Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
maandag 3 januari 2011 om 22:55
maandag 3 januari 2011 om 22:58
Ik ben ondertussen ook van mening dat Iris er zelf een aandeel in heeft. Als je zoveel en zo vaak conflicten hebt of ervaart met andere mensen mag je ook wel eens bij jezelf te rade gaan.
En dit is de eerste en laatste keer dat ik het zeg.
Vind het al een beetje not done van mezelf dat ik het persoonlijke erbij haal in een topic zonder dat de ander dat bij mij doet. Dat ik het nu toch doe, komt omdat het mij voor jou ook niet zo prettig lijkt als je steeds 'aanvaringen' hebt.
Doe er mee wat je wilt of niet(s). Ook goed.
En dit is de eerste en laatste keer dat ik het zeg.
Vind het al een beetje not done van mezelf dat ik het persoonlijke erbij haal in een topic zonder dat de ander dat bij mij doet. Dat ik het nu toch doe, komt omdat het mij voor jou ook niet zo prettig lijkt als je steeds 'aanvaringen' hebt.
Doe er mee wat je wilt of niet(s). Ook goed.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

maandag 3 januari 2011 om 23:02
Over conflicten in het algemeen gesproken. Ik denk wel dat het om een wisselwerking gaat. Het is niet altijd terug te herleiden wie daarin begonnen is. Soms vat je iets verkeerd op en daar reageer je op. Als de ander het helemaal niet verkeerd bedoeld heeft, is deze natuurlijk verbaasd of geïrriteerd of boos of van alles wat en reageert terug. En dan heb je het aan de gang.
(Iranian version)

maandag 3 januari 2011 om 23:04
quote:shahla schreef op 03 januari 2011 @ 23:02:
Over conflicten in het algemeen gesproken. Ik denk wel dat het om een wisselwerking gaat. Het is niet altijd terug te herleiden wie daarin begonnen is. Soms vat je iets verkeerd op en daar reageer je op. Als de ander het helemaal niet verkeerd bedoeld heeft, is deze natuurlijk verbaasd of geïrriteerd of boos of van alles wat en reageert terug. En dan heb je het aan de gang.
Ben ik helemaal met je eens
Dat is in mijn ogen ook het grootste nadeel van geschreven woord.
Je weet nooit hoe een opmerking over kan komen
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 3 januari 2011 om 23:12
quote:calvijn1 schreef op 03 januari 2011 @ 23:04:
[...]
Dat is zeker zo maar meestal gaat dat bij mij wel goed. Anderen naar mij toe en ik naar anderen toe.
Daarnaast heeft het ook te maken ermee hóe die ander het leest. Of diegene überhaupt wel goed leest.
[...]
Dat is zeker zo maar meestal gaat dat bij mij wel goed. Anderen naar mij toe en ik naar anderen toe.
Daarnaast heeft het ook te maken ermee hóe die ander het leest. Of diegene überhaupt wel goed leest.
(Iranian version)

maandag 3 januari 2011 om 23:13
dinsdag 4 januari 2011 om 06:37
Hé gezellig hier.
Goedemorgen allen tezaam!!
Leuk he die 1-tweetjes, en leuk he dat sneren?. Ik hoop dat het oplucht. Anders is het zo zonde toch? Van je inspanning en boosheid bijvoorbeeld. Raar medium hoor dit. Heel erg raar. Maar wel leuk. Nou ja, meestal dan....
( en laten we het gewoon leuk houden, dit forum is er ter ontspanning van geest en ledenen)
Kusjes en knuffels en laten we er met elkaar een fijne morgen van maken.
Goedemorgen allen tezaam!!
Leuk he die 1-tweetjes, en leuk he dat sneren?. Ik hoop dat het oplucht. Anders is het zo zonde toch? Van je inspanning en boosheid bijvoorbeeld. Raar medium hoor dit. Heel erg raar. Maar wel leuk. Nou ja, meestal dan....
( en laten we het gewoon leuk houden, dit forum is er ter ontspanning van geest en ledenen)
Kusjes en knuffels en laten we er met elkaar een fijne morgen van maken.

dinsdag 4 januari 2011 om 09:46
quote:Fibonacci schreef op 03 januari 2011 @ 08:49:
Als ik even voor mezelf mag spreken: nee dat vind ik niet.
Het wordt een beetje uit zijn verband gerukt hoor.
Willen we niet allemaal ( oké bijna allemaal dan) ergens bij horen, bewust of onbewust? En is het niet onze taak als ouders, om dat, als ze nog jong zijn, een beetje bij te sturen?
Wij vinden bepaalde vrienden toch ook niet geschikt? Of bepaalde sporten, instrumenten, of anderzijds?
Wij zijn er toch om ze te begeleiden, te coachen, zoals wij denken, dat het goed is?
Of dat ook goed ís, is de vraag, maar wij regeren ook vanuit ons eigen referentie kader.
Ik heb dit onderwerp voor de gein eens in mijn vriendengroep gegooid. En zo apart, dat zij het allemaal heel roerend met mijn visie eens zijn. Hun jonge kinderen zijn presentatie technisch ook een verlengstuk van hun ouders. Niet omdat zij mini-me's willen creëren, of klonen van zichzelf, maar omdat je als gezin toch iets wilt uitstralen.
Mag je het mee oneens zijn, dat vind ik prima. Zo houd je een discussie ook gaande. Maar om hier nou ruzie om te gaan maken, met nare verwijten te gaan strooien, dat is het niet waard hoor. Zo zwaar is het onderwerp nu ook al weer niet.
Have a nice begin of the week.Wat erg, zulke vrienden. Bah, mensen die het altijd met je eens zijn.
Als ik even voor mezelf mag spreken: nee dat vind ik niet.
Het wordt een beetje uit zijn verband gerukt hoor.
Willen we niet allemaal ( oké bijna allemaal dan) ergens bij horen, bewust of onbewust? En is het niet onze taak als ouders, om dat, als ze nog jong zijn, een beetje bij te sturen?
Wij vinden bepaalde vrienden toch ook niet geschikt? Of bepaalde sporten, instrumenten, of anderzijds?
Wij zijn er toch om ze te begeleiden, te coachen, zoals wij denken, dat het goed is?
Of dat ook goed ís, is de vraag, maar wij regeren ook vanuit ons eigen referentie kader.
Ik heb dit onderwerp voor de gein eens in mijn vriendengroep gegooid. En zo apart, dat zij het allemaal heel roerend met mijn visie eens zijn. Hun jonge kinderen zijn presentatie technisch ook een verlengstuk van hun ouders. Niet omdat zij mini-me's willen creëren, of klonen van zichzelf, maar omdat je als gezin toch iets wilt uitstralen.
Mag je het mee oneens zijn, dat vind ik prima. Zo houd je een discussie ook gaande. Maar om hier nou ruzie om te gaan maken, met nare verwijten te gaan strooien, dat is het niet waard hoor. Zo zwaar is het onderwerp nu ook al weer niet.
Have a nice begin of the week.Wat erg, zulke vrienden. Bah, mensen die het altijd met je eens zijn.

dinsdag 4 januari 2011 om 10:02
quote:fashionvictim schreef op 03 januari 2011 @ 11:10:
Misschien moeten jullie gewoon in het Nederlands schrijven als jullie Engels niet goed genoeg is om je punt te maken.
De BEHOEFTE om ergens bij te horen is iets anders dan DAT je ergens bijhoort.
be·hoef·te de; v -n, -s 1 gebrek aan: ~ aan brandstof 2 verlangen naar hetgeen men mist: in een ~ voorzien 3 zaak die men nodig heeft: in eigen ~(n) kunnen voorzien eigen onderhoud || zijn ~ doen naar de wc gaan
(Bron: Van Dale)
Ik heb geen gebrek aan ergens bijhoren. Ik heb geen verlangen naar ergens bijhoren omdat ik het mis. Ergens bijhoren is niet iets dat ik nodig heb.
En zo te lezen heeft Shala die behoefte ook niet.
Hear hear!
Interessantdoenerij, need to belong. Laat me niet lachen.
Misschien moeten jullie gewoon in het Nederlands schrijven als jullie Engels niet goed genoeg is om je punt te maken.
De BEHOEFTE om ergens bij te horen is iets anders dan DAT je ergens bijhoort.
be·hoef·te de; v -n, -s 1 gebrek aan: ~ aan brandstof 2 verlangen naar hetgeen men mist: in een ~ voorzien 3 zaak die men nodig heeft: in eigen ~(n) kunnen voorzien eigen onderhoud || zijn ~ doen naar de wc gaan
(Bron: Van Dale)
Ik heb geen gebrek aan ergens bijhoren. Ik heb geen verlangen naar ergens bijhoren omdat ik het mis. Ergens bijhoren is niet iets dat ik nodig heb.
En zo te lezen heeft Shala die behoefte ook niet.
Hear hear!
Interessantdoenerij, need to belong. Laat me niet lachen.

dinsdag 4 januari 2011 om 10:03
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 09:59:
Nou laat ik beginnen met dat ik zelf wel bepaald wie mijn vrienden zijn, oké?
Ik héb diverse vrienden, maar ik hoef jou helemaal geen verantwoording af te leggen, wel?
Alles goed verder? Fijne jaarwisseling gehad?Vraag ik dan om verantwoording? Aangezien het topic hier zo in het wild op het www staat, staat het mij vrij ergens op te reageren niet? Agressieveling.
Nou laat ik beginnen met dat ik zelf wel bepaald wie mijn vrienden zijn, oké?
Ik héb diverse vrienden, maar ik hoef jou helemaal geen verantwoording af te leggen, wel?
Alles goed verder? Fijne jaarwisseling gehad?Vraag ik dan om verantwoording? Aangezien het topic hier zo in het wild op het www staat, staat het mij vrij ergens op te reageren niet? Agressieveling.

dinsdag 4 januari 2011 om 10:49
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 09:53:
Ik zeg niet dat we het altijd met elkaar eens zijn. Dat invullen mag je best achterwege laten hoor.
En ik heb erg fijne vrienden. Waarmee ik het vaak eens ben, gelukkig, maar niet altijd.
Wat leuk, ik heb dit onderwerp ook besproken met mijn vrienden en met mijn collega's.
Eerst reageerde mijn collega's net als hier heel politiek correct met iedereen is uniek en alles moet kunnen, maar later - mede door de site met de hokjes - gingen we de diepte in en bleek alles gewoon precies zo te zijn zoals ik zei.
Het menselijke proces van behoeftes, behoren tot een groepje, de eerste indruk e.d. bleek ook gewoon te kloppen bij hun.
Mijn Surinaamse collega was hier overigens het duidelijkst in: haar kinderen werden duidelijk en streng opgevoed naar haar normen en waarden en met haar visie op hun uiterlijk.
Haar dochter van 12 kreeg iets meer vrijheden en haar zoon van 15 uiteraard nog meer, maar ook hier trok zij de grens. Deze kinderen zijn beleefd, goed opgevoed en luisteren naar hun ouders en ze voelen zich toch zelfstandig en tevreden.
Ik zeg niet dat we het altijd met elkaar eens zijn. Dat invullen mag je best achterwege laten hoor.
En ik heb erg fijne vrienden. Waarmee ik het vaak eens ben, gelukkig, maar niet altijd.
Wat leuk, ik heb dit onderwerp ook besproken met mijn vrienden en met mijn collega's.
Eerst reageerde mijn collega's net als hier heel politiek correct met iedereen is uniek en alles moet kunnen, maar later - mede door de site met de hokjes - gingen we de diepte in en bleek alles gewoon precies zo te zijn zoals ik zei.
Het menselijke proces van behoeftes, behoren tot een groepje, de eerste indruk e.d. bleek ook gewoon te kloppen bij hun.
Mijn Surinaamse collega was hier overigens het duidelijkst in: haar kinderen werden duidelijk en streng opgevoed naar haar normen en waarden en met haar visie op hun uiterlijk.
Haar dochter van 12 kreeg iets meer vrijheden en haar zoon van 15 uiteraard nog meer, maar ook hier trok zij de grens. Deze kinderen zijn beleefd, goed opgevoed en luisteren naar hun ouders en ze voelen zich toch zelfstandig en tevreden.