Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 18 december 2007 om 10:45
Ha! Ik weet er een. Geschiedenis en entertainment.
In 1962 werd op 26 en 27 november de allereerste grote inzamelingsactie in de Nederlandse televisiegeschiedenis uitgezonden. Deze uitzending duurde maar liefst 23 uur en werd tegelijkertijd ook op de radio uitgezonden.
Hoe heette deze uitzending en wie presenteerde hem?
In 1962 werd op 26 en 27 november de allereerste grote inzamelingsactie in de Nederlandse televisiegeschiedenis uitgezonden. Deze uitzending duurde maar liefst 23 uur en werd tegelijkertijd ook op de radio uitgezonden.
Hoe heette deze uitzending en wie presenteerde hem?
Am Yisrael Chai!
dinsdag 18 december 2007 om 10:56
Die was niet zo lastig..... Potver, moet ik weer een vraag verzinnen. Lekker, zo'n dagje op kantoor..
Ok, een botanische vraag:
Waar gebruikte men vroeger sempervivum, of te wel het plantje Huislook voor, naast de geneeskrachtige werking bij blaren en andere huidontstekinkjes?
Ok, een botanische vraag:
Waar gebruikte men vroeger sempervivum, of te wel het plantje Huislook voor, naast de geneeskrachtige werking bij blaren en andere huidontstekinkjes?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 18 december 2007 om 10:58
quote:fashionvictim schreef op 18 december 2007 @ 10:52:
(Open het Dorp dus he, dat is idd de juiste titel). Grappig is dat, jij bent toch ook van ver na 62? En dat dan toch weten alsof je het zelf gezien hebt, hahaha.Vroegah, in de jaren '70, het Mies-decennium zeg maar, werden er regelmatig stukjes hiervan uitgezonden. En toen zat ik al wel op de bank voor de buis!
(Open het Dorp dus he, dat is idd de juiste titel). Grappig is dat, jij bent toch ook van ver na 62? En dat dan toch weten alsof je het zelf gezien hebt, hahaha.Vroegah, in de jaren '70, het Mies-decennium zeg maar, werden er regelmatig stukjes hiervan uitgezonden. En toen zat ik al wel op de bank voor de buis!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 18 december 2007 om 11:05