Geschrokken

03-01-2011 21:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Een vriendin van mij postte hier weleens omdat het haar hielp dus ik probeer het nu ook maar. Ik heb 2 1-2 jaar een relatie waarvan het ruim het laatste half jaar niet meer ging. Behoorlijke problemen en ruzies gekregen en meeste daarvan is dat we niet goed met elkaar meer kunnen communiceren en daardoor onbegrip krijgen.

Het laatste half jaar is het een knipperlichtrelatie geworden. Daar komt ook bij dat hij niet goed in zijn vel zit. Het ging steeds slechter met hem wat er een beetje insloop. Op het moment heeft hij geen baan meer en vertoont gedrag waardoor vrienden hem ook niet meer begrijpen. Het lijkt wel alsof hij zich tegen alles afzet. Ik kwam erachter dat ik niet zonder hem wil en ervoor wil vechten. Vorige week heb ik hem dit laten weten en het ging 3 dagen goed...ik ben er nu wel achter dat het nu niet gaat werken.

We kregen een domme ruzie wat nergens over ging. Ik begrijp hem niet meer.

Maar waarom ik post is dat ik ontzettend geschrokken ben. Hij belde gister dat hij geen contact meer wil en begon op een gegeven moment te dreigen en te schreeuwen en ik werd er gewoon bang van van alles wat hij zei. Hoe kan iemand die zegt om je te geven en van je te houden ineens zich zo tegen je keren? En deze kant heb ik ook nog nooit gezien/gehoord van hem.

Hij wil graag meeste tijd met zijn 2 doorbrengen en ik maak/heb best een druk leven. Dat is iets waar we niet uitkomen en waardoor onze problemen komen. Als hij ging claimen, merkte ik dat ik afstand nam. Maar door tijdje geen contact te hebben, merkte ik dat hij heel belangrijk is en dat ik voor hem kies, dat ik er met hem wil uitkomen. Ik ben hierover heel duidelijk geweest en hij zegt van mij te houden maar het lijkt wel alsof hij niet wil. Lijkt wel alsof hij steeds weer iets zoekt wat niet goed is (aan mij.) Weinig wat ik de laatste maanden deed was goed. Of ik was afwezig, of ik toonde niet genoeg interesse. Heel achterdochtig is hij naar mij toe.

Ik ben hier behoorlijk door in de war geraakt en liep op mijn tenen om het goed te houden (al werkte dat ook niet). Ik wilde het zo graag en heb er zoveel aan gedaan. Het lijkt wel of hij geen liefde wil. Ik ben niet de enige bij wie het gebeurd, door zijn gedrag van de laatste tijd hebben ook wat vrienden afstand genomen. Ik heb vanalles geprobeerd of heb ik er helemaal niet goed aan gedaan en had ik het zo moeten laten? Kennen jullie dit dat je om het minste geringste ruzie krijgt en elkaar niet meer begrijpt of wilt begrijpen? Wat is dit voor gedrag?

Ik maak me zorgen om hem en ik weet dat ik mezelf hiertegen moet beschermen en hem los moet laten want ik trek dit ook niet meer. Ben er eerlijk gezegd bang van geworden hoe hij nu doet. Al voel ik me aan de andere kant heel verdrietig dat ik hem moeten laten gaan omdat ik van hem hou......zou graag willen dat de oude hij weer terugkomt.....
Ik heb het nog niet gelezen, maar ik adviseer je om wat alinea's erin te maken. Zo wordt het beter leesbaar en zullen meer mensen reageren.
Eens met Primabella
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gedaan, sorry voor mijn lange verhaal ook...;-)
Jij wil, je doet je best. Als het dan alsnog niet lukt moet jij jezelf wel beschermen. Je gaat anders over je eigen grenzen heen. Niet doen. Het is graag of anders niet. De beste man heeft zich te gedragen en anders raakt hij mensen om zich heen kwijt. Zo gaat dat, helaas. Je moet je aan hem vast blijven houden en jezelf 'verkopen' dat je eigenlijk best wel goed bent voor hem. Als hij dat niet ziet, dan kan je op hem inpraten wat je wil. Je verdiend beter dan dat.
drugs in het spel??
Gedrag wat alleen erger wordt en het zou voor mij een teken zijn om te stoppen.

Ik heb ooit van mijn oom 1 ding geleerd; je moet je partner een keer boos maken, dan leer je hem echt kennen.
Dank je

Lastig zeg. Alleen het probleem is dat je het niet in je eentje kunt. Als hij niet wil meewerken, kun je blijven trekken, maar dan lukt dat niet. En je zit nu zo te lezen aan je taks.

Ik zou daarom afstand nemen. Eventueel tijdelijk.
Drugsgebruik doet hij af en toe, maar dacht niet meer, maar ik moest er zelf ook aan denken. Daardoor hebben we ook ruzies gekregen in het begin omdat hij dat vaak in weekenden deed en veel mensen zullen nu ´tegen´ me zijn maar heb gezegd dat als hij met mij verder wilt dat ik dat niet wil in mijn bijzijn. Hele discussies komen er dan en ik weet dat hij heel gezellig dan kan zijn maar weet ook de andere kant. Wil dat niet. Zou kunnen dat hij afgelopen weekend weer heeft gebruikt al dacht ik dus dat hij dat niet meer deed.

Het rare en het onbegrip van mijn kant nu is dat hij alles verdraait. Ik heb hem zondag 2 smsjes gestuurd en hij zei daarop dat ik hem daardoor irriteer en lastig val. Daarom dat ik hier ook post want wil weten of ik iets niet goed doe. Ik had hem gesmst of we er nog over konden praten dat ik dit onnodig vindt hoe het nu weer ging. Ik begrijp het gewoon absoluut niet.
En galadriel waarom dacht/denk je aan drugs?
Is hij trouwens ontslagen door zijn gedrag of kan het zijn dat hij depressief is omdat hij zijn baan kwijt is of iets dergelijks?
Hij kon zijn ei niet kwijt in zijn werk. Onbegrip met collega´s. Hij heeft zelf ontslag genomen.
En hij hing eerst erg aan mij...dat is gelukkig veranderd, maar dit........vind het wat ik net al schreef wat eng en raar zo´n verandering naar mij toe. Niet dat ik een groot ego heb;-) maar volgens mij is er heel wat anders aan de hand dan dat het per se aan mij ligt....maarja moet mezelf wel beschermen. Ben de hele nacht en dag erg nerveus hierdoor:-(
Zijn hele gedrag klinkt niet gezond. In de goede tijd niet en nu zeker niet. Laat hem gaan.
quote:mores schreef op 03 januari 2011 @ 21:18:

En galadriel waarom dacht/denk je aan drugs?

loop al een tijdje mee op dit forum,

maar serieus, ik las je verhaal en dit kwam naar boven.

Achterdocht, hij zit niet lekker in zijn vel, schreeuwen (uit zijn vel springen), afstand, geen liefde willen.

Hij is veranderd als mens, want jij wilt zijn oude ik terug.

daarom, maar wel met een vraagteken, want iets anders kan natuurlijk ook altijd.

IIg. heel veel sterkte.

Maar op dit mioment is hij geen relatiemateriaal.
Dank jullie wel. Begon erg aan mezelf te twijfelen en ik wil graag leren...en had waarschijnlijk ook wat bevestiging nodig. Misschien merken jullie al wel dat ik al over mijn grens heen ben gegaan. Het is frustrerend om het steeds maar niet goed te doen. Het maakt me onzeker. En dit is natuurlijk zwart/wit gezegd maar daar komt het wel op neer. Hebben ook fijne tijden gehad anders was ik niet zolang hiermee doorgegaan.
Wat zegt hij er zelf over als jullie het hierover hebben? Waardoor denkt hij dat het nu zo fout loopt?
Sommige mensen zijn niet te redden.

Laat hem gaan, hij kan alleen zichzelf redden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat ik niet helemaal voor hem ga. Hij voelt en ziet niet wat ik zeg te voelen voor hem daar komt het op neer. Hij voelt af en toe dat we echt samen zijn. Ik heb gevraagd hoe ik dat wel kan laten zien maar daar krijg ik geen duidelijk antwoord op.
@ Mores,

Ik denk dat je het nog niet wil horen maar het allerbeste wat je kan doen voor jezelf is hem laten gaan. Ik heb zelf ooit een relatie gehad met iemand die opvallend veel gelijkenissen vertoond met jouw vriend. En je gaat er gewoon niet gelukkig van worden. Hij is niet goed voor jouw zelfvertrouwen, hij kleineert je, jij moet je maar aanpassen aan hem. Verlang je niet naar rust soms? Om deze man die teveel energie kost op een hele vervelende manier om deze man gewoon even compleet te negeren? Ook al kan hij soms nog zo leuk en lief zijn zet jezelf op de eerste plaats en laat hem even alleen. Mocht het zo zijn dat jullie toch echt samen horen dan komt dat wel maar denk eerst aan jezelf!!
Dat is raar.

Dus hij zegt dat jij niet genoeg voor hem voelt. In plaats van dat hij zijn conclusies trekt (wat vrij normaal is als je merkt dat iemand niet van je houdt), moet jij je met allerlei dingen aanpassen om te laten zien dat je wel van hem houdt?

Mij klinkt dat inderdaad als manipulatie in de oren.

Ik zou hem laten gaan, zet jezelf op nummer één. En hier wordt je zo te lezen absoluut niet gelukkiger van.
Mores, je partner is niet meer de partner die je kent, en jij en jullie relatie lijden hieronder. Dan is het tijd om afstand te nemen en je op jezelf te gaan richten.

Als jij belangrijk genoeg bent voor hem zal hij aan zichzelf gaan werken zodat hij weer iets met jou kan opbouwen. Iets stabiels. Zo niet, dan is het beter dat je die afstand al hebt.
Klinkt als heel erg narcistisch......
Beter een half motto....
quote:galadriel schreef op 03 januari 2011 @ 21:27:

[...]

loop al een tijdje mee op dit forum,

maar serieus, ik las je verhaal en dit kwam naar boven.

Achterdocht, hij zit niet lekker in zijn vel, schreeuwen (uit zijn vel springen), afstand, geen liefde willen.

Hij is veranderd als mens, want jij wilt zijn oude ik terug.

daarom, maar wel met een vraagteken, want iets anders kan natuurlijk ook altijd.

IIg. heel veel sterkte.

Maar op dit mioment is hij geen relatiemateriaal.Bij je oorspronkelijke vraag dacht ik exact hetzelfde, ik begeleid al zes maanden zowel man als en vrouw waarbij je enkel aan gedrag iets dergelijks merkte. Er bestaan goede sites waar zonder te oordelen herkenningspunten staan omschreven. Een hele goede zit in regio Barneveld meen ik Solutions. Trouwens burnout, stress Ed geven identieke symptomen, zeker in de voorfase!
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Beste allemaal.

Het was een tijdje rustig, hadden geen contact meer. Gaf me rust want zoals ik al schreef, ik had mijn grens bereikt. Vorig weekend ging het weer mis. Eerst een sms, toen ik niet reageerde meteen van je zal het wel druk hebben...in de trant van een date hebben en ging van kwaad tot erger. Zo ongv hele weekend uiterst vervelende en kwetsende smsjes gekregen. De week erop een mail met dat het hem speet of hij het goed kon maken.

Niet goed, maar heb gevoel voor hem en dat gaat niet zomaar weg. Heb geantwoord dat het genoeg is zo en dat dit niet meer ok is. Dat het geen nut heeft om het nog goed te maken want we kunnen niet met elkaar.

Afgelopen weekend stond hij ineens op de stoep. Ik wist niet goed hoe ik moest reageren. Ik heb hem binnengelaten maar het was wat raar. Gesprek begonnen en dat ging wel goed. Ik had een afspraak dus ben gegaan en hij ook.

Later begon het smsen weer. Hij zegt steeds dat ik heb gezegd dat ik van hem hou en dat ik om hem geef en dat dat waarschijnlijk niet waar is anders zou ik er wel voor gaan en ga maar door. Dat het schijn is, dat ik hem heb gebruikt, dat hij me niet vertrouwt, dat ik toneelspeel. Dat ik dan moet laten zien dat ik van hem hou. Ik heb dat zo vaak geprobeerd maar steeds weer kreeg ik weer commentaar.

Ik wil mezelf niet schoon praten, ben ook niet perfect maar dit gaat me echt te ver. En het rotte is dat ik ook nog om hem geef en ik daardoor in de war raak.

Ik heb hem gebeld en duidelijk gezegd hoe ik erover denk. Kregen eerst ruzie maar heb wel gezegd dat ik dit niet meer wil. En ook dat als hij me niet vertrouwt dat ook niet meer komt na zo´n tijd met elkaar te zijn omgegaan.

Ik moet zeggen, dit vreet energie en ergens, maar misschien overdrijf ik, beangstigt dit mij ook. Waarom is iemand zo met mij bezig en dat hij ineens voor de stoep stond vind ik ook niet heel prettig. En dat terwijl hij zoveel woede naar mij heeft en bijna niets aan mij leuk vindt als ik zijn smsen en teksten moet geloven.

Ik heb nu niets meer vernomen en ik hoop dat dat zo blijft. Hoe moeilijk ook maar ik wil dit niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven