Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Zonnestraaltje, ik voel de naaldjes wel (kreeg er ook 4 op m'n buik, 1 op m'n rechtervoet, 2 op iedere hand). Bij m'n buik was iets gevoelig, maar het doet geen pijn, ook als de naaldjes gezet worden niet.

Ik voel me nog steeds best goed eigenlijk (wel moe, maar niet in en in moe, zoals de afgelopen weken). Moet over 2 weken weer terugkomen.

Jongste slaapt nog, maar die moet ik nu uit bed halen, anders slaapt hij vanavond niet meer .

Ik zit erover te denken om morgen toch weer te gaan dansen (danste normaal ook 2 x per week, en soms 3 x). Ik voelde me maandag wel heel moe achteraf, maar het was zo'n lekker gevoel om weer wat meer lichamelijk bezig te zijn en dat ik ervan genoot .

Ga denk ik maar gewoon bellen vanavond of m'n dansleraar me oppikt morgenavond, hij geeft ook les buiten m'n woonplaats, dus moet wel meerijden dan. Een poos terug had ie al gezegd dat ik gewoon kon bellen als ik behoefte had om weer wat vaker te dansen.
Als er niemand tussen door post, is dit bericht 3000. We hebben gewoon al een heel topic vol.

5x5, blijven die naaldjes dan een maand in je lichaam zitten of moet je die er zelf uithalen? Lijkt me best een rare ervaring. Fijn dat je je wat beter voelt. Kijk je wel uit dat je niet meteen te veel doet? Je kunt nu beter even wat energie opbouwen an sparen dan meteen het beetje energie dat weer terugkomt te gebruiken.

Zonnestraaltje, hoofdpijn is zo irritant. Helpen pijnstillers bij jou?

Lief, als je nu nog elke keer zo moe bent (herken ik, heb ik ook last van) dan moet je inderdaad nog niet verder gaan opbouwen. Dan kun je beter eerst dit aantal uren houden en weer stabiel worden voor je verder gaat uitbreiden. Jij bent al net zo eigenwijs dom als ik om zonder pauze gewoon door te gaan. Ik heb van mijn CSR coach de opdracht gekregen om met alles wat ik doe na 20 minuten te stoppen, stil te staan/zitten en te voelen wat het doet met mijn lichaam. Op die manier zou ik mijn lichaam beter moeten leren kennen en de 'stop' signalen eerder moeten voelen zodat ik eerder stop en dus hoofdpijn en extra vermoeidheid voorkom. Ik voel nu de hoofdpijn wel en ga dan wel op de rem, maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat.

Ik heb vandaag echt niks gedaan, ik heb een aantal afleveringen gekeken van de serie die ik heb gekocht, lekker in bad geweest en hang nu weer op de bank. Het enige nuttige van vandaag is dat ik twee rekeningen heb betaald. Verder lekker gedaan waar ik zelf zin in had en dat doet me goed. Ik heb helaas wel nog steeds (alweer) hoofdpijn, maar verder ben ik niet zo lamlendig moe als begin van de week.

Ik heb wel last van mijn nek en rug, we hadden gisteren met yoga een nieuwe oefening en die was duidelijk nog te moeilijk voor mij. Ik ben meteen gestopt toen ik merkte dat mijn nek er zeer van ging doen, maar helaas was ik toen al te laat en heb ik er nog steeds last van.

Ik ga een nieuwe topic voor ons openen.
Burnout! Het vervolg.

Ik heb een nieuw topic geopend waar we verder kunnen.

Toffe, heel erg bedankt voor het openen van dit eerste topic, het heeft me heel erg geholpen om hier te kunnen schrijven met vrouwen die hetzelfde meemaken als ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven