E-card: nieuwe vorm van spam ?

03-01-2011 10:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met kerst heb ik een e-card gekregen van een voor mij totaal onbekend e-mailadres en onbekende afzender.

Theoretisch is het mogelijk dat ik een e-card heb gekregen van een kennis waarvan ik het e-mailadres en de voornaam van de afzender niet herken, maar dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.

Zijn er Viva forummers met een zelfde ervaring. Is dit een nieuwe soort van spam?
Gaan spam maar een virus. Niet openen, gewoon weggooien.
Bazinga!
Ik kreeg een e-card van iemand die ik wel kende, maar om m te zien moest ik mn telefoonnummer invullen. Dat leek me sterk, dus maar weer weggeklikt.

Rare was dat er wel een persoonlijke boodschap bij zat, waarvan het leek of diegene het zelf had geschreven.
Nee nog nooit een e-card van een bedrijf gekregen. Zou men ook niet op prijs stellen (vanwege de extra clicks) dus dat lijkt me geen slimme tactiek.
Gewoon weggooien SP. Ik word tegenwoordig doodgegooid met berichten dat iemand foto's van mij heeft gezien en dat ze die helemaal top vonden en ik een bericht moet lezen. Yeah right
Jaaaaaa Zwup die krijg ik ook steeds

Nou ben ik ook onweerstaanbaar natuurlijk, maar toch
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summer

Ik vind het vooral erg grappig omdat er echt helemaal nergens van mij foto's staan op het internet.
Whoehahahaha.....dat weet je niet hè Zwup

Misschien ligt er wel al jaren een paparazzi bij jou in de bosjes...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dat zou wel heel erg zijn!! Dan kan ik me al helemaal niet voorstellen dat het leuke foto's zijn. Meestal pakken die lui mensen op hun meest oncharmante moment.
De afzender was overigens geen bedrijf maar een mij onbekende voornaam.

De e-card was verzonden via een "legitieme" website vergelijkbaar met Hallmark oid. Ik had de website gegoogled. Ik hoefde geen telefoonnummer of andere info in te vullen.

Maar goed ik zal er geen aandacht meer aan geven. Dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb ook pas geleden zo een e-card gekregen.

Beetje raar want die jongen waarvan het was, zou nooit wat sturen dacht ik.

Eerst maar even gevraagd en het was ook niet zo..

Weggooien die handel dus..

Ook inderdaad die mailtjes dat iemand jouw gespot heeft op een foto en daar een cijfer voor gegeven heeft!
Dank Julia. Ik heb de emails ook verwijderd uit mijn mailbox.
Ik heb ook zo'n e-card gekregen, maar dan van iemand die ik wel kende. Alleen door het taalgebruik merkte ik dat het nooit van die persoon kon zijn. Dus gelijk weggemieterd.

Bij twijfel altijd even googlen.

En dat van die foto's krijg ik ook ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven