Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Klinkt echt heerlijk, Phoehee :-)

Ik heb wel trek hoor, en heb ook te hooi en te gras best nog wat gegeten vandaag.

Een broodje links, een kopje soep rechts, al met al zit ik redelijk vol.

We hebben kiwi's gehaald, dus met de vitamine C zit het wel goed :-)
Goed zo! vitamientjes moet je hebben.

Fijn dat verder alles goed was, ik ben blij dat je weer lekker thuis bent. Ik was zo moe toen ik thuis kwam, dat ik tot nu toe alleen maar op de bank heb gelegen, nu eerst maar eens even wakker worden, want dat gehang maakt het er niet beter op. Wat zei petekind dat je niet kwam? of heb je haar niet gesproken?

Luonto lekker naar Parijs, heb je trouwens nog een goede broek gevonden?

Phoehee dus geen elfstedentocht voorlopig, het dooit te hard.

Netje fijn dat je zo lekker geslapen hebt
wat heb jij lekker gegeten Phoehee

Lekker rustig aan doen hoor Bo, en je vooral lekker laten verwennen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik zit lekker te computeren met een dekentje en zometeen lekker slapen.

Ik hoop dat ik me morgen beter voel.

Gelukkeling, Ro gaat morgen of overmorgen even heen en weer naar zijn petekind, ze heeft vakantie dus dat kan gelukkig gewoon.

Rust jij ook goed uit? Er moet wel flink Oud&Nieuw gevierd worden hoor!

Zoeb, heb je de restjes van gisteren nog opgekregen? En is je huis nog een beetje toonbaar na de invasie van gisteren?

Its, moet jij werken overmorgen of heb je vrij?
Komt goed hoor, we doen het maar met zijn tweetjes dit jaar, dat vieren dus....

In ons overdrachtschrift had een van mijn collega's geschreven: allemaal een fijn uiteinde gewenst, wordt niet al te dronken!

Gevalletje van zelfprojectie haha
ik werk Bo, maar vind dat niet zo erg. Ben om 21.30 klaar en heb 1 januari laat. Dus vier twee keer dat het 24.00 is
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Haha Gelukkeling, ze bedoelt het vast lief

Slaap lekker vannacht, dan ben je morgen weer fitter.

Its, dat is ergens wel leuk, om het twee keer te vieren!

Een keer met je bewonders, en een keer met je man :-)
Steek hier maar weer eens even een hoofd om de deur.

Hier is de sneeuw langzaam weg aan het dooien en zijn ze vandaag maar weer begonnen met het strooien. (Het lijkt wel Sinterklaas).

Vandaag een crisisplaatsing gehad, maar het ging met het jochie helemaal niet goed, dus zat ik 3 uur nadat de pleegzorgbegeleider weg was al op de SEH. Hij moest blijven. De rest van de ochtend een een deel van de middag bij hem gezeten en vanmiddag afgelost door een voor hem vertrouwd gezicht van BJZ. Hij zou een paar nachtjes bij mij blijven, maar blijft nu in het ziekenhuis. Morgen ga ik hem maar weer even opzoeken. Het was zo lastig om een crisisplekje te vinden in deze week dat ik maar ja gezegd heb, maar dit was wel erg crisis. Arm menneke. Sommige ouders zou je toch achter het behang willen plakken. Grrrrrr.

Verder gaat het deze week prima, volgende week de laatste keer en als die weer zo loopt als deze, dan ben ik dik tevreden.

Fijn dat jullie meet gezellig geweest is. Klinkt errug lekker wat je allemaal gemaakt had Zoebie!

Bo, 38graden, warm wezen was je vandaag.
Ha die Spuka, dat is mooi werk, kindjes opvangen! Het lijkt me wel erg moeilijk om maar tijdelijk opvang te mogen zijn en al die ellendige omstandigheden aan te moeten zien. Respect vrouw!
Ik kreeg vandaag te horen dat mijn beste vriendin borstkanker heeft. Daar ben ik de hele avond geweest. Vrijdag hoort ze het behandelplan en of het een borstbesparende operatie kan worden of niet. Ben me rot geschrokken. Ze is er vrij nuchter onder, maar toen we net nog even samen in de gang stonden te praten, bleek ze toch niet zo nuchter te zijn. Ze was zich groot aan het houden voor haar man. Ik ben er helemaal ondersteboven van.
Zoebie, das heel begrijpelijk! Sterkte en een

Robo, ik hoop dat jij morgen weer iets fitter bent!
Thanks Talkinghead.

Zo raar dat je opeens vanuit de zevende hemel zo hard naar beneden kan donderen.

Morgen even mijn kledingkast nakijken voor fleecevesten en joggingbroeken. Ze heeft ze maar even nodig en dan is het zonde om ze nieuw te kopen en daarna niet meer aan te doen.

En mijn boekenkast napluizen voor boeken die ze graag wil lezen.

Bo ik hoop dat je verkoudheid snel over het ergste heen is.

Lastig hè die snotneuzen.

De kliekjes waren gisteren al op. Ik moest tot zes uur werken, dus we hebben friet gegeten. Uit het frietkot. Ik had geen zin om zelf nog te gaan kokkerellen. Daarna ben ik naar mijn vriendin gegaan. Ze wil afleiding. Vandaar ook dat ik laat thuis was. En nu ben ik klaarwakker.
Pffff Zoebie, dat is schrikken. Voor je vriendin voor haar familie, voor jou. Fijn dat zij zich bij jou even niet groot wil voelen. Dat ze zich even kan laten gaan. Wat is het toch een dief in de nacht...
Het is kut hoor. Sorry dat ik het zeg. Inderdaad Spuka. Een dief in de nacht. Nu maar hopen dat het op tijd ontdekt is. Ze had het periodieke onderzoek in de wagen en toen het niet goed bleek ging alles in een sneltreinvaart. Er was nog niets te voelen, dus dat geeft wel hoop.

Ik moet trouwens a.s. dinsdag voor dat onderzoek.
Het is super kut. Ik hoop met jullie mee dat ze er vroeg bij zijn.

En ik hoop met jou mee dat dinsdag jouw onderzoek niets anders laat zien dan normale celletjes.

Hoe gaat het met je? Wat heb je nodig om wat rust te kunnen pakken?
Ik heb vorig jaar nog alle onderzoeken gehad, dus ik mag hopen dat het nog steeds allemaal goed is. Daar ga ik ook wel een beetje vanuit. Wel moest ik evengoed aan dat periodieke onderzoek meedoen van de chirurg. Ik zal ook wel een oproep krijgen van de ha denk ik, want de bobbel zit er nog steeds. Maar het is nog steeds hetzelfde. Niet groter of anders geworden. Niets vreemds dus. Hoewel ze vanuit die wagen natuurlijk alle vreemde dingen meteen melden.

Mijn vriendin kreeg binnen een week al een telefoontje van haar HA. Ze zijn zich natuurlijk rot geschrokken. Ze wist het al voor de kerst, heeft ook alle onderzoeken gehad, maar heeft het alleen aan haar kinderen verteld.
Ja, uit de wagen gaat het beresnel als ze wat zien. Gelukkig maar ook, snel weten waar je aan toe bent is zo belangrijk. Al duurt het dan nog lang, omdat iedere dag, ieder uur er 1 te veel is. En soms ook 1 te weinig, omdat je t nog ff niet wilt weten, omdat het met het weten, met het vertellen, met het delen ook 'waar' wordt.

En jij, voor jezelf, jij mag er met vertrouwen heen gaan, omdat het je niet helpt om er anders heen te gaan. Zonde van de energie... Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

De achtbaan lijkt bij jullie maar niet op te houden lieve Zoebie. :(
Dat zei mijn vriendin ook. Ze wil tot vrijdag nog hopen op positief nieuws. Geen uitzaaiingen of andere rare dingen. Na vrijdag is het zeker weten wat er moet gebeuren. De operatie is al zeker. Verder nog niets eigenlijk. Ik hoop en duim en steek kaarsjes aan voor redelijk goed nieuws.

Eigenlijk ben ik zelf met dat hele onderzoek nog niet bezig geweest. Ik weet dat ik dinsdag moet, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het wel goed zou zijn en heb het van me af gezet.

Ook omdat we natuurlijk erg leuk nieuws hadden gekregen wat de overhand had. Ons eerste kleinkind. Maar het is zoals ik zei. Je dondert dan wel heel hard naar beneden.
Ik ga proberen wat te slapen.

Dank je wel Spuuk voor je luisterende oor.
Ja, de achtbaan die naar beneden dendert.

- had je nog helemaal niet gefeliciteerd met het oma worden! Heb je al een rollator en een knotje? -

Lukt het jou om met haar mee te gaan in het uitgaan van het positieve scenario?
Welterusten Zoeb! Ik ga ook proberen te slapen. Ik wens je dat wat je nodig hebt.
Hé bah, Zoebie!

Dan donder je inderdaad meteen van je roze wolk af, ja!

Heel veel sterkte en ik duim met je mee dat ze er snel bij zijn!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Ach sjees lieve Zoeb! Wat een ongelofelijk k*tnieuws. En wat komt het dan allemaal dichtbij, niet? Zoals ik je inmiddels ken, de superzorgzame Zoeb, sta je klaar voor je vriendin. Hartstikke logisch, alleen, ga je óók goed voor jezelf blijven zorgen?
Gelukkig heeft mijn vriendin twee superlieve dochters en een hele fijne grote familie. Er was al heel veel geregeld. Haar jongste was altijd het beste vriendinnetje van Nienke.

Gisteravond hebben we nog best wel gelachen en ook serieuze gesprekken gevoerd. En als er wat is of er moet iets gebeuren, dan laat ze het weten. Ze was er ook altijd voor mij toen Nien ziek was. Het is alleen bij mij ingeslagen als een bom.
Goedemorgen!

Zoebie dat is behoorlijk schrikken he? Wat een vreselijke ziekte is het toch, wij hebben ook slecht nieuws gehad van de week van onze collega, ik word er soms echt moedeloos van, hopelijk zijn ze er op tijd bij, wat niet wegneemt dat je vriendin dat hele rottige traject in moet met alle medische ellende van dien.

Bo, lieve Bo hoe is het vanmorgen? ik hoop ietsjes beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven