Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Ik heb een opzetje gemaakt. Mist nog eea aan informatie dus laat maar weten wat je kwijt wilt, dan vul ik het aan.

Ernies, volgens mij heb je de 1e echo gehad.. Wil je dat ik je in de tabel zet?

Nu de laatste reacties uit het vorige topic checken.
Lieselotje, gefeliciteerd met de goeie echo!

2jongens, bloed is k*t. Heb het zelf gehad rond 6/7 weken en de dag voor kerst. Is geen verklaring voor gevonden. Nog een klein weekje tot je echo, hoop voor je dat de tijd een beetje snel gaat.
mooi gedaan
@vera01 Heb de eerste echo gehad en het was een mooi kloppend hartje. Ik ben uitgerekend op 26 juli.

Leuk dat je het overneemt!
Vera, mooi gedaan!!!
Goed bezig Vera, bedankt!

Nog voor erbij in de tabel: 16 feb 20 weken echo!

Bij mij is het trouwens ons eerste kindje.
Zal ik of zal ik niet?

Ik lees al mee sinds dag 1 van dit topic. Ik had de dag daarvoor een positieve test maar durfde tot nu toe niet mee te schrijven, enerzijds omdat mijn zusje (die weet wie ik hier ben en die hier voorheen wel eens wat van mij las) nog niet wist dat ik zwanger was en anderzijds omdat ik het heel moeilijk vond om voor de 12 weken grens te gaan schrijven...

Aanstaande vrijdag de 12 weken controle dus het einde van de onzekere periode is in zicht!

Als xaloy en blog enzo nog meelezen, sterkte met het verwerken...

En voor leeuw en anderen die bloed enzo verliezen, ik hoop dat dat soort vervelende dingen snel voorbij zijn, lijkt me verschrikkelijk.

dan zal ik me nog even voorstellen;

Ik ben vlin_der, bijna 24 jaar, getrouwd, heb al 2 kinderen, een jongetje S van net 2, en een meisje R van 9 maanden. ik ben 16 juli uitgerekend. hmmm wat kan ik verder vertellen? bij de eerste was ik heel misselijk de hele zwangerschap, bij de tweede was ik behoorlijk moe de eerste weken en nu heb ik dat niet maar wel veel hoofdpijn. met 8 weken al een echo gehad en een kloppend hartje gezien! met kerst aan de familie verteld, nu hard hopen dat het goed blijft gaan.

o, ja , we wonen tijdelijk bij mijn schoonouders in omdat we ons nieuwe huis aan het verbouwen zijn en hopelijk gaan we er over 4 weken echt in... zal hier wel af en toe komen klagen over schoonmama maar ze bedoelt het allemaal goed

vera, lief dat je het schema overgenomen hebt van xaloy.

nolleke, hoe gaat het met je? had je topic gelezen, heftig wat je allemaal hebt doorgemaakt. nu moet je bedrust houden toch?

gek dat ik jullie al een beetje 'ken' en jullie mij niet maar hopelijk mag ik me nog aansluiten bij jullie groepje...
Tuurlijk kan je meeschrijven Vlinder! We zijn op dezefde dag uitgerekend. Een 3e kindje, leuk hoor. Zal gezellig druk worden bij je thuis straks. En die eerste 12 weken zijn een hel (voor mij iig wel).

Ik moet zeggen dat ik me iets beter ga voelen. Heb niet meer iedere ochtend het gevoel alsof ik een waanzinnige kater heb en er een vrachtwagen over me heen is gereden. Is ook wel prettig met de vakantie in het vooruitzicht.

Ga de tabel bijwerken.
Hoofdpijn heb ik ook veel gehad trouwens. En als het echt heel erg is doet paracetamol helaas niet veel he.. Komt bij mij echt vanuit mijn nek. Ben nu 3x naar de fysio geweest en dat verlicht echt.
Vera, bedankt voor de nieuwe tabel!

Vlinders welkom!

Ernies fijn hè een kloppend hartje!

Ik heb weinig klachten, voel me soms echt niet zwanger.

Nu ben ik bezig met een huis kopen...dus veel andere dingen

aan mijn hoofd...

Hoe gaat t met jullie?
Leeuw, een huis kopen? Leuk!! Wij hebben vorige jaar een nieuwe huis gekocht, mijn man wist dat ik nog een kind wilde, en zei "ik hoop dat het (het nieuwe huis) jou derde kindje zou zijn!" ha-ha heeft mij niet geremd:)

Vlinder, welkom, ook een derde, leuk!

Fijn dat mensen zich beter gaan voelen, hopelijk voel ik me over een paar weken ook niet meer zo beroerd !
lief dat ik zo mee mag doen! ik begin me ook steeds beter te voelen vera, erg fijn inderdaad. (voor de tabel; mijn dochter is van 2010)

leeuw jullie ook een huis kopen. wat leuk. is het jullie eerste koophuis? bij ons wel verbaas me over wat daar allemaal bij komt kijken...

2jongens ook een derde! leuk, zie nu al uit naar de gezelligheid die dat gaat brengen. mijn eerste twee zijn heel makkelijk (slapen allebei van 19 tot 8 uur, eten goed, luisteren redelijk goed (oke peuterpuberteit begint hier ook stevig maar dan nog geniet ik zo van het moederen) hoe oud zijn jouw jongens?

morgen nog even hard klussen en dan om drie uur naar vlos... als alles goed is kunnen we het dan overal bekend gaan maken...
*breekt even in uit januari 2011 topic*

Lieve Nolleke, zo aan het einde van het jaar moest ik toch weer even denken aan jullie Sam, die zo mooi in onze tabel bovenaan staat. Het zal geen makkelijke tijd zijn nu je uitgerekende datum in de buurt komt, en ik hoop dan ook dat je zwangerschap dit keer goed verloopt. Gelukkig zie ik hier dat je al twee goede echo's hebt gehad. Ik wens je alle geluk van de wereld voor 2011 zodat jullie een prachtig broertje of zusje van Sam in jullie armen mogen houden!
een goede echo vanmiddag, kloppend hartje gezien en gehoord en de baby lag te duimen *zwijmel*

iedereen goede jaarwisseling en op een heleboel mooie en gezonde baby's in 2011!
Vlinder, gefeliciteerd! Beter kan je het nieuwe jaar niet in gaan.

Ik zit ziek thuis. Ontzettende hoofpijn en misselijk. Het ging beter van de week, hoop dat dit nog de nasleep is of misschien een griepje.

Iedereen heel veel plezier vanavond!
Wat leuk, vlin_der, geweldig!

Vera, beterschap! Vervelend dat je net vanavond ziek bent...

Hier zijn ze al volop aan het knallen met vuurwerk.

Ze zeggen, dat je tijdens de zwangerschap gevoeliger tandvlees hebt en last kunt krijgen van je gebit, nou, ik weet het! Op kerstavond kreeg ik kiespijn, een soort gevoelige zenuw. Gisteren al naar de vervangende tandarts geweest en ik hoop, dat het alleen een gevoelige tandhals is. Dus nu goed stoken en spoelen en poetsen. Ik hoop, dat het daarmee over gaat.

De tandarts mag natuurlijk geen röntgenfoto maken, maar het loden schort lag al klaar. Ik heb gezegd dat ik dat liever niet heb en de tandarts wilde het ook alleen in het uiterste geval toepassen.

Maar toen moest/ging hij wél met een watje met ijswater op de zere plek kijken!! Het deed best zeer. En zei hij later: als het een gaatje was geweest, dan was je tegen het plafond gevlogen! Hoe vinden jullie die!!

Meiden, allemaal een ontzettend gelukkig 2011, met een voorspoedige zwangerschap en bevalling en de geboorte van een gezonde & lieve baby gewenst!! Ik ga weer terug naar de woonkamer. Nog een uurtje!
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Dat wij in 2011 maar allemaal een klein

gezond wondertje mogen krijgen!
Ik wil ook iedereen een heel gelukkig nieuwjaar wensen!

even een ego-berichtje: zit sinds gisteren opnieuw met bloedverlies..niet veel maar steeds wat bruine afscheiding...word er een beetje depri van:(((
2jongens, ik weet helemaal hoe je je voelt! Ik kreeg donderdag ineens bloedverlies, en best veel ook! Ik schrok me dood en heb meteen t avondnr van de Vl. Gebeld. Ze kwam gelukkig meteen maar t hartje klonk gelukkig nog heel goed en sterk. Gisteravond weer opnieuw, toen vk niet gebeld. Vandaag alleen oud bloed. Ik wacht morgen nog even af, maar ga sowieso maandag bellen om te vragen of ik deze week nog een keer naar t hartje mag komen luisteren ter geruststelling.

Echt zo ellendig! Ook al zit ik al op 13 weken, ben nu onzekerder dan ooit, ook al weet ik dat t wel goed zal zitten.
2jongens en es héél veel sterkte. Dat bloedverlies is zenuwslopend! Ik duim voor jullie....
2jongens jij morgen eindelijk je eerste echo? wat wachten ze daar lang mee bij jullie... hopelijk alles goed, hoelaat mag je?

es bij jou ook al zo onzeker... hopelijk stopt al dat bloeden snel...
Lieve Teepje, jouw bericht doet me zo ontzettend goed, zit hier met tranen over mijn wangen.

Het is inderdaad niet makkelijk, ik zou vandaag 38 weken zijn. Misschien was hij al geboren, misschien trappelde hij nog in mijn buik.

Natuurlijk ben ik ontzettend blij dat ik alweer 11 weken zwanger ben van ons 2e wondertje, maar ik blijf Sam zo erg missen!

Jij heel veel succes met je bevalling en geniet van jouw mannetje!

Es en 2jongens, wat enorm vervelend dat bloedverlies, dat is zo onzeker!

Succes met de echo morgen, 2jongens.

En Es, je moet zeker bellen hoor, geruststelling is nu zo belangrijk!

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik van de 5,5 tot 8 weken iedere dag bloedverlies gehad en met 11 weken ook nog een keer. Ondanks dat je weet dat het wrs wel goed zit, wil je gewoon geen bloed zien als je zwanger bent!

Vera, beterschap! En je hebt een erg mooie tabel gemaakt!

Vlinder, welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap EN goede echo, erg fijn!

Fijn dat je mijn topic hebt gelezen en dank je dat je naar me vraagt. Het gaat met ups en downs laat ik het zo zeggen.

Nu even een moeilijke periode aangezien ik bijna uitgerekend zou zijn.

Lieselotje, gefeliciteerd met je goede echo!

Ik heb de laatste tijd weinig meegeschreven, vooral omdat ik me -net als velen hier- iedere dag voelde alsof ik overreden was door een vrachtwagen. Ontzettend misselijk, met name 's avonds en gewoon nergens fut voor. De avonden waren/zijn echt verschrikkelijk. Na het avondeten blijf ik voor de vorm nog even op de bank liggen, tot een tijdstip waarop ik het niet heel raar vind dat ik echt naar bed ga en dan vervolgens minstens 12 uur slapen.

Het lijkt nu langzaamaan beter te gaan gelukkig.

Afgelopen woensdag hebben we ons kindje weer gezien en het lag heerlijk te spartelen. Echt mooi dat het nu echt al een klein mensje is.

Over 2 weken weer een echo en ik word op 24 of 25 januari geopereerd en daarna dus thuis op bed tot zeker half juni (34 weken).

Voor de tabel: uitgerekende datum 25 juli, 12 januari echo, 24 of 25 januari cerclage plaatsen

En natuurlijk voor iedereen een heel gelukkig 2011!
Nolleke, veel success met deze zwangerschap! Goed dat je in de gaten wordt gehouden deze keer en dat cerclage wordt geplaatst...ik heb jou verhaal destijds ook gelezen, moelijk tijd nu, rond je uitgerekend datum. Sterkte er mee..

Es, jij ook sterkte met de bloedverlies. Ik had er ook last van in mijn eerste zwangerschap en toen was alles goed afgelopen, maar toch er is nooit zekerheid...Vooral omdat ik nu niet weet wat de reden is. Het is ook moelijk hier om rustig aan te doen met 2 kinderen die schoolvakantie hebben en willen leuke dingen doen met mama. Gelukkig zijn mijn ouders deze weekend bij ons en kan ik wat meer op de bank hangen, gaan ze dan met de jongens wandelen etc...

Vlinder, mijn kinderen zijn dus 7 en 4 jaar oud.
2jongens, hoe gaat het nu? Nog bloedverlies? Al een echo gehad?

Nolleke fijn hè een spartelende mini! Fijn dat ze goed op je passen!

Es hoe gaat t bij jou?

Cowvanjou. Hoe voel jij je nu? Nog last van je tanden?

Hier weinig nieuws. Erg moe en druk tegelijk. Heel lastig soms. Misselijk ben ik alleen 's avonds als ik te moe ben. Ik heb nog wel last van die 'intieme' issues. Heel lastig en vervelend. Volgende week mag ik weer voor een echo, elke x spannend.Hadden mensen zich al tegoed gedaan aan babyspullen. Ik was gisteren in de stad bij de Slegte. Ik kon een aantal kinderboeken echt niet weerstaan. Foei!;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven