Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
woensdag 29 december 2010 om 19:57
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 19:56:
En hou nou eens op met raden hoe het zit met mijn kinderen en mijn woonplaats. Het doet er niet toe en ik zeg het toch niet.
Ik zit toch ook niet zo bovenop jullie allemaal?
Maar ik vind het wel grappig. Jullie kunnen er niet verder naast zitten Zelfs het smileygebruik spreekt voor zich
En hou nou eens op met raden hoe het zit met mijn kinderen en mijn woonplaats. Het doet er niet toe en ik zeg het toch niet.
Maar ik vind het wel grappig. Jullie kunnen er niet verder naast zitten Zelfs het smileygebruik spreekt voor zich
woensdag 29 december 2010 om 19:58
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 19:53:
Ik had die zpelvaut ook gezien. Inderdaad behoorlijk jammer.
Maar goed, doen we nu niets meer aan.
Wat vinden jullie dan leuke kleding voor jullie kinderen? Of voor jezelf? In welke winkels komen jullie graag. En wat voor merken kunnen de goedkeuring wel wegdragen?
Het maakt mij niet uit wat voor merk ergens op staat. Zit nu in een hele leuke trui van de Wibra van 8 euro.
Ik heb wel merken waarvan ik weet dat ik ze vrijwel altijd oerlelijk vind, zoals bijvoorbeeld Hema of Oilily kinderkleding, maar als ik er dan eens wel een leuk iets zie dan koop ik het gewoon.
Ik selecteer op of ik iets leuk vind.
Ik had die zpelvaut ook gezien. Inderdaad behoorlijk jammer.
Maar goed, doen we nu niets meer aan.
Wat vinden jullie dan leuke kleding voor jullie kinderen? Of voor jezelf? In welke winkels komen jullie graag. En wat voor merken kunnen de goedkeuring wel wegdragen?
Het maakt mij niet uit wat voor merk ergens op staat. Zit nu in een hele leuke trui van de Wibra van 8 euro.
Ik heb wel merken waarvan ik weet dat ik ze vrijwel altijd oerlelijk vind, zoals bijvoorbeeld Hema of Oilily kinderkleding, maar als ik er dan eens wel een leuk iets zie dan koop ik het gewoon.
Ik selecteer op of ik iets leuk vind.
Am Yisrael Chai!
woensdag 29 december 2010 om 19:58
woensdag 29 december 2010 om 19:59
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 19:56:
Maar ik vind het wel grappig. Jullie kunnen er niet verder naast zitten Je ehbt het zelf allemaal gepost dame. Dus dan zit je er zelf ook flink naast.
Maar ik vind het wel grappig. Jullie kunnen er niet verder naast zitten Je ehbt het zelf allemaal gepost dame. Dus dan zit je er zelf ook flink naast.
woensdag 29 december 2010 om 19:59
woensdag 29 december 2010 om 20:01
Maar FashionV jij was toch diegene die niks leuk vond? Die graag een burberry pakje voor de zoon wilde? Die alles op kleding had aan te merken. Op clubjes, op vaardigheden, kennis. Jij was toch die vrouw die iedereen dom noemde, en zo op uiterlijk was?
Ik heb de goede vrouw voor me toch?
En er is niets mis met mbo hoor. Ik heb mijn Wo niet eens afgemaakt. Hoe dom is dat?
Maar goed, merk boeit niet. De door mij genoemde merken zijn ordinair. En leuke kinderen dragen zeeman?
Zoiets?
Zeg me als ik iets mis hoor. Kan natuurlijk gebeuren.
En er is niets mis met mbo hoor. Ik heb mijn Wo niet eens afgemaakt. Hoe dom is dat?
Maar goed, merk boeit niet. De door mij genoemde merken zijn ordinair. En leuke kinderen dragen zeeman?
Zoiets?
Zeg me als ik iets mis hoor. Kan natuurlijk gebeuren.
woensdag 29 december 2010 om 20:01
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 19:58:Dus je bent een snertjong als je dure kleren aan hebt waarvan je het niet ziet en je bent een schatje als je zeeman draagt?
Het is trouwens Pepijn. Met 1 p.
En ik had daar niet overheen gelezen hoor. Ik wil meer antwoordenaandacht. Gewoon, vind ik leuk.
En ik had daar niet overheen gelezen hoor. Ik wil meer antwoordenaandacht. Gewoon, vind ik leuk.
woensdag 29 december 2010 om 20:02
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 19:58:
Dus je bent een snertjong als je dure kleren aan hebt waarvan je het niet ziet en je bent een schatje als je zeeman draagt?
En ik had daar niet overheen gelezen hoor. Ik wil meer antwoorden. Gewoon, vind ik leuk.
Nee Fieb, Lé-zen.
Je bent een snert jong als je onopgevoed bent. En je dure kleertjes zeggen daar verder niets over. Het gaat om je karakter. En sommige mensen hebben een rot karakter, en brengen dat aan hun kinderen over. Ondanks de dure kleertjes dragen ze toch niet uit wat je blijkbaar wil dat ze uitdragen ( wat was het ook alweer, iets met links, Volkskrant en vwo )
Dát zit hem nl niet in de kleertjes, dat zit hem in je opvoeding en karakter.
( En gaan miepen over peppijn of pepijn ? Echt waar ? Jij , de queen van de schrijffouten ? Wat jij wil joh !
Dus je bent een snertjong als je dure kleren aan hebt waarvan je het niet ziet en je bent een schatje als je zeeman draagt?
En ik had daar niet overheen gelezen hoor. Ik wil meer antwoorden. Gewoon, vind ik leuk.
Nee Fieb, Lé-zen.
Je bent een snert jong als je onopgevoed bent. En je dure kleertjes zeggen daar verder niets over. Het gaat om je karakter. En sommige mensen hebben een rot karakter, en brengen dat aan hun kinderen over. Ondanks de dure kleertjes dragen ze toch niet uit wat je blijkbaar wil dat ze uitdragen ( wat was het ook alweer, iets met links, Volkskrant en vwo )
Dát zit hem nl niet in de kleertjes, dat zit hem in je opvoeding en karakter.
( En gaan miepen over peppijn of pepijn ? Echt waar ? Jij , de queen van de schrijffouten ? Wat jij wil joh !
woensdag 29 december 2010 om 20:03
Een van mijn exen is heel erg rijk (helaas pas écht rijk geworden toen het al lang uit was, daarvoor uit rijk nest maar zelf gewoon comfortable) maar als je die ziet zou je hem geen stuiver geven. Wel altijd merkkleding aan, dat dan weer wel, maar van die merkkleding waaraan je het niet afziet. Witte t-shirts die verkeerd gewassen zijn enzo, maar dan wel witte t-shirts waarvan je een hartverzakking bij de kassa krijgt.
Am Yisrael Chai!
woensdag 29 december 2010 om 20:03
woensdag 29 december 2010 om 20:06
quote:just-juul schreef op 29 december 2010 @ 19:54:
[...]
Goh, ga je mij wat over kinderen vertellen? Ik hebd dr's waarvan er al twee die leeftijd zijn gepasseerd, zonder moeite!!
Heel briljant ja
Briljant. Na 50 pagina's off topic ineens zo'n serieus bericht er tussen. ( Ben het er niet mee eens overigens. Ze is 8 en DUS haar eigen persoonlijkheidje aan het vormen. Laat haar lekker. )
[...]
Goh, ga je mij wat over kinderen vertellen? Ik hebd dr's waarvan er al twee die leeftijd zijn gepasseerd, zonder moeite!!
Heel briljant ja
Briljant. Na 50 pagina's off topic ineens zo'n serieus bericht er tussen. ( Ben het er niet mee eens overigens. Ze is 8 en DUS haar eigen persoonlijkheidje aan het vormen. Laat haar lekker. )
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:05:
En zoveel spelfouten maak ik ook al weer niet. Jeetje zeg, dat ík daar nog eens op zou worden gepakt. Hilarisch. Ik ben meestal zelf degene die daar over struikelt.
No kidding. En dan durf je dit uit je toetsenbord te persen?
Ik wil ook zulke kleding als jou.
En zoveel spelfouten maak ik ook al weer niet. Jeetje zeg, dat ík daar nog eens op zou worden gepakt. Hilarisch. Ik ben meestal zelf degene die daar over struikelt.
No kidding. En dan durf je dit uit je toetsenbord te persen?
Ik wil ook zulke kleding als jou.
Jip en Janneke praten over Kle-ding.
"Jip?" Vraagt Janneke. Ben je super cool gaaf hip goed opgevoed en stoer als je alleen maar merkkleding draagt ?
"Welnee mijn beste, helemaal niet. Super cool gaaf hip goed opgevoed en stoer ben je omdat je dat meekrijgt van thuis. Een omhulseltje als ene burberrie jasje of een nafnaf rok zegt helemaal niets."
:"Maar Jip?" Zegt Janneke, "En hoe zit dat dan bij Zeeman dan ? Ben je dan alleen maar goed ? "
Nu moet Jip toch een beetje lachen om die domme Janneke.
"Nee nee, Janneke , ook dan ben je niet alleen maar goed. Het gaat namelijk helemaal niet om kleding. Het gaat niet om wel of geen merk. Het gaat om je hartje, als dat goed is , is alles goed."
Opgelucht haalt Janneke adem. Nu kan ze vriendinnen zijn met Sterre, die merkjes draagt én met Iene, die geen merkjes draagt.
Eind goed, al goed.
"Jip?" Vraagt Janneke. Ben je super cool gaaf hip goed opgevoed en stoer als je alleen maar merkkleding draagt ?
"Welnee mijn beste, helemaal niet. Super cool gaaf hip goed opgevoed en stoer ben je omdat je dat meekrijgt van thuis. Een omhulseltje als ene burberrie jasje of een nafnaf rok zegt helemaal niets."
:"Maar Jip?" Zegt Janneke, "En hoe zit dat dan bij Zeeman dan ? Ben je dan alleen maar goed ? "
Nu moet Jip toch een beetje lachen om die domme Janneke.
"Nee nee, Janneke , ook dan ben je niet alleen maar goed. Het gaat namelijk helemaal niet om kleding. Het gaat niet om wel of geen merk. Het gaat om je hartje, als dat goed is , is alles goed."
Opgelucht haalt Janneke adem. Nu kan ze vriendinnen zijn met Sterre, die merkjes draagt én met Iene, die geen merkjes draagt.
Eind goed, al goed.
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:03:
Zullen we het anders hebben over namen? Of over soorten onderwijs? Of over huizen? Vakanties. He ja, vakanties. Waar gaan jullie heen deze zomer? En met de tent of in een huisje?
Zal ik beginnen?Ja, begin jij maar.
Zullen we het anders hebben over namen? Of over soorten onderwijs? Of over huizen? Vakanties. He ja, vakanties. Waar gaan jullie heen deze zomer? En met de tent of in een huisje?
Zal ik beginnen?Ja, begin jij maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 29 december 2010 om 20:07
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:03:
Zal ik beginnen?
Zullen we het eens hebben over onze oude nicks en avatars? Jij mag beginnen!
Zal ik beginnen?
Zullen we het eens hebben over onze oude nicks en avatars? Jij mag beginnen!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:01:
Maar FashionV jij was toch diegene die niks leuk vond? Die graag een burberry pakje voor de zoon wilde? Die alles op kleding had aan te merken. Op clubjes, op vaardigheden, kennis. Jij was toch die vrouw die iedereen dom noemde, en zo op uiterlijk was?
.Mijn zoon heeft inderdaad ook Burberry in zijn kledingkast hangen. En Polo, en Tommy Hilfiger, en Stella McCartney, en Ben Sherman, en Replay, en Timberland, en Diesel, en Benetton, en H&M, en Cars, en C&A, en Zeeman, en Tesco's eigen merk, en V&D eigen merk, en We, en nog heel veel andere kleren. Moet ik nou zijn hele kast gaan opnoemen ofzo? Ik zal ongetwijfeld een heleboel vergeten.
.Mijn zoon heeft inderdaad ook Burberry in zijn kledingkast hangen. En Polo, en Tommy Hilfiger, en Stella McCartney, en Ben Sherman, en Replay, en Timberland, en Diesel, en Benetton, en H&M, en Cars, en C&A, en Zeeman, en Tesco's eigen merk, en V&D eigen merk, en We, en nog heel veel andere kleren. Moet ik nou zijn hele kast gaan opnoemen ofzo? Ik zal ongetwijfeld een heleboel vergeten.
Am Yisrael Chai!
woensdag 29 december 2010 om 20:08
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:06:
Ik heb trouwens nog eens over dag schamen nagedacht he. Ik was vandaag op pad met de kinderen. En mijn jongste was stront vervelend. Nou op dat moment schaamde ik me dood voor het gedrag wat ie tentoonstelde. Hebben jullie dat nooit, dat je in het openbaar je geneert voor het gedrag van je kind?Hebben kinderen ook; dat ze zich schamen voor hun ouders. gerechtigheid heet dat.
Ik heb trouwens nog eens over dag schamen nagedacht he. Ik was vandaag op pad met de kinderen. En mijn jongste was stront vervelend. Nou op dat moment schaamde ik me dood voor het gedrag wat ie tentoonstelde. Hebben jullie dat nooit, dat je in het openbaar je geneert voor het gedrag van je kind?Hebben kinderen ook; dat ze zich schamen voor hun ouders. gerechtigheid heet dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 29 december 2010 om 20:10
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 20:05:
Pas dan alsjeblieft heel rap je OP aan.
Want ik tel tegen de dertig fouten zo even vlug bij het nalezen, variërend van overmatig spatiegebruik tot tenenkrommende dt-fouten.
Pas dan alsjeblieft heel rap je OP aan.
Want ik tel tegen de dertig fouten zo even vlug bij het nalezen, variërend van overmatig spatiegebruik tot tenenkrommende dt-fouten.