Uitgerekend augustus 2011

06-12-2010 14:40 1184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren kwam ik erachter dat ik zwanger ben! Het is mijn tweede zwangerschap, maar mijn eerste kindje. Ik wil nog niet aan de grote klok hangen dat ik zwanger ben (alleen wederzijdse ouders weten het), vandaar dat ik dit topic open (anders kan ik m'n mond niet houden...)!

Zijn er nog meer meiden die net als ik in augustus 2011 zijn uitgerekend? Kom dan hier gezellig kletsen!!!

NicknameLeeftijdKind.UitgerekendWat wordt het?BijzonderhedenLoessm2714/8jongen-bluebird3019/8--Sakenigiri34110/8Meisjenekplooimeting 4/2 (uitslag 8/2)gerlanda?217/8-wendy8228117/8meisje-clarabella29117/8meisjeecho 7/2battleangel7631120/8Jongennekploometing 10/2Poeszie30121/8-helly32222/8-jill8525122/8meisje18-2 echoAssie7832123/8meisjeecho 7-2Drenthegirl27123/8meisje-biancapink23124/8meisje-lou7634224/8echo 19/1marije8129124/88-2 echobabydolly23126/8meisjeecho 28/1an8624126/8-fachat32327/8jongen-stephanietjeG?27/8echo 3-2passiebloem27129/8-leeuw1035330/8echo 8/2
welkom, nieuwe zwangeren!

Wij hebben vanmiddag de ouders, schoonouders en mijn broer ingelicht. Zusje met haar man waren er ook, zij wisten het al en hadden een paar dagen met moeite hun mond gehouden. Vooral mijn ouders moesten echt even bijkomen van het nieuws, aangezien ze eergisteren nog hadden gehoord dat mijn zusje zwanger is . Iedereen was heel erg blij en enthousiast, zo leuk. Ik wil nu verder nog wachten met vertellen tot na de termijnecho (vrienden) en na 12 weken (werk), maar we zien wel hoe het loopt aangezien de komende dagen vrienden langskomen die we door de afstand maar een paar keer per jaar zien. Wel erg leuk om het 'live' te vertellen.
Ha Luaska! Ja vakantie was fijn, jammer dat het weer over is.

Voel me verder wel goed. Vooral heel erg moe nog en pijnlijke borsten. Verder niet echt klachten er bij gekregen

@ Leeuw: Ben je zelf ook in augustus geboren?
Hallo Allemaal,

Ik ben ook zwanger en uitgerekend op 14 augustus. Ik weet het net sinds vorige week donderdag. Afgelopen woensdag een echo gehad en ben 6 weken zwanger ongeveer.We konden het hartje al zien kloppen! Dat was heel bijzonder. Aangezien we hier 21 maanden over gedaan hebben (zie mijn post op laatste pagina 11 maanden en nog niet zwanger topic voor het hele verhaal) waren we zo ontzettend blij dat we het deze kerst aan de familie hebben verteld. Als het al fout gaat dan hebben we meer troost is ons motto En we vieren in elk geval dat we zwanger zijn!

Ik merk absoluut dat ik zwanger ben. Heb steeds kleine prikjes onderin mijn buik alsof ik ongesteld moet worden en ik kan niet meer op mijn buik slapen omdat mijn borsten zo zeer doen :( Ook zijn mijn darmen aardig overstuur. Heb begrepen dat dit normaal is en heb er ook niet verschrikkelijk last van. Maar alles bij elkaar voel ik me wel anders

En dolgelukkig :D Dat natuurlijk als voornaamste! Na bijna 2 jaar was dit niet meer verwacht en o zo welkom Ik zit nu al de hele tijd tegen mijn buik te praten haha. Dat kleine mensje binnenin, ik kan het nog niet geloven!
@ginger13: wat ontzettend gaaf dat het "eindelijk" gelukt is om zwanger te worden en dat je al een kloppend hartje gezien hebt. Dat maakt het wel echt. Wel snel al een echo bij 6 weken. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

@poeszie: nee, ben n steenbok maar mijn voornaam en leeuw hebben met elkaar te maken

Onze zoon was op 20 augustus (2005) uitgerekend (en pas op 3 sept geboren...) en mijn dochter was op 10 augustus (2007) uitgerekend. Grappig dat het nu weer augustus is. Vraag me af of dat toeval is??? Of zou ik in een bepaalde maand meer vruchtbaar zijn???

Ik heb een heerlijk rustige kerst achter de rug. Wilde dit nieuwtje nog voor me houden want nog wel erg vers. Mijn vader had zeker te weten in de gaten dat ik mijn wijn liet staan. Dus die zal wel wat vermoeden.

Iedereen fijne dagen achter de rug? Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan want zo'n miskraam gaat je niet in de koude kleren zitten. Zeker niet in deze periode... @sha_la: heel veel sterkte!
@leeuw10: Ik heb gewoon mazzel gehad, er was een beetje paniek hoe lang ik al zwanger was aangezien ik alles (behalve in een achtbaan rijden en drugsgebruiken) heb gedaan wat niet mag als je zwanger bent. (roken, drinken, rauw vlees eten, snowboarden, autoracen noem het maar op) En vanaf september helemaal niets meer heb bijgehouden. Kon dus september-oktober-november allemaal wel zwanger zijn. Dus direct door naar echo. En zo hebben we een mooi vroeg kijkje gehad wat je normaal niet krijgt. Heel bijzonder
@ginger13: het zijn in ieder geval leuke 3 maanden geweest, zo te lezen!

Heb net met gyneacologie gebeld en een afspraak voor echo + intake gepland op vrijdag 14 januari. Spannend.

Ik hoop zo dat het goed gaat want de zwangerschapssymptomen zijn maar heel af en toe aanwezig...
Ik ben een paar dagen niet online geweest en wat is er toch veel geschreven. Gezellig!

@shala Sterkte

@Helly weet je al of je in week 7 echo een echo kan krijgen?

Ik duim voor je!

Hier nog niet veel andere kwaaltjes, soms 's nachts misselijk en zo nu en dan nog steekjes.

Gisteren hebben we het aan mijn ouders verteld en dat was zeer emotioneel. Ik heb ze nog nooit zo blij gezien, heel erg leuk. Ook fijn dat ik het nu met m'n moeder kan delen.
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even.

Sha_la: wat een vervelend nieuws!!! Heel veel sterkte en hopelijk is het snel weer raak.

Alle nieuwe zwangeren: welkom!!

Wij hebben het met kerst tegen onze ouders, broers, zussen verteld.....en dat viel goed! We waren helemaal ontroerd, blij, etc. Hopelijk blijft de zwangerschap goed gaan. Ik voel me nu in ieder geval goed en ben vanaf vandaag in de bussen voor MvM aan het plassen

18 januari hebben we de intake bij de verloskundigen (9 weken en een beetje), daar krijgen we een verwijzing voor een echo. Het valt me wel op dat veel meiden veel eerder een eerste echo hebben.....zou wel fijn zijn om al iets eerder dan tussen week 10-12 voor het eerst iets van zekerheid te hebben
Hallo allemaal,

Ik wil even de aandacht vestigen op het volgende:

Ik lees ook mee in het onderwerp "11 maanden en nog niet zwanger." Dit omdat het bij mij ook niet gemakkelijk is gegaan. Nu ik zwanger ben heb ik heel erg makkelijk de keuze kunnen maken voor moedersvoormoeders simpelweg omdat ik graag anderen

in dezelfde positie ook wil helpen. Ik wil jullie allemaal vragen een kijkje te nemen op: http://www.moedersvoormoeders.nl/ en je aan te melden! Kleine moeite, groot resultaat!!!

Ook staat er een geweldige teller waar je je gratis voor aan kunt melden. Berichtje uit je buik, dan krijg je elke week een email met een filmpje waarin je kunt zien hoe groot je kindje is.

Neem de moeite, meld je aan en help andere vrouwen ook moeder te worden!!
@Sha_la: heel veel sterkte!

zelf kan ik alleen maar aftellen naar 3 januari, pfff wat kunnen die dagen toch lang duren. Ik voel mezelf net een ongeduldig kind dat in een overvolle snoepwinkel het lekkerste snoepje niet kan uitkiezen omdat de winkel gesloten is.

Nu wil ik alleen die echo laten maken, maar moet ik wachten, wachten wachten.
Welkom nieuwe zwangeren!

Het wordt hier al gezellig druk! Hoe gaat het nu met jullie, al wat meer zwangerschapsverschijnselen?

Ik heb nog steeds erg pijnlijke borsten en wat steekjes in mijn buik.

Met kerst hebben we het ook verteld aan de schoonfamilie en mijn broer. Ze reageerder allemaal erg leuk. Al viel het kwartje soms wat laat...

@ bleubird: ik kan ook niet wachten tot we een echo krijgen hoor! Je hoeft nog maar 1 week te wachten ik nog 2! Spannend hoor!
Hier nog niets verteld met kerst. Mijn beste vriendin weet het en doordat ik wat vrienden van Viva heb opgedaan, weten zij het inmiddels ook . Ik denk dat mijn moeder het wel leuk vind, maar dat mijn vader zo zijn bedenkingen zal hebben (waar begin je aan...). Had daar met kerst nog niet zo'n zin in en ook omdat we het onze andere kinderen nog niet willen vertellen, wachten we gewoon nog ff af! Met een derde kind zijn de reacties toch anders als bij een eerste of tweede. Je moet je bijna gaan verantwoorden.

ik heb niet heel veel last vd zsverschijnselen, ik vind bepaalde dingen niet lekker meer, mijn borsten zijn ietwat gevoelig en heb wat krampen in de buik en ben moe. Maar vind niet dat ik mag klagen. Bij de eerste veel meer klachten, bij de tweede ook bijna niks!

Ik zal dadelijk MvM gaan bellen! Vk bel ik volgende week pas.

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!
Ik plas sinds vandaag ook in een kannetje! inderdaad heel belangrijk moeders voor moeders.

Ik heb gister de verloskundige gebeld en zit daar 11 januari voor een intake. Als de echo die ik een paar uur daarvoor heb op 11 Jan in het ziekenhuis tenminste goed is natuurlijk... En dan met ruim 11 weken weer een echo bij de verloskundige op 2 februari
Mag ik ook nog aansluiten? Ik ben vandaag voor mijn eerste echo geweest en weet sinds 8 december dat ik zwanger ben.

Voor de tabel:

Ik ben 30 jaar, getrouwd en nu vandaag 7 weken zwanger van mijn eerste kindje na mijn eerste IVF poging.

Dinsdag 28 december eerste echo en 6 december gynaecoloog (daarna vk?)

uitgerekend 15 augustus.

Zie mijn topic: http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m8073090

Het is zo gek, een kloppend hartje in de maak te zien op een echo apparaat. Ik moet heel erg wennen aan het idee dat ik zwanger ben en ben ook erg voorzichtig. Ik heb de afgelopen dagen dit topic gelezen en zag dat ik niet de enige ben met onzekere gevoelens, gelukkig! Ik heb gewacht hier te schrijven omdat ik eerst de wachtweken had na de terugplaatsing en toen de eerste echo wilde afwachten om te kijken of het echt waar was.
echt leuk allemaal die zwangeren!

Ik vind het heel spannend allemaal, ook omdat je er nu nog niet zo heeeeel erg veel van merkt..dan hoop ik maar dat het allemaal goed gaat....ben ook heel benieuwd naar de intake...wat k daarvan kan verwachten...het duurt een uur! en ik hoop dat ik dan snel voor de eerste echo mag...

Nog steeds last van mn borsten en soms steken in mn buik en moe! Gelukkig niet misselijk!
Gefeliciteerd Zuurtje! Ik kende je topic inderdaad. Het is extra bijzonder als het lang heeft geduurd!
Zuurtje: heel bijzonder! Ik moet ook nog steeds wennen aan het idee. Van mij mochten de 1e 12 wkn wel voorbij zijn....

Ik doe al mee voor MVM, ze zijn alleen de bussen vergeten op te halen......

Behalve zere borsten geen klachten!
Ik heb al ff niks meer geschreven maar ik ben er nog. Ik ben al een week ziek en ga morgen naar de huisarts, ik hoop dat hij iets voor me kan doen. Het is ook lastig want in hoeverre hebben de zwangerschapskwalen invloed op mijn ziek zijn?

We hebben het met kerst wel tegen onze ouders verteld, die reageerden erg blij. In het weekend vertellen we het de rest van de familie en vrienden, ik ben dan 8 weken zwanger. Ik hoop alleen dat ik me dan beter voel, want ik straal nu niet echt blijdschap uit.
Hebben jullie veel klachten, ik heb alleen zere borsten. Dat baart me eigenlijk wel zorgen.....
Je hoeft niet perse allerlei klachten te hebben volgens mij hoor! Er zijn zat vrouwen die zwanger zijn en niks merken.

Ik heb ook zere borsten, vooral in de kou.

Sinds vanmiddag veel buikpijn, mijn darmen spelen echt op. Naast darmkrampen de afgelopen dagen, vandaag steken en het idee dat er van alles in de weg zit (bij wijze van spreken dan). Alsof mijn darmen druk bezig zijn met herschikken of zo. Maar volgens mij kan dat nog helemaal niet.
tijdje nix geschreven maar ik ben er nog hoor :-)

lees vaak wel mee als ik snachts wakker wordt....

voor de rest van de week heb ik onwijs veel geslapen echt niet normaal heb denk van zo'n hele dag maar 5 uurtje mee gemaakt en de rest op bed gelegen .... nu gaat het wel iets beter heb vandaag al geen middag dutje meer gedaan dus ben benieuwd hoelaat ik vanavond in slaap val :-D

verder heb ik al best gegroeide pijnlijke borsten....(gister leek het wat minder te worden...pff gelijk weer allerlei dingen die door je hoofd spelen) maar vandaag doen ze "gelukkig" weer behoorlijk zeer haha...

vorige week de hele week onwijs misselijk geweest alleen dat is sinds een paar dagen weg gebleven....

ik kan niet wachten tot mijn eerste echo pff het duurt nog zo langggg.....

voor in de tabel: ik ben 23 jaar.....
Hallo allemaal weer, en welkom nieuwe zwangeren!

Mijn darmen lijken ook ' in de weg' te zitten de laatste dagen. En vandaag had ik wel erg felle steken in mn buik, zo erg dat het me angstig maakte. Ik las dat het vrij normaal was... maar ik vind het toch een beetje eng..

Verder nog steeds zere borsten. Niet erg misselijk, maar met vlagen wel raar gevoel. Dan heb ik best honger, en weet ik dat ik moet eten, maar als ik dan het eten klaarmaak, staat het me tegen. Of ik voel me na een paar happen alweer vol.

Raar dat lichaam dat zo zn eigen wil heeft opeens.

X

Marije
Ik ben 7 weken zwanger en gisteren op de bowlingbaan kreeg ik ineens een soort `plopjes` in mijn buik. Mijn man moest er om lachen en deed het af met dat ´ie het waarschijnlijk erg leuk vond op de bowlingbaan en aan het zwemmen was. Maar overal waar ik lees wat een baby doet met 7 weken staat bij dat hij zo miniscuul is dat je hem echt niet kan voelen. Mijn darmen waren het ook niet, dit zat echt onderin mijn buik in mijn baarmoeder. Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad?
Wat wordt er veel gepost! zelf heb ik 2 drukke weken achter de rug, we zitten nog midden in een verbouwing en natuurlijk de kerst...

We hebben het de familie met kerst verteld en iedereen was super blij. aan "mijn" kant is het het eerst (klein)kind, dus was wel speciaal!!

Ik begin 3 jan met mvm. En 20 jan. heb ik de eerste afspraak met de vk.

Heel spannend allemaal! Heb eigenlijk weinig last van klachten. Had vorige week nog wel erg zere borsten, maar dat wordt steeds minder. Wel heb ik af en toe wat steekjes/krampjes onder in mijn buik. Ben 2 dagen misselijk geweest, maar dat is nu ook over. Gelukkig. Maar daardoor ook weer een beetje raar. Soms spookt het door mijn hoofd dat het niet goed gaat etc.... Word soms moe van mezelf!!!

Aan alle nieuwe zwangeren: Gefeliciteerd!!!!
quote:marije81 schreef op 29 december 2010 @ 19:19:

Hallo allemaal weer, en welkom nieuwe zwangeren!

Mijn darmen lijken ook ' in de weg' te zitten de laatste dagen. En vandaag had ik wel erg felle steken in mn buik, zo erg dat het me angstig maakte. Ik las dat het vrij normaal was... maar ik vind het toch een beetje eng..

Verder nog steeds zere borsten. Niet erg misselijk, maar met vlagen wel raar gevoel. Dan heb ik best honger, en weet ik dat ik moet eten, maar als ik dan het eten klaarmaak, staat het me tegen. Of ik voel me na een paar happen alweer vol.

Raar dat lichaam dat zo zn eigen wil heeft opeens.

X

Marije

Heel herkenbaar!

Gisteren de hele middag en avond buikpijn gehad, ook een soort steken.

Alsof mijn darmen aan het herschikken zijn maar ik voelde dat het gewoon veel lucht was die in de weg zit.

Dus: scheetjes laten mag en lucht echt op en doet de pijn minder worden.

(sorry voor de details).

Vandaag was het weer over trouwens, alhoewel mijn darmen wel lastig blijven doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven