Neem afscheid van het Viva-forum

24-12-2010 21:26 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

ik wil graag kwijt dat ik spijt heb van mijn inschrijving hier! Blijkbaar liggen viva-forummers en ik niet op een lijn (behalve een enkele uitzondering zoals een Aureel, Wannalive en Catteautje= respect!!) maar dat is erg weinig met zoveel man. Wat mij opvalt hier is dat men probeerd zo `bijdehand` en `intelligent` mogelijk probeerd over te komen en het resultaat bis dat ik men gefrustreerd vind overkomen. Ik ben op zoek naar een beetje medeleven o.a. en respect. Ik vind dat hier niet. Nou ik ben klaar voor alle quasi-intelligente maar zeer gefrustreerde antwoorden, laat maar komen!

Ik ga dan ook weg hier met een KNAL, wens jullie (ondanks alles)veel succes!

Vriendelijke groeten, mij
Het geschreven woord kan veel harder aankomen dan wanneer het uitgesproken wordt.
Grief is just love with nowhere to go
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...

Ik vind dit forum juist heel leuk omdat niet iedereen met je meelult. Je soms een spiegel voorgehouden krijgt en je het op nivo hartstochtelijk oneens kunt zijn met elkaar.

Maar das een forum!

Een forum is een platform waarin je met elkaar van gedachten wisselt. Waar je steun kunt zoeken en vaak ook vind. Maar net als in het Echte Leven zullen er ook mensen zijn waar je het niet mee eens bent. Deal with it.
quote:yellowlove schreef op 26 december 2010 @ 00:20:

Ik was kerst aan het vieren(noem me gek) en dan is er dit.

Ik heb net het geheel gefascineerd doorgelezen, en ik kan niet vinden wat er nou gebeurd is met Divamamma, want kennelijk is het afbrandtopic weg.

Ik denk Diva, dat je je echt verlaagt door zo tekeer te gaan nu.

Maar ik heb volgens mij wel al eens eerder gezegd dat soms dingen echt heel hard kunnen overkomen op een forum, en dat ook ik soms wel eens denk: Moet dat nou?

Ik weet niet, ik vind dat Diva niet zo onaardig moet doen tegen mensen, ondanks dat ik niet weet wat er tegen haar gezegd is.

Verder ben ik dan maar van de HRS maar soms kunnen dingen wel echt hard overkomen, en alstu: ik heb weleens gehuild om een reactie die ik gekregen heb. En dat heeft me trouwens niet verder geholpen bij het probleem. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Ik zal vast ook snel huilen, of me snel aangevallen voelen, maar kunnen we niet gewoon allemaal lief tegen elkaar doen?

Dat vind ik heel naar om te lezen en ik heb dit al wel vaker gehoord van forummers.

Dit kan inderdaad niet de bedoeling van een huis- tuin en keuken kletsforum zoals die van ons zijn.
quote:Diva_mamma schreef op 24 december 2010 @ 22:17:

[...]

Jazeker! Heb zelf een aantal topics geposts en telkens oprecht mijn mening/advies gegeven, maar het wijkt af van meningen hiero. En heb na lang nadenken besloten dat ik niet met sommige kwetsende opmerkingen ga zitten, maar gewoon eruiot gooi wat ik vind en denk!

Dat is toch juist leuk forummen, als je mening afwijkt van 't gemiddelde? Ik leef daarvan! Zou het forummen juist beu worden als ik me hier 'n kuddedier/ja-knikker of grijze muis in de massa zou voelen.
quote:iris1969 schreef op 27 december 2010 @ 09:59:

[...]

Dit kan inderdaad niet de bedoeling van een huis- tuin en keuken kletsforum zoals die van ons zijn.

Nou, ik ben het niet met je eens (zoals ik al eens eerder heb gezegd). Viva staat en stond altijd bekend om de wat pittigere meningen. Dat is altijd al zo geweest.

Ik heb overigens ook wel eens gehuild om een opmerking, maar een paar maanden later, bleek toch dat het een hele rake was. Waar ik daarna veel aan heb gehad, toen ik er weer aan terug dacht.
quote:Maleficent schreef op 27 december 2010 @ 10:03:

[...]

Nou, ik ben het niet met je eens (zoals ik al eens eerder heb gezegd). Viva staat en stond altijd bekend om de wat pittigere meningen. Dat is altijd al zo geweest.

Pittig is prima, bot of kwetsend niet.

Ik heb overigens ook wel eens gehuild om een opmerking, maar een paar maanden later, bleek toch dat het een hele rake was. Waar ik daarna veel aan heb gehad, toen ik er weer aan terug dacht.

Dit kun je helaas niet van alle harde opmerkingen zeggen, want sommigen hebben geen rake boodschap, die zijn slechts bedoeld om te kwetsen.
Zou het geen "beginnerskwaal" kunnen zijn? Ik heb hier, toen net kwam kijken, ook weleens een rotreactie op een topic gehad en daar was ik dan best wel verdrietig om. Maar nu, jaaaaaaaaaaaaaaren forummen later, kan ik er wel tegen en kan ik ze ook waarderen.
Maar dat weet je dus niet.

Dat mensen bewust willen kwetsen. Dat kun je toch niet zien aan de andere kant van de computer?

Maar laten we niet weer in dezelfde discussie vervallen. We zijn het op dat punt niet eens, en zullen we ook niet worden.
Eens, fijne derde kerstdag Male .
Goh, wat een groot verlies. Wat was de bedoeling van dit topic? Afscheid nemen of kwetsen? Volgens mij geen van beide is gelukt.
Het doel was volgens mij vooral stoom afblazen en hopelijk is dat gelukt.

Ik vind het altijd jammer als mensen dit doen, want het lost niets op, maar ik begrijp het wel. Als je boos bent zeg je soms domme dingen.
quote:Xander68 schreef op 25 december 2010 @ 14:39:

Ook even geloept: Wel een "zakenvrouw" met heel veel taalfouten...verdraagD, gewenDT, persee, meedraagD....pfffff...

Dié zijn we liever kwijt dan rijk.....DOEI!Ach, als je op de markt met vis staat ben je toch ook zakenvrouw.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:tbl1966 schreef op 27 december 2010 @ 11:38:

[...]

Ach, als je op de markt met vis staat ben je toch ook zakenvrouw.

Heuj Tut!

Hoest met je?
Gaan we weer......
Gaat goed, lekkere kerst gehad. Nu wat minder, man ligt zich op de bank te vervelen. Hij wil weer aan 't werk. Maar da's morgen pas weer
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Tja, ik zie het dan maar zo. TO en daffyduck vorige week zijn er achter gekomen dat ze in de verkeerde kroeg zijn beland. Dat kan zo eens gebeuren. Dan ga je op zoek naar een andere kroeg.

jammer alleen dat het zo met sneren moet gebeuren.

Een forum moet bij je passen.
quote:Maleficent schreef op 27 december 2010 @ 11:51:

Tja, ik zie het dan maar zo. TO en daffyduck vorige week zijn er achter gekomen dat ze in de verkeerde kroeg zijn beland. Dat kan zo eens gebeuren. Dan ga je op zoek naar een andere kroeg.

jammer alleen dat het zo met sneren moet gebeuren.

Een forum moet bij je passen.Daar heb je gelijk in. Een afscheid kan ook waardig.
Tja, als je in de kroeg gaat schreeuwen dat iedereen een bitch is, dan krijg je al snel klappen en hier niet
Heb maar weinig gelezen, maar bij deze: doei Diva-mama. Ik denk dat je erg veel moeite hebt met het onderscheid zien tussen een inhoudelijke discussie en een aanval op jou als persoon. Het lijkt me lastig voor je, niet alleen hier, maar ook in de echte wereld, als je alle afwijkende meningen ervaart als afkeuringen van wie jij bent. Sterkte daarmee, en wees welkom terug te komen als je wat beter in je vel zin
Ik snap die behoefte ook niet om te gaan met een knal, want die knal knalt meestal gewoon terug in je gezicht.

Ga gewoon lekker en meld het niemand, want er is geen verplichting om te blijven.
Een forum moet inderdaad bij je passen. Ik denk dat als je op de manier van Daffy en TO afscheid moet nemen, dit niet je forum is. Het is natuurlijk onzin om iedereen over één kam te gaan scheren op basis van enkele reacties, zoals zij hebben gedaan. Want is in een community, met allemaal verschillende persoonlijkheden. Niet iedereen is een trut.

Ik denk ook dat het forum een te grote plaats in je leven inneemt, als je er zo gefrustreerd van raakt. Dat is nooit goed. Overigens heb ik ook wel eens een minder leuke reactie gehad, maar in zo'n geval haal ik m'n schouders op. Soit.
Ik heb deze vrolijke kerstavondsoap helaas gemist. Ik heb even geloept en wat topics doorgelezen, maar vind het niet echt een verlies dat TO verdwijnt. Ze reageert veelal defensief en wordt al snel persoonlijk in haar topics. Zij denk dat mensen op haar reageren omdat ze een eigen mening heeft en een afwijkende mening, maar het ligt puur aan haar manier van posten.

Het is de toon die de muziek maakt.
Wat IBA zegt.

Tis net als dat Talk Talk liedje: 'life's what you make it, don't hate it'.

Vul ipv life forummen in et voila.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven