Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 19:53:

Wat vinden jullie dan leuke kleding voor jullie kinderen? Of voor jezelf? In welke winkels komen jullie graag.

Kleding die leuk staat op mijn kinders. Of op mezelf.

En in welke winkels? Waarom wil je dat weten? Ga je daar dan ook kopen, zodat je de juiste uitstraling krijgt op het forum?

quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:06:

Hebben jullie dat nooit, dat je in het openbaar je geneert voor het gedrag van je kind?Nee. Want mijn kinderen zijn zo goed opgevoed, dat ze dat niet flikken. En als ze het pogen te flikken, is een kik meestal genoeg om het in de kiem te smoren. En als ze doorgaan - zelden - dan weten ze dat daar consequenties aan hangen. Dus dat doen ze niet. Ik heb heerlijke wellevende kinderen. Maar ja, ze krijgen dan ook een goed voorbeeld. Ik flip niet uit mijn panty over wat kleren en een bokkig kind, dus dat voorbeeld krijgen ze ook niet.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2010 @ 20:16:

Joh, is het weer tijd voor je jaarlijkse FV-hetze ofzo?Iiiiiiiit's Fash-Bash-time!
quote:tilalia2 schreef op 29 december 2010 @ 22:52:

[...]

Iiiiiiiit's Fash-Bash-time!O, geinig. Hier, of op een eigen topic?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:12:

Ik meen me te herinneren dat er ooit een tijd terug een topic was over dat de kleding van Zeeman en Wibra echt beneden alle pijl was. Bepaalde namen kwamen nog even aanstippen dáár nooit naar binnen te gaan.

Voor iemand die heel lang is weg geweest en eigenlijk nu nog nieuw is heb je je aardig ingelezen. Logisch dat die kinderen bokkig zijn. Alles moet snel-snel omdat mama uuuuren op een forum zit te graven naar het postverleden van mensen die ze niet kent

Of is dat niet zo en weet je dit alles omdat je het al die tijd gewoon hebt meegelezen en hebt meegediscussieerd?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 december 2010 @ 22:54:

[...]

O, geinig. Hier, of op een eigen topic?Oh, ik weet niet of dat allemaal mag van de nieuwe forumregels
Fibonacci, ik heb alleen maar dochters en veel kleding in vuilniszakken staan die ik binnenkort nog even langs de kledingbank wil brengen. Je mag rustig komen kijken of er iets tussen zit voor je dochtertje, scheelt een hoop frustratie in de stad en je houdt nog geld over ook. Er zit wel veel spul bij van CenA en ook van H en M, de Wibra en de Zeeman, maar laat dat dan maar lekker in de zak zitten voor al die asociale armoedige kindjes die wel Wibra en Zeeman dragen.
Pfff , wij zijn geen mensen voor dit soort winkels, c&a is te min. Lycra van de markt te min. Daar ben je te goed voor, sorry strijd over kleding kan, maar je komt me over als een noob. Je bent geheel tegenstrijdig in je tekst. Maar buiten wat jij wel of niet mooi vindt, stoot je nu heel veel mensen die een beurs hebben alleen voor c&a en de markt heel hard voor het hoofd.

Btw, je noemt je kind een verwende snotneus....van wie zou ze het hebben
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 18:13:

ik heb een tweeling. Brengt het totaal op 3 meisjes en 1 jongen, check. En hoeveel kinderen hebben jullie? Geslacht, naam, leeftijd etc graag vermelden.

Oké, ben de beroerdste niet.

Jongen, 'Diederik-Robert', 17.

Meisje, 'Anne-Sophie', 16.

Daarna ben ik ermee opgehouden, hoor.

Meer soorten waren er wat mij betreft niet.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Francisca_ schreef op 29 december 2010 @ 19:39:

Wat ik me nou afvraag he?

Als zo een hellokittyglittershirt 100 euro zou kosten, is het dan opeens niet ordinair?

Pure geldverspilling.

Dat kan veel economischer.

Wie er goedkoop en ordinair uit zou willen zien, hoeft helemaal niet zoveel geld daarvoor uit te geven. In mijn ogen doe je iets niet goed als je er met een bak geld nog steeds ordinair uitziet.

(Sorry, Dolly.)
Shahla, ik had er na eentje al schoon genoeg van.
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:06:

Ik heb trouwens nog eens over dag schamen nagedacht he. Ik was vandaag op pad met de kinderen. En mijn jongste was stront vervelend. Nou op dat moment schaamde ik me dood voor het gedrag wat ie tentoonstelde. Hebben jullie dat nooit, dat je in het openbaar je geneert voor het gedrag van je kind?

Nee.

Mijn kinderen zijn gewoon geen verlengstuk van mij maar eigen persoonlijkheden. De keren dát ze zich in het openbaar misdragen hebben, vond ik henzelf daar verantwoordelijk voor.

Wie vertoont tenslotte het gedrag. Je moet als ouder wel bij jezelf te rade gaan als je vervolgens niet op een normale manier in kan grijpen maar hetzelfde gedrag loopt te vertonen als reactie op.

Ik ga me niet schamen omdat er misschien mensen die ik toch niet ken (en al kende ik ze wel) staan te kijken. Trok ik me niks van aan. Had niks met die mensen te schaften. Alleen met mijn kinderen. En als je je misdraagt, gaan we naar huis, simpel zat.

Maar goed, ze zijn nu op een leeftijd met bepaald gedrag dat het nooit meer voorkomt.
quote:Mirjam762 schreef op 29 december 2010 @ 20:28:

[...]

Mijn verbazing stijgt ook. Opgegroeid in een artsengezin, oud-zuid bladiebla. En dan zelf niet meer dan net boven-modaal verdienen? Wat beschamend.

Hm. Dat kan best gebeuren, hoor.

Ik kom uit een boven-modaal gezin maar heb ik dat zelf nu ook?

Nope.
quote:miloo schreef op 30 december 2010 @ 00:48:

Shahla, ik had er na eentje al schoon genoeg van.

Haha. Ik wilde altijd twee kinderen en ik houd vaak hardnekkig vast aan wat ik wil. ;)

Heb wel overwogen het bij eentje te laten. De bevalling vond ik niet zo leuk namelijk en ik zei: dit nooit meer!

Yeah right. Nog geen jaar later zagen ze me weer aankomen in het ziekenhuis.
Mijn kinderen zijn inmiddels al ouder, maar moet nog even terug denken aan mijn middelste dochter die op de lagere school best lastig kon zijn. Dus op een dag winkelen en in de hema was ze zo vervelend, dat ik haar uit de winkel heb gezet en gezegd heb dat ze daar op me kon wachten. 3 Minuten later was ik weer buiten ( je laat een kind toch niet te lang alleen) en toen begon een vrouw toch tegen me uit te vallen hoe of ik mijn kind dit kon aan doen. Ik heb deze mevrouw vriendelijk gezegd, als u haar een week in huis neemt mag u een mening geven. Ik ben keurig met mijn dochter naar huis gegaan, zonder commentaar van de bemoeizuchtige vrouw

:-)
Ja, altijd heerlijk, van die mensen die het maar half meekrijgen en dan denken te weten hoe het zit.

Ander voorbeeldje: toen ik mijn oudste nog in een kinderwagen rondreed. Ik moest op een morgen met hem naar de dokter. Onderweg stond een gure wind en die waaide de kinderwagen in.

Komen we een mevrouw tegen. Zegt ze tegen me: Je kunt beter de andere kant op lopen. Dan waait die gure wind niet de kinderwagen in. Ik: Ja, maar dan komen we niet bij de dokter aan, hoor. Uitgeluld.
Als een van mijn kinderen een melt down krijgt midden in een winkel dan voel ik me echt niet voor lul staan. Eerlijk gezegd kijk ik niet eens naar die mensen. Ik probeer eerst met een opmerking de boel te sussen en anders "de staar" en zwijgen. Ik zet mijn kinderen ook in time out op de mat van de winkel en allemaal zonder daar als schreeuwend wijf te staan. Ik ga echt geen ruzie maken over een kledingstuk. Dan ga ik naar huis en dan koop ik als ik een keer in mijn eentje ben wat kledingstukken voor haar.

Ik vind de overeenkomsten met iemand anders ook heel frapant... In je andere topics was ik gewoon overtuigd dat jij die persoon was en dan kloppen nu enkele details niet meer en ga je ook nog wisselen van leeftijd en geslacht van je kinderen... Misschien te veel meegemaakt op het forum.
Ik heb een dochter van 13 en een zoon van 4.

Mijn dochter koopt ook wel eens kleren dat ik denk moet dat nou maar ik hou altijd wijs mijn mond.

Zolang het geen korte rokjes en naveltruitjes zijn dan vind ik het best.

Ze is dol op die schreeuwerige truien van Aprilevil die ze bij de Sting koopt maar ze shopt ook bij C&A,H&M,Coolcat.

Verder heeft ze ook G-star broeken en Adidas vesten en uiteraard Björn Borg onderbroeken,maar ook wel setjes van H&M en Zeeman.

O ja ze heeft ook een paar Uggs maar dan wel de echte.

Ze zit op een Montesorischool en doet het VWO.

Haar vader heeft een eigen bedrijf,2 MBW's een villa met jaccuzi in de tuin en verdient zo'n 3 tot4x de Balkenendenorm.

Mijn zoon heeft nog niks te willen en ook geen megarijke vader dus die heeft kleding van C&A,H&M,Wibra,Zeeman,Hema en een paar merk dingen.

Ikzelf hou ook van G-star en IndianRose,en verder ben ik zo'n ordi die wel eens een shirtje bij Coolcat/Wonderwoman koopt en ook wel bij SPS Superstar...

O en ik verdien nog geen 1x de Balkenendenorm nou ja eigenlijk verdien ik dat wel wel 5x zelfs maar ik krijg het niet.
Superstar, jouw vorige nick was toch ook Supertrash?

En dat verhaal over naar de dokter lopen. whoehahaha!!!
quote:shahla schreef op 30 december 2010 @ 01:18:

Ja, altijd heerlijk, van die mensen die het maar half meekrijgen en dan denken te weten hoe het zit.

Ander voorbeeldje: toen ik mijn oudste nog in een kinderwagen rondreed. Ik moest op een morgen met hem naar de dokter. Onderweg stond een gure wind en die waaide de kinderwagen in.

Komen we een mevrouw tegen. Zegt ze tegen me: Je kunt beter de andere kant op lopen. Dan waait die gure wind niet de kinderwagen in. Ik: Ja, maar dan komen we niet bij de dokter aan, hoor. Uitgeluld.Haha wat een opmerking van die vrouw
Dat met die vrouw was inderdaad erg grappig. (Daarom weet ik het bijna 17 jaar na dato nog. Haha.) Ze dacht zeker dat we voor de lol daar in dat gure weer rondliepen of zo. En vond dat blijkbaar zo onverantwoord dat ze meende daar iets van te moeten zeggen. Hm, eigenlijk had ik beledigd moeten zijn? ;)

(Ik spoor haar op en ga verhaal halen! )
quote:shahla schreef op 30 december 2010 @ 01:03:

[...]

Hm. Dat kan best gebeuren, hoor.

Ik kom uit een boven-modaal gezin maar heb ik dat zelf nu ook?

Nope.Met modaal is niets mis natuurlijk (hoewel; lijkt me niet altijd makkelijk, in crisistijden zoals nu). Zeker niets beschamends. Maar misschien wel voor TO, die zo Enorm Benadrukt uit Welk Gegoed Milieu ze komt. Ik snapte alleen haar snobisme niet goed, uit het oogpunt van haar inkomstenniveau.
Mirjam, dat snap ik evengoed niet hoor. Ben zelf helemaal niet zo. En mijn inkomen is zelfs nauwelijks modaal te noemen maar ik kom nog rond dus het zal me aan de reet roesten.

En dan bedoel ik dat ik niet het financiële niveau heb aan kunnen houden wat mijn ouders hadden maar dat komt ook deels omdat geld mij simpelweg niet genoeg boeit. Ik vind het al best als ik rond kom, hoe lastig soms ook.
.
quote:Fibonacci schreef op 30 december 2010 @ 13:31:

.Persoonlijk vind ik dit de meest zinnige post van jouw hand tot nu toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven