eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Tjonge, mensen van de klok, onze kraamvisite. Ze hebben ook een kind, maar een half uur tot een uur te laat is wel erg. Ik had namelijk mooi nog kunnen tukken als ik dit had geweten.

Mimmie: wij gaven de vitamines altijd bij de ochtendvoeding, of die nu om 5 uur, 6 uur of 8 uur was. Ik had de spulletjes naast mijn bed staan. Gezellig die hond en je kindje. Kleine Soep en ons konijn hebben absoluut geen oog voor elkaar, maar dat komt vanzelf.

Plieno en Jules: wat balen van die krampjes. Ik hoop dat de theetjes helpen.

Blond: dat mensen niet snappen dat je niet in elk gezelschap wilt voeden. Balen dat je nu niet weg kon. Foto van Kalissa met jurkje! Wij doen haar met kerst haar spijkerjurk die ze van oma heeft gekregen aan. Misschien inderdaad ook iets te groot, maar ik vond het een goede gelegenheid.

KQ: gaaf dat ze zo aan het lachen is.

Ik ben moe, maar wil toch even typen. Gisteren voor het eerst zonder vriend en baby weer weggeweest. We hadden een uitje van mijn werk en het was helemaal te gek. Heb er erg veel positieve energie van gekregen. Vriendlief heeft de laatste voeding gedaan, hij was net klaar toen ik thuis kwam. En de kleine meid had in de nacht opeens gierende honger, dus toen heeft hij ook een fles gegeven. De ochtend heb ik weer gedaan. We hebben haar laten wegen en ze is weer prima aangekomen, ondanks dat ze zo verkouden was en minder dronk. Ze is nu weer aan het inhalen. We kregen ook nog wat tips om te werken met haar voorkeurshouding, ze neigt een beetje naar rechts met haar hoofd. Wat oefenen en het komt weer goed. En ze heeft braaf gelachen naar de verpleegkundige, had het prima naar haar zin!
Haai es!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ook ik ben weer helemaal bijgelezen. Houd op mijn werk de gmail wel in de gaten, maar het forum bijlezen houd ik voor thuis. Heb toch al het gevoel dat ik weinig productief ben op het werk, want voel me niet echt lekker fit (ben nu 15 wk). Ben ineens ook weer misselijk en heb deze week 2x overgegeven. Echt niet leuk. Gisteren voelde het of had ik een kater - maar dan niet van de drank-. Het is volgens mij niet een griepje ofzo, maar echt de zwangerschap voor mijn gevoel. Denk zelf dat ik meer rust moet nemen en de drie R'en nu alvast moet hanteren. Man vindt het echt heel vervelend voor mij en rent z'n voeten voor me uit het lijf. Ik eet écht veel minder dan normaal en heb nog steeds weinig eetlust. Was in het begin 2 kilo afgevallen en die zitten er ook nog niet weer bij (65 kilo bij 1.70 en was de laatste tijd na de pilstop altijd 67 kilo). Positiekleding is hier dus nog steeds niet nodig, al welft mijn buikje al mooi bol. Vind mezelf er ook pips uitzien (wat nou een gezonde blozende zwangere); elke keer wanneer ik de spiegel kijk denk ik 'wooooooh'. Verloskundige zei dat het als ik wel genoeg vitamientjes enzo nam het geen kwaad kon, maar ik ga mezelf toch een beetje zorgen maken nu. Ik heb na het eerste bezoek aan de verloskundige bloed laten prikken. Wanneer er iets aan de hand was (bloedarmoede ofzo) dan had ze me dat laten weten. Iemand tips voor mij ??????

Heb net de blije doos aangevraagd...wie weet word ik daar weer wat blij van.

Plien: Mijn schoonzus werd ook helemaal leeggezogen door haar kindje bij de borstvoeding. Al haar energie was weg. Toen moest ze veel dingen met 'vet' gaan eten zoals vla met slagroom, melk en veel meer en vaker dan ze normaal deed. Dat hielp wel enigszins. Maar de CB-arts van jou is echt een hork met die praatjes!

Parel: Even een wijze raad voor jou: pas goed op jezelf meid en maak het niet te dol met afspraken in je agenda (probeer ik ook te doen én ook voor mij is dat heel lastig als druk bezet persoontje).

Lily: Wat een gek verhaal van jou. Ik, als clomid-ervaringsdeskundige, heb geen idee of dit de clomid is of voortekenen van wat dan ook. Ik ben toen telkens voor detectie naar de gyn geweest, dus het was heel duidelijk te zien wanneer het eitje op springen stond en uiteindelijk gesprongen was. Omdat ik daarna dacht dat het toch nooit in 1x gelukt kon zijn heb ik verder weinig gevoeld, pas rond mijn NOD had ik ontzettende buikkrampen en een onrustige buik. Ik denk dat je eierstokken evengraag willen als jij en je lief....

Hope it so.....zou leuk zijn voor 20 januari....

Soep: Verloskundige (bij info-avond) vertelde over een totaalruptuur; die man van mij ging bijna over zijn nek (dat wordt nog wat met de bevalling). Moest meteen aan jou denken en dit verhaal klonk erger dan ik van jou heb gehoord (dat stelde mn man enigszins gerust; hoop natuurlijk nog steeds zoooo mijn kind uit te poepen zonder kleerscheurtjes haha).

Ik heb na de info-avond besloten graag thuis te willen bevallen (we wonen zowat naast het ziekenhuis).

Juus: Ik hoop op een kerstbal van een ei voor jou en je man....want driemaal is nog altijd scheepsrecht!

Es: Ik roep je bij deze uit tot ons POLDERMODEL. Wanneer gaat het uiteindelijk gebeuren?

Luum: je bent echt hartstikke lief hoor! Niemand moet zich schuldig voelen omdat je om wat voor reden dan ook minder schrijft dan de rest (is al een dagtaak op zich) vind ik. Dus ook Jessel geen excuses nodig meid!

Blond: Na de forumpyama en de mutsy nu alle forumdochters in het jurkje van de H&M met de kerst. Dit moet echt niet gekker worden hier hahaha.

Voor alle meiden waarop ik niet gereageerd heb een dikke knuffel, wipwapse (Mim) en tot later!

Klaver
Es, jaaa, dat is echt erg die bestrating in het centrum van Utrecht. Vooral dat stukje langs de Oude Gracht dat ik moet lopen om in het centrum te komen. Ik keek naar Prinsesje en ik verbaasde me echt over het feit dat ze niet wakker werd. Ze deed af en toe 1 oog open. Vond het voorheen ook altijd al butbestrating als je op hoge hakken liep. Dat zal ik voorlopig ook nog niet doen denk ik.

Het is dat ik al een jurkje heb (2 zelfs, 1 voor mijn familie en 1 voor schoonfamilie, voor het geval ze de boel eronder spuugt) anders was ik zeker bij de H&M wezen shoppen!!

Klavertje, ik weet echt niet wat je moet doen om je niet zo te voelen. Misschien ontbijten op bed iedere ochtend? Langzaam opstarten? Wel vervelend voor je!!

Hebben de bevallen dames dat nou ook? Ik voelde me tijdens de zwangerschap geestelijk heel goed, nam alle kwaaltjes voor lief, kon me overal heel goed bij neerleggen, terwijl ik achteraf denk: het was best k*t dat ik helemaal niet meer echt kon lopen etc.. Nu baal ik wel van heel veel dingen en ben ik weer mijn oude zelf aan het worden. Blijkbaar ben ik normaal veel klageriger dan toen ik zwanger was. Niet dat ik wat te klagen heb, hoor!

Es, gefeliciteerd met de beslissing dat je gaat verhuizen!!! Zal je de grote stad niet missen? Ik kolf 's ochtends voor de eerste voeding wel bijna 200 ml, maar dan zit er ook wel 6 a7 uur tussen de laatste keer dat ik gekolfd heb. Vervolgens kolf ik om de 4 uur en dan kolf ik tussen de 120 en 100 ml per keer (ben ik ongeveer half uur mee bezig). Psesje krijgt nu per voeding 160 ml, dan ga ik ervanuit dat ze ondertussen iets van 5200 a 5300 gram weegt, 20 november was ze 4800 gram en ze groeien iets van 100 a 300 gram per week gemiddeld. Je moet dan 15% van hun gewicht nemen, dat is het aantal ml per dag en dat dan weer delen door het aantal voedingen. Ze moet dus ongeveer 800 ml en per dag kolf ik maar 650 ofzo. Het wordt ook niet meer helaas. Ga volgende week weer een kolfdag inlassen. Dan ga ik om de 2 uur kolven. Wat een lol.. pfff. Nu al geen zin in. Toch wil ik ook niet opgeven en wil ik nog steeds dat het meer wordt.

Over forumpyama's gesproken... tot nu toe heb ik alleen Soepie in onze pyama gezien, waaaaar blijven de andere dames in hun pyama's?
Hier kom ik nog op terug
Weet je wat ook klote is met wandelen? Hondepoep. Erger me kapot, moet soms slalommend en tillend over een stoepje.

Visite was vergeten dat ze zouden komen. Nu is het voedertijd, ga mijn meisje wakker maken en dan eens kijken of ik naar mijn oude team kan gaan kijken!
KQ: Zeker dat ik de grote stad wel ga missen! Maar aan de andere kant, we hebben nu de mogelijkheid om een huis te kopen dat we hier in Utrecht never nooit kunnen betalen. Tel daar het gebrek aan kinderopvang en fatsoenlijke basisscholen bij op en zie hier onze overweging om toch te verhuizen. Het is een half uurtje rijden terug naar Utrecht dus we zullen hier nog wel vaak te vinden zijn. Bestrating is inderdaad ook op hakken een drama, ik heb de neude nog niet eens geprobeerd met de wagen maar op hakken is dat echt een drama... (altijd lekker ook met alle terrassen terwijl je voorbij wankelt!)

Soep: hondenpoep is inderdaad ook zo'n fijne wandelonderbreking. Heb het tot nu toe weten te vermijden maar het gaat natuurlijk een keer mis...

Hmmm... Mijn mannetje is dus echt een veelvraatje... Hij zit nu op ongeveer zes soms zeven voedingen en volgens de berekening van KQ zou hij dus ongeveer 110 ml per voeding moeten hebben. Eigenlijk gaat er bij hem standaard 125 ml in en dan heeft hij vaak nog wel zin in een toegift aan de borst van vijf soms tien minuutjes. Net ging er 140 ml en een toegift in... Nou ja, aan Bv zit geen max per dag toch? Heb het idee dat mannetje een beetje aan het rommelen is met zijn voedingen. Waar hij eerder strak elke drie uur kwam, zit er nu af en toe vier uur tussen en net zat er vijf uur tussen. Hij zal wel een beetje aan het regelen zijn en één voeding minder willen. Volgens kraam zou hij dan wel een grotere hoeveelheid per voeding willen en dat klopt dan wel weer. Ik kolf nu ongeveer twee/drie keer per dag en de opbrengst is heel wisselend de ene keer kolf ik met moeite 100 cc en vandaag twee keer met gemak ruim 180. Snap er niets van...

Ga ff rondje zappen!

Kus Es
Soep: da's wel een goed plan, kijken bij je oude team. Mijne speelt morgen, misschien ook maar eens kijken! Ga jij trouwens zelf ook weer spelen? Ik denk dat ik rond maart maar eens ga kijken of ik het niet verleerd ben.
Soep, heerlijk dat je lekker bent weg geweest. Voelde het raar? En welke tips hebben jullie gekregen ivm voorkeurshouding? Wij merken dat die van ons aan een kant ook een beetje platter begint te worden…

Klaver, slik jij die vitaminen voor zwangere vrouwen al? Dat kan helpen en van roos vice, de Fero, zit extra ijzer in.

Sterkte ermee, hè!

KQ, ik trek hem 20 januari voor je aan (hihi )

Es, gisteren bij Babyboom werd gezegd dat je van bv nooit te veel kunt geven. Kindjes kunnen daar nooit te dik van worden!

Hier worden de krampjes in de avonduren erger en erger. Helaas nog geen tijd gehad om rooibos of venkel thee te halen. Ik baal en kan nu niet weg (vriend weg, kind slaapt net, pffff).

Nou, ik ga hopen dat die kleine niet meer wakker wordt van de krampjes en dan gaat deze mama eens lekker in bad!
Goodmorning,

Jules: Heb gisteren roosvicee ferro gehaald (get...net of neem je een slok ijzer..) en dat ga ik nu trouw elke dag drinken. Verder gisteren -voor mijn gevoel de hele avond- in bad gelegen (wel met tv erbij); jij dobberde dus gisteren ook al in bad rond (en badfan kingsqueen vast ook haha).

KQ: Vervelend dat je je geestelijk minder voelt dan in de zwangerschap (heb ook een vriendin die het liefste ALTIJD zwanger zou willen zijn). Volgens mij vertelde je -in het kader van de anticonceptie- dat je daar altijd wel last van had. Hoe moet ik dat zien; ben je zwaarmoedig, een piekeraar of schiet je snel in de mineur (andere opties zijn ook mogelijk)?

Wanneer we allemaal wat dichterbij woonden had ik vanochtend jullie baby-ochtenddienst (voor de fv-mama's dan) over kunnen nemen. Ben namelijk ontzettend vroeg wakker (was gisteren ook op tijd naar bedje gegaan); dan hadden jullie nog mooi even kunnen tukken (met man/vriend). Had ik graag voor jullie gedaan hoor!

groet Klaver
Goedemorgen!

Fijn dat je dr weer bent Klaver, wat naar dat je je rot voelt. Lekker over klagen hoor, dat is helemaal niet erg. En geef er maar aan toen ,meer kun je niet doen.

Die nachtvoedingen en dat vroege opstaan, ik ben benieuwd hoe dat hier zal gaan aangezien wij slapen tot kunst hebben verheven

Hier alles ok, geen krampen meer oid. Alleen gevoelige tepels (douchen? auw!) en jeukende boobies bij vlagen. Maar dat is allemaal niet vreemd en heb ik altijd. Ik ga er vanuit dat ik dinsdag ongesteld ga worden (dat zou dan 14 dagen na de vermeende ei sprong zijn). En met een ongi ben ik ook al super blij want dan werkt het allemaal! Dus ik ben weer eens relaxed...

Ik ga zoete boordjes bakken nu (van Honing,, oh my god die zijn lekkerrrr!)
Heej meiden, rustig hier, zeker weekend!

Lily: fijn dat je helemaal relaxed bent. Ben benieuwd voor dinsdag! Hoop en duim met je mee!

Klaver: Weet niet of je ervan houdt maar bij hielp brinta om het ijzergehalte een beetje op peil te houden. (En hierbij hoef je na een bord brinta 's ochtends ook niet meer te lunchen. ) Die Roosvicee Fero is inderdaad echt smerig! Rot dat je je zo naar voelt! Je was hier van harte welkom voor de ochtenddienst hoor. Zijn gisteravond samen met kleine man even naar een verjaardag geweest en toe heb ik mijn eerste biertje in 10 maanden gedronken en het voelde als een krat... Mijn god, ben echt niets meer gewend! Vandaag dus maar een beetje rustig aan...

Heb een aantal nieuwe foto's naar gmail gestuurd waaronder één van de kleine man "op kamers" zoals Soep dat zo mooi verwoorde...

Ho, hoor kleine man pruttelen... HONGER!!!

Tot later,

Liefs Es
Klaver, ik had het er maar niet bij gezegd, maar inderdaad: bleghhh... echt goor die ijzer smaak. Alsof je een slok bloed drinkt. Ik deed het altijd door de brintapap, dan was het wat minder aanwezig!

En wat een heerlijk aanbod! Als ik ooit eens in de buurt van jou logeer, dan bel ik wel ff

Ben je trouwens niet verschrompeld geraakt van het badderen? Vaak lig ik er zo lang in, dat ik echt aan het verschrompelen ben.

Lily, ik hoop zo voor jou dat het goed nieuws is, maar als ik het zo lees is het voor jou zowiezo positief als de ongi na 14 dagen begint! Fijn dat je dan toch nog iets positiefs uit die ongi kunt halen.

Wat voor een broodjes zijn het?

Es, lees nu net ook dat jij het ook door de Brinta deed! Bij mij kwamen die eerste drankjes ook echt best hard aan. Het voelde alsof ik de hele dag flink aan het bier had gezeten. Maar het was wel weer lekker om weer eens ouderwets wat te drinken!

Hier lekker een dag vol visite gehad. Zodadelijk lekker op de bank met een filmpje en eerst even "uiteten" bij macDonalds... mmmm....

Heb vandaag trouwens rooibos en venkel thee gehaald. Voor het flesje heb ik hem 10 cc gegevenen en na het flesje een theelepel. Ik denk dat ik nu gewoon na elk flesje een theelepel ga geven. Dat deed hem volgens mij wel goed!

Of is er een andere manier van geven: andere tijd, hoeveelheid, etc? Dan hoor ik dat graag.

Fijn weekend!

Liefs Jules
Hoi meisjes,

Hele lappen tekst weer geschreven zie ik! Had gisteren mijn beste vriendinnentje over de vloer dus kon ff niet komen en vanochtend hebben we onze nieuwe auto gehaald. Hoera! Eindelijk! Waren we eigenlijk al van plan voor dat ukkie geboren zou worden maar toen kwamen we er niet (op tijd) uit. Manlief wilde per se een Jeep. Of tenminste, als het maar groot was. Nou, gelukkig is hij toch gezwicht voor een wat meer familiair model. We hebben nu een Saab. Stukje vriendelijker voor het milieu en in de stad ook wat handiger.

Erg herkenbaar wat je schrijft Jules, over dat slaaptekort. Ik vind het echt opvallend dat je de wereld zo anders kunt zien als je te weinig slaapt. Of eigenlijk andersom, hoe blij je kunt zijn met een goede nacht slaap. Hoe gaat het nu?

Hoi Dokkie. Fijne vakantie gehad? Ik ben inderdaad weer terug! Het begint bij jou nu ook lekker op te schieten he? Voel je je nog goed?

Hebben degene die bv geven ook een soort raar gevoel erbij, hm, beetje vaag klink ik nu. Het lijkt wel of ik een soort 'shot' krijg, ik wordt ineens helemaal high, ha ha, het duurt maar een paar tellen. Wat is dat toch?

Wat leuk dat Psesje zo'n lol heeft! Lacht ze echt zoveel? Goed zeg, daar wordt je héél blij van he!

Wist niet dat je gestopt was met roken Blond. Goed zo meid! Ik ben in augustus gestopt, nu 1,5 jaar geleden. Manlief rookt hier ook op het balkon, errug.... hij rookt er wel minder door zegt hij, omdat hij niet op de bank of achter de computer kan roken natuurlijk. Maar ik ben net als jij zooo blij dat ik van die idiote verslaving af ben. Hoe ben je gestopt? Gewoon van de een op andere dag?

Soepie, hiet ook voorkeurshouding naar één kant. Wat heb je voor tips gekregen? Lukt het een beetje?

Hey Es, jij ook woonachtig in U. Ikke ook! Vinden jullie het leuk als ik de 20e ook kom? Kan me voorstellen dat jullie het bij de harde kern willen houden hoor, no problem, laat maar weten! Lijkt me wel erg leuk jullie te zien!

Kunnen alle mamma's niet een leuke lachende foto van jullie ukkie maken en mailen? Dat moet er super uit zien. Ik heb wel eens gehoord van een ziekte waarbij een kindje niet kon lachen. Dat lijkt me vreselijk. Iets met de spiertjes. Nou ja, laat ik vooral niet alle mogelijke ziektes gaan bedenken. Ik ga even eten maken! Eet smakelijk voor wie (ook) nog moet eten.

Doeiii !

Yasmine x \\:-)//
Yasmine, wat mij betreft ben je hartstikke welkom hoor! Leuk om jou ook te zien!

De kleine slaapt helaas nog steeds niet door, maar het huilen was toen straks wat minder met de venkelthee, dus hopenlijk is het vanavond: eten, boeren, knuffelen en slapen!

Die van mij heeft nog niet echt gelachen. Het waren meer stuipjes denk ik. Ik heb er wel een paar op foto. Zal ik eens opzoeken. Ik wacht eigenlijk op de dag dat hij lacht als ik iets grappigs doe.
Yasmine: wat mij betreft ben je ook van harte welkom hoor! Wist niet dat jij ook uit U. kwam! Zijn we nu behoorlijk in de meerderheid, haha. Kun jij het lopen naar KQ of is het iets te ver? Jij ook last van die ruk-bestrating in de binnenstad? Wat mij betreft mogen ze die gelijk met het hele stationsgebied aanpakken! Als ze toch bezig zijn kunnen ze beter meteen iets nuttigs doen! Lachende foto's heb ik nog niet, andere leuke foto's staan nu wel op gmail.

Jules: dat klinkt hoopgevend meid! Hoop dat je kleintje hier baat bij heeft en minder last gaat hebben van krampjes en dat jullie een lekkere nacht gaan hebben met een korte voeding.

Kleine man ligt hier voor het eerst op zijn eigen kamer te tukken. En hij ligt prinsheerlijk moet ik zeggen. Enige nadeel is dat hij zich een beetje bloot woelt. Dek hem toe tot aan de schouders maar na een half uurtje ligt hij tot zijn middel "bloot". Heb er nu maar een katoenen dekentje overheen gelegd, maar is niet zo handig zo. Lijkt me ook een beetje kouwig... Gebruiken jullie al een slaapzakje? Ik zie ze altijd alleen maar in grote maten. (vanaf 68) Denk erover om tzt een combisleeper aan te schaffen maar die dingen zijn echt pokke-duur. Iemand ervaring ermee?

Liefs Es
He, hallo allemaal!

Ik had donderdag beloofd een fatsoenlijk stuk te schrijven maar het komt er nu eigenlijk pas van..

Oke, donderdag dus babymassage gehad.. HEEL ERG LEUK!

Luuk heeft er heel erg van genoten! Lach heel de tijd naar me te kijken en af en toe te lachen. Mannetje was super ontspannen daarna en het heeft mij en hem heel erg goed gedaan.

Het was zo'n succes dat ik het vanmorgen nadat hij met mij in het grote bad was geweest nog eens gedaan heb en weer vond ie het super!

Echt leuk om hem zo te zien!

Verder slaat de vermoeidheid hier ook best wel toe.. die nachtvoedingen.. GRRRRR!!

Hoop dat ie snel door gaat slapen maar aangezien de tijden tussen de voedingen door 's nachts langer worden heb ik er goede hoop op.

Ik heb dan wel nietzoveel geschreven maar ik lees wel trouw al jullie verhalen hoor! Wat een lappen tekst af en toe! Pfff. heb er bijna een dagtaak bij naast het verzorgen van mijn mannetjes en het doen van het huishouden.

Wat enorm veel was we hebben sinds Luukje er is.. pff. iedere dag draait dat ding op volle toeren!

Ik heb mijn gegevens op gmail ook aangevuld en zoals ik daar al scrhrijf weet ik nog niet of ik er ook bij kan zijn maar laat dat zeker nog weten!

Jusa, Bri en Lily: 2008 wordt toch wel jullie jaar hoor! Ik duim me scheel voor jullie en ga ervanuit dat het helemaal goedkomt!

Dokkie, Wolf, Klaver en Parel..... ben benieuwd naar jullie kleintjes..nog even en dan is het voor jullie ook zover!

Oke, ik ga even hollands next topmodel kijken en mannetje zal zo ook wel weer willen eten..

Enne..... heerst de griep ofzo?

Lief voelt zich niet zo best en ik begin ook een beetje tekenen van aftakeling te vertonen.... lekkere combi hoor.. weinig slaap, borstvoeding en rondvliegende bacillen!

XXXXX Jessel
Hallo allemaal!

Mimmie: Ik vergeet ook af en toe bijna die k en d druppels te geven. Ondanks dat ik ze meestal op een vast tijdstip geef, de eerste middagvoeding. Denk er gelukkig dan nog wel bij een latere voeding aan.

Plieno: Wat erg zeg, die krampjes! En ja, net wat je zegt, je wilt liever zelf pijn hebben dan je kleintje. Zeker met die eerste prikjes, ik vond het toen zo zielig!

Klaver: Veel beterschap meid! Ik heb ook Roosvicee Ferro gedronken tijdens de zwangerschap. Hielp me mijn lage hb gehalte weer wat opkrikken. Had anders aan de staal tabletten gemoeten, maar dit hielp voldoende. Die smaak was idd niet echt lekker, ik mengde het met sap en sloeg het in een keer achterover.

Ik neem nu trouwens Floradix, dat is een kruidenelixer met ijzer en vitaminen, bevalt me ook heel goed. Voelde me vlak na de bevalling wat slapjes en dat heeft me wel geholpen. Gebruik het nu nog steeds ivm borstvoeding.

KQ: ja, ik ben ook zo iemand die het liefst altijd zwanger zou zijn. Had het er toevallig vandaag nog over met mijn vriend, ik zou zo die hele tijd weer overdoen als het kon. Vond het echt geweldig, maar was dan gelukkig ook kwaaltjes vrij.

Soep: Balen dat je visite het vergeten was!

Ik was vorige week vergeten dat er visite zou komen, had namelijk afgesproken met het meisje van de zwangerschapsgym. Tenminste, echt afgesproken was het nou ook niet, en daar ging het mis. Lang leve de hyves krabbels... Ze stelde dagen en tijden door wanneer ze langs wilde komen en ik reageerde terug welke dag goed was. Hoorde verder niks van haar, dus geen bevestiging en heb het daarom ook niet op mn kalender gezet. Heb nog steeds last van zwangerschapsdementie en het was me verder dus ook ontschoten. Bleek ze hier voor een dichte deur te hebben gestaan, en dat terwijl ze ook niet in de buurt woont. En dat met baby...voelde me erg schuldig.

Lily: Hoe waren de broodjes?

Ik duim voor dinsdag!!

Es: Lekker genoten van je biertje? Ik heb nog steeds niks gedronken! Keek al wel verlekkerd naar de baileys raclame, mmmm. Maar moet zeggen dat ik de alcohol amper gemist heb!

Jules: Was het lekker bij de Mac? Ben er ook al een tijd niet geweest, wordt dus weer eens tijd! Af en toe moet het gewoon even!!

Yasmine: Ja, ik ben van de een op andere dag gestopt met roken. Ik was er helemaal klaar mee, en dat we binnenkort wilden proberen zwanger te raken speelde natuurlijk ook een grote rol. Dat is wat me het waarschijnlijk heeft laten volhouden. Ben namelijk al vaker gestopt geweest, maar dan ook weer begonnen... Maar ik had een cursus van mn werk en zat in het rookhok waar alle mensen in het hele gebouw van 4 verdiepingen moesten roken. Zat er met tranende ogen kapot te gaan van de rook en stank en vroeg me af wat ik in godsnaam aan het doen was. Lekker was anders! Het stond me ineens zo tegen dat ik eigenlijk meteen gestopt ben. Heb nog wel 2 wkn met een pakje sigaretten rondgelopen, maar er nooit meer een opgestoken.

Jessel: Leuk hoor, die babymassage! Heb er ook een folder van thuisliggen, lijkt me wel leuk om te doen. Zoals alles me leuk lijkt waarbij je met je baby bezig bent... Heb een proefflesje van welede babymassage olie gekregen met een handleidign babymassage en dat hebben we eens gedaan. Was alleen niet zo'n succes, ze wilde niet relaxed op haar buik liggen maar zat alleen maar met haar hoofd omhoog in het rond te kijken.

Vandaag naar de stad geweest met Kalissa. Had geen zin om weer te slepen met de kinderwagen, dat ding uitelkaar halen voor die in de auot past dus heb haar in de draagzak gedaan. Kon nu ook lekker de trappen op en af en overal tussendoor. Je kan alleen niet zo lang weg, zij vond het na 1.5 uur wel welletjes en ik vond het toen ook best zwaar worden.

Vanavond zijn we lekker met mijn ouders uit eten geweest bij de Italiaan. Mijn schoonouders hebben toen opgepast, wat ze erg leuk vonden.

Lekker gegeten, ook een grote ijscoupe na, maar ben weer goed bezig in de sportschool, dus nu mocht dat wel vond ik! Bovendien is uit eten nu weer speciaal, 'vroeger' gingen we bijna elk weekend uit eten, dat zit er nu natuurlijk niet meer in.
hey meiden, druk druk druk druk

net ff bijgelezen hier op het topic, de gmail komt strax aan de beurt.

moet nu eerst ff naar de winkel om boodschappen want alles is op.

ff snel dus: ongi is toch echt doorgekomen, nieuwe nod (ff uitgaande van 30dagen deze keer is) 9januari. rond de kerstdagen dus eisprong.

vrijdagavond op bedrijfsuitje goed de bloemetjes buiten gezet. heerlijk veel witbiertjes op, oepss dat viel zwaar tegen gisterochtend
bri wat knap weer dat je er zo vrolijk onder blijft en je afleiding kan vinden! echt respect voor je hoor!!

t is echt weekend he, iedereen lekker aan het genieten van vriend/man, leuke dingen aan het doen etc. heerijk!! ( zo is het bij te houden qua lezen .. haha)

Hier gisteren een volle dag met kraambezoek, 3 stellen verspreid over de ochtend de middag en het begin van de avond, was daarna echt helemaal kapot.. niet voor herhaling vatbaar.. Meisje was daarna nog hongerig tot 10 uur dus dan is de avond helemaal uitputtend..

Vraagje aan de borstvoeding gevende mama's: Hebben jullie verdeeld over de dag ook zo'n verschil in aanbod qua hoeveelheid? Ik heb snachts en de 2 ochendvoedingen echt pamela andersom borsten, helemaal op knappen staan de dan en meisje drinkt dan echt al morsend de boel leeg, maar daarna lijkt het de rest van de dag en de avond helemaal niet meer echt goed aan te vullen.. Ik geef nu na overleg met de kinderarts 1 flesje extra van max 110 maar ik heb t idee dat ze eigenlijk vanaf halverwege de middag al niet helemaal genoeg krijgt per voeding.. herkennen jullie dit en wat doen jullie er mee?

ik bied in de middag en het begin van de avond wel elke 2,5 uur aan.. dus qua genoeg aanleggen zou het niet kunnen liggen..

hebben jullie allemaal nog leuke gezellige plannen voor kerst en oud en nieuw? gaan de nieuwe mama's wel echt feesten met vrienden of nu met kindje wat rustiger aan met familie wat doen?

Wi zouden met vrienden vieren maar die hadden het helaas onderling niet duidelijk gecommuniceert en nu hebben ze ook wat anders staan.. en dat is leuker ( lees stappen en drinken) dan met ons met een baby thuiszitten dus wij weten t nu nog niet. waarschijnlijk nu gezellig met familie wat afspreken.

he meiden, liefs voor jullie allemaal.

oh en yasmine, tuurlijk moet je komen, je woont al in de buurt van de meeting dus helemaal handig toch ?

dag dag!!
...zo ff bericht afmaken hahaha manlief werd beetje boos want ik zou om boodschappen gaan en we zouden nog gaan wandelen (twashier zulk mooi weer) en ik ging een beetje zitten internetten hahahaha.

maar goed gistermiddag naar een babyborrel geweest, onze oude coach v zwem was papa geworden 2 maanden terug ofzo. het was een lief klein meisje, echt een scheetjuh. was stiekum wel jaloers hoor (heb het natuurlijk daar niet laten blijken!). Daarna nog met een groepje uit eten geweest en wat gedronken in een bruin-cafe.

vandaag heeeeeeeeellllll lang uitgeslapen en in bed gelegen. nu is het hoogste tijd kerstkaarten te gaan schrijven en daarna moet er alweer eten gekookt gaan worden.

meiden fijne avond en tot snel, nog maar een maandje en dan gaan we elkaar in levende lijve ontmoeten echt leuk hoor!!!!
hey mimmie we waren tegelijk aan het posten haha toevallig want ik had net f5 gedaan en er waren nog geen nieuwe berichten toen ik begon met schrijven.

owja vergeten te melden wij hebben morgenochtend weer een afspraak bij de huisarts. ben benieuwd wat we nu gaan doen.

volgend weekend van zaterdag op zondag nacht de kerstnachtmarathon zwemmen en dan komen de kerstdagen alweer:

nulde kerst (oftwel kerstavond) gaan we naar een of ander vet feest met vrienden. eerste kerst naar mijn ouders/fam, tweede kerst naar manlief zijn ouders/fam. dag daarna gaan we voor paar dagen naar appartement v zwager in parijs en wellicht gaan we vanaf daar door paar daagjes naar de sneeuw met oud en nieuw of anders vieren we dat in nederland maar weten dan nog niet precies hoe en wat
Bri, succes bij de huisarts! Ben benieuwd naar het plan.

Bevallen dames, ook zo'n last van pukkels/puisten? Ik ben net een puber... leuk die hormonen! Staat wel leuk bij mijn wallen...

Jules, de krampjes zijn hier zo vervelend. Vaak van voeding tot voeding, dus dan gaan de krampjes langzaam over in honger. Echt een blije baby is hier dus niet te ontdekken. Heb jij de gouden tip al gevonden? Cinababy hier getest, maar werkt nog niet merkbaar. Nu ga ik de thee maar proberen.

Het lijkt me dat die kleintjes doodmoe worden van al het huilen en het weinig slapen/steeds wakker worden.

Onze kleintjes zijn even oud en dit schijnt sowieso de slechtste week meestal te zijn qua krampjes, dus daar hou ik me aan vast. Weet jij hoe snel die krampjes fase meestal weer over is (of minder heftig)?

Gisteravond had ik een verjaardag van vrienden, maar ben niet gegaan want ik had geen zin om of daar of 's nachts na een feestje met een kindje met krampjes te zitten. En het was geen beste nacht, dus was een goed keuze om niet te gaan. Maar zo blijft mijn wereldje wel klein.

Ik hoop dat Bri, Lily en Jusa het niet vervelend vinden dat ik zo mopper. Ik wil echt niet ondankbaar zijn en ik wens jullie dat jullie ook snel over dit soort dingen en zwangerschapskwaaltjes kunnen klagen! Maar het liefst natuurlijk een zwangerschap zonder kwaaltjes en een super blije baby!
hey bri, toevallig dat gelijk schrijven, altijd leuk!!

spannend morgen je huisarts weer... waar denk je zelf aan of waar reken je op? of verwacht je niets en zien jullie wel wat hij zegt en voorstelt?

En klinkt lekker hoor, jullie kerst en oud en nieuwplannen, lekker even weer naar parijs, nu hopen dat er niet gestaakt wordt he,, haha ( dat was jij toch laatst die er was met die openbaarvervoerstaking?)

en naar de sneeuw met oud en nieuw klinkt ook heerlijk, wij denken inderdaad nu ook nog wel over evt iets regelen in winterberg ofzo, sneeuw en toch aan te rijden met ons meisje.. wel zo sfeervol met oud en nieuw lekker in de sneeuw te zitten. wie weet...

en dat vette feest klinkt ook goed, heb ook echt zin om straks na de bortsvoeding weer s heerlijk te kunnen feesten en te kunnen genieten van wat drankjes, een avondje kroeg etc..

en he, dat zwemmen? hoeveel km ga je dan zwemmen? en doet je man ook mee? mooi trouwens dat ie boos werd omdat je achter de pc zat ipv boodschappen en naar buiten t was ook heerlijk buiten vandaag. Misschien kunnen we aan het eind van de week wel op natuurijs schaatsen, zo ik echt super vinden, ben echt schaatsfan als dat buiten op natuurijs kan..

ga even thee drinken naast mijn lief op de bank.

x
Es, bij de Hema verkopen ze kleine slaapzakjes. Ik heb er eentje maat 56-68. Beetje rare maatvoering, maar goed... En je kunt met een klein steekje de mouwtjes het het halsje wat verkleinen.

Wat is een combisleeper?

Trouwens een goeie nacht gehad, want manlief heeft de afgelopen nacht gedaan. Volgens mij was het wel goed gegaan. Ik hoop vanacht een heerlijk rustig jochie tegen te komen, zonder krampjes. En om eerlijk te zijn zie ik hem het liefst morgenochtend!

Jessel, massage dus een succes. Doe jij zo'n cursus of was het eenmalig? En ga jij alleen met hem in bad of moet je er altijd een extra paar handen bij hebben? Ik durf het nog niet alleen. Weet namelijk niet zo goed hoe ik dat moet doen.

Hee en ik hoop dat jullie de griep niet allebei krijgen! Bij mij is ie namelijk nog steeds aanwezig. Niet meer zo erg, maar ik ga morgen toch maar eens langs de dokter (moet ik toch vanwege mijn infectie) om te vragen of het geen holte ontsteking is. Sterkte en ik hoop dat jullie niet ziek worden!

Blond, knap dat je zo in één keer bent gestopt met roken. Bij mij was de zwangerschap de enige reden dat ik het echt vol heb gehouden.

Hoe ben je trouwens naar de stad toegegaan? Met de bus of met de maxi in de auto?

En toch best lekker hè, zo'n avondje weg. Ook al is het niet met z'n tweetjes het is toch speciaal!

Bri, balen. Het moet nu wel echt een kerstkindje gaan worden!

Geniet ook nog maar even lekker van die avondjes met biertjes enzo, want als ons geduim met kerst z'n werk doet tesamen met de zaadjes en eitjes van jullie, dan is er vanaf 9 januari 9 maanden geen alcohol meer! (maar ik denk dat je dat ook HELEMAAAAAAL niet erg gaat vinden!)

Heb ook zin om iedereen te zien!

Jullie kerst klinkt echt goed! Heerlijk zo'n zwager met appartement in Parijs!

Succes morgen bij de HA!

Mimmie, wij blijven met oud en nieuw thuis en gaan hier met wat vrienden gourmetten en lekker een feestje bouwen. Eigenlijk doen wij dat zo al jaren. Ik heb een aantal jaar in een kroeg of andere tent gestaan en daar werd ik echt sjagrijnig van! Je bent zo'n drie uur bezig om bij de bar wat te halen, je staat echt op elkaar, kunt bijna niet bewegen en een echt gesprek is haast niet mogelijk. Als iemand die ik kende een leuk groot feest zou geven, dan zou ik dat nog wel overwegen. Je kent dan vaak wel veel mensen en vaak staan mensen dan ook open om je te leren kennen. Maar zo lang dat niet is, doen wij het lekker zo.

Gisteren heerlijk gedineerd bij de Mac. Kleine op de achterbank! Nog ff en dan wil ie een happy meal en spelen in de ballenbak. Wat klinkt dat ver weg!

Aankomende week echt weer een drukke week voor de boeg. Iedere dag wel een bezoekje hier of ergens anders. Kerstontbijtje hier, kerstlunchje daar. Heel gezellig allemaal, maar wel druk. Ook moet ik deze week ook echt de kadootjes voor kerst gaan kopen. Dit jaar heb ik van te voren vast bepaald wat ik allemaal zou kunnen kopen. Dan hoef ik niet zo te zoeken met de kinderwagen.

Fijne zondag avond nog!

Liefs Jules
Plieno, dit is inderdaad de slechtste week (hoop ik in ieder geval )

Maar die thee werkt als een tierelier. Ik had ook Rooibos gehaald en gelezen op internet dat die beter is dan Venkelthee, omdat Venkelthee het darmstelsel stil legt en Rooibos thee alleen verzacht. Ik had de eerste keer Venkelthee gegeven: 10cc en dat werkte. Nu geef ik voor iedere voeding 2 of 3 theelepels Rooibos (wilde ook eens kijken of dat helpt) en vooralsnog werkt het! Dus zeker een aanrader. Cinababy werkte bij ons ook echt niet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het is vervelend als je wereldje zo klein blijft!

Oja, ik heb ergens gelezen dat je ongeveer 20cc per dag mag geven.

Succes Plieno, het komt allemaal goed! Ook bij ons komen die blije, lachende babys!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven