk om iets nieuws te proberen en we zijn gemakkelijke eters.

Helaas, we keken en proefden en zaten even later aan een uitsmijter. Need I say more.

Je had ook van te voren kunnen bellen en zeggen joh, ik wil jullie niet teveel opzaddelen met allerlei ingewikkelde vega gerechten.. Het lijkt alsof het een buffet was? je had ook kunnen zeggen..zal ik zorgen voor de groetengerechten/ pastagerechten weet ik veel wat voor vega produkten nog meer?! sorry maar ik word hier een beetje kriegelig van....

Alles goed verder?

Opsaddelen?

Groetensoep?

Dat is haar mening hoe ze het kerst-diner heeft ervaren. Ik kan mij er iets bij voorstellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

En ik vind het weer sneu en word er een beetje kriegelig van dat jij schijnbaar niet kan lezen. TO heeft dit tot in den treure met familie besproken. En er wordt niet naar geluisterd.

En daarbij... zij wordt uitgenodigd voor het eten en dan zou haar eigen eten mee moeten nemen???!??! Ik dacht het toch niet he.

Als ik mensen te eten krijg vraag ik altijd of ze vegetariër zijn en wat ze wel of niet lusten. En of ze ergens allergisch voor zijn.

Tssss, eigen eten meenemen....
Dank je MV, (en ratteke ) voor de bijval. Het stuitte mij nl echt even tegen de borst dat het mijn eigen schuld zou zijn.

Auw.

Na 12 jaar.... nog mijn eigen schuld?

Nou ben ik erg makkelijk en trek me er weinig van aan, maar ik ben blij dat er mensen zijn die me begrijpen
Ja Whopper, ik zou mij daar net zo kwaad over maken. Je overdrijft m.i. totaal niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:whopper schreef op 26 december 2010 @ 12:20:

Dank je MV, (en ratteke ) voor de bijval. Het stuitte mij nl echt even tegen de borst dat het mijn eigen schuld zou zijn.

Auw.

Na 12 jaar.... nog mijn eigen schuld?

Nou ben ik erg makkelijk en trek me er weinig van aan, maar ik ben blij dat er mensen zijn die me begrijpen Ja, kom op zeg. Kriegelig er van worden, hoe kom je er op...
Haha whopper, je foto bij je naam doet alleszins vermoeden dat je vegetariër bent, eerder dat je gek bent op broodjes hamburger. Wat een schoonfamilie zeg, je hebt er neem ik aan toch wel vaker gegeten met de kerst? Als ze toen ook al geen rekening hielden met je, dan had je het toch kunnen bespreken? Ik hoop trouwens dat je niet een heel strikte vegetariër bent, in bijna alle mona toetjes zit gelatine. Ook in heel veel ijs trouwens. En de kleurstof e120 wat alles zo mooi roze maakt (andere benaming is karmijnzuur of cochenille) ook in veel monatoetjes en ijs,Help, een luis in mijn yoghurt wordt gemaakt van de vleugeltjes van de schildluis...
quote:Ratteke schreef op 26 december 2010 @ 12:20:

[...]

En ik vind het weer sneu en word er een beetje kriegelig van dat jij schijnbaar niet kan lezen. TO heeft dit tot in den treure met familie besproken. En er wordt niet naar geluisterd.

En daarbij... zij wordt uitgenodigd voor het eten en dan zou haar eigen eten mee moeten nemen???!??! Ik dacht het toch niet he.

Als ik mensen te eten krijg vraag ik altijd of ze vegetariër zijn en wat ze wel of niet lusten. En of ze ergens allergisch voor zijn.

Tssss, eigen eten meenemen....

Idd, ik vraag ook altijd aan gasten wat ze wel en niet lusten. Lijkt mij niet meer dan normaal. Je wilt toch niets liever dat je gasten tevreden en met een volle buik tussen 2 haakjes weer weg gaan.

Eigen eten meenemen zou ik ook vreemd vinden maar als je het aanbiedt en ze zeggen dat het niet hoeft, dan verwacht je toch dat ze wel iets hebben wat je kan eten.
Ik heb wel ijs gegeten. De monatoetjes heb ik laten staan.

Ik heb geen idee wat ik aan dierlijks mee naar binnen heb gekregen in dat ijs, maar dat boeide me even niet zo. Ik had nl ook al de lunch thuis laten staan omdat ik verwachtte met het diner veel te eten
Whopper, ik had des duivels geweest hoor.

Ik denk ook dat ik niet was gebleven. Wat vond je man/vriend hier dan van?

Ik heb ook zulke schoonouders trouwens ghe.
Ik heb vandaag mijn horrorkerstdiner. Er komen 12 mensen eten bij ons thuis en ik moet alles nog maken. Had er enorme zin in, maar ben ontzettend misselijk. Zomaar.

Ik ben al een paar keer de keuken in gegaan met het voornemen te beginnen, maar als ik de koelkast open doe en alle boodschappen zie, ga ik al bijna over mijn nek.

Maarja, al die mensen afzeggen vind ik ook zo wat. Het belooft in ieder geval een bijzondere dag te worden.
Pomodori, ben je ziek of nervues?

Is het je teveel werk ofheb je iets onder de leden?

Vervelend zeg, dat je dat net nu hebt. Sterkte!
Ik vreesde het ergste, voor gisteravond. Schoonmoeder was 's middags in dr "niks is goed"-bui.

Maar gelukkig viel het alles mee en was het eigenlijk heel gezellig.

Overigens hebben wij gegourmet. Mondain he?

Ik heb een keuken van 1,5 bij 3 meter met ongeveer één vierkante meter aanrechtblad waar ik op kan werken, dus ik had geen zijn om uitgebreid te gaan staan koken. Dat lúkt gewoon bijna niet op zo'n kleine ruimte.
668, the neighbour of the Beast
Oh Pomodore, dat is echt balen. Ik heb het ook de laatste tijd maar om dan een kerstmaaltijd te moeten klaar maken voor zoveel man is niet niks zeg.

Ja je hebt er niet zoveel aan maar sterkte iig.

Wat een bullshit wat je schrijft. Groentesoep kan prima zonder vlees. Als het klaar is, een kwestie van een pannetje apart zetten en dan bij de rest de gehaktballetjes. Eet iedereen gezellig zijn eigen soepje. Wat is het voor moeite om een groenteburgertje in een pan te doen? Brie paneren en in de oven? Canberrysausje erbij. Gegrilde paprika, aubergine, zuccini. mozzarella met tomaat?

Grote champignon met tomaat even onder de gril. En een zigeuner saus is ook zo gemaakt.
quote:marsmellowwww schreef op 26 december 2010 @ 12:53:

[...]

Wat een bullshit wat je schrijft. Groentesoep kan prima zonder vlees. Als het klaar is, een kwestie van een pannetje apart zetten en dan bij de rest de gehaktballetjes. Eet iedereen gezellig zijn eigen soepje. Wat is het voor moeite om een groenteburgertje in een pan te doen? Brie paneren en in de oven? Canberrysausje erbij. Gegrilde paprika, aubergine, zuccini. mozzarella met tomaat?

Grote champignon met tomaat even onder de gril. En een zigeuner saus is ook zo gemaakt.

Als jij nou even je adres mailt, dan zorgen wij dat we volgend jaar eerste kerstdag om, zullen we zeggen, een uurtje of 19:00 bij jou zijn?

Nemen wij de wijn en de bubbels mee.

Deal?
Whopper, glimlachend het diner uitzitten: ik vind je een kanjer! Sommige mensen maken dat je lang voorbij bent aan verontwaardigd zijn of zelfs beledigd of boos. Dan kun je inderdaad alleen nog maar lachen en denken (althans, dat zou ik dan wel weer doen) dat de stakkers het gewoon niet - willen - weten.

Wat is dat trouwens dat sommige mensen direct zo in de aanval schieten als je zegt vegetariër te zijn? Elninjoo heeft - how surprising - alweer een vooroordeel klaar en Mikiroos voelt zich ook al niet zo lekker. Het consumeren van vlees is geen religie, hoor. Toch voelen mensen zich aangetast in het diepst van hun karbonade! En hoe kan het dat mensen niet willen snappen dat kip en vis óók gewoon vlees is? Ik blijf me erover verbazen..

Hier geen horrorkerstdiner, want wij vieren geen kerst, blijven deze dagen lekker thuis en kokkerellen lekkere vegetarische dingetjes...
Oh wacht, jaaaren geleden hebben we ooit eens een kerstgourmetdiner gegeven voor een klein groepje vrienden én schoonouders. Schoonouders namen op kerstavond onaangekondigd vier van hun vrienden mee om gezellig mee te doen, want anders waren die vrienden zo zielig alleen. Op mijn vriendelijke opmerking dat ze dat in ieder geval even hadden kunnen aangeven (ik was ook niet zo flauw om mensen te weigeren, want ze stonden al in huis) en dat we nu te weinig eten in huis hadden, kreeg ik de opmerking toegeblaft: "Ja, dan betalen wij het vlees zélf wel!" Huh?...

(Ik was destijds nog geen vegetariër trouwens.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven