Huwelijksreis

24-12-2010 19:33 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
ja ik denk ga naar Cuba.

nog net even (zolang hij nog leeft) apart

Daar gaan jullie iets ervaren, wat er nog weinig is in deze wereld.

Maar zonder dat alles is het een geweldig land, een heerlijk klimaat, weinig onrust en een geweldig vakantieland.
Wij zijn vorige week terug gekomen van onze huwelijksreis. We zijn naar Bali geweest en hebben daar in 4 verschillende hotels geslapen. Het land vind ik heel dubbel. Aan de ene kant is het heel erg mooi, prachtige natuur, aan de andere kant ligt er veel rotzooi en vuiligheid in de greppels en sloten. De wegen zijn niet optimaal en een groot gedeelte van de bevolking is erg arm. Als je via internet de tickets boekt, en dan ook nog eens apart de hotels, dan kun je met 1600 euro pp een heel eind komen! Het eten is er niet duur, voor een euro of 6 pp heb je al een goede maaltijd. ( het eten is er echt heerlijk! ) De hotels waren gemiddeld tussen de 20 en 30 euro per nacht inclusief ontbijt. Massages en beautybehandelingen kosten hier echt 3 keer niks, dus dan kun je je ouders/schoonmoeder en schoonzusje ( en jullie zelf natuurlijk ) optimaal laten verwennen! Vanwege de lange reistijd naar Bali zou ik er wel voor kiezen om dan minimaal 3 weken te gaan.
3 Weken voor alleen Bali is veel te lang, gewoon je vlucht 'n beetje goed uitkiezen, je bent in 10 uur al in Singapore en van daaruit is het nog maar 'n paar uur vliegen, dus als je 'n goeie aansluiting zoekt (bijv. Air Asia) dan kost het niet zoveel tijd. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook 'n stopover van 'n paar dagen in Singapore maken, da's een erg leuke stad (doe dit dan wel aan 't eind van je vakantie, want dan kun je lekker shoppen) Of bestaan er inmiddels rechstreekse vluchten naar Bali vanuit Nederland? In dat geval is het helemaal niet lang reizen. Althans vanuit mijn perspectief. Iemand die altijd maar op 4 uur vliegen op vakantie gaat, zal 't misschien nog lang vinden.
quote:Bloemetje82 schreef op 28 december 2010 @ 23:40:

We zijn naar Bali geweest en hebben daar in 4 verschillende hotels geslapen. Het land vind ik heel dubbel. Aan de ene kant is het heel erg mooi, prachtige natuur, aan de andere kant ligt er veel rotzooi en vuiligheid in de greppels en sloten. De wegen zijn niet optimaal en een groot gedeelte van de bevolking is erg arm.

Dan ben je blijkbaar nog nooit eerder in Azië geweest? Want ik vond Bali een van de schonere plekken en de wegen waren vaak prima te doen. Nee, niet de 6-baans ZOAB snelwegen zoals hier in Nederland, maar zeker niet schokkend.

TO, je zou Bali kunnen combineren met een paar dagen Singapore, wat EN voorstelt. Op Bali is genoeg te zien en te doen voor een dikke week, ook voor je familie. En dan nog even shop-till-you-drop in Singapore, maar ook Chinatown en Little India bezoeken, of een dagje Sentosa Island. Het is er schoon en veilig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:galadriel schreef op 25 december 2010 @ 20:59:

ja ik denk ga naar Cuba.

nog net even (zolang hij nog leeft) apart

Daar gaan jullie iets ervaren, wat er nog weinig is in deze wereld.

Maar zonder dat alles is het een geweldig land, een heerlijk klimaat, weinig onrust en een geweldig vakantieland.Ik ben met je eens dat Cuba een geweldig land is, veilig en een cultuur apart heeft. Het is een van de weinige landen waar ik graag opnieuw naartoe ga. Maar weinig onrust, nee Er speelt daar veel meer dan je op het eerste gezicht ziet en door hebt...
Wat een leuk idee!

Mijn eerste gedachten is Bali,vele mooie hotels te vinden daar en vanuit je hotel kun je genoeg ondernemen,heel veel mooie dingen te bekijken op Bali,lieve mensen,heerlijk eten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mexico en dan Playa del Carmen,mooie hotels,witte stranden,blauwe zee....heerlijk vertoefen daar....

En inderdaad ook genoeg te ondernemen zowel georganiseerd als op eigen houtje.

Beide opties zijn mogelijk met jullie budget,Mexico kun je zelfs all inn gaan mocht je dat willen voor die prijs,ligt ook aan het hotel waar je voor kiest(kies je voor de luxere dan komt er op die 1600 nog wel wat euro's bovenop)..maar 1600 was excl. eten en excursies wat ik begreep.

Succes met uitzoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven