Kattenvraagje II

29-12-2010 21:36 28 berichten
Na het overlijden van mn moeder hebben wij haar kat in huis genomen. Kater van ongeveer 10 jaar oud (Spaanse vader en moeder maar ik geloof niet dat dat interessant is voor mijn vraag)

Wij hebben zelf al een poes en een kater, van beiden 6 jaar oud.

Onderling gaat het heel goed, ze liggen bij elkaar en zijn echt lief voor elkaar.

Maar Mams-kat miauwt!! En vooral s nachts! Hij kan naar buiten wanneer hij wil (dat was hij ook gewend) maar loopt soms gewoon naar boven terwijl wij in de woonkamer zitten en gaat daar heel hard lopen miauwen. Heel doelloos want er staan altijd brokken en water en hij kan naar buiten.

Iemand enig idee wat het kan zijn en vooral... wat we er aan kunnen doen??
Alle reacties Link kopieren
Hoort hij nog goed? Als katten doof zijn, kunnen ze erg hard miauwen. En omdat ze zichzelf niet horen gaat het erg hard. Is het ook een ander geluid dan jouw katten?
Of sliep hij altijd bij jouw moeder op de slaapkamer?
Ik ken iemand die ook een kat heeft die de hele dag door miauwt. Gezellig.
Mijn oudere kat deed dat toen hij dement begon te worden. Maar dat was meer krijsen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Hij mocht bij mn moeder niet op de slaapkamer, bij ons wel.

Hij mauwt hard... bijna roepend... en ja anders dan onze andere twee want die ene heeft een echte meisjesmiauw en onze andere kater is een mietje, die mauwt niet... die piept

Ik denk niet dat ie doof is, want als ik zn naam zeg (niet roep) dan kijkt ie altijd wel op.
Een van mijn katten doet dat ook. Heel hard. Heel lang. Heel irritant. Mijn meisje is ondertussen 16 en een half. Ik wijt het aan ouder worden. Ik roep vaak haar naam en dan houdt ze meestal wel op. (ik moet dan wel hard roepen want ze doet dat altijd op zolder...)
Doen onze katten (en poezen) ook. Soms gaan ze onderaan de trap zitten of naast een speeltje. En als je ze roept komen ze soms wel, soms niet, lijkt er niet echt mee te maken te hebben. Soms doen ze het een paar minuten, soms 10 of 15 min. Ik weet het niet echt maar zolang alles er voor ze is en ze kunnen gaan en staan waar ze willen gaan ze hun gang maar
Eeeeenn nog een keer
anoniem_116424 wijzigde dit bericht op 29-12-2010 22:13
Reden: dubbel, oops
% gewijzigd
Het is meestal dementie of doofheid, maar bij jou dus niet. Ik zou haar gewoon even je stem laten horen als dat nodig is (als ze "steunzoekerig" klinkt), maar anders kun je het gewoon negeren.
Misschien mist ie je moeder. Ik zou gewoon even bij 'm komen kijken en lief tegen 'm kletsen en/of aaien.
Mn stem laten horen doe ik heel vaak... en op een lieve manier.

Bij mn moeder deed het ook, maar wel in mindere mate. En als zij vanuit de slaapkamer riep dat hij zn waffel moest houden dan luisterde hij wel... naar mij luistert ie niet

Als hij nu s nachts miauwt dan spring ik mn bed uit (dat klinkt fitter dan hoe het in werkelijkheid gaat), dan zeg ik: Ksssttt en doe de deur dicht. Daarna is hij meestal wel stil.

Ik wil de slaapkamerdeur niet de hele nacht al dichtdoen want onze katten zijn wel gewend dat ze af en toe bij ons kruipen.
Dat klinkt meer als aandacht trekken en dat mag je gerust negeren. Dan duurt het gemiddeld 2 weken voor het stopt.
Mss mist ie je moeder?

Mijn kat houdt wel op met miauwen als ik hem even aai ofzo.

Irritant zeg.
Negeren lukt niet.. daar is hij een ietsiepietsie te aanwezig voor

We hebben hem nu bijna een jaar.. dus mn moeder nog steeds missen geloof ik ook niet zo. Volgens mij hecht een kat zich razendsnel aan degene die hem brokjes geeft.
Negeren kost geduld, veel geduld .
O ja, en in het begin zet hij een extra tandje bij, want hij kan zijn oren niet geloven dat het niet lukt. Het MOET lukken .
Ja ik ben er ook bang voor Iris

Verder is hij hartstikke lief en ben ik superblij dat hij bij ons is hoor! Alleen dat mauwen dus... het is alsof er weer een nacht-huil-baby in huis is!
Geef het 2 weken negeren (waarschuw de buren ) en hou vol!
Ik doe mn best Iris
Is je moeders overlijden al weer bijna een jaar geleden? Wat vliegt de tijd zeg. Hopelijk krijgt het al een beetje een plekje .
Ja is alweer bijna een jaar geleden Iris... het heeft wel een plekje maar deze dagen zijn wel vol van: "vorig jaar om deze tijd".

Dankje
Zeg wil je weleens on-topic blijven anders ga ik je toverstaffen hoor!
Sorry . Vraag maar een kattenvraag dan .
Daar ga ik even een nachtje over slapen Iris...

Truste meis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven