Geld & Recht alle pijlers

wat zouden jullie doen?

30-12-2010 11:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een forse onverwachte financiele tegenslag zie ik dat er deze maand niet genoeg geld op onze priverekening staat en dat de huur de 5e januari dus niet afgeschreven kan worden . Dit is me echt nog nooit gebeurd. Onze reserves zijn momenteel ook helemaal op.

Nu is mijn vraag: wat zouden jullie doen?

Ik kan de huur op de 15e van januari overboeken, want dan komt er geld binnen.

Wat doe ik?

1. Ik bel de woningbouwvereniging nu en vraag of ik het de 15e mag overmaken, dus 10 dagen later dan normaal

2. ik wacht tot de 5e en bel dan dat ik zie dat de boeking er niet af is gegaan, omdat mijn saldo ontoereikend was en bied aan om het alsnog de 15e te voldoen.

Ik twijfel over optie 1, stel je voor dat ze weigeren? Dan is optie 2 handiger.

Graag advies.
het zal vast al gezegd zijn, maar als je alvast belt en het uitlegt is dat eigenlijk nooit een probleem. We zijn allemaal maar mensen hoor.
En dit betreft een 'normaal' deurwaarderskantoor, geen louche instantie ofzo.

Overigens is als het goed is het dossier voorlopig gesloten nu we de alimentatie voor januari hebben betaald. Snappen jullie het nog?

Extra termijn blijft echter nog steeds openstaan volgens mevr. de deurwaarder, maar dossier gesloten en afwachten of ex opnieuw naar hun stapt. Ik snap er in elk geval niks meer van.
Maar goed: nog 1 vraagje:

hoe laat ik die stress/ angst los en kan ik weer wat ontspannen/ genieten?
v
Neem die brief mee naar het juridisch loket incl alle betaal copyen, laat hun een brief schrijven naar die deurwaarder en vraag eens bij het juridisch loket of er een mogelijkheid is om een klacht bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders in te dienen, zeggen hun ja, dan kunnen ze dat ook vermelden aan de deurwaarder dat als hun de zaak niet binnen 5 dagen in orde hebben jullie stappen ondernemen ,en daar zijn deurwaarders helemaal niet blij mee als er een klachten brief naar die organisatie gaat.
ow je hebt al gebeld zie ik.. goedzo!
Lila,

Ik hoop dat je de stress/ellende een beetje kunt vergeten/kwijtraken.

Ik zit zelf ook weleens in de stress om geld en dat is gewoon klote. Helaas geen tips om dat bij je weg te nemen maar wil je veel sterkte wensen.
quote:lila01 schreef op 30 december 2010 @ 12:10:

Maar goed: nog 1 vraagje:

hoe laat ik die stress/ angst los en kan ik weer wat ontspannen/ genieten?Door stappen te ondernemen, echt waar zodra jij een afspraak met het juridisch loket hebt gemaakt, kan je los laten echt waar.
Dan krijg ik het vermoeden dat deze deurwaarder het argument van ex van de alimentatie van 8 jaar geleden er gewoon even heeft bijgesleept om jullie onder druk te zetten. Deze deurwaarder was alleen ingehuurd om de alimentatie van januari binnen te halen en heeft geen opdracht voor de andere termijn, anders zou het dossier niet gesloten worden.
Gewoon even bellen dat het later komt.

Accepteren ze heus wel.

Ze zijn allang blij dat je de moeite neemt om te bellen
Bedankt, jullie zijn allemaal schatten.

Ik ga nu even de betalingsopdracht voor de huur erin zetten en dan iets anders doen!! Beetje leuke dingen bijvoorbeeld.
Schaamte is echt niet nodig hoor, aan het eind van m'n geld hou ik ook altijd een stukkie maand over
Ik zou eenmalig geld van mijn ouders lenen en flink gaan sparen zodat ik 'n fatsoenlijke buffer heb voor calamiteiten.

Je moet altijd zien dat je minstens 'n paar duizend euro maar liever meer op 'n spaarrekening hebt staan voor kapotte aparaten, je auto die 'n flinke reparatie nodig heeft of zelfs vervangen moet worden. En van je normale inkomsten moet je je vaste lasten kunnen bekostigen.
Mooi toch, hoe het forum iemand een steuntje in de rug geeft.

En nu het probleem is opgelost!

You go girl dat je gebeld hebt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven