Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
quote:_maris_ schreef op 03 januari 2011 @ 21:54:

Er komt geen nieuw behang, dat krabben de katten eraf, ga het gewoon verven en de kleuren zijn al in huis

In dat geval begrijp ik niet waarom je het nog steeds niet af hebt

Weet je wat het rotte is aan plannen? Dat het vaak niet lukt. Zeker met de deadlines die wij hier onszelf opleggen. Kansloos. Terwijl, als je niets plant, je altijd iets hebt bereikt aan het eind van de dag, want je had geen hoge lat dus je hebt het altijd gehaald. Al is het maar dat je jezelf lekker hebt verwend.

Op mijn werk grappen we altijd dat je een belangrijke proef in je vakantie moet plannen, omdat planningen er zijn om niet te worden nageleefd.... weet je zeker dat je vakantie door kan gaan.

en ik heb dat getest... en het klopt. Het is echt waar.
Zou het je helpen om prioriteiten te stellen? Ik heb bijna elke dag iets dat moet, en dan een optie, en dan iets wat ik nog zou willen als ik energie overheb. Dan heb je wel een planning, maar als je het laatste niet haalt, is er geen man overboord en kun je er beter vrede mee hebben.

Nou ja, zo werkt het bij mij geloof ik.
quote:lief_29 schreef op 03 januari 2011 @ 21:59:

Dat is nou wat ik bedoel met die lepels. Jij denkt dat je vierhonderd lepels hebt, en als je ze niet hebt, dan doe je gewoon alsof, tot je neerstort.

Dus als je die twee kastjes af hebt, dan ga je zitten, en heel hard aan mijn enorm wijze woorden denken

haha lief, ik kan niet anders dan toegeven dat je hartstikke gelijk hebt. Ik ga mn best doen, beloofd!!

Pfff... wordt tijd dat ik bij de psych terecht kan, ik wil echt graag bepaalde dingen veranderen van mezelf (waaronder minder plannen, accepteren dat ik een bo heb, loslaten, .... )
Ik ga jouw strategie ook maar eens proberen Lief. En ik deel het hier ook, voor jullie niet zo interessant, maar voor mij wel handig

Morgen wil ik:

- boodschappen doen

- taart bakken

- 2 keukenkastjes soppen als ik energie heb

En verder: uitslapen, forummen, evt. breien als ik me verveel (als ik zo doorga is mn sjaal af als het weer zomer is)

En oh ja, we eten bij mn ouders, vriend gaat daarna sporten, denk dat ik dan savonds ga badderen.
OK, deal.

Morgen moet ik werken

Morgen wil ik mijn auto wassen

Morgen zou ik boodschappen kunnen doen

Morgenavond moet ik naar maris om de taart te proeven

Morgenavond wil ik naar maris om de taart te proeven

Morgenavond zou ik naar maris kunnen om de taart te proeven.

En nu ga ik naar bed want ik zie dat ik het druk heb morgen. Slaap lekker!

Trusten!!
Lief: goed verwoord van dat plannen, dat het misgaat omdat het vaak niet lukt, en dan ga je strijd leveren om er voor te zorgen dat het wel lukt. En dat kost dus weer energie.

Maris, weet je wat ik echt knap zou vinden, als je morgen schrijft dat je niet aan de keukenkastjes bent toegekomen. Dat zou betekenen dat het je lukt om je planning los te kunnen laten. Dit is wel een heel goed item om idd een psycholoog voor te leggen. Ik hoop dat je snel terecht kan.

Lief: Succes morgen met werken.!
quote:lief_29 schreef op 03 januari 2011 @ 22:25:

OK, deal.

Morgenavond moet ik naar maris om de taart te proeven

Morgenavond wil ik naar maris om de taart te proeven

Morgenavond zou ik naar maris kunnen om de taart te proeven.

En nu ga ik naar bed want ik zie dat ik het druk heb morgen. Slaap lekker!Wat een gave manier van iets plannen, Ik ga ook dingen die ik niet persee hoef op deze manier in mijn agenda schrijven, zou ik me ook veel minder schuldig kunnen voelen als iets niet gelukt is
Jullie zijn morgenavond allemaal welkom voor mn luchtige meringues met room, bramen en frambozen!
Ja! Die zijn glutenvrij! Hoe krijg je het voor elkaar! Waar woon je?

Ben een halfuur te vroeg klaar. Elke keer als ik moet werken, slaap ik toch slechter hoor. En zodra ik wakker word, begin ik alvast discussies met baas voor te bereiden, waarin ik hem duidelijk vertel wat ik van hem vind. Ben toch wel erg druk met mijn verdediging tegenover hem. Jammer is dat. Want het wordt ongetwijfeld gezellig met al mijn collega's. Maar ik maak me zo vreselijk druk om hem. Legt er echt een schaduw over. En op zo'n moment ben ik niet heel goed in staat om er de 5 g's overheen te gieten. Ook omdat ik hem nou eenmaal stom vind. Ik wil niet horen dat hij misschien niet zo stom is als ik hem vind.
Lief: Jammer dat je niet zo goed geslapen hebt. Is het uiteindelijk meegevallen op je werk? Het is wel logish dat je niet wil horen dat je baas wel meevalt, want dan moet je weer op zoek naar iemand anders waar je je frustatie op of over kan uiten.

Ik ga zo naar de tandsarts, heb al een hele week behoorlijk kiespijn, maar door de feestdagen waren ze dicht, en mocht je alleen komen als er sprake was van een ongeval, of ernstige nabloeding. Vond ik echt stom, zeker vorige week donderdag was volgens mij nog een gewone werkdag.

Afgelopen vier jaar nooit ergens last van gehad, wel netjes op controle geweest, en dan was er op het eerste gezicht niets te zien. Maar ik denk dat er heel veel door de morfine weggedrukt is, want nu ik daarmee gestopt ben, heb ik wel drie kiezen waar ik echt niet vrolijk van word. Ben dus benieuwd.
Hè bah annemie, de tandarts

Werk ging wel OK. Heb het drie uur volgehouden. Ben wel heel snel naar een andere werkplek gegaan, zat helemaal alleen en dat past niet zo goed bij me. Ik ben op de plek gaan zitten die ik graag zou willen, die staat leeg en ik heb al eens gevraagd of ik erheen mocht maar dat werd afgewezen vanwege het koffiedrinkgehalte. Ik overweeg nu om gewoon te verhuizen, zonder overleg. Want ik voel me echt niet prettig op mijn huidige plek. Het is er zo stil. Zelfs met een burnout vind ik het er te stil. Op de plek waar ik nu zat, heb ik zowaar wat werk verricht, dat had ik op mijn eigen plek nog niet gedaan omdat ik steeds vlucht. Ik weet niet meer hoe ik het nou moet doen. Ze kunnen me toch niet tegenhouden als ik een ander bureau ga gebruiken? Ik vind dit echt lastig, want het is iets wat volgens mij geen discussie zou moeten zijn en dat is het nu wel. Hoe zouden jullie het aanpakken? Het schijnt dat er binnenkort iemand van een andere locatie komt en het gerucht gaat dat die op die plek wordt gezet. Maar dat is nog niet meegedeeld. Dus ik moet nog snel zijn ook voor mijn gevoel.
Lief, hoe was het vanmorgen? En dat van je baas is wel herkenbaar hoor, ik heb ook geen goed woord voor hem over momenteel. Hij heeft nu voor de 3e keer op rij niet gebeld en zich dus niet aan de afspraak gehouden... als iemand zegt: misschien heeft ie vakantie of is ie ziek dan snauw ik: 'dan kan ie me dat toch wel even laten weten?!'

Ik merk wel dat ik me druk maak over hoe ik hierop moet reageren. Geen idee wanneer ik die man nu weer ga spreken, maar ik zit wel te denken wat ik dan moet zeggen. Aangeven dat ik hiervan baal? Ik vraag me af of ik daar het lef voor heb. Waarschijnlijk zegt hij: ik had 2 weken vrij en die eerste maandag van het jaar had ik het zooooo druk dat ik er niet aan toe ben gekomen. En mezelf kennende mompel ik dan zoiets als: oh ja, kan gebeuren hoor... Terwijl ik het liefst in zn gezicht zou willen roepen dat ik enorm van 'm baal.

Anyway. ik dwaal af Hoe was jouw werk-ochtend? Nog lepels over om je auto te wassen en mijn mislukte meringues te komen proeven?

Annemie, klinkt logisch dat die pijn is weggedrukt door de morfine. Balen dat je er nu zo'n last van hebt. Hopelijk valt het mee... Ik moet deze week ook heen maar heb 'm verzet, shame on me... ik had al genoeg afspraken vond ik (shiatsu, mw, ba) bovendien heb ik alleen maar stress voor de tandarts, en daar heb ik nu niet zoveel belang bij. Ik ga wel weer als ik me wat sterker voel.

Ik geloof dat het niets wordt met mn keukenkastjes... ik heb uitgeslapen (werd pas om 10u wakker, heerlijk!) Heb een poging gedaan tot meringues maken maar mn eiwit werd niet stijf genoeg en nu zit ik lekker op de bank. Ga zo even een broodje eten, een wasje erin doen en even iets kijken wat ik nog op de recorder heb staan. En dan komt vent ook wel weer ongeveer thuis. Ik zou boodschappen doen, maar toen smste mn moeder of we daar vanavond kwamen eten, prima... dus ik ga morgen wel boodschappen doen.
Oh ik had jouw bericht gemist Lief.

Kan je dit ook niet op het re-integratie-succes gooien? Ik zou er wel over in gesprek gaan, en niet zozeer vragen of het goed is, maar meer mededelen: zeg, ik ga daar zitten hoor, die plek is immers vrij en ik merk dat ik me daar een stuk lekkerder voel. Hoog koffiedrinkgehalte? Nou, daar ondervind ik geen nadelen van, integendeel, ik kom op die plek beter aan werken toe dan op mijn stille plekje. (ofzo iets)

en als er tegengestribbeld wordt, kan je nog voorstellen om het dan eerst een periode van bijv. een maand te proberen en dat je dan met elkaar gaat evalueren.
quote:_maris_ schreef op 03 januari 2011 @ 22:21:

Ik ga jouw strategie ook maar eens proberen Lief. En ik deel het hier ook, voor jullie niet zo interessant, maar voor mij wel handig

Morgen wil ik:

- boodschappen doen niet nodig, dus check!

- taart bakken check! Mislukt, maar activiteit wel gedaan

- 2 keukenkastjes soppen als ik energie heb not-check, maar 3e prio dus niet erg

En verder: uitslapen check , forummen check , evt. breien als ik me verveel (als ik zo doorga is mn sjaal af als het weer zomer is) not-check

En oh ja, we eten bij mn ouders to do, vriend gaat daarna sporten, denk dat ik dan savonds ga badderen to do.

Score van maris tot nu toe:

check 4x

not-check 2x

to do 2x

Productieve dag!
Ja baas liep zo ongeveer per ongeluk tegen mij aan vandaag op mijn gewilde plek, en ik heb wel iets gezegd van dat ik even beneden ben gaan zitten hoor, want boven is het zo stil. Hij ging er niet op in, had de indruk dat het hem nogal overviel. En ik heb de discussie ook een beetje afgekapt door er meteen overheen te gooien dat ik vandaag voor het eerst drie uur aanwezig was. Dus meteen iets heel positiefs erachteraan.

Verder wil ik het idd op de successen gooien die ik deze week ga boeken. Dus hoop donderdag weer daar te gaan zitten en dan weer lekker werk te doen. Zodat het inderdaad duidelijk wordt dat de gezelligheid heus niet teveel is. En dan hebben we eigenlijk donderdag de evaluatie van deze week dus kan ik er meteen op inhaken dat ik veel meer zin heb in mijn werk als ik daar kan zitten en dus beter in mijn vel zit en dus beter werk kan leveren. Moet er nog even achter zien te komen wanneer die andere vent komt zodat ik weet wanneer ik mijn dockingstation moet hebben verhuisd, haha.
Zo, wat een activiteit hier gisteravond. Ik heb veel goede dingen gelezen, vooral de planning in de vorm van ik moet, ik wil en ik zou kunnen. Die houd ik erin.

Ik heb vanmorgen gewerkt (nou ja, ik ben op mijn werk geweest ). Ik had slecht geslapen en me echt lopen opvreten over die collega. Ik kwam de gang op lopen en hij was de eerste die ik zag. Ben heel even op mijn eigen kamer geweest om collega's daar gelukkig nieuwjaar te wensen en ben toen maar naar beneden gevlucht naar de productiemedewerkers. Lekker even kletsen daar en nieuwjaarswensen overbrengen. Gesprek met baas ging niet echt zoals ik had gewild. Het is baas wel duidelijk dat ik totaal niet blij ben met die collega op onze kamer, hij schrok echt van mijn reactie volgens mij. Ik zat bijna te janken, maar kon me nog net inhouden. Heb het onderwerp maar afgekapt, ik stond echt opknappen en dat wou ik niet. Het werd nog erger toen baas zei dat hij de taak die ik de afgelopen maanden thuis wel aldoor gedaan heb, nu aan die collega had gegeven. Op zich is dat iets heel simpels waarvan ik al eerder had aangegeven dat ik dat liever niet meer zelf wou uitvoeren, maar ik wil wel dat het goed gebeurt en ik geef graag zelf de uitleg over het hoe en wat. Ik heb er nooit de tijd voor gehad/gemaakt om goed op papier te zetten hoe het moet en waarom sommige dingen moeten zoals ze moeten. Baas stelde nog voor dat ik dan wel mocht controleren of het goed gegaan was, maar dat heb ik geweigerd. Ik wil niet weer politieagentje spelen op het werk van die collega. Dat heb ik eerder moeten doen en dat heeft niet meegeholpen in de verhouding tussen hem en mij. Dat snapte baas dan ook wel weer en hij gaat er nu iemand anders naast zetten die wel vraagt en niet zomaar doet, dus dan zou het goed moeten komen.

Baas had wel twee heel leuke klussen voor me bedacht die ik grotendeels zelfstandig kan doen en waar niet heel veel druk op zit, maar die wel heel nuttig zijn en ook in opdracht van externe opdrachtgever. Zijn echt dingen die ik heel leuk vind, dus dat maakt uiteindelijk nog wel veel goed. Ik ga echt proberen om me niet te bemoeien met die andere dingen en te wachten tot ik vragen krijg.

Toen ik naar huis ging was ik echt vreselijk boos nog en de tranen branden in mijn ogen. Ik moest nog naar de garage en terwijl ik daar zat te wachten heb ik de eerste ideeën die al in mijn hoofd opkwamen voor die twee klussen op papier gezet en daar werd ik heel rustig van. Ik kon weer echt nadenken en met leuke inhoudelijke dingen bezig zijn. Ik moet nu wel voor mezelf in de gaten houden dat ik er niet te veel mee bezig ga, ik ga vandaag verder niks meer doen en morgen ga ik thuis werken en dan zet ik de wekker zodat ik na twee uur echt stop.

Vrijdag weer naar de ba, baas gaat mee om verder plannen mbt reintegratie te maken en afspraken te maken over gedeeltelijk beter melden. Baas had inderdaad vragen gekregen van zijn bazen over het hoe en wat met mij. Ze zagen me namelijk wel regelmatig lopen en kregen wel mails van mij, maar ik was nog steeds ziek gemeld.

Nadat ik bij de garage weg kwam ben ik heel impulsief naar het centrum gereden ipv naar huis en heb een nieuwe telefoon gekocht. Ik had ineens koopdrang en daar heb ik maar een keer aan toegegeven. Ik weet wel dat dat misschien ook wel vluchtgedrag is, maar voor één keer heb ik er lekker aan toe gegeven. Ik heb nu dus een Samsung Galaxy S.

Ik heb nu enorme hoofdpijn, maar op zich ben ik wel rustig. Ergens snap ik wel dat baas niet echt een andere keuze had, bedrijfsmatig is dit de beste oplossing zo, maar persoonlijk voor mij is het een hele slechte (en dat heb ik ook zo tegen baas gezegd).

Ik ga nu even verder klooien met mijn telefoon.

Ik moet helemaal niks meer vandaag.

Ik wil met mijn telefoon spelen.

Ik zou boodschappen kunnen doen, maar ik kan ook het restje van gister opwarmen vanavond.

Morgen:

Ik moet naar het ziekenhuis

Ik moet (wil?) werken

Ik wil nog verder met mijn telefoon klooien

Ik zou een nieuwe boekenkast kunnen gaan kopen (ik weet al precies wat ik wil, dus het voorwerk is al gedaan).
quote:abc schreef op 04 januari 2011 @ 14:31:

Het is baas wel duidelijk dat ik totaal niet blij ben met die collega op onze kamer, hij schrok echt van mijn reactie volgens mij. Ik zat bijna te janken, maar kon me nog net inhouden.

......

Baas stelde nog voor dat ik dan wel mocht controleren of het goed gegaan was, maar dat heb ik geweigerd.

.......

Baas had wel twee heel leuke klussen voor me bedacht die ik grotendeels zelfstandig kan doen en waar niet heel veel druk op zit, maar die wel heel nuttig zijn en ook in opdracht van externe opdrachtgever. Zijn echt dingen die ik heel leuk vind, dus dat maakt uiteindelijk nog wel veel goed. Ik ga echt proberen om me niet te bemoeien met die andere dingen en te wachten tot ik vragen krijg.

....

Toen ik naar huis ging was ik echt vreselijk boos nog en de tranen branden in mijn ogen. Ik moest nog naar de garage en terwijl ik daar zat te wachten heb ik de eerste ideeën die al in mijn hoofd opkwamen voor die twee klussen op papier gezet en daar werd ik heel rustig van. Ik kon weer echt nadenken en met leuke inhoudelijke dingen bezig zijn. Ik moet nu wel voor mezelf in de gaten houden dat ik er niet te veel mee bezig ga, ik ga vandaag verder niks meer doen en morgen ga ik thuis werken en dan zet ik de wekker zodat ik na twee uur echt stop.

...............

Ik heb nu enorme hoofdpijn, maar op zich ben ik wel rustig. Ergens snap ik wel dat baas niet echt een andere keuze had, bedrijfsmatig is dit de beste oplossing zo, maar persoonlijk voor mij is het een hele slechte (en dat heb ik ook zo tegen baas gezegd).

Abc, je bent boos en hebt hoofdpijn en het gesprek met je baas ging niet zoals je had gewild. En toch... haal ik een heleboel sterke dingen uit je post, zie hierboven. Dit zijn voor mij echt dingen waar ik alleen nog maar van kan dromen! Niet om het te bagatelliseren, echt niet, ik begrijp je woede heel goed.... maar ik wil je laten zien dat er ook positieve dingen zijn gebeurd op deze rotdag, ook al zie je dat misschien zelf even niet zo.

Oh, goeie keuze, de samsung galaxy S als je er niet uitkomt, hier zit een ervaringsdeskundige, dus u roept maar.
Dank je. Ik zag al wel wat positieve dingen, maar om het zo even geaccentueerd te zien is wel heel fijn.

Ik ben nog aan het klooien, de vragen komen vast nog wel.
Vind het wel mooi om te lezen, hoe de dingen eigenlijk heel erg rationeel gemaakt worden.

Ik moet heel veel van mezelf

Ik wil graag weer lekker genieten van mezelf en van anderen

Ik zou graag al mijn verhuisdozen spontaan uitgepakt zien worden

Volgens mij was dit niet helemaal de bedoeling van het lijstje maar zo keek ik er eventjes tegen aan ;)

Wat is dat herkenbaar voor me, Abc dat druk maken/jezelf opvreten over iets of iemand en vooral ook mijn grootste valkuil: enthousiast ergens mee aan de slag gaan en dan daar al je tijd en energie in stoppen... dat je daar alleen maar mee bezig bent waardoor je jezelf weer vergeet. Ga dan helemaal op in planningen maken, dingen uitzoeken/regelen etc. De rest om je heen vind het wel prima.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Kwam er vorige week achter, dat ik dit weer gedaan heb. Doe dit dus al heel mijn leven. Op mijn werk en bij de band, want als niemand het doet dan doe ik het maar. Zelfs in relaties heb ik dit altijd gedaan.

Vind het toch wel lastig om dingen los te laten. Zeker als ik zie dat de dingen verkeerd gaan. Neem dan zelf de verantwoording op me terwijl ik dit eigenlijk bij de juiste mensen neer moet leggen. Ben toch echt wel een controlefreak.

Zo erg zelfs, dat ik alleen maar met andere dingen en mensen bezig ben. I.p.v. mezelf wat vaker op de voorgrond zetten.

Maris, zijn de meringues gelukt? Klinkt in ieder geval super lekker. Vind het overigens wel vreemd, dat je baas nog steeds niks van zich heeft laten horen. Misschien heeft hij daar wel een goede reden voor?

Lief, goed dat je het zo oplost. Je laat nu ook meteen aan je baas zien, dat het alleen maar positiever is om je op deze nieuwe werkplek neer te zetten.

Annemie, hoe is het bij de tandarts gegaan?
Nou, ik ben weer terug van de tandarts, en ik mag donderdag ochtend gelijk door naar de kaakchirurg. Het is dus mijn verstandskies, die helemaal gaar is, in idd waarschijnlijk door de morfine niet eerder last gehad.

Beeehhhhh! Ik ben helemaal geen fan van de tandarts, maar ja zo blijven lopen is ook niet echt een optie.

Lief: Misschien kan je het via de ba spelen, dat deze plaats echt beter voor je is? Als het goed is zijn zij er toch ook om naar de arbeidsomstandigheden te kijken, en daar advies over te geven?

Maris: Knap dat je je goed aan je lijstje hebt kunnen houden. Ik lees bij jouw en abc heel erg de boosheid naar jullie baas, cq werk. Als je heel goed gaat kijken is het dan boosheid? Of is het eigenlijk verdriet, dat je niet zo nodig bent als dat je gedacht had? Dat zou heel erg logisch zijn, want juist bij ons doet het zo ontzettend veel pijn omdat we alles op onze manier willen hebben. Maar ook, en dat lees ik ook bij lief, verdriet omdat er niet naar je geluisterd word. En weetje, het "mooie" van verdriet is dat je er niets mee hoeft, behalve het er te laten zijn, en dan word het vanzelf minder.

Abc: Ik ben het met maris eens, je bent goed voor jezelf opgekomen vandaag, wel lees ik ook bij jou een enorme strijd en dat kost je gewoon teveel energie.

Wanneer ga je met het crs beginnen? Zo af en toe lekker toegeven aan een koopimpuls is alleen maar goed hoor, kan je je ook even op iets anders richten.

Zonnestraaltje; Wat je beschrijft over alles naar je toe trekken, herken ik heel erg, en ik denk wij allemaal.

De enige manier voor mij om er mee om te kunnen gaan, is me er bewust van zijn, en af en toe heel bewust me terug trekken. Simpel voorbeeld, als mijn man zin heeft in soep, mag hij dat zelf koken, en dan dwing ik me ook, om echt niet in de keuken te komen. Dus heel klein beginnen, en dan steeds iets groters los proberen te laten, maar het is ook bij mij nog steeds vallen en opstaan hoor.
Het is me gelukt om vanaf mijn mobiel te forummen. Typt nog niet heel snel, zal zo vanaf laptop imhoudelijk reageren.
Zo, de buuf kwam nog even snel een bakkie doen, heb mijn auto gewassen en nu zit ik lekker al een uur binnen, beetje surfen op internet. Auto is niet perfect schoon, maar mijn handen werden gevoelloos van de kou, dus moest echt stoppen. Kon niet eens meer rijden, moest eerst opwarmen bij de verwarming. Toch jammer hoor, dat hij niet gewoon door de wasstraat kan (want ik heb een spoiler en die breekt dan af).

Maar aan de andere kant, de zinnen zijn verzet, hoofdpijn is weg en ik ben niet meer met mijn werk bezig. Vraag me nu af wat ik vanavond moet eten.... Dacht aan pasta pesto met gerookte kip.
quote:zonnestraaltje1 schreef op 04 januari 2011 @ 15:43:

Wat is dat herkenbaar voor me, Abc dat druk maken/jezelf opvreten over iets of iemand en vooral ook mijn grootste valkuil: enthousiast ergens mee aan de slag gaan en dan daar al je tijd en energie in stoppen... dat je daar alleen maar mee bezig bent waardoor je jezelf weer vergeet. Ga dan helemaal op in planningen maken, dingen uitzoeken/regelen etc. De rest om je heen vind het wel prima.

Ja stom is dat he. Ik ben er nu wel achter dat ik mezelf er enorm tekort mee doe ja (want mijn werk wordt nu door veel meer mensen gedaan, ik werkte dus veel te hard en de werkgever zegt geen nee natuurlijk), maar of ik het ook echt kan toepassen..... Daar ben ik nog niet denk ik. Ik heb vandaag wel wat nuttigs gedaan, maar wil het dan meteen snel en goed doen, want dan ziet mijn baas dat ik heus niet achterlijk ben (ik vind dat hij me als een klein kind behandelt). Maar dat moet ik niet doen..... Ik moet juist accepteren dat het niet zo perfect gaat nog. En bovendien zou het me geen moer moeten kunnen schelen wat hij van mij denkt

Hoe gaan jullie hier mee om?

Kwam er vorige week achter, dat ik dit weer gedaan heb. Doe dit dus al heel mijn leven. Op mijn werk en bij de band, want als niemand het doet dan doe ik het maar. Zelfs in relaties heb ik dit altijd gedaan. Ja, ik ook. Ik ben ook binnen mijn relatie bezig om dat te veranderen. Want als ik pasta wilde en hij brood, dan aten we brood. En als ik dan weer eens pasta wilde, en bedacht dat hij wel brood zou willen, dan aten we ook brood. Vroeg ik niet eens, vulde ik gewoon in. We deden op het eind alleen nog maar dingen waarvan ik dacht dat hij ze alleen maar leuk vindt. Nu probeer ik af en toe eens iets voor te stellen waarvan ik niet weet of hij erop zit te wachten. Gewoon, om eens te zien of mijn aannamen wel kloppen. Heb het hem wel even uitgelegd natuurlijk

Vind het toch wel lastig om dingen los te laten. Zeker als ik zie dat de dingen verkeerd gaan. Neem dan zelf de verantwoording op me terwijl ik dit eigenlijk bij de juiste mensen neer moet leggen. Ben toch echt wel een controlefreak. Check. Gister had hij boerenkool met worst gemaakt, maar vergeten spekjes uit te bakken. Dat trek ik niet. Dan ga ik als een gek die spekjes bakken, alsof het van levensbelang is, en dan ben ik echt gestresst. Belachelijk.

Zo erg zelfs, dat ik alleen maar met andere dingen en mensen bezig ben. I.p.v. mezelf wat vaker op de voorgrond zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven