Mannen versieren: assertief versus hard to get..!?

17-12-2007 23:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja na een gesprek met een gewone vriend vorige week die aangaf dat hij echt wel wat uitdaging wilde in het versieren en een actie van mij van afgelopen weekend waarin ik echt niet hard to get heb gespeeld, ben ik benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik ben redelijk assertief wat versieren van mannen betreft, als ik iemand leuk vind dan zal ik dat echt wel laten merken. Meestal pakt het wel goed uit, maar niet dat het tot nu toe iets echts blijvends heeft opgeleverd. Maar ontneem ik de jongen in kwestie dan niet de kans om te jagen.... Het is moeilijk voor mij om hard to get te spelen op het moment dat ik iemand echt leuk vind. Herkennen jullie dat? Wat vinden jullie sowieso van het hele hard to get verhaal. Heeft het jullie wat opgeleverd?

Ik ben er nog meer over aan het nadenken nadat ik afgelopen weekend een erg leuke jongen ontmoet heb. Vanwege een abrupt afscheid, hebben we eigenlijk niet echt de kans gekregen om nummers uit te wisselen..baal. Wat heb ik gedaan: ik heb hem opgezocht op hyves en een bericht gestuurd waarin ik aangaf dat ik het gezellig vond. Echter nog niks op teruggekregen. Dat zet me weer aan het denken...had ik gewoon moeten wachten totdat hij mogelijk contact zou leggen of totdat ik hem mogelijk weer tegen zou komen etc. En daarbij komt dat hij geen actieve hyver bleek, met maar 1 vriend en geen foto. Kortom, ik heb initiatief getoond, maar het lijkt nergens toe te leiden en ik stel me (opnieuw) de vraag of ik niet weer heel gemakkelijk heb laten zien dat ik iemand leuk vind. Ik ben benieuwd hoe jullie over deze titel denken en wat jullie ervaring is?
Nu ben ik ook niet bepaald een afwachtend typje maar wat ik niet snap;

Waarom word ik er interessanter als ik 'nee' zeg?

Een kleine 3 maanden geleden heb ik met uitgaan als een puber staan zoenen in het openbaar. Was een eenmalige actie want ik had een paar biertjes te veel op. Vervolgens de heer in kwestie bij mijn voordeur gedag gezegd en 2 dagen later had hij een e-mail naar mijn werk gestuurd (ík had hem niet verteld dat ik daar werk). Niets op laten horen want ik was niet geinteresseerd. Toen heeft hij mijn hyves, msn en tel. nummer opgezocht ( blijkbaar ben ik best makkelijk te vinden;)) Na een beleefdheidspraatje, en 2 en 3 heb ik 2 weken na het zoen-incident toegegeven om een filmpje te gaan kijkn. Nog steeds zei ik 'nee' tegen meer, maar hij was vastbesloten. Ondertussen heb ik min of meer 'ja' gezegd tegen iets meer actie gewoon omdat ik zijn aandacht erg leuk vind in deze koude dagen.ik heb zelfs- om hem af te schrikken gezegd dat hij niet de enige is (is nog waar ook, maar dat terzijde) maar het effect daarvan was jaloesie van zijn kant...dus....Naar aanleiding van dit voorbeeld (en zo zijn er nog wel meer in mijn liefdesleventje) waarom word ik interessanter als ik NEE zeg? Toch de jacht?
Ja, ML, dat herken ik dus. Met "mijn" man in kwestie was ik ook interessanter toen ik de boot afhield in eerste instantie. En wat je zegt, de aandacht is erg leuk die je krijgt, vooral in deze koude dagen. Maar bij mij kwam er een omslagpunt en nu vind ik hem echt leuk, met als gevolg dat hij nu niet meer geïnteresseerd overkomt. Tenminste zo voelt het nu.

Met alle gevolgen van dien, vind ik zelf. Want nu zit ik mijn mijn onbeantwoorde gevoelens. Terwijl hij wist hoe mijn prive situatie is en dat hij daar voorzichtig mee om moest gaan. Ben heel erg bedonderd geweest in mijn vorige relatie en heb een kindje. Dus zit niet te wachten op zulk soort acties.

Hard to get of op je doel af, daar ben ik dus echt helemaal van in de war.
Ho ho

Vrouwen gaan ook meer jagen als ik nee zeg heb er nju drie achter me aan hihi
Ja...ook weer zoiets; als je dan gevoelens krijgt ( in mijn geval vind ik hem (of in ieder geval zijn aandacht) al leuker dan 'leukig' maar ben nog niet verliefd) dan wordt het weer lastig. Kinderachtig eigenlijk...toch?
Waren we nog maar 16. Dan wist je waar je aan toe was. Dan zoende je gewoon en dan had je "verkering".

Hoe ouder je wordt, hoe lastiger. Want dan behoor je je met dit soort zaken bezig te houden. Doe ik het wel goed, ben ik niet té assertief, ben ik niet té afhoudend? Pfffff, echt vermoeiend.

Als het leuk is, je hebt goede gesprekken, lekkere sex, wat houd je dan tegen om toch verder te gaan??? Waar zijn mensen bang voor als ze ouder worden?
Ik ben soms wel een tikkeltje té assertief..dat werkt ook niet. Maar ja; als je ballen hebt en me écht leuk vindt, schrik ik je ook niet af met mijn praatjes en opmerkingen.

@ badmeester; hobbelen ze alleen achter je aan of doe je er ook wat mee?

Ik heb vanavond weer een date (met iemand anders dan hier boven beschreven man); 'of hij alsjeblieft voor me mag koken'. hihi
Ik heb nu al een aantal jaren een vaste vriend, maar ik ben daarvoor nooit zo van het hard-to-get principe geweest. ik maakte altijd de balans op:

- Vind ik hem leuk?

-Is hij leuk genoeg voor een avond of voor een relatie?

Als ik die 2 dingen wist, dan deed ik daar wat mee. Ik heb nooit iets gehad met het in katzwijm liggend om iemand heen draaien, gewoon, recht op de man af stappen en vertellen wat ik van hem vond. Tuurlijk, ik heb wel wat blauwtjes gelopen, maar vaak waardeerden mannen juist die aanpak wel.

Alleen met mijn huidige vriend is het anders gegaan. Ik had de eerste keer dat ik hem zag al gelijk een op-wolkjes-gevoel, alleen hij had een vriendin, dus no-go area voor mij. We merkten allebei dat er iets tussen ons was, en zijn met elkaar om de tafel gaan zitten. Verlegen als 2 13-jarigen kwam bij ons beiden hortend en stotend eruit dat we elkaar wel écht zagen zitten.

Hij woonde samen, een maand later had hij zijn eigen huisje en de relatie verbroken, en ik ben nooit meer bij hem weggegaan.
Als ik als een mak schaap moet gaan zitten wachten totdat ik 'gevangen' word dan is voor mij de lol er ook al vanaf. Ik zeg gewoon: jij bent leuk !

Ik ben vrij assertief, maar iemand die daar niet tegen kan, lekker doorlopen !
Blauwtjes lopen hoort erbij; dan kan je dat maar beter zo snel mogelijk weten. NEXT
@ Yulia

Misschien hard om te zeggen, maar 'he's not that in to you' !!! Als een man je echt leuk vind wil hij ook graag veel tijd met je spenderen, zal hij ook uit zichzelf vaak bellen e.d.

@ TO

Blijf gewoon jezelf! Doe wat je gevoel zegt. Veel mannen vinden het JUIST sexy als een vrouw op ze afstapt ipv andersom..
Perfectionisme is niet perfect...
Ik heb zelf gemerkt dat directheid en duidelijkheid het beste werkt en ook de meeste veiligheid geeft.

Niet afwachten of blijven piekeren, duidelijk uitspreken wat je wilt en wat je van de ander verwacht.

Het is wel eng, want je loopt de kans dat je afgewezen wordt.

Maar beter meteen zeker weten i.p.v. er maanden later achter te komen en veel meer hartzeer te hebben.
Volgens mij kan je al die directheid ook als zwakte uitleggen aangezien we er als mens slecht tegenkunnen te verkeren in de onzekerheid van wat er wel of niet gaat gebeuren
Denk dat TO echt het versieren op zich bedoelt en of het daarna stand houdt als je de heer in kwestie niet hebt laten jagen.
quote:badmeester schreef op 18 december 2007 @ 11:13:

Volgens mij kan je al die directheid ook als zwakte uitleggen aangezien we er als mens slecht tegenkunnen te verkeren in de onzekerheid van wat er wel of niet gaat gebeurenOf als zwakte van de tegenpartij omdat die er niet tegen kan
Hard to get= flauwekul van een Amerikaanse boekjesschrijfster, tenzij je een man zonder ruggegraat of zelfvertrouwen wilt.

Zou jij een man willen die alles goed vindt, over zich heen laat lopen om maar bij je te zijn? Wie wil er zo'n slapjanus?

Wees jezelf, en ga niet de bitch spelen die je niet bent.
quote:badmeester schreef op 18 december 2007 @ 11:13:

Volgens mij kan je al die directheid ook als zwakte uitleggen aangezien we er als mens slecht tegenkunnen te verkeren in de onzekerheid van wat er wel of niet gaat gebeurenHuh?
Yulia, les de postings van marie liselotte nog eens goed. Zij staat aan de kant van jouw "man"en zij zegt ook af en toe ja, uit beleefdheid of omdat het gezelliger is dan een leeg bed hebben.

Niet omdat ze mss toch twijfelt.
Tijdens 1 van onze onderonsjes besefte ik dat niet de lekkere sex het em doet voor mij maar dat gekriebel op mijn rug en die aai over mijn bolletje..dát is wat ik soms zo kan missen als vrijgezel. En niet te vergeten; ik kan leuk spelen met zijn borsthaar! Hij wéét dat ik (vooralsnog - ik mag immers te allen tijden vastbesloten van mening veranderen) niet serieus met hem ben én dat hij op het moment niet de enige is met wie ik 'rotzooi'.

Voor hetzelfde geldt ben ik hem volgende week beu of mag dit nog wat langer duren. Ik ben er eerlijk over; ik vind het fijn als hij blijft slapen ( ik slaap niet bij hem) en geef hem geen valse hoop. Gek genoeg heeft het tegenovergestelde werking; een liefdesverklaring. Als het andersom was geweest was ik 3 maanden geleden na 2 pogingen al weggeweest.
mss vat hij jouw gedrag wel op als 'hoop'. OOkal zeg je dat je niet serieus bent.

Als hij verliefd op je is, is het mss netter om het sexuele toch te beeindigen, ookal ben je voor jouw gevoel eerlijk en duidelijk. Als je weet dat die ander verliefd is, is het mss respectvoller om af te kappen.
Borsthaar ?!?!? *zoekt kotsende smiley*

Zo hee, veel reacties al. Tja ik vind het idd een interessante discussie. Echt hard to get spelen, gaat me goed af...bij mannen die ik niet interessant vind. En ja die mannen worden dan wel ineens gek van je (in positieve zin). De keren dat ik assertiever optrad bij of na een van de eerste kennismakingen dan de jongen, waren tot nu toe nooit blijvende relaties. Altijd leuk voor een tijdje, maar dan wilde de man in kwestie toch uiteindelijk niks voor vasts. Je kunt je de vraag stellen of ze ook bij je waren gekomen als je niet zo assertief zou zijn geweest en dus zelf niet het eerste initiatief had genomen. Van de andere kant, waarom zou ik mezelf anders voordoen dan dat ik ben....maar goed als ik daarmee niet de mannen voor me kan winnen die echt leuk zijn.... En misschien kijk je dan wel meer naar de korte termijn (met assertief zijn heb je misschien voor de korte termijn meer dan voor de lange termijn..). Ik ben er iig nog niet uit.... By the way...die reactie van die man van zaterdag is nog uitgebleven en zal ook wel uitblijven... Opzoeken op hyves is toch geen stalken....
quote:Krengiserweer schreef op 18 december 2007 @ 12:31:

mss vat hij jouw gedrag wel op als 'hoop'. OOkal zeg je dat je niet serieus bent.

Als hij verliefd op je is, is het mss netter om het sexuele toch te beeindigen, ookal ben je voor jouw gevoel eerlijk en duidelijk. Als je weet dat die ander verliefd is, is het mss respectvoller om af te kappen.

Daar kan ik mij dan wel weer in vinden, wat Kreng zegt. Die "scharrel" waar ik wat mee heb, is ook wel duidelijk, maar toch nog vrij vaag. Als één partij (zoals ik en de scharrel van ML) echter aangeeft meer gevoelens te hebben, vind ik ook dat je dan het sexuele moet afkappen. Want dan hou je best wat hoop op meer serieusheid. Want er wordt natuurlijk niet alleen maar gesext, er wordt intensief gepraat over de dingen des levens, gelachen, ontbeten, samen werken etc etc.

Ik vind het een zeer moeilijke situatie.

Dus liever geen contact (maar dan laat hij mij weer niet met rust) of toch er voor gaan. Dit werkt dus niet.
Ik ben er eerlijk over; ik vind het fijn als hij blijft slapen ( ik slaap niet bij hem) en geef hem geen valse hoop. Gek genoeg heeft het tegenovergestelde werking; een liefdesverklaring.

Ik zie hier een lichte tegenstelling,....
Ik doe in principe niet aan samen ontbijten. iemand di ik niet als relatiemateriaal beschouw kan een kop koffie krijgen, maar voor het ontbijt moet ie pleitos zijn.
Toen ik mijn vriend leerde kennen en hij mij liet merken dat hij me wel zag zitten deed ik enthousiast, maar ook een beetje gereserveerd en nonchalant. Dus hij zo van 'zullen we iets afspreken?' en ik: 'oh, eh oké, ja nou da's goed'. I.p.v. 'oooooh, ja, leuk, meen je dat, wanneer?'.

Wel heftig zitten zoenen, maar toch 's avonds weer keurig naar m'n eigen huis, 'ja, ik vind het nog een beetje te snel om direct met je naar bed te gaan hoor'. Zeggen dat ik ook wel veel tijd voor m'n eigen dingen nodig heb en heel graag op mezelf ben (wat ook wel klopte, maar ja, als de relatie dan eenmaal een feit is blijft daar ook weinig meer van over).

In elk geval merk ik dat mijn vriend actiever en onzekerder wordt als ik vager doe, een afspraak maak met iemand anders op een moment dat ik normaal gesproken bij hem ben. Het lijkt dan alsof hij meer interesse toont, uitgebreider vraagt of het leuk was en meer zin heeft om te vrijen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven