Survivalzwemmen

03-01-2011 01:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een zoon Justin die nu in groep 8 zit, nu blijkt dat hij over een tijdje met zijn klas voor één gaan survivalzwemmen, dus met laarzen, regenbroek, trui en regenjas zwemmen in het zwembad en daar krijgen ze geleerd wat je moet doen als je met kleren in het water belandt. Nu heb ik vragen over de kleding die ze aan moeten trekken, over de laarzen, trui en regenbroek maak ik me geen zorgen. Het gaat alleen over de regenjas die ze aan moeten trekken. Ik heb geen oude regenjas waarmee hij kan zwemmen, wel pas een nieuwe van het merk Masita. Deze regenjas gebruikt hij bij voetbaltrainingen als het regent en ik denk dat ik hem deze regenjas wil aandoen, maar ik heb drie vragen hierover:

1. Als hij er mee zwemt is de jas daarna nog steeds waterdicht?

2. Als hij in het zwembad heeft gezwommen, gaat de jas dan naar chloor ruiken? zoja, kan ik het nog weg krijgen.

3. Een collega zei tegen mij als hij met een regenjas gaat zwemmen dat hij het beste de muts uit de kraag kan halen, nu vraag ik me af of dat eigenlijk nut heeft, en kan iemand me dat dan uitleggen?

Als iemand antwoord kan geven op mijn vragen dan weet ik tenminste of hij de regenjas daarna gewoon weer met voetbal kan gebruiken?

Gr. Jesse
Gewoon ergens een goedkoop prul vandaan halen is geen optie?
Ja, dat vind ik echt.
Inderdaad even bij de Zeeman ofzo een goedkoop jack scoren.

Chloor lijkt me niet echt bevorderlijk.
Ja, het is maar voor één keer en daar wil ik niet echt geld aan uitgeven.
Dan hem met dit jack het bad in laten springen
Even aan je omgeving vragen of iemand nog ergens een oude regenjas heeft liggen? En de kinderen zwemmen toch omstebeurt? Misschien mag hij die van een ander aan.
gewoon geen regenjas meegeven als je die dure er niet aan wilt wagen. Vertel desnoods de reden. Dan leent je zoon maar een regenjas van een ander.
"Weggooi-jas" van 50 cent kopen ? (Wibra / Xenos)
Lijkt me simpel ; of een goedkope bij de zeeman, of die je al hebt. Meer smaken zijn er niet. En ja, je jas blijft naar chloor ruiken. Gaat er vanzelf af na een tijdje...
Even langs de 2e hands kledingwinkel en daar een oude jas kopen. Kan je hooguit 5 euro kwijt zijn.

In ieder geval niet de nieuwe jas daar voor gebruiken, dan kan je hem daarna wel wegmieteren.
Ik heb jarenlang aan diploma-zwemmen gedaan en wekelijks in een regenpak gezwommen. Nu, 10 jaar later, is datzelfde regenpak nog steeds waterdicht. Ik gebruik het nog regelmatig. Was van de Hema.

Maar ik snap het als je je dure regenpak niet wilt gebruiken voor de zwemles.

Nu ruikt het niet (meer) naar chloor, maar ik heb geen idee meer of het vlak na het zwemmen nog naar chloor rook.

En ik zou de capuchon in de kraag laten zitten. Als je hem er uit haalt, gaat het alleen maar water tegenhouden en dat maakt het zwemmen zwaarder. Een capuchon heb je niet nodig, nat ben je toch al....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven