E-card: nieuwe vorm van spam ?
maandag 3 januari 2011 om 10:14
Met kerst heb ik een e-card gekregen van een voor mij totaal onbekend e-mailadres en onbekende afzender.
Theoretisch is het mogelijk dat ik een e-card heb gekregen van een kennis waarvan ik het e-mailadres en de voornaam van de afzender niet herken, maar dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Zijn er Viva forummers met een zelfde ervaring. Is dit een nieuwe soort van spam?
Theoretisch is het mogelijk dat ik een e-card heb gekregen van een kennis waarvan ik het e-mailadres en de voornaam van de afzender niet herken, maar dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Zijn er Viva forummers met een zelfde ervaring. Is dit een nieuwe soort van spam?
maandag 3 januari 2011 om 10:20
maandag 3 januari 2011 om 10:35
De afzender was overigens geen bedrijf maar een mij onbekende voornaam.
De e-card was verzonden via een "legitieme" website vergelijkbaar met Hallmark oid. Ik had de website gegoogled. Ik hoefde geen telefoonnummer of andere info in te vullen.
Maar goed ik zal er geen aandacht meer aan geven. Dank je wel voor jullie reacties.
De e-card was verzonden via een "legitieme" website vergelijkbaar met Hallmark oid. Ik had de website gegoogled. Ik hoefde geen telefoonnummer of andere info in te vullen.
Maar goed ik zal er geen aandacht meer aan geven. Dank je wel voor jullie reacties.
maandag 3 januari 2011 om 11:49
Ik heb ook pas geleden zo een e-card gekregen.
Beetje raar want die jongen waarvan het was, zou nooit wat sturen dacht ik.
Eerst maar even gevraagd en het was ook niet zo..
Weggooien die handel dus..
Ook inderdaad die mailtjes dat iemand jouw gespot heeft op een foto en daar een cijfer voor gegeven heeft!
Beetje raar want die jongen waarvan het was, zou nooit wat sturen dacht ik.
Eerst maar even gevraagd en het was ook niet zo..
Weggooien die handel dus..
Ook inderdaad die mailtjes dat iemand jouw gespot heeft op een foto en daar een cijfer voor gegeven heeft!
maandag 3 januari 2011 om 14:06