Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Majesteit,

Moet wel lachen om je zin: heb ik bedongen.

Had wel een andere onderbroek aan en inderdaad operatiehemd wat alle kanten opvliegt bij 1e keer opstaan.

En het gebit is inderdaad dan echt een gemis (niet dat ik 1 heb)

Keeltjuh

Spannend! Heb je een afspraak gemaakt?

Spullie

Lekker aan het bijkomen.

Maaike:

Dikke knuffel voor al je verdriet.

Overigens nog gefeli met je man zijn verjaardag!

Geniet er maar lekker van nu het nog kan.

Pudding:

Hoe gaat het met jou? En tbl?

Heb nu met de kerst ook wat andere en lekkere dingen.

Wel met mate dat zeker.

Krijg steeds meer complimentjes
ik ben ook wel nieuwsgierig naar spullie, maar ik kan me zo goed voostellen dat je niet de behoefte hebt om je laptop mee te nemen naar het ziekenhuis. ga ik tenminste niet doen. ik ga me daar proberen te laten verwennen.

kijk is het ook alweer verschillend wat ondergoed betreft, nou, als je hem aan mag houden, wil ik misschien nog wel iets geks uit de uitverkoop.......of zo'n tent, leg ik de stokjes en 2 haringen ernaast haha.....stink ik die ok uit !
@majesteit

Ik had mijn laptop wel bij me hoor..........ik moest vanwege de hele vroege OK-tijd een avond eerder komen en lag alleen op een kamer, dus ik was blij dat ik dat ding bij me had anders verveelde ik me rot. Daarbij het gaf ook nog wel wat afleiding want ik kon gewoon meebabbelen op het forum, haha.

Daarbij MSNnen met het thuisfront scheelde ook een hoop stress, ik kom uit een hele andere regio en met manlief en kind thuis was het voor hun, zeker gezien de afstand en school, niet te doen om voor die ene dag op bezoek te komen.

Op zich is de laptop dan een wondermiddel, hihi.

Iedereen al lekkere inkopen gedaan voor de kerst?

Op zich is spullie nu wel thuis, denk ik. Dus hopen dat ze laat weten hoe ze zich voelt.
Heeee jullie, even een gil uit het zuiden.

Het is hier SNEEUWWIT buiten, er ligt een dik pak verse sneeuw.

De wegen zijn spiegelglad, het trein en busverkeer is helemaal van slag door het weer winterse weer. Ik ben maar wat blij dat ik mijn eigen vervoer heb en niet afhankelijk ben van andere reismiddelen.Voor de rest is het natuurlijk schitterend weer bij deze laatste week van het jaar. I dreaming off a white christmas ... De Kerstboodschappen zijn binnen. Morgenavond zijn we saampies met onze lieve dochter en schoonzoon en eten we " WERM SCHINK" een heerlijke malse beenham op een broodje met daarover heen een slagerssaus.Das echt lekker ...... jammie jammie. Kadootjes liggen onder de Kerstboom en de wijn en fris liggen in de koelkast. Gezelligheid en sfeer genoeg.

Natuurlijk komt het gemis van je dierbaren ook om de hoek zeilen met zulke dagen. Ondanks dat het al 8 jaar geleden is dat onze dochter van toen 20 is overleden missen we haar nog steeds, vooral met deze warme dagen, dan is het verdriet zoooo dubbel en merkbaar aanwezig. Je kunt me dan in de maand december ook onder een groot emotioneel hoedje vangen en het liefst kruip ik dan heeel de maand onder een donker dekbed

Net als zieke mensen om je heen nu heel veel met je doen. Voor allen die ermee kampen heeel veel sterkte daarmee. Ook in mijn kringetje hebben enkele dierbaren een heel slecht vooruitzicht en ook dat houdt me bezig. Zelfs passende teksten op een kaart krijg ik nu niet klaar.
Zo vervolg ( voordat ik weer opnieuw kan typen)

1e Kerstdag ga ik werken met een schaaltje eten om op te warmen op het werk. Gewoon normaal eten zonder veel poespas) en 2e Kerstdag met familie uit eten.Gezellig vooruitzicht.

Vanochtend was ik in het ziekenhuis voor mijn man ( controle) en ben even langs poli chirurgie gegaan. Heb daar een afspraak gemaakt voor een tel spreekuur voor obees-coach Rob.

Begin Januari belt ie mij op en ik vraag dan om een neuwe opspuiting weer. Reden> ik merk niets van mijn bandjesmaat en denk dat er nog wat in moet.

Overigens Maaike> ROB heeft ongeveer de hele maand december vrij gehad, dus vandaar dat je waarschijnlijk geen antwoord hebt gekregen.

Het adres wat ik van hem heb is: r.boetzkes@atriummc.nl

weet niet of jij dezelfde hebt?

Luitjes, Ik wens jullie allemaal hele warme en fijne feestdagen en een gezond, slank en gelukkig 2011 toe.
Toos, ik ben er stil van. Wat heftig. Kan geen woorden vinden.

Geen wonder dat december een zeer dubbele boodschap voor je (jullie) heeft. Maar wel fijn, dat jullie met zijn viertjes warmte bij elkaar hebben. Geniet daarvan. En gedenk met alle warmte in jullie lijfjes.

Een heel warme kerst, met heerlijke werm sjink. Mmmm!

Sneeuw...

Ja nou: ik heb een uur en 3 kwartier naar huis gereden vandaag. Normaal ongeveer 20-30 min... Wat een ellende!!! En het sneeuwt maar door. Dat wordt morgenvroeg wéér ellende.

Als ik het morgen niet meer haal tussen werk en Grieken met schoonouders in: Allemaal, heel fijne Kerst! Geniet van het samenzijn en van herinneringen.
limburger, dat worden inderdaad feestdagen met veel emotionele herinneringen lijkt me ja. hoop ik dat jullie vooral aan de goede kunnen denken, en inderdaad dichtbij elkaar kunnen zijn. veel sterkte en toch ook fijne dagen gewenst. dat wens ik alle anderen hier ook, want zo heeft iedereen zijn bagage, al zijn de koffers verschillend van grootte.

En laten we er ook maar op hopen dat iedereen op tijd en veilig is waar hij/zij wil zijn. voor ons is het afwachten of het bezoek wel komt 2e kerstdag.......en groot gelijk ook. kvind het zelf ook eng op de weg. goed uitkijken allemaal.
Limburger,

Zit ook hier met een brok in de keel.

Dikke knuffel van mij!

Maaike,

Sneeuw? Wat is dat?

Hier niets tot weinig (tot nu toe)

Maar wel last van OV dat niet opt tijd rijd en dat is wel eens balen.

Afgelopen dinsdag was ik 17 uur vrij en was 19 uur thuis, stukje van 35 minuten!

Heb alle boodschappen in huis en ga lekker genieten van de kerstdagen!

Morgen naar mijn ouders en daar komt iedereen (behalve mijn zusje 2e jaar op rij) zwager en kids wel.

Zondag alleen want dan moet man werken op tankstation.

Vermaak me wel.

Vandaag nog even werken 12:30-17:15

FIJNE DAGEN IEDEREEN!!!
Ola partypeople!

Daar ben ik weer, terug van weggeweest!

Het zit erop en ik ben een viend rijker! (nee, niet dr Feskens,hihi)

Ik was me toch zenuwachtig, maar alle zusters enzo waren echt superlief en alles voor de operatie was een eitje... Voor niks zo druk gemaakt. (mocht trouwens mn onderbroekie aanhouden hoor!)

Maaaarrrr toen kwam ik bij en ik dacht dat iemand me in elkaar geslagen had... Ik had zo'n pijn in mijn maag! ik heb liggen kreunen en jammeren op de uislaapkamer. Toen ik me beter voelde ben ik naar de afdeling teruggegaan.

De nacht was verschrikkelijk, omdat ik dacht dat ik als ik naar de wc wilde wel zelf die klote benenopblaaspomp af kon koppelen zonder de zuster te roepen. Ik heb huilend op het belletje gedrukt. Weer morfine gekregen en toen wat geslapen.

Misschien ben ik een muts hoor, maar wannneer ik geen pijn heb wil ik ook geen pijnstillers... Heb ik wel geweten in de auto terug.

De dagen erna heb ik veel last gehad van het gas .. Vooral snachts. Ging er oppervlakkig van ademhalen. En slapen kon haast niet.

Elke dag gaat het wat beter. Gisteravond wilde ik perse naar mijn eigen huis.. (het is fijn als je ouders je opvangen maar thuis zijn is toch heerlijk) Vannacht in 1 keer doorgeslapen.

Op dit moment staat eten echt op een tweede plaats. Vooral omdat ik overal nog pijntjes heb. Maar het was de moeite waard.

Ik heb wel een soort gevoel dat ik een boer moet laten en die komt dan niet en doet is een erg vervelend gevoel. Herkent iemand dit?

Echt superlief dat jullie zo aan me gedacht hebben, maar ik had tot nu toe nog geen puf voor een laptop.
Heeee Spullie, daar ben je weer! Gelukkig! Ook fijne Kerst, meiske.

Het is dus wat pijn betreft een beetje tegengevallen? Dat is jammer. Maar die pijn verdwijnt ook weer. Wel erg fijn dat je afgelopen nacht goed sliep!

Wat ik maar niet begrijp is, dat toen mijn baarmoeder eruit ging, er geen oppompkousen aan mijn bed vastzaten en ik geen trombose spuitjes hoefde... En dat is toch net zo'n narcose en heftige operatie als een maagband of -verkleining. Apart.

Ik heb mijn eerste vreet-avond overleefd. Gisteravond met schoonouders en -familie naar de Griek geweest en ik ben er weer ingetrapt: hoofdgerecht én nagerecht. En dan tot vanmorgen veel te vol gevoel. Bah.

Spullie, rustig an. Geniet van de vooruitzichten van minder gewicht. En sterkte met de genezing!
spullie, fijn dat je dr weer bent !! echt jammer dat je zo'n pijn hebt gehad. hier roepen ze dat je dat meten moet aangeven,m dus dat stelt me wel gerust. en nu op naar al dis vallende kilo's.

wel voorzichtig wat eten he?

wens ik jullie allemaal fijne kerstdagen, met of zonder dat hapje extra.
Spullie,

Fijn wat te lezen van je!

Balen dat je zo pijn hebt gehad

Lekker bijkomen en paar goede nachten draaien.
1e kerstdag zit er alweer bijna op, wat gaat het hard!

Heb het supergezellig gehad en goed in kunnen houden met alle lekkers wat op tafel stond.

Wel wat gesnoept maar moet ook kunnen.

Hoor van vele anderen dat de 1e kerst met bandje/verkleining het moeilijkste is.
Hee Spullie

Fijn dat je er vanaf bent.Kreeg jij op de uitslaapkamer nog geen morfine dan,ik heb die daar nl al gekregen.Verder inderdaad gewoon hulp vragen als je het nodig hebt,en ze zijn daar zo lief het personeel allemaal.Gewoon toppie vind ik.

Nou lekker op gaan knappen en de kilo's gaan laten slinken,dan ben je de pijn snel veregeten.

Dat van dat boeren dat herken ik wel,maar dan langs de andere kant nl met windjes.dat duurt wel enkele dagen en dan zwakt dat ook weer af.

@Maaike.In BoZ zeiden ze tegen me dat ze die beenpompen allleen maar bij de bariatrische chirurgie gebruiken en verder helemaal nergens.Ik had zelfs ee zuster aan mijn bed die kwam van een andere afdeling en die had het nog nooit gezien,die stond te kijken of ze een nieuw wereldwonder zag.

Maar de griek heeft toch goed gesmaakt?Als je dan maar genoten hebt toch????Straks weer met frisse moed er tegenaan.

Ik ben tot nu toe de kerstdagen goed doorgekomen,op kerstavond had ik zelf een koud buffet gemaakt,dit was een beetje misvallen terwijl ik helemaal niet veel gegeten had.Ik denk iets te veel vet,kruidenboter,schepje satesaus,gevuld eitje en wat huzarensalade,al met al allemaal dingen waar vet in zitten.Na even te liggen zakte het allemaal weer.

Op 1e kerstdag gegourmet,wel twee stukjes vlees op met salade en wat gebakken groentjes en wat stokbrood.Nu gelukkig nergens last van gehad.

Nou dames nog en fijne 2 kerstdag,doei doei Saskia
nou nou sassika, ben jij je even te buiten gegaan !!!! ik moet nog...en heb dus wel iets meer gegeten. maar wel beleid merk ik. zoon en vriend hadden een maaltijd gemaakt met veel salades en gezond spul. niks frietjes , wel paprikasalade, witlofsalade en nog zo van alles, uien en pompoensoep, alles vers. die hadden na 2 dagen in de keuken gelukkig wel eer van hun werk. 1e kerstdag hebben we dan ook heel weinig gegeten, mn man en ik.vanmiddag komen mn ouders en broer (als het weer het toelaat) en ook nu weer; niet veel, wel lekker, en gezond. ik schrik van mezelf. Vandaag heb ik wel heel erg het gevoel dat ik volgend jaar ook muizenhapjes eet......maar gelukkig niet dat ik het er dus nu van moet nemen.

ik ben erg benieuwd hoe het iedereen hier vergaat, met of zonder ingreep, bij de ene groep in de praktijk, bij de andere groep in het hoofd.

brenda voel jij nog altijd je maagbandje in werking, of moet je nu ook zelf meer wilskracht inzetten dan voorheen? die mensen die ik trof bij de voorlichting en van maagbandje naar bypass gingen, gaven ook eerlijk toe dat ze zo ongeveer net zo(veel) aten als zonder bandje....dus wel eigen schuld dikke bult. en er was 1 jonge vrouw die het bandje afstootte. schijnt dus ook te kunnen.

volgend jaar om deze tijd hoor ik dus ook bij de club, en ga er dan vanuit trots op mezelf te zijn, al breekt me wel eens het zweet uit. khad net een doosje sushi in de handen en dacht...volgend jaar is 1 stukje misschien mijn hoofdgerecht...? en dan moet ik toch wel even slikken (met een lege mond) kben nog niet aangekomen, dus ik ga goed. fijne kerstdag nog vandaag.....
Allemaal fijne en gezellige 1e dag gehad en vandaag veel plezier met de 2e dag allemaal!

Sassika,

Dat was misschien iets teveel maar ook daar moet je mee om leren gaan.

Gelukkig zakte het daarna weer.

Majesteit,

Geniet er nog maar lekker van.

Heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik al wachtte op een datum.

En je bent zeker trots volgend jaar

Merk zelf nog wel de werking.

Paar hapjes en ik zit vol.

In kilo's gaat het niet hard maar merk het wel heel goed aan mijn broeken, dus cm'ers wel.

Is het in Januari nog zo dan ga ik proberen mijn afspraak vervroegen. Volgende afspraak is anders in maart 2011.

Kan zo bellen/mailen en dan plant ze eerder een afspraak.

Dan maar even bijspuiten.

Mijn doel is toch wel rond mijn operatiedatum (02-03-2010) onder de 3 cijfers te komen, mooi doel al zeg ik zelf
Dag, ik wil iedereen even een gelukkige kerst wensen.

@ Spullie, goed om te lezen dat het goed gegaan is, erg hè die pijn in je maag. Ik had daar vlak na de operatie ook last van. De volgende dag was het gelukkig weg en ik heb verder geen napijn gehad. Ik heb ook maar 1 zetpil genomen omdat ze aandrongen maar daarna niets meer nodig gehad.

Wij hebben gisteren de steengrill aan gehad, was erg lekker. Ik kon zowaar 4 stukjes vlees op en een half sneetje stokbrood. Verder nog een paar schijfjes komkommer en een klein stukje ananas. Toen zat ik echt vol. 's Avonds nog een cappuccino van manlief gekregen en een Leonidas bonbon opgepeuzeld. Was allemaal erg lekker maar ik zat snel vol. 't enige waarmee ik uit moet kijken is popcorn. Ik krijg dan geen signaal dat ik vol zit dus daar moet ik uit mijzelf mee stoppen.

Voor iedereen nog een fijne 2e kerstdag en laat het jullie smaken.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik zit hier een heerlijke nachtdienst uit te zitten... Bijna geen volk en wat er komt is jeugd die lazarus en onbeschoft is. Bah!

Om ook maar even over eten door te gaan: wij hebben gisteren gegourmet. Véél te veel vlees gekocht. Maar we zijn om half 7 begonnen en pas om een uur of 10 opgehouden. Ik heb me (gelukkig) niet over-eten. Gewoon lekker doorgepeuzeld. Weinig brood genomen, gewoon vleesjes waar ik zin in had en wat rauwkost. Mmmm. Wél veel te veel wijn gedronken, redelijk ongemerkt. Dus vandaag beetje duf...

Vandaag heb ik de restjes vlees nog gebakken en wat huzarensalade erbij. Gewoon een normale portie. Niet teveel en niet te weinig.

Ik ga straks mijn hoofd neerleggen en de oogjes toemaken, vrees ik. Dit is niet leuk werken.

O ja, volgend jaar zit ik hopelijk ook vol van 2 stukjes vlees!!! Geweldig lijkt me dat! Met zo weinig eten toch een vol gevoel.

Morgen ga ik weer aan het balansen en op tijd eten. Als ik ontwaakt ben tenminste. Nu zit ik trouwens ook al met een lekker frisse beker karnemelk.
quote:Maaike1962 schreef op 27 december 2010 @ 00:08:

O ja, volgend jaar zit ik hopelijk ook vol van 2 stukjes vlees!!! Geweldig lijkt me dat! Met zo weinig eten toch een vol gevoel.

Morgen ga ik weer aan het balansen en op tijd eten. Als ik ontwaakt ben tenminste. Nu zit ik trouwens ook al met een lekker frisse beker karnemelk. Hier wil ik nog even op reageren. 't is best wel moeilijk hoor om de balans te vinden. Ik wil niet klagen. Je mond vraagt soms om meer want het smaakt zo lekker maar je maag zegt: ho maar, want ik zit vol. Gelukkig gaat dat wel steeds beter en ik hoop dat het gewoon wordt om te stoppen als je vol zit en dat je mond niet meer wil.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
O ja, dat snap ik best. Maar ik bedoel MIJN balans, na de feestdagen. Omdat ik erg onregelmatig werk, moet ik me (een jaar voor de operatie, als het niet langer is) gaan aanwennen om regelmatig en 6x per dag te eten.

En dat dan ook nog eens op redelijk vaste tijdstippen... Verder bedoel ik met balansen ook, weer terug naar het strengere regime: niet snoepen, weer minder vet, geen alcohol, etc., etc.

Je zult mij nooit horen zeggen, dat het alleen maar makkelijker wordt, met een hulpmiddel! Zeker in het begin zul je een nieuwe manier van hoofd-buik coördinatie moeten gaan vinden. Ik heb dan ook grote bewondering voor jullie.

Maar ik wil het ook heel erg graag! Ik wil ook die ellende van teveel in je mond steken en er ziek van worden.

Want dat betekent, dat mijn heupen, rug en knie minder zeer gaan doen. En dat ik geen bloeddrukpilletjes meer hoef na verloop van tijd. En de ouderdomsdiabetes enorm afneemt, evenals de kans op hart- en vaatziekten.

Waartoe ik al net zoveel pogingen heb ondernomen, als iedereen op het forum, het op een 'normale' manier kwijt te raken, dat overgewicht....

En ik besef bijzonder goed, dat ook mét het hulpmiddel, het pad niet over rozen zal gaan!

Kortom, het ging over mijn balansen, nog zonder operatie. Het was absoluut geen negatief commentaar naar jullie "al geopereerden" toe!
goedemorgen!

Zo, hebben jullie kerst allemaal overleefd? Daar zijn we weer ff een jaartje vanaf. Ik voelde me niet echt zielig maar het was allemaal wel erg ongezellig. Ik heb overal 1 minihapje van genomen. Niet omdat ik honger had, maar je zit er anders maar zo naar te kijken.. hihi.. Ik merk dat iedereen het zielig voor mij vindt. Best raar hoor, je hebt geen honger.. allemaal lekkers op tafel en ik eet niks. Omgekeerde wereld.

De pijn neemt iedere dag wat af. Voel me steeds beter. Alleen dat slapen is nog niet echt een feest. Ik slaap 6 uurtjes. Op mijn rug, terwijl ik een buikslaper ben.

@ maaike.. echt een gedoe joh, die spuitjes en die kousen. Ik moet zeggen dat die kousen al snel aan de kant lagen. Ze rolden naar beneden en als je je dan al niet zo top voelt is dat echt zoooo irritant. Ik woon 4 hoog zonder lift dus bewegen doe ik wel. Vandaag mijn laatste prikje gehad. Daar ben ik mooi vanaf.

@ majesteit.. Toen ik bijkwam en klaagde over dat ik zo'n pijn had dan gaven ze me wat. Ze sturen je pas weer naar de afdeling als de pijn weg is. Een geruststelling idd.

Heti s supergoed dat je er al zo mee bezig bent hoor! En nu zit die rem nog niet op je maag. Straks wel. Dat scheelt enorm!

@ Brenda.. Mooi, ik heb mijn eerste kerst dan al gehad!

@ Sassika.. Ik had al wel morfine gehad hoor op de uitslaapkamer. Toen ik de pijn een 4 gaf mocht ik weg. Ik lag daar maar te brabbelen toen ik bijkwam, haha,, Als ik eraan terugdenk..hihi. Ik voel me net opgeblazen in mijn buik. Boertjes komen er niet uit en die lucht voel ik zo naar mijn darmen zakken. Ik denk dat ik daarom ook helemaal geen hongergevoel heb. Nou ja, mooi. Daar ging ik voor!

@tbl.. Alvast fijn om te weten dat popcorn niet fijn is om te eten. Ik wil van de week naar de bios.. Geen popcorn dan.
hoi meisjes, Pudding hier. Ik heb een behoorlijke dieetdip achter de rug, na 4 cc geen resultaat en dus teruggeweest naar de chirurg nog een cc bijgespoten en ik vind het vreselijk maar ik merk er nog steeds niets van. dus in januari weer een ritje naar het ziekenhuis :( ik moet dus zelf een dieet vol zien te houden en dat vind ik moeilijk, getver. goednieuws is er ook ik ben toch 8 en een halve kilo afgevallen. Heb net de kertsdagen uitgezwaaid.

ik lees dat Spullie inmiddels ook geopereerd is!

ik ga snel even teruglezen en zal mn best doen regelmatig te posten hoor!

hoe is het trouwens in het zuiden met de sneeuw? hier dooit het als een gek, geen elfstedentocht vrees ik ;)
Mooi, iedereen dus aardig goed de kerst doorgekomen. wij hebben gisteren een kant/klaar diner gehad, oftewel klaargemaakt door de supermarkt. en we hebben gesmuld. dat ga ik zeker volgend jaar weer doen (voor de rest dan) kwesties van scholtel mooi opmaken, en de oven aanzetten.

en ja spullie, dat vermoed ik ook, dat ik er volgend jaar een beetje voor spek en bonen bij zit, maar met dezelfde gezelligheid ben ik al tevreden. heerlijk een tafel vol mensen, daar kan ik echt van genieten. en heb dit jaar steeds niet dat ene extra hapje erbij gepakt en dat voelde wel goed. niks helemaal volggegeten, maar gewoon lekker. en dat moet met een paar kleine stukje ook kunnen.

spullie bedankt voor je geruststelling, ik hoor teveel verhalen van de andere (verpleegkundige) kant. Hoe patienten zich aan kunnen stellen. ineens zich helemaal hulpeloos opstellen, en dan de verpleging vragen om te helpen ze rechtop te zetten enz, laat ik zeggen allerlei onnozele dingen. slecht voor de ruggetjes van de zusters. dingetjes die je als patient makkelijk zelf kunt. Fijn in elk geval dat je zo opknapt. Brenda, ik hoop met je meer om onder die 3 cijfertjes te komen !!! dat is een zeer gedenkwaardig moment. Hoe mag je jezelf dan verwennen? massage? nieuwe jurk/broek/bloes? spannend hoor.
quote:Maaike1962 schreef op 27 december 2010 @ 03:21:

O ja, dat snap ik best. Maar ik bedoel MIJN balans, na de feestdagen. Omdat ik erg onregelmatig werk, moet ik me (een jaar voor de operatie, als het niet langer is) gaan aanwennen om regelmatig en 6x per dag te eten.

En dat dan ook nog eens op redelijk vaste tijdstippen... Verder bedoel ik met balansen ook, weer terug naar het strengere regime: niet snoepen, weer minder vet, geen alcohol, etc., etc.

Je zult mij nooit horen zeggen, dat het alleen maar makkelijker wordt, met een hulpmiddel! Zeker in het begin zul je een nieuwe manier van hoofd-buik coördinatie moeten gaan vinden. Ik heb dan ook grote bewondering voor jullie.

Maar ik wil het ook heel erg graag! Ik wil ook die ellende van teveel in je mond steken en er ziek van worden.

Want dat betekent, dat mijn heupen, rug en knie minder zeer gaan doen. En dat ik geen bloeddrukpilletjes meer hoef na verloop van tijd. En de ouderdomsdiabetes enorm afneemt, evenals de kans op hart- en vaatziekten.

Waartoe ik al net zoveel pogingen heb ondernomen, als iedereen op het forum, het op een 'normale' manier kwijt te raken, dat overgewicht....

En ik besef bijzonder goed, dat ook mét het hulpmiddel, het pad niet over rozen zal gaan!

Kortom, het ging over mijn balansen, nog zonder operatie. Het was absoluut geen negatief commentaar naar jullie "al geopereerden" toe!

Weet ik wel dat het geen negatief commentaar was. Ik bedoelde alleen dat het soms wel moeilijk is om te stoppen met eten ook al zit je vol. Je mond 'schreeuwt' dan om nog een hapje want het is zo lekker. Ik vind het zo knap van mensen (zoals bv. mijn zus) die gewoon kunnen stoppen omdat ze dat willen. Ik heb gewoon een heel rigoreus middel nodig gehad. Ik ben hartstikke blij met mijn maagverkleining en het gaat ontzettend goed met eten maar soms willen mijn smaakpapillen meer en dat is lastig.

@ Spullie, ik vind popcorn juist hartstikke fijn om te eten, alleen krijg ik hiervan in tegenstelling tot ander eten geen 'vol' signaal en kan ik dus doorschransen. Dat wil ik niet dus dan moet ik oppassen. Veel plezier in de bios, naar welke film ga je?

Volgend jaar zit je er niet voor spek en bonen bij hoor, Dan ben je al helemaal gewend aan het nieuwe regime en dan kun je gewoon wat eten, minder dan je nu gewend was maar meer dan je nu denkt. Ik vond dat ik nu ook al veel op kon.

Zo, nu ga ik weer verder werken. Ik werk nu 2 uurtjes per dag thuis om er weer in te komen.
Hoi meiden

Geluukig de kerst is weer voorbij. Fijn voor degene die de stop hebben of geen ruimte hebben om te eten maar ik merk nog steeds ...ggrmmm...geen bal van de opspuitingen.

Ik had hoop op dat het wel eraan zat te komen omdat ik moeite kreeg met verse broodjes maar ook dat is niet meer. Dus vooralsnog nog steeds op eigen houtje en is mijn bandje nog steeds geen hulpmiddel als waar het voor zou moeten dienen. Ik kan je zeggen, dat gaat erg tegenstaan nu. Immers heb dat ding niet voor niets genomen en nu moet ik nog steeds dieten om niet aan te komen.

Ik heb de verpleegkundige ook al gemaild omdat ik het ff zat ben en dat ik door de bomen het bos niet meer zie met dat gedieet. Moet wel dieeten want anders gaat en past alles er nog steeds in als voorheen. En dan laat ik alle calorieen al staan en snoep niet.

Ik denk dus dat ik een van de mensen ben bij wie dit niet gaat slagen...............

Ik merk een beetje aan pudding dat wij samen de niet goed lopende zijn als het gaat om bandje, vol zitten en afvallen.

Balen, ik had graag gezien dat ik na 2 stukjes vlees vol zat............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven