sorry! de zoveelste pilvraag
donderdag 30 december 2010 om 11:08
hoi allemaal,
Ik heb even snel een pilvraag tussendoor.
Ik slik mijn pil altijd door. Ik heb dinsdagavond seks gehad en daarna mijn pil wel gewoon genomen. Ik heb m gisteravond (woensdagavond) vergeten. Die heb ik vanmorgen nog ingenomen. Het is de eerste pil van een nieuwe strip die ik ben vergeten.
Is dit reden tot zorgen of niet?
Ik heb even snel een pilvraag tussendoor.
Ik slik mijn pil altijd door. Ik heb dinsdagavond seks gehad en daarna mijn pil wel gewoon genomen. Ik heb m gisteravond (woensdagavond) vergeten. Die heb ik vanmorgen nog ingenomen. Het is de eerste pil van een nieuwe strip die ik ben vergeten.
Is dit reden tot zorgen of niet?
donderdag 30 december 2010 om 11:29
Als je een gewone 1fasepil hebt, en je bent niet na een stopweek gelijk de eerste pil van een strip vergeten, maar bijvoorbeeld de 63e op een rij, dan is er niks aan de hand. Dat lijkt me dan hetzelfde als een pil uit je laatste week vergeten. En daarvan zegt de bijsluiter dat je dan het beste alvast aan de stopweek kunt beginnen. Maar dat is met microgynon.
donderdag 30 december 2010 om 11:29
1e week: Altijd de eerste week na een stopperiode.. Vergeet je hierin je pil=troubles.. MApil halen..
2e week: Normaal de middelste week.. Slik je je pil door, dan verleng je déze week.. Deze week is het veiligst. Je mag 1 pil vergeten zonder problemen.
3e week: De laatste week vóór je stop periode.. Als je hierin een pil vergeet heb je twee opties.. óf je neemt helemaal geen pil meer in en houd direct je stopweek.. Of je slikt de pil minimaal nog een week door (je begint eigenlijk je derde week dus opnieuw en hebt dan de 2e week verlengd)..
Uit jouw verhaal maak ik op dat je geen stopweek gehad hebt..
In dat geval zit je in een verlengde tweede week. Zorg dat je de pil nog minimaal een week slikt en dus een volledige nieuwe 3e week maakt.. En dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik heb een keer dit exacte verhaal gehad ... Heb het toen helemaal uitgeplozen mbv apotheek..
Groetjes!
2e week: Normaal de middelste week.. Slik je je pil door, dan verleng je déze week.. Deze week is het veiligst. Je mag 1 pil vergeten zonder problemen.
3e week: De laatste week vóór je stop periode.. Als je hierin een pil vergeet heb je twee opties.. óf je neemt helemaal geen pil meer in en houd direct je stopweek.. Of je slikt de pil minimaal nog een week door (je begint eigenlijk je derde week dus opnieuw en hebt dan de 2e week verlengd)..
Uit jouw verhaal maak ik op dat je geen stopweek gehad hebt..
In dat geval zit je in een verlengde tweede week. Zorg dat je de pil nog minimaal een week slikt en dus een volledige nieuwe 3e week maakt.. En dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik heb een keer dit exacte verhaal gehad ... Heb het toen helemaal uitgeplozen mbv apotheek..
Groetjes!
donderdag 30 december 2010 om 11:40
quote:SweetSummer schreef op 30 december 2010 @ 11:36:
Oh en nog een ander tipje ..
Ik nam mijn pil altijd 's ochtends..
Als je hem dan vergeet heb je de hele dag nog om er aan te denken..
Als je hem 's avonds neemt zijn je 12 uur snel voorbij aangezien je er 8 van slaapt..Altijd gedacht dat ik de enige was
Oh en nog een ander tipje ..
Ik nam mijn pil altijd 's ochtends..
Als je hem dan vergeet heb je de hele dag nog om er aan te denken..
Als je hem 's avonds neemt zijn je 12 uur snel voorbij aangezien je er 8 van slaapt..Altijd gedacht dat ik de enige was
Shit happens