Waanzinnige dromen

27-12-2010 05:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn omgeving ben ik kampioen "maffe dromen".

Vannacht droomde ik dat na 3 dagen bakken/koken, mijn man mij had laten opnemen in een gekkenhuis. Ik vond dat wat overdreven en vroeg de zuster of ik mocht worden overgeplaatst naar een "leuke" afdeling. Ik werd in een vliegende bus (er waren allemaal vliegende bussen) gezet en landde ergens in een gezellig huis waar allemaal mensen waren die "moe" waren. Zo was er dus de hele cast van Harry Potter, die waren allemaal moe vh toveren. Toen werd ik wakker. Na zo'n droom zeg ik altijd tegen mijn man: dromen zijn bedrog want als ik wakker wordt naast jou lig je er nog... Nee hoor ik ben stapelgek op mijn man (al 23 jaar).

Zo droomde ik ook ooit dat ik een hele efficiente "drive in" begravenisonderneming (mortuarium ofzoiets) was begonnen (dit n.a.v. een hele kortstondige, een dag, carriere bij een begravenisorganisatie). Ik had het echt tot in de finesses uitbedacht.

Hebben jullie ook van die maffe dromen?
Optimist tot in de kist!
Haha die koala op rolschaatsen zie het helemaal voor me .

Die achtervolgingen zijn best bizar. Ik heb soms van die achtervolgingen, maar soms ook ruzies of ik beland in oorlogen en dan ben ik actief aan het vechten. Ben ook wel eens een guerillastrijdster geweest in de jungle.. Ook lekker uitgerust word ik dan wakker i
quote:S7rin schreef op 27 december 2010 @ 10:53:

[...]

I know . Lucide dromen heet het. Ik ben mij er ook meestal van bewust dat ik aan het dromen ben (dat is de eerste stap van Lucide dromen) en als het mij niet aan staat kan ik besluiten om wakker te worden.Klopt. Die heb ik na mijn kindertijd ook gekregen en kon wakker worden wanneer ik wilde, behalve als ik met mijn roofvijand te maken, die heb ik echt moeten leren overwinnen.
Ik besef me vaak ook in een droom, dit is een droom. Zeker als het heel eng wordt. Maar dat kan ik niet controleren en vannacht had ik dat bijvoorbeeld niet...
quote:sloopthard schreef op 27 december 2010 @ 11:11:

Ik besef me vaak ook in een droom, dit is een droom. Zeker als het heel eng wordt. Maar dat kan ik niet controleren en vannacht had ik dat bijvoorbeeld niet...

Je roept gewoon, EN NU WORD IK WAKKER!!!!

Het is een kwestie van oefenen, maar lukt op den duur wel.
quote:Cateautje schreef op 27 december 2010 @ 11:20:

[...]

Je roept gewoon, EN NU WORD IK WAKKER!!!!

Het is een kwestie van oefenen, maar lukt op den duur wel.Soms kun je zelfs als je (half) wakker bent en het is een fijne droom, weer verder bewust gaan met die droom
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:21:

[...]

Soms kun je zelfs als je (half) wakker bent en het is een fijne droom, weer verder bewust gaan met die droomAls het een leuke droom is, vind ik het zonde om er invloed op uit te oefenen, dan laat ik het los en lekker gaan.
quote:Cateautje schreef op 27 december 2010 @ 11:26:

[...]

Als het een leuke droom is, vind ik het zonde om er invloed op uit te oefenen, dan laat ik het los en lekker gaan.

Bedoelde meer als je uit die leuke droom zo half ontwaakt.. dat je dan weer kunt gaan slapen en verder dromen.. Niet dat de droom ineens ten einde is

Want ja.. dan liever laten doorgaan zo een droom
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:28:

[...]

Bedoelde meer als je uit die leuke droom zo half ontwaakt.. dat je dan weer kunt gaan slapen en verder dromen.. Niet dat de droom ineens ten einde is

Want ja.. dan liever laten doorgaan zo een droomJa, is waar, een kwestie van omdraaien en verder dromen.
Het roepen van ik word nu wakker lukt me wel. Alleen ik moet dan wel beseffen dat het om een droom gaat en dat besef ik mij vaak niet!

Als ik een fijne droom heb dan is het heerlijk om mij nog eens lekker om te draaien!
quote:Cateautje schreef op 27 december 2010 @ 11:42:

[...]

Ja, is waar, een kwestie van omdraaien en verder dromen. ik heb wel dat ik met priodes over bepaalde dingen droom.. bv mensen van vroeger, of enge dinge, of sex ghehe, maar das verkeerde categorie hier
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 11:57:

[...]

ik heb wel dat ik met priodes over bepaalde dingen droom.. bv mensen van vroeger, of enge dinge, of sex ghehe, maar das verkeerde categorie hierJa, ik word ook weleens met een "verrassing" wakker, mij zal je daar nooit over horen klagen, haha.
quote:Cateautje schreef op 27 december 2010 @ 12:05:

[...]

Ja, ik word ook weleens met een "verrassing" wakker, mij zal je daar nooit over horen klagen, haha.

hahaha ik klaag ook niet... maar bedoel zal er inhoudelijk maar niet op ingaan

dit is "overig" he
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 12:10:

[...]

hahaha ik klaag ook niet... maar bedoel zal er inhoudelijk maar niet op ingaan

dit is "overig" heDaarom noem ik het ook een "verrassing"
ghehehee...

ik ook... ik heb het ook maar niet verteld tijdens 1e kerstdag bij de overburen (denk dat de buuv het niet leuk vind dat ik over haar vriendje droom ahhaha)
quote:Angelaatje1970 schreef op 27 december 2010 @ 12:17:

ghehehee...

ik ook... ik heb het ook maar niet verteld tijdens 1e kerstdag bij de overburen (denk dat de buuv het niet leuk vind dat ik over haar vriendje droom ahhaha)
Nou ik ben weer wakker; geen al te gekke droom vannacht.

Vind het wel humor al die gekke dromen. Ik heb ook wel eens van die "verdrietige dromen", jammer genoeg ook heel erg echt. Die vertel ik nooit hardop; net alsof ik bang ben dat het dan "echt" wordt.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven