Oud en Nieuw alleen met mn vader, wat te doen?

27-12-2010 21:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik (29 jr) ben met oud en nieuw alleen thuis met mijn vader. Nu hebben we eigenlijk niet zoveel zin om elkaar de hele avond maar aan te zitten staren (ben al de hele week bij hem thuis dus het is ook niet zo dat we elkaar nog hele verhalen te vertellen hebben).

Hebben jullie nog leuke ideeën om het een beetje een leuke avond te laten zijn?
Spelletje doen, oude fotoboeken/filmpjes kijken, gewone film kijken, uitgebreid eten (gourmetten of fonduen ofzo)
De buren uitnodigen?
Spelletjes doen en gourmetten hebben we afgelopen weekend al gedaan. (met veel plezier overigens...)

Ik denk dat ik wel uitgebreid voor hem ga koken (vind ik leuk en is leuker om voor iemand te koken dan alleen voor mezelf).

Oude foto's is misschien ook wel leuk.. staat al een tijdje op de agenda maar ik denk dat broertje en zusje daar ook wel bij willen zijn.

Weet iemand wie de oudejaarsconference doet dit jaar?
Waar houden jullie van? Hoe is jullie band? Is samen uitgebreid koken/eten een optie? Film kijken? Oliebollen bakken? Spelletjes?
Monopoly uitspelen
uit eten gaan. Ook gezellig
Wat een hooggespannen verwachtingen heeft iedereen toch van dat soort dagen en wat wil men toch graag geforceerde gezelligheid afdwingen.

Kijk tv, draai muziek, doe een spelletje, zuip en eet je klem,.... meer goeie ideeën ga je denk ik niet krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
We hebben een hele goede band.

Buren is geen optie (zijn bejaard en weinig contact).

Wat zijn leuke spellen om met zn 2en te doen? Afgelopen weekend hebben we verscheidene spelletjes gedaan maar daar heb je toch meer mensen voor nodig.

Denk dat uitgebreid koken sowieso wel leuk is.
Oude films kijken die je vader altijd nog een keer wilde zien?

Er zijn zat programma's om te kijken op tv.

Spelletjes is al geopperd.

Koken ga je al doen.

Misschien kun je nog iets samen maken, het toetje, de oliebollen, cocktails?

Of zoals ook al gezegd, nodig nog paar mensen uit?

Weet niet of er nog mensen beetje in de buurt wonen, anders kan je misschien nog bij wat familieleden langs gaan in de loop van de avond. Rondje door de buurt is sowieso leuk om 12 uur.

Spelletjes voor 2 personen zijn er zat. Misschien kun je nog even langs de winkel en een nieuwe kopen?

In ieder geval eentje die leuk is vanaf 2 spelers.

Kaartspelletjes vind ik altijd wel leuk om te doen. Hoeft niet ingewikkeld te zijn toch
Oudejaarsconference wordt dit jaar gesproken door Guido Wijers.
Scrabble, monopoly, zeeslag, mens erger je niet, dammen, schaken, trivianten, rummykuppen, triktrak, ..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sneeuwpop22 schreef op 27 december 2010 @ 22:10:

We hebben een hele goede band.

Buren is geen optie (zijn bejaard en weinig contact).

Wat zijn leuke spellen om met zn 2en te doen? Afgelopen weekend hebben we verscheidene spelletjes gedaan maar daar heb je toch meer mensen voor nodig.

Denk dat uitgebreid koken sowieso wel leuk is.Triviant, je hebt een interactieve versie met dvd.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:sneeuwpop22 schreef op 27 december 2010 @ 22:10:

Wat zijn leuke spellen om met zn 2en te doen? Natuurlijk de klassiekers schaken, dammen, go, maar ook wie is het, vier op een rij, kolonisten van catan kaartspel en vast nog veel meer als je even googelt.
spellen voor 2 spelers:

http://www.elcheapo.nl/bordspel/max_2_spelers/
Carcassonne kan prima met z'n tweeën!
Ga lekker samen sushi maken, leuk om te doen.

Woon je in de stad, anders kan je de eerste de beste buurtkroeg binnen stappen, krijg je de meest leuke avond.

Op NL 1 is Erik van Muiswinkel en het Jack Spijkermanteam zeg maar als conference.
Guido Weijers is op tv.
quote:amalia schreef op 27 december 2010 @ 22:20:

Op NL 1 is Erik van Muiswinkel en het Jack Spijkermanteam zeg maar als conference.

Ja, daar kijk ik echt naar uit, die zijn zo ongelooflijk grappig, dat mag ik niet missen.

TO, als je je vader wilt zien schateren, zap dan op oudejaarsavond naar Nederland 1.
Singstar
quote:Mac123 schreef op 27 december 2010 @ 22:35:

SingstarHihihihi.. we hebben hem met Kerst al aan de Just Dance op de Wii gekregen..
Oh, wat geweldig deze mogelijkheid! Mijn vader is 4 jaar geleden overleden en ik mis hem zo...

Wat wij hadden gedaan (waarschijnlijk) is de top2000 kijken op tv, happie/snappie erbij en kletsen, maar ik lees dat jullie na een week inmiddels alles wel verteld hebben. Mijn vader kon altijd fantastische verhalen vertellen over muziek, dus vandaar dat zo'n avond niet lang genoeg zou kunnen duren.

Samen koken lijkt me heel gezellig! Lekkere hapjes maken voor 's avonds, oliebollen bakken en tussendoor spelletjes of (als jouw vader ook zo is) de top2000 kijken/luisteren.
Top 2000 is zeker een goede optie.. we hebben gisteren nog de intro quiz op de site van de top 2000 gedaan.

Mn moeder is helaas vorig jaar overleden dus ik weet wat je bedoeld met het gemis.
Wat doen jullie morgenavond dan? Dat kan de 31ste toch ook, en dan om kwart voor twaalf de tv aan op de klok..
quote:sneeuwpop22 schreef op 27 december 2010 @ 22:40:

Top 2000 is zeker een goede optie.. we hebben gisteren nog de intro quiz op de site van de top 2000 gedaan.

Mn moeder is helaas vorig jaar overleden dus ik weet wat je bedoeld met het gemis.

Dan is het helemaal fijn dat jullie zo'n goede band met elkaar hebben. Die heb ik gelukkig met mijn moeder ook.

Top2000 is trouwens echt heel erg leuk. Er is op oudjaarsavond op ned.3 een avondvullend programma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven