betaalbare camping in Italië??

03-01-2011 06:04 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, wat is dit lastig zeg! Gisteren zijn we helemaal in de sfeer geraakt om een vakantiebestemming uit te zoeken voor van de zomer, goed voornemens enzo

Feit is dat we in elk geval naar Oostenrijk willen, aangzien we daar met vrienden hebben afgesproken. Manlief heeft een (onbegrepen) weerstand tegen Frankrijk; Zwitserland is een prachtig land, maar om nou alle weken in een "bergenland" te zitten? Mwahhhhh. Vorig jaar zijn we naar Kroatië geweest en dat willen we nu niet. Maar een beetje zonzekerheid zou toch wel heel fijn zijn. Toen kwam we op Italië, klinkt goed toch?

Alleen de prijzen van de campings die ik zag vond ik echt schrikbarend en dat willen we eigenlijk niet.... Heeft iemand een tip voor een leuke camping (bij voorkeur in het noorden van Italië), die niet te duur is (max 35-40 euro per nacht)? Echt veel eisen hebben we niet, behalve dat het sanitair netjes is en een zwembad zou enig zijn. Dank voor het meedenken!
Tussen Oostenrijk en Italie ligt Slovenie. Daar zullen de prijzen ongetwijfeld een stuk vriendelijker zijn dan in Italie. Heb zelf geen ervaringen met Slovenie, maar wat ik er van hoor is positief.
Wij maakten twee jaar geleden tijdens onze Frankrijkvakantie een uitstapje naar Italië en vonden de prijzen inderdaad ook heel veel duurder dan in Frankrijk. Nu houden wij klaarblijkelijk van een heel ander soort camping dan jullie (want met 15 euro per nacht zijn wij wel klaar), maar in de ANWB-campinggids voor 'kleine campings' vind je ook wel goedkopere campings. Misschien even in de bieb de Italië-bladzijde daaruit kopiëren?
Het ligt er ook nogal aan of je in een kampeerplaats wil of echt in een stacaravan/huisje/bungalow.

Wij willen ook naar Italië en zijn ons nu ook aan het oriënteren, maar kampeerplaatsen zijn er wel te krijgen voor dat bedrag hoor. Wij zoeken overigens aan de Venetiaanse kust.
Een weerstand tegen Frankrijk? Typisch....naar Italië op vakantie is minstens zo burgerlijk als naar Frankrijk, dus daar kan het niet aan liggen.
Die campings zijn er genoeg! Kijk eens via de site van acsi, daar vind je veel campings. Die brengen ook ieder jaar een campinggids uit met voorzieningen en beoordelingen. Te vinden in de bieb. Wij gebruiken die eigenlijk altijd, vooral ook de kortingskaart die erin zit (heeft alleen zin in het laag/voorseizoen).

Slovenie is prachtig, maar nog wel een stuk verder rijden geloof ik. Wel mooi weer gehad toen. Het was toen ook veeeel goedkoper dan italie (jaar of 15 geleden hoor) maar je hebt ook minder campings, dus minder te kiezen.

Welke regio wil je wanneer heen? Heb je kinderen, waar je met vakanties rekening moet houden?

In het voorseizoen kun je met die kaart bv voor 10, 12 of 14 euro per nacht (die bedragen zullen ook jaarlijks wel wat stijgen trouwens) op campings staan die normaal duurder zijn. Wij hebben dat nu twee keer gedaan in juni, prima weer en toch niet duur.
quote:prulletje schreef op 03 januari 2011 @ 09:13:

Het ligt er ook nogal aan of je in een kampeerplaats wil of echt in een stacaravan/huisje/bungalow.

Wij willen ook naar Italië en zijn ons nu ook aan het oriënteren, maar kampeerplaatsen zijn er wel te krijgen voor dat bedrag hoor. Wij zoeken overigens aan de Venetiaanse kust.

maar inderdaad, ga je met een tent of caravan of wil je een stacaravan daar huren.

De eerste hit die ik via de ANWB vind, heeft prijzen vanaf 24 euro (voor 4 personen)
~
Wij zijn vorige jaar op vakantie geweest in Italië, in de omgeving van het Gardameer (is ook noordelijk). Wij zaten dan wel in een appartementje, maar daar betaalden we 42,- per nacht incl. ontbijt. En dat was allemaal prima verzorgd en geregeld. In die omgeving zul je vast ook campings vinden voor een zacht prijsje. Succes.
klik

en nog eentje

en nog een...

Gewoon via google trouwens...
quote:Starshine schreef op 03 januari 2011 @ 09:38:

Een weerstand tegen Frankrijk? Typisch....naar Italië op vakantie is minstens zo burgerlijk als naar Frankrijk, dus daar kan het niet aan liggen.

Wellicht gaat het ook niet om burgerlijkheid?

Ik ben ook net naar Italie geweest en wij vonden het een onaangenaam land, nou ja..de mensen. Ronduit onbeschoft, vooral in de toeristenplaatsen.

In de gewone dorpen ging het wel.

Alleen daarom zou ik al niet terug willen de eerste paar jaar.
Bazinga!
ach, ik kan me niet voorstellen dat alle Italianen onbeschoft zouden zijn, of alle Fransen.

Ja, ik ben in Parijs ook wel eens een hele onbeschofte Fransman tegengekomen, maar afgelopen zomer heb ik eigenlijk alleen leuke, aardige Fransen ontmoet.

In Italië net zo, een aantal lullo's, maar ook hele vriendelijke behulpzame Italianen (in Rome nog wel)
Vind de prijzen in Italie qua campings inderdaad aan de hoge kant. De eerste link in dit topic leidt al naar een camping waar je ruim 66 euro per nacht betaalt voor een staanplaats voor een tent met 2 volwassenen en 2 kinderen van 7 jaar of ouder! Dat vind ik geen grappige prijzen. De andere campings zitten rond de 40 euro voor een gezin met 2 opgroeiende kinderen en een tent of caravan. Wat burgerlijkheid betreft, kamperen is nu eenmaal misschien een beetje burgerlijk. Who cares. Je kunt gaan en staan waar je wilt en je kinderen hebben zo vriendjes en vriendinnetjes. De camping kun je zo luxe of zo basic kiezen als je zelf wilt.

Maar goed, dat was de vraag niet. Wij zaten afgelopen zomer twee weken hier, viel achteraf een beetje tegen omdat we veel meer rust hadden verwacht. Voor 2011 33,50 per nacht in het hoogseizoen voor onze 'samenstelling'. Je moet niet naar de 'vanaf' prijzen kijken, dat is meestal alleen de standplaats of de plaats + 2 personen. Geen auto, geen electriciteit, geen kinderen, puur de plaats zelf. Even rekenen dus... Overigens vind ik de boodschappen in Italie goedkoper dan in bv Frankrijk, en uit eten gaan ook, je kunt vaak eea tegen elkaar wegstrepen. En onvriendelijk heb ik de mensen noch in Italie, noch in Frankrijk meegemaakt.
Ben dus echt van dit soort campings, deze zou ik zo boeken. deze idem dito.
Snuffel hier eens als je niet zo luxe hoeft te kamperen.
quote:Starshine schreef op 03 januari 2011 @ 10:53:

ach, ik kan me niet voorstellen dat alle Italianen onbeschoft zouden zijn, of alle Fransen.

Ja, ik ben in Parijs ook wel eens een hele onbeschofte Fransman tegengekomen, maar afgelopen zomer heb ik eigenlijk alleen leuke, aardige Fransen ontmoet.

In Italië net zo, een aantal lullo's, maar ook hele vriendelijke behulpzame Italianen (in Rome nog wel)

Dat hoor je mij ook niet zeggen toch?

Maar ik vond het overwegend erg onprettig.
Bazinga!
Ik zou ook zo ontzettend graag weer eens naar Italië willen. We zijn er zo'n vijf keer geweest en zijn echt weg van het land, de mensen (zo gastvrij) en het eten... Maar ja, wij lopen ook vast op de prijs-kwaliteit verhouding. In Frankrijk zit Yelloh. Een prima organisatie met hele mooie accomodaties. Zoiets heb je volgens mij niet in Italië. Daar heb je wel weer agriturismes, maar we zijn er al achter dat met een klein kind erbij de prijzen en mogelijkheden echt een stuk minder zijn...

Nu gaan we dus maar weer via Yelloh naar Frankrijk. Omdat we dan weten wat we krijgen. Maar het blijft jammer dat we in Italië niks van onze gading vinden... Met z'n tweeën was dat nooit een probleem!
Ik vind Italianen trouwens vele malen vriendelijker dan Fransen. Italianen zijn gastvrij. Als je maar een klein beetje de taal spreekt voelen ze zich apetrots dat je de moeite neemt. Mijn vriend en ik hebben echt positieve ervaringen op dat gebied. Zo zijn wij twee keer in Lido di Jesolo geweest, met een jaar ertussen. We aten die eerste keer een aantal avonden in dezelfde pizzeria. Heerlijk. Twee jaar later zijn we daar weer heen geweest. De eigenaar kwam naar ons toe en zei: 'I recognize you, you were here before! Two years ago? I think.' Toen wij dat beaamden, kregen we de de drankjes van die avond gratis!

Ander voorbeeld: in San Bartolomeo al Mare zaten we in een ietwat bejaard hotel. De barkeeper, Eros, vertelde ons van een leuk restaurant, waar alleen Italianen kwamen. Dat zou veel meer wat voor ons zijn. Wij naar het restaurant om te reserveren, maar het was vol. Omdat ze het zo leuk vonden dat wij buitenlanders er waren, hebben ze apart voor ons een tafeltje en stoelen elders gehaald. We mochten mee-eten! Het was ontzettend gezellig.

En als laatste hadden we iets soortgelijks in een klein dorpje tussen Napels en Rome. Ze vonden het zo leuk dat we het restaurant gevonden hadden, dat we een drankje van het huis kregen en met de eigenaar op de foto moesten!

Zoiets heb ik nog nooit in Frankrijk meegemaakt. Ik bestelde een keer jus 'd orange ergens, en ze bleven maar doen of ze het niet begrepen. Toen ik uiteindelijk 'orange juice' zei, zeiden zij 'ah oui! Jus 'd Orange!!!' Dat zei ik toch...
Ben zelf 2 jaar terug naar camping lido bij het Gardameer geweest.

Hele mooie camping en nog redelijk betaalbaar, rond de 35 e per nacht.

Lido
quote:vivalda schreef op 03 januari 2011 @ 11:23:

[...]

Dat hoor je mij ook niet zeggen toch?

Maar ik vond het overwegend erg onprettig.

ik bedoel alleen dat ik in elk land wel onvriendelijke mensen ben tegengekomen, maar dat dat voor mij geen reden is niet meer te gaan, omdat er ook veel leuke mensen rondlopen.

Maar goed, ik was wel geïntrigeerd dat de man van TO niet naar Frankrijk wil zonder duidelijke reden.
waarom is dat zo interessant dan? Manlief is gewoon raar als het gaat over Frankrijk, soit, mij een zorg. In de meivakantie gaan we toch, dus wie weet verandert hij dan van gedachten

Inderdaad ben ik er ook al achter dat de meeste campings die op het eerst gezicht goed betaalbaar lijken, in de praktijk( en die is inderdaad een staanplaats in het hoogseizoen, 4 personen en electriciteit) al gauw heel duur te worden. Ik heb nog geen tijd gehad om alle tips uit te zoeken, maar dat ga ik zeker doen en dan kom ik er op terug. Dank in elk geval voor alle ideëen!
als we er niks over mogen zeggen, moet je het niet vermelden in de OP
tsssk, tuurlijk mag je er iets over zeggen. Het enige wat er toe doet (en dus ook de enige reden waarom ik het vermeld heb) is dat er dus geen prachtige campings in Frankrijk genoemd hoeven worden.
Dank voor alle reacties! Janna, jouw middelste optie staat inmiddels opgeslagen en ondertussen zoek ik nog even dapper door. Feit is wel dat de prijzen aanzienlijk hoger liggen dan in veel andere landen, dus of het het werkelijk gaat worden, moeten we nog even bekijken!
Als je googled op Italie + Ligurie + camping kom je een heel eind denk ik. Rechts van Ligurie ligt Toscane, maar dat is vaak een stuk duurder. Erboven ligt Piemonte, dat schijnt ook mooi te zijn, maar dat is niet in de buurt van de zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven