Gezondheid alle pijlers

Symptonen miskraam?

27-12-2010 08:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.

Na heerlijk kerst te hebben gevierd werd ik vannacht om half 1 wakker met hevige krampende/weeen-achtige pijn in mn buik.

Ik dacht er eerst niet zoveel van aangezien ik een spastische darm heb, en met kerst je weleens vergeet wat nu wel goed of slecht is voor je darmen. Alleen de pijn was zo heftig, dat ik niet kon draaien in bed van de pijn. Ben uiteindelijk met moeite na de w.c geweest om te plassen, en heb een zetpil genomen (die heb ik voor als ik een aanval van mn darmen heb.) De hevige pijn zakte af, maar om de 10minuten kwam het weer terug, en heb de kramp letterlijk weggepuft. Ben toch in slaap gevallen.

Nu heb ik donderdag mn laatste pil gehad, dus word ik meestal op dinsdag ongesteld. Hier heb ik nooit echt veel last van, alleen wat zeurende rugpijn.

Alleen nu ging ik net uit bed om te plassen, en tijdens het plassen kreeg ik mega pijn en krampen in mn onderbuik. Ik hoorde wat 'vallen' in het toilet, en zag dat er een behoorlijke plas bloed in de wc pot lag. Het leek een soort slijmerige aardbeitje, met donkerbloed erbij omheen.

Ik schrok hiervan, want ik word nooit tevroeg ongesteld, en heb ook nooit last van oud bloed/stolsels de eerste dag.

Mijn vriend kwam kijken, en zei dat het wel eens een miskraam kon zijn. Want de laatste weken was rondom mijn maag erg gezwollen,alsof ik aangekomen was, en was elke ochtend erg misselijk.

En ik heb een tijdje terug medicijnen gekregen, waarmee ik niet mocht autorijden,en heb gevraagd of we nu met condoom moesten vrijen, maar het medicijn zou geen invloed hebben op mijn pilgebruik (ik gebruik alleen de pil, geen condoom).

Nu heb ik net bezorgd de huisarts opgebeld, en mn eigen arts heeft deze week vakantie, en omdat het niet echt 'spoed' is, kan ik pas over 2 dagen terecht.

Verder is het bloeden nu gestopt en de pijn weg. Wat zou dit geweest kunnen zijn?

(want mn vriend en ik willen nu absoluut nog geen kinderen, maar schrokken er toch wel van. Was ik dan zwanger? Ik twijfelde zelf al wel door de misselijkheid en mn opgezwollen buik, en had mezelf al voorgenomen om na mn week van ongesteldheid een test te doen)...

Alvast bedankt!

.
Doe een zwangerschapstest.

Als je zwanger was, is dat nog wel te zien in je urine.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij een miskraam stopt het bloeden niet zo snel en is het niet zo dat je er meteen iets 'uitvalt'.

Verder wordt je tijdens een vroege zwangerschap ook niet opgezwolle bij je maag.

Ik denk dat je last hebt van een wat vroege menstruatie die wat anders is da normaal.

Even een test halen dan weet je het meteen. Je lichaam is het hormoon niet direct kwijt dus zal een zwagerschap dan waarschijnlijk nog aangeven.

En inderdaad even naar de huisarts als je last blijft houden. Als je verder nergens last meer van hebt heeft dat ook niet echt zin meer.

Sterkte
Ik heb ooit een miskraam gehad, Het is heel snel gegaan ook al was ik bijna 3 maand zwanger.

De avond ervoor kreeg ik een ontzettend pijnlijk menstruatie achtig gevoel en oud bloedverlies, snel daarna ging het bloeden en de volgende dag kreeg ik persweeen en kwam het vrucht eruit.

Maar vergis je niet hoor? tijdens mijn tweeling zwangerschap kreeg ik in het begin ook oud bloedverlies, en krampachtig gevoel in de buik. het kan alle kanten op gaan. het lichaam kan het houden of afstoten daarom zijn de eerste 3 maanden erg spannend.

Bel ff je huisarts op bij twijfel en koop een zwangerschapstest dan weet je zeker of je zwanger bent.
Iedere miskraam is anders en ik heb ze in alle soorten en maten meegemaakt. Ook in de hoedanigheid die jij nu beschrijft. Het zou dus goed kunnen, maar zou je dan misschien al langer zwanger kunnen zijn? Ik zeg net als Maleficent even een testje kopen straks en testen. Dan weet je het zeker. Dokter kan waarschijnlijk niks voor je doen. Maar het is toch wel fijn dat je de oorzaak van deze rare menstruatie weet toch?
Helaas kan ik pas over 2 dagen terecht, en bij een andere huisarts.

Dus als ik nu nog een test doe, kan ik nog zien of ik zwanger was/ben?

Voel me nu heel zwakjes, en misselijk, en enorme hoofdpijn.

Ik dacht eerst ook een te vroege menstruatie, maar dan is het te vroeg en te grote stolsels vergeleken met normaal. Want nu klonk het (omdat wij een diepe toiletpot hebben), alsof je iets in het water gooit, een klein steentje. Heb het nog eruit gepakt, en voelde heel slijmerig/waterig aan. Zoals ik al zei,als een aarbeitje met oud donker bloed.

Ik wacht het wel even af.

Maar komt nu mijn menstruatie wel gewoon Dinsdag?
quote:Jazeker83 schreef op 27 december 2010 @ 09:28:

Helaas kan ik pas over 2 dagen terecht, en bij een andere huisarts.

Dus als ik nu nog een test doe, kan ik nog zien of ik zwanger was/ben?

Ja, want het hormoon HCG verdwijnt niet meteen uit je lichaam.

Dat neemt wel snel af, dus als je het zeker wil weten zou ik vandaag nog een testje gaan doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als dit een miskraam was komt je ongesteldheid niet meer dinsdag. Dan was dit je `ongesteldheid´. Je kan natuurlijk nog wel blijven bloeden. En met een zwangerschapstest is zeker een dag na een miskraam nog wel te zeggen of je zwanger was of niet.

Maar jij zegt dat je te vroeg ongesteld bent geworden. Kan het dan zijn dat je echt gewoon ongewoon ongesteld bent geworden of ben je mogelijk al langer zwanger geweest? Het is namelijk niet echt aannemelijk om al hele stolsels te verliezen na een zwangerschap van 3,5 a 4 weken. Dan zit er nog niet zoveel zeg maar.
Ik zou als het kan vandaag nog een test doen.

Dan weet je het zeker!
quote:Marielle1410 schreef op 27 december 2010 @ 09:31:

Maar jij zegt dat je te vroeg ongesteld bent geworden. Kan het dan zijn dat je echt gewoon ongewoon ongesteld bent geworden of ben je mogelijk al langer zwanger geweest? Het is namelijk niet echt aannemelijk om al hele stolsels te verliezen na een zwangerschap van 3,5 a 4 weken. Dan zit er nog niet zoveel zeg maar.Ik DACHT dat het een te vroege ongesteldheid was,omdat ik niet verwachtte dat ik 2 dagen te vroeg ongesteld zou worden, en al helemaal nie met stolsels.

Ik weet dus ook niet of ik langer zwanger ben geweest. Ik heb ongeveer 2 maand geleden antibiotica gehad, en toen sex gehad zonder condoom. Die week erna werd ik wel ongesteld. Alleen stopte mn ongesteldheid toen al vrijdags ipv zondags. Nu kwam ik aan het twijfelen omdat ik de laatste weken elke ochtend misselijk wakker werd, en voelde me buik opgeblazen. Vandaar dat ik mn menstruatieweek wou afwachten, en dan een test wou doen.

Bij een miskraam in een vroege stadium is het vruchtje niet te zien. Bij mijn eerste miskraam was ik 11 weken zwanger. De pijn was zoals je beschrijft, maar ik had 2 weken bloed. De pijn bleef nog dagen. De eerste twee dagen kon ik nie lang op mijn benen staan. Wat je hebt gehad lijkt me geen miskraam, wel zorgelijk.
Je weet het alleen zeker of het een miskraam is, of dat je zwanger bent als je een zwangerschapstest doet. Dan zou er HCG in je urine moeten zitten. Dus je kan wel gaan lopen gissen, maar daar schiet je niks mee op. Hup, naar de drogist en je hebt zekerheid.
Je schrijft dat je twee maanden geleden een antibiotica kuur hebt gebruik en wel sex hebt gehad zonder condoom: dan zou je dus zwanger kunnen zijn(geweest).

Ik sluit me verder aan bij de anderen: een test geeft uitsluitsel
quote:christina schreef op 27 december 2010 @ 08:50:

Bij een miskraam stopt het bloeden niet zo snel en is het niet zo dat je er meteen iets 'uitvalt'.

Verder wordt je tijdens een vroege zwangerschap ook niet opgezwolle bij je maag.

SterkteZo, echt wel!
Zoals ik hieral lees maakt iedereen het verschillend mee. De 1 raakt wel opgezwollen, de ander niet. De 1 blijft lang doorbloeden, de ander ook niet.

De winkels gaan hier pas om 13u open, dus nog even wachten met een testje halen.

En dan vriendlief de uitslag mededelen...
Een vriendin van mij was zwanger, maar zij had echt meteen een opbollend buikje (was erg goed te zien omdat ze heel dun is), dus misschien ben je wel zwanger geweest.

Heb je al een test gedaan?

Edit: je laatste post nog niet gelezen, sorry.
Heel veel sterkte..

en in de supermarkt hebben ze ook zwangerschapstesten. Hoef je niet tot 13 uur te wachten.
Nou ik heb vanochtend bij de drogist 3 testen gehaald en 2 gaven zwanger aan, en bij 1 kleurden beide streepjes. Bij ClearBleu gaf ie +3 weken aan.

Heb toen nog een keer de assistente van mn huisarts gebeld. En zij verwachtte dat het, aangezien ik ongeveer 5 a 6 weken geleden antibiotica gebruikt hebt, toen ongeveer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Ook omdat de menstruatie toen anders was..

Mn vriend komt om 17u thuis,benieuwd na zn reactie. Veolt namelijk een beetje dubbel dit. We willen pas over een paar jaar kinderen, en toch had ik een kindje in mn buik, dus ook wel dubbel dat je die nu verloren bent...

Ja ik kan me voorstellen dat dit je echt raakt. Je was zwanger en je wist dit pas toen het mis ging. Probeer erop te vertrouwen dat je niet voor niets een miskraam krijgt, medisch zit er dan toch iets niet goed bij het vruchtje.. Schrale troost natuurlijk.

Zelf probeer ik altijd te geloven dat alles gebeurd met een reden. Dus dingen lopen zoals ze moeten gaan... Misschien was het nog te vroeg voor jullie. Je gaf ook aan dat het eigenlijk nog even wilde wachten met kinderen... Je bent in iedergeval wel vruchtbaar..
Veel sterktr meiskie. Denk niet dat er een kindje in je buik was. Dat was het nog niet. En er is een reden dat het mis is gegaan, waarschijnlijk was het niet levensvaatbaar. Beter nu mis dan bij 5 maanden.
Ach wat sneu voor je! Natuurlijk doet dat je veel! Dit had je eerste kindje kunnen zijn, dat is toch ook verdrietig! En ookal kwam het helemaal niet uit, er leefde wel iets in je. Daar mag je best even een dubbel gevoel om hebben!

Hoe reageerde je vriend? En hoe gaat 't nu met jou? Voel je je lichamelijk ook goed?

Sterke meis!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven